חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שלום כיתה א'- הכנת הילד לכיתה א' | מעבר לכיתה א' | מכון לטיפול פסיכולוגי | שפר

מעבר לכיתה א' הנו שינוי ניכר עבור הילד והוריו. כניסה לכיתה א' דורשת התאמה רגשית, התפתחותית, קוגניטיבית ומוטורית. השהייה באחד הקטגוריות יתכן ויקשה על הילד.

בשורות הבאות נציג את הקשיים העשויים להיווצר במעבר לכיתה א' ונתאר את הצעדים בהכנת הילד לעליה לכיתה א', ברוח הטיפול הפסיכולוגי בילדים CBT- טיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים המעוגן במחקרים.

פחדי ילדים בעלייה לכיתה א'-

כניסה למסגרת חדשה- בית הספר הנו מקום חדש וגדול יותר. המפגש עם מורה וילדים חדשים מעורר פחד טבעי כיצד הילד יתמודד בכניסה לכיתה א'.

ההכנה- בטרם המעבר לכיתה א' רצוי לפגוש את המורה, לעשות סיור בבית הספר (לראות היכן ממוקמת הכיתה, השירותים והקולר)

מיומנויות למידה חדשות-  כניסה לכיתה א' מחייבת התנהגות שונה וכללים חדשים, כגון ישיבה רצופה, כתיבה וכיוצ"ב.

ההכנה- על מנת לעזור לילדכם לעבור את השינוי באופן טבעי, שוחחו עימו על השינויים והכללים, אפשרו לו לשאול שאלות ובמקביל שלבו תרגול בחוברות עבודה. הכנה זו תעזור לילדכם בכניסה לכיתה א'.

ציפיות ההורים-

ציפיות ההורים הנן מרכיב מרכזי ולמעשה ישפיע בצורה משמעותית באם הילד יכנס לכיתה א' נינוח, פנוי ללמידה וכיוצ"ב.

רצוי להפחית במסר כי מדובר בשינוי כה משמעותי, מאחר והיא עלולה לייצר לחץ אצל ילדכם (תחשבו לעצמכם שהמעביד משתף אתכם כי חודש הבא אתם עוברים לתפקיד קשה ומאתגר- איך הייתם מרגישים?!). במקביל חשוב לא לצייר תמונה אידילית כי הוא יסתדר ולא תהיה לו כל בעיה. צפייה זו עלולה לגרום לילד להסתיר את חששותיו ולגרום לו לא להיות פנוי ללמידה.

ההכנה- דיאלוג פתוח עם הילד מה השינויים ולחשוב יחד עמו כיצד יהיה נכון להתמודד עמם. חשוב לאפשר לילד להתבטא ולא לשלול, או להתעלם מחששותיו בטרם הכניסה לכיתה א'. כחלק מהכנה זו ניתן שאחים ישתפו את הילד במעבר שלהם לכיתה א'.

זכרו, רוב הילדים מסתגלים מהר לשינויים, עם זאת לכל ילד יש את הקצב הטבעי שלו וחשוב לכבד זאת.

במידה ולאחר העלייה לכיתה א', ילדכם מתקשה להסתגל לשינויים- מבטא חוסר רצון ללכת לבית הספר, בוכה, מתלונן על כאבים פסיכוסומאטיים, ניצמד להורים, חוזר להרטיב, מתקשה בקשרים חברתיים ובתפקוד בכיתה, רצוי לפנות לטיפול פסיכולוגי CBT- טיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי, הנו טיפול פסיכולוגי ממוקד מבוסס מחקרים. בטיפול זה בוחנים מחד, את החשיבה השלילית של הילד (סביב הקשיים לגבי המעבר לכיתה א') ומאידך, בונים עם הילד וההורים משימות ממוקדות לשם חזרה לשגרה ולתפקוד. טיפול פסיכולוגי CBT נותן כלים ישימים, בהם יכולים להשתמש הילד וההורים, לרוב ללא צורך בטיפול נוסף, זו הסיבה כי הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי הנו טיפול ממוקד.

יש לך שאלה? פנה לאמיר מנהל מכון שפר לחץ כאן ונעזור לך בפתרון הבעיה

המאמר הנו בגדר המלצה ואין לראותו כתחליף לאבחון ו/או טיפול רגשי, רפואי, או אחר

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אמיר שפר מנהל את מכון שפר לטיפול פסיכולוגי קוגניטיבי התנהגותי

מכון שפר מתמחה בטיפול CBT ממוקד בילדים, הורים, מבוגרים, זוגות ומשפחות (חרדה וחרדה חברתית, דיכאון, פוסט טראומה, הפרעה טורדנית כפייתית OCD, הפרעות קשב ADHD, הדרכה הורית, סמכות הורית, טיפול זוגי וטיפול משפחתי)

יש לך שאלה? מחכה לך מענה מאמיר מנהל המכון- לחץ כאן ונעזור לך לפתור את הבעיה עכשיו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמיר שפר

מאת: אמיר שפרהתמודדות עם מצבי לחץ13/02/103047 צפיות
הטיפול הפסיכולוגי הנו תחום רחב, המרכז בתוכו שיטות טיפול רבות. בשורות הבאות אתרכז בשתי שיטות טיפול פופולאריות הטיפול הדינאמי והטיפול הקוגניטיבי. בחלקו השני של המאמר אציג את חשיבות הטיפול הקוגניטיבי בילדים, אשר סובלים מחרדה, דיכאון, כפייתיות (OCD), אבל, טראומה והפרעות קשב והתנהגות.

מאת: אמיר שפרסרטן17/10/091976 צפיות
דרך החיים המודרנית, גובה מאיתנו מחיר כבד. נראה כי ה"לחץ" (STRESS), הפך להיות חלק אינטגראלי מחיינו-כמה מאיתנו סובלים מכולסטרול, לחץ דם וסוכר גבוה. כמה מאיתנו בשנים הקרובות יסבלו מלחץ דם, מחלות לב, דלקות פרקים, מיגרנות ועוד. לצד מחלות אלו, אנו עדים לעליה דראסטית במחלות רגשיות, כגון חרדה ודיכאון. זאת ועוד, בעשור האחרון ישנה עליה במחלות הלחץ אצל ילדים. אנו ערים לבעיות של הפרעות קשב והתנהגות, אסטמה של העור (אטופיק דרמטיטיס) ועוד. בנוסף, קיימת עליה בהפרעות של חרדה ואף דיכאון, לצד הפרעות אכילה.

מאת: אמיר שפרפלילי11/09/091407 צפיות
כמומחה לתחום שירות המבחן ואבחון המסוכנות, ביצעתי אבחונים פסיכו- סוציאליים וכתבתי חוו"ד רבות, וכן הופעתי בפני בית המשפט במשך מאות פעמים והצגתי את אבחנותיי המקצועיות. אומנם, שירות המבחן מנסה לאזן בין התחום הפלילי לתחום השיקומי, אך לאור עומס רב, תהליך האבחון נעשה לעיתים באופן מהיר, מה שמקשה על המופנים להציג את עצמם בפני קציני המבחן באופן נכון . לכן, שירות המבחן עלול להגיש "תסקיר שלילי", אשר יכול להביא לענישה חמורה. עורכי הדין, אף הם לא פעם, מתקשים לסייע, היות ושירות המבחן אינו כפוף למשטרה ולביהמ"ש

מאת: אמיר שפרבריאות הנפש29/07/091367 צפיות
מה קורה, כשלמרות כי המומחים מדווחים שמדובר בשפעת בעלת תסמינים רגילים (התמותה משפעת החזירים אינה שונה מתמותה משפעות אחרות, בשלב זה), האזרחים מגיבים בחרדה כה רבה.

מאת: אמיר שפרפלילי19/07/093059 צפיות
שירות המבחן, הנו שרות השייך למשרד הרווחה. מטרתו להוות גורם מאבחן, משקם ומטפל לאוכלוסיה הנאשמת בפלילים. שירות המבחן מחולק לשירות המבחן לנוער ולשירות המבחן למבוגרים.

מאת: אמיר שפראומנות - כללי10/07/092831 צפיות
תהליכים פסיכולוגים, רגשיים בלתי מודעים, משפיעים עלינו ועל יחסי הגומלין עם המשפחה, העבודה והחברה. מודעות לתהליכים סמויים אלו, אשר משפיעים על המחשבות, הרגשות וההתנהגות, תאפשר חיים נכונים ומאוזניים יותר עבורנו. בציורים ניבחן את התאמת גילו של הילד והשלב ההתפתחותי לציור שצייר. השימוש באמצעים יצירתיים (יצירה, מוסיקה, תנועה ודרמה), עבור הילד והמבוגר הנו אמצעי תקשורת עקיף ולא חודרני, המאפשר התמודדות עם חומר רגיש וטעון בדרך לא מאיימת.

מאת: אמיר שפראימון אישי10/07/091748 צפיות
האימון הפך בשנים האחרונות לאחת השיטות הפופולאריות, לשם יצירת שינויים בכל תחומי החיים. המאמן מבהיר ביחד עם הלקוח את מטרות העבודה ומניע אותו ליישום בצורה ברורה והחלטית. המאמנים מציעים אימון בכל תחומי החיים- השגת מטרות, צמיחה אישית, זוגיות, משפחה, עסקים ועוד. עם זאת קיימים מספר קשיים בביצוע האימון: 1. האימון עובד בכלים ספציפיים ומתקשה לקחת בחשבון את ההבדלים המשמעותיים בין אדם לאדם. 2 . בעיות רגשיות מורכבות. 3. הטמעת שנויים בטווח ארוך.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/213999 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204850 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191912 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182257 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181742 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181660 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181531 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica