חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הצעד הראשון בבניית אסטרטגיה שיווקית – מיתוג

מאת: גלעד שנימיתוג01/08/2013948 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הצעד הראשון בבניית אסטרטגיה שיווקית – מיתוג

אין בעל עסק או חברה שלא מודע לחשיבות השיווק והפרסום בקידום העסק. באווירה עסקית תחרותית ורווית מתחרים ללא שיווק אפקטיבי קשה מאוד לשמור על מאגר לקוחות יציב, שלא לדבר על משיכת לקוחות חדשים. על מנת לבנות אסטרטגיה שיווקית איתנה חשוב מאוד להתחיל את התהליך עם מיתוג של המוצר/שירות או עסק. חברת מיתוג יכולה לעזור לנו בכך על ידי החלת תהליך מיתוג מקצועי בעסק.

מהו מיתוג?

מיתוג הוא תהליך שמטרתו לחבר בין ערכים, תכונות ורגשות למוצר/שירות/עסק מסוים. הסיבה לתהליך המיתוג נעוצה בעובדה שצרכנים נוטים לרכוש מוצרים בהתאם לתדמית שלהם. מיתוג הוא השלב הראשון ביצירת התדמית של המוצר. על ידי שימוש בטכניקות מיתוג כגון סמלים ויזואליים וטקסטואליים ניתן ליצור תדמית וזהות ייחודית ומדויקת למוצר.

כיצד מיתוג עוזר לנו לבנות אסטרטגיה שיווקית?

תהליך המיתוג מתחיל במענה על שאלות הנוגעות לזהות של המוצר, לאחר בירור שאלות אלו ניתן לבנות אסטרטגיה שיווקית סביב המיתוג. כך למשל עונים על שאלות כגון:

· מי קהל היעד של המוצר?

· מה מייחד אותו מהמתחרים?

· אילו ערכים נרצה לקשר למוצר?

בנוסף, תהליך המיתוג כולל בניית מערך ויזואלי למוצר – לוגו, ערכת צבעים, סמל וכו'. כאשר המטרה היא לגרום לזיהוי של המוצר שלנו, ללא אלמנטים ויזואליים קשה להשיג את האפקט הרצוי. המיתוג למעשה עוזר לנו להבין מה הזהות של המוצר, מה קהל היעד של המוצר מחפש ואיך לספק לו את זה דרך המערכת השיווקית. לאחר שנדע למעשה 'מי' המוצר שלנו נוכל להתחיל לחשוב על דרכים לשווק אותו לקהל היעד שלו.

האם ניתן לשווק עסק ללא מיתוג נכון ומקצועי?

בעולם המסחרי התחרותי של היום קשה מאוד לשווק מוצר ללא זהות ייחודית. לכל מוצר מצליח יש זהות אותה הצרכן מכיר ומזדהה עמה. ללא מיתוג עסקי מקצועי המוצר שלנו לא יקבל את אותה זהות ייחודית, אין תהליך אחר מלבד תהליך המיתוג אשר מעניק למוצר אות האפקט הזה. שיווק מוצר ללא זהות ברורה מאוד קשה, בניית אסטרטגיית שיווק מסודרת כמעט בלתי אפשרי. לכן, כל תהליך שיווקי חייב להתחיל עם מיתוג.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גלעד שני

מאת: גלעד שנינדל"ן ומקרקעין13/08/13859 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין היא לדאוג לזכויות הלקוח שלו בעסקאות נדל"ן. לא פעם, נדרש עורך הדין להתמודד מול קבלני בנייה בפרויקטים שונים כדון פינוי-בינוי, פרויקטי בנייה שונים וביצוע תמ"א 38. מדוע עבור הדיירים הייצוג המשפטי כה חשוב?

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192734 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176196 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162598 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162695 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162184 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162118 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162008 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica