חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לרכוש דירה בישראל ולא להתחרט?

מאת: שי כהןנדל"ן09/08/2013840 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד היעדים המרכזיים שלנו בישראל הוא להצליח לאגור משאבים ולרכוש בית משלנו- בית משלנו ששייך לנו במלואו ולא מחייב תשלומי שכירות לבעלי דירה זרים. ביתנו צריךלהתאים לצרכינו מכל הבחינות ולשרת אותנו לאורך חיינו הבוגרים- ולבחירת הבניין הנכון והדירה המוצלחת ביותר יש משמעות כבדה והשפעה על חיינו מאותו רגע והלאה. עם זאת, בחירת דירה מתאימה היא לא סוף הסיפור- מה חשוב לבדוק כדי לא להתחרט אחרי הרכישה?


לא על הדירה לבדה

בכל מתחם מגורים ישנם פערים גם בין דירות דומות במרכיביהן ובתכניותיהן, וגם אם בחרתם דירת 5 חדרים שמתאימה לכם רצוי לבדוק את מיקומה בבניין- דירה גבוהה יותר תציע נוף מרשים יותר, פחות רעש מהרחוב ותהיה קרה יותר עקב הרוחות הנושבות בחזקה ככל שמטפסים בבניין. אחרת במקרה שמי מבני המשפחה מוגבל בניידותו או שחולקות את ביתכם חיות מחמד הדורשות טיולים בחוץ אולי תעדיפו דירה קרובה יותר לקרקע כדי לקצר את מרחק הטיול.

תכונותיו של הבניין עצמו משחקות תפקיד משמעותי שלעתים לא מקבל התייחסות מספיקה, ומומלץ לבדוק את מצב השטחים המשותפים והשירותים השונים- חניונים תת קרקעיים, מועדוני דיירים, מעליות, פירי אשפה ושומר עשרים וארבע שעות לדוגמה יכולים להיות בעלי משמעות לכל רוכש דירה.

סביבתו של הבניין חשובה גם היא לבחירת דירה בשבילכם- כדאי לבדוק לא רק את המרחק של בתי הספר העתידיים של ילדיכם ומרכזי הקניות הקרובים, אלא גם את מרקם השכונה והאנשים הגרים בה. ישנן שכונות המגבילות את תנועת המכוניות דרכן בשבתות ואחרות המנהיגות קודי לבוש או מנהגים אחרים מהנהוג אצלכם וכדאי לוודא את התאמתכם עוד לפני רכישת הדירה.


אל תחתמו בלי לקרוא את האותיות הקטנות

בתהליך הרכישה תבצעו השוואות בין עלויות האפשרויות השונות לפי עלות לשטח, תכונות הנכס הכלולות במחיר העסקה ושירותי הבניין והסביבה הקרובה, אך האותיות הקטנות בחוזה העסקה יכולות להפוך דירה חלומית לבחירה לא מוצלחת. ריכזנו עבורכם כמה מהטעויות הנפוצות שעליכם לחמוק מהן:

ראשית חשוב לוודא ששטח הדירה שבדקתם אינו כולל מרפסות, חצרות, מחסנים או שטחים משותפים בחלל הבניין- ישנם יזמים המחלקים את שטח חלל המדרגות והמבואות בין דיירי הבניין ומוסיפים את השטח לעלויות הדירה, שטח שלא תורם לנכס שלכם ולא שווה את מיטב כספכם. דירה בשטח 140 מ"ר ברוטו עלולה להיות קטנה משמעותית אפילו מדירה של 110 מ"ר נטו, ועליכם לוודא שתקבלו בדיוק את המגיע לכם.

תנאי התשלומים וערבויות הקבלן חשובים גם הם: ישנם יזמים המציעים ליווי ותמיכה גם לאחר סגירת העסקה במקרה של תקלות או תיקונים תשתיתיים הכרחיים, לעומת אחרים המנסים רק לחתום על החוזה ולהשאיר בידיכם את הטיפול בכל בעיה עתידית. בדקו בזכוכית מגדלת את תנאי הרכישה וודאו שהקבלן מגבה ופותר כל בעיה שעלולה לעלות, לפחות בשנות המגורים הראשונות. תנאי התשלום עצמם יכולים לגלם הבדל כספי של מאות אלפי שקלים- מה הסכום אותו עליכם לשלם מראש? מה הסכום שתשלמו במעמד מסירת המפתח? האם ישנן הטבות מבנק המגבה את הקבלן בבניית הבניין? ודאו והחליטו רק לאחר הבירור.


ברכישת דירה אסור למהר

העצה הכי חשובה לרוכש העתידי היא לא לבחור דירה תחת לחץ. גם אם ראיתם דירה אחרונה בפרוייקט שנראית מושלמת, אל תרוצו לחתום לפני שתבדקו את כל התנאים- זו החלטה גדולה מדי כדי לזנק לתוכה ללא הכנה. השוו תמיד את הדירות לדירתכם הנוכחית ולעלויות המחייה שלכם כרגע ובעתיד- יכול להיות שהבניין בו אתם גרים בשכירות ישופץ במסגרת תמ"א ויהפוך לחלום בשבילכם בעלות נמוכה מעלות קניית דירה חדשה?

על מנת להתחיל את תהליך ההשוואה והחיפוש כנסו לגורו, מאגר מידע מקוון המציע השוואות מחירים, עלויות למ"ר, מפרטים ושרטוטי דירות הנמכרות במאות פרוייקטים ברחבי הארץ. מלבד הדירות עצמן תוכלו לקרוא גם על השכונות, דירוג בתי הספר, סוגי האוכלוסיה המתגוררים בשכונה ומגוון נתונים נוספים שיעזרו לכם למצוא את הדירה המושלמת בשבילכם- בלי כאב ראש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שי כהן

מנהל האתר גורו דירות חדשות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שי כהן

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222694 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202515 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183249 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183223 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183251 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182591 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182256 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica