חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התקנת מערכת בקרת תנועה בצמתים – רכיב מציל חיים

מאת: רוני מיכאלרכב23/07/20132755 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כבישי ישראל גם ככה לא מתוכננים מי יודע מה, בואו נודה לאמת. כולנו נסענו עליהם והרגשנו את הפקקים (בגלל שאין מספיק מקום למכוניות*. כולנו נסענו בהם והרגשנו את הקפיצות בדרך – כי הכבישים לא בנויים חלק מספיק. המחלפים עמוסים, יש פקקים רבים, לפעמים יש גם תאונות בגלל תכנון לקוי או בעיה טכנית, שהיא חלק מהתשתיות הישראליות כמעט באופן מובנה. אבל, המטרה היא כמובן לא לקטר – אלא לחשוב מה עושים. הבעיות בכביש בישראל רבות. מצד אחד, תשתיות ותכנון לקוי, מצד שני תרבות נהיגה בעייתית והאופי הישראלי הכללי. לכן, יש צורך לפעמים גם באכיפה מוגברת – ועל כך ביקורת ציבורית רבה (אין די כח אדם למשטרה) וגם בקרת תנועה שאיננה אנושית, אלא אוטומטית. בין המוצרים המוכרים לכולנו – מדחן שבודק מהירות לעזרת השוטר, ובגללו מקבלים דוחות תנועה ונקודות, מצלמת מהירות בצמתים (בעיקר בכביש 4), וכמובן מערכות בקרת תנועה  אוטומטיות הפועלות על חיישנים (המוכרות לנו בעיקר מכביש 6).

בקר מתוכנת – מערכת חשובה מאד שחוסכת בכח אדם

כאמור, אחד הפתרונות של המשטרה דלת התקציב והאנשים, היא להשקיע בטכנולוגייה שעובדת טוב יותר (וקבילה משפטית) מאשר שוטרים, וגם חוסכת בכח אדם יקר עבור המשטרה שגם ככה אין הרבה ממנו. בקרת תנועה המבוססת על בקר מתוכנת היא הפתרון הטוב ביותר, היעיל ביותר, הכלכלי ביותר. בשנים האחרונות, בעיקר עקב תאונות מחרידות, עולה הדרישה להתקין עוד ועוד בקרים מתוכנתים, וזאת בהנחה ואין כח אדם. המטרה היא שמירה על חיי אדם וייעול עבודת המשטרה. חברות רבות, בעיקר תשלובות ישראליות עם חברות מחו"ל מתקינות הרבה מערכות כאלו בעשור האחרון, ומדווחות על עלייה בביקוש למוצרים אלו, במיוחדים בכבישים חדשים כמו 431 או מחלף נתניה, כביש ירושלים מודיעין והכביש ליד מכבים רעות. בעשור האחרון מושקעים משאבים רבים בתחום זה בעלות של שלושה מיליון שקל בשנה.

חשיבות מערכות בקרה מתוכנתות

למעשה המוצרים הללו עושים דברים חשובים מאד. הם משפרים את זרימת התנועה, שכאמור לא זורמת במיוחד – בשעות העומס קל וחומר, אבל גם בשעות "רגילות". היא משפרת את התפקוד של הטכנולוגיה בכביש – קרי רמזורים, וגם מייעלת המערכת הקיימת. בכך היא מסייעת לתחזוקת המוצרים הקיימים אבל גם שומרת על הבטיחות ומצילה חיים של בני אדם. בין היתרונות של המערכות הללו אפשר למצוא: התייעלות כלכלית של רשויות מקומיות, בקרה טובה עבור המשטרה, חסכון בשעות תפעול כלי רכב (ודלק), עליה ברמת בטיחות הדרכים, חסכון בזיהום אוויר ועוד. בקרת תנועה ממוחשבת הותקנה בכל האיזורים המוזכרים לעיל, והסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה. מדובר במערכות מתוחכות מאד, שיש להן יכולת לעבוד לבד בעצמן, ובין היתר מדובר על מערכות בעלת יכולת בקרת מבנה אינהרנטית, מערכות טלויזיה במעגל סגור, מערכות קלט פלט מתקדמות, מערכות תקשורת נתונים וגם מערכות כריזה. כל הנתונים האלו נכונים לא רק לכביש, וישנן חברות רבות שנותנות שירותים מסוג זה גם לממשלה ולרשויות המקומיות. דוגמה טובה היא הפרוייקט של כביש מכבים רעות מ-2009. מדובר על חיבור בין כביש 4 לכביש 6, מקום מסוכן למדי, ובו התקינו מערכות שתפקידן מבוצע בהצלחה בהתאם לקריטריונים והדרישות המצויינות לעיל: בין היתר הותקנו סיבים אופטיים באורך 1800 מטר – על מנת לחבר את הכבישים הללו בצורה היעילה, הבטוחה והמוצלחת ביותר. ואכן, החיבור בין הכבישים ללא ספק עובד בצורה טובה, לשביעות רצון כל הנוגעים בדבר.
לסיכום, חשוב מאד להתקין מערכות מסוג זה – שכן הן מייעלות העבודה עבור הרשות המקומית והמשטרה, מקלות על השימוש בתשתיות וחוסכות בחיי אדם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157018 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152120 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156048 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153450 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142699 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141925 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141778 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213805 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213935 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214115 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204583 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195549 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196243 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193500 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica