חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מנועים חשמליים ואיכותם הגבוהה

מאת: רוני מיכאלמוטוריקה08/08/20132692 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיום ישנם סוגים רבים של מנועים. חלקם עובדים על מים, חלקם עובדים על אדים, חלקם עובדים על אש אבל רובם עובדים על חשמל. בין אם מדובר על חשמל ישיר ובין אם על מצבר, מנועי חשמל נחשבים לטובים ביותר בעולם, ולא משנה בעבור מה הם מיועדים. כל מנועי החשמל בנויים כך שהם ממירים אנרגיה חשמלית שמגיעה אליהם מהמוח או מהמצבר, לאנרגיה מכנית - כלומר החשמל מניע את המוצר שבשבילו מותקן המנוע. זה יכול להיות רכב, זה יכול להיות פס ייצור וזה יכול להיות עוד הרבה מאד דברים. המנועים החשמליים, מה שמכונה בעגה מקצועית STEP MOTOR, מחולקים כמעט תמיד לשני חלקים מרכזיים: סטטור ורוטור. השילוב של שניהם הוא זה שמייצר את התנועה של המוצר המחובר אליהם, בדרך כלל בוכנה מסוג כלשהו. מנועים חשמליים הם המוצלחים ביותר שקיימים כיום בשוק, והם גם הפופולאריים ביותר והנפוצים ביותר בשל כך, והם נמצאים בכל תחומי החיים, כאמור, ברכב ובתעשייה אבל גם בבית - למשל במאוורר ובמוצרים חשמליים אחרים, וגם בתעשייה הרפואית, טכנולוגיה מדעית מתקדמת ובמפעלים.

מנוע חשמלי - איך הוא עובד ומהם הסוגים הקיימים ממנו בשוק כיום?

מעבר לאיכותם הגבוהה, יתרונו של מנוע החשמל הוא העובדה שהוא מגוון מאד וקיים בגרסאות רבות שניתן להתאים לצרכים המשתנים. משמע, מנוע חשמלי למאוורר אינו כמו המנוע החשמלי לפס הייצור של המפעל. הגודל, המורכבות והחיווט שונים בהתאם לצרכים. אבל, בניגוד גמור לכל האמור לעיל, כל מנועי החשמל עובדים באותה השיטה. כלומר, כל מנוע חשמלי ממיר את האנרגיה החשמלית באמצעות עיצובו בכפוף לחוקי אלקטרומגנטיקה, כלומר, מאפשר יצירת שדה מגנטי באמצעות זרם חשמלי שמועבר דרך סלילים. בכל מנועי החשמל יש את הסלילים האלו ועובר בהם שדה מגנטי. זה העיקרון המאחד שלהם ולא משנה מה גודלם, צבעם או יעודם. כאמור, הגרסאות של מנועי החשמל מרובות, ויש שלוש קטגוריות ראשיות: מנועי זרם ישר (מה שנקרא מנוע dc), מנוע מסונכרן ומנוע לא מסונכרן. בתוך המנועים הישרים יש גם סלילים, גם מגנט קבוע וגם מברשות; בתוך סטטור של מנועי החשמל יש שני מגנטים שפונים אחד נגד השני, קוטביים זה לזה. ברוטור מצויים הסלילים והמברשות, העשויות פחם, נוגעות ברוטור ומייצרות את החשמל. המגנט מעביר את החשמל לכל ציר בבוכנה - ואז נוצרת התנועה. במנועים המסונכרים והלא מסונכרים אין מברשת, אלא סוג של חוטים קטנים ומיוחדים הסוגרים מעגל. השוני ביניהם הוא בכמויות סגירת המעגלים המקבילים. יש להם יכולות גבוהות יותר בעבור תעשיות כבדות, בשל הבקרה הפנימית שלהם באופן עצמאי על סגירת המעגלים, ובכך הם יעילים נגד התפוצצות במצבי קיצון. למשל, חום גבוה. מנועים אלו מתאימים לתקנים מחמירים מאד של ארצות הברית  והאיחוד האירופי ובשל כך מתאימים לתעשיות רבות, למשל, בחום קיצוני או אפילו בתנאים של חומרים מסוכנים שיכולים להתפוצץ או להישרף. כלומר מנועים חשמליים אלו עמידים בתנאים מסוכנים למדי ומתאימים למפעלים מיוחדים, שגם הם, מה לעשות, זקוקים למנועים חשמליים.

ישנם עוד הרבה סוגים קטנים של מנועי חשמל, שקצרה היריעה מלפרט אותם. הם מתאימים באופן ספציפי לתעשיות מסוגים שונים, כאמור למשל, התעשיה הרפואית. היצרנים הגדולים של מנועי החשמל בעולם כיום הן איטליה וגרמניה, והם נחשבים המנועים האיכותיים ביותר המשווקים כיום. מותגי האיכות הטובים ביותר עם סטנדרט מחמיר של כל המפרט המתואר לעיל - מגיע מאיטליה וגרמניה, ואם אתם שוקלים לקנות מנועים חשמלים, שווה לכם לבחון את המותגים של מדינות אלו תחילה.

 



תגיות המאמר: step motor, מנוע dc


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157019 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152120 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156051 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153450 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142699 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141925 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141778 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא מוטוריקה

מאת: רוני הכהןמוטוריקה28/01/181171 צפיות
היום רואים יותר ויותר סוגים של רכב היברידי אשר מציע את הנוחיות של נסיעה ברכב שעובד עם תדלוק רגיל, לצד האפשרות הנוחה לא פחות שכוללת טעינת הבטרייה והתנעה חשמלית של הרכב לנסיעה שקטה מאי פעם. מה זה אומר לגבי ענף ייצור כי הרכב בשנים הבאות?

מאת: אמיר פטיטומוטוריקה22/09/143330 צפיות
אם אתה רוצה לדעת איפה אפשר לעשות קורס נהיגה ספורטיבית בישראל אז הגעת למקום המושלם. הסיבה היא שהרבה אנשים שמחפשים איפה אפשר לעשות קורס נהיגה ספורטיבית חושבים כבר בהתחלה על למצוא קורס כזה בגרמניה או במדינות אחרות באירופה.

מאת: ELDADמוטוריקה03/08/142721 צפיות
קוילאברים לרכב הם מערכת בלימת זעזועים שכיום מותקנת באלפי רכבים בישראל, לרבות רכבי שטח גדולים שכידוע סופגים את כמות הזעזועים הגדולה ביותר כאשר הם בשטח. הנה מידע חשוב בנושא.

מאת: ליאת מנדלסוןמוטוריקה07/07/131655 צפיות
אין זה סוד שניתן למצוא ברחבי מדינת ישראל המון כלי רכב על הכביש. באופן טבעי כל כלי רכב מכל סוג שהוא מכיל בתוכו מצבר. תפקידו של המצבר פשוט – לספק לכלי הרכב חשמל על מנת שזה יוכל להתניע, לצפור, להדליק אורות ואפילו לשמוע מוזיקה.

מאת: webresult - קידום אתריםמוטוריקה05/11/128478 צפיות
רוצים לדעת איך קונים מצברים בצורה נכונה ובטוחה? מאמר מאת מצברי שלו יסביר בדיוק איך עושים זאת.

מאת: עיסא פאידמוטוריקה26/10/128616 צפיות
צמיגים לא איכותיים וללא תו תקן עלולים להוות סכנה ממשית לחייהם של אלו הנמצאים בתוך הרכב ובכלל לאנשים הנוהגים בקרבת רכב זה. צמיגים לא איכותיים עלולים להתפרק במהלך הנסיעה, לגרום לרכב להחליק מחוץ למסלולו ובמקרים אף גרועים יותר להתהפך תוך כדי נסיעה

מאת: קידום אתריםמוטוריקה24/06/128655 צפיות
מה שחשוב לדעת על מצברים זה שהגודל לא קובע וישנם פרמטרים חשובים אחרים שיש לשים אליהם את תשומת הלב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica