חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכם ממון – היזהרו מחובות עבר של בן הזוג

אני מבקש מקוראי המאמר הזה להתמקד באפשרות שתתואר להלן. אם אתם סבורים שהמקרה המתואר בדוגמא שתובאו להלן, איננה מתאים לנסיבות האישיות של שניכם, תוכלו לדלג על מאמר זה. בכל מקרה, עצתי לכם היא- קראו את המאמר. אף פעם לא תוכלו לדעת אם הדוגמא שתובא, תחולו בעתיד גם עליכם.

אני כותב באופן כללי, אבל בהיותי עורך דין הסכמי ממון, הדוגמא לקוחה ממקרים אמיתיים של זוגות להם ערכתי הסכם ממון.

אתם בני זוג בכל הגילאים, ועוסקים בכל המקצועות, החופשיים, כמו גם שכירים. אתם בעלי ממון או חסרי ממון. אחד מכם אמיד, השני לא. הדוגמא הזו חלה על כולכם.

בדוגמא הקלאסית, אתם מתחתנים עם בן זוג שיש לו עסק עצמאי. ראשית, אתם לא יודעים אם יש לו חובות או אין. אם העסק טוב או גוסס. לעתים, גם אינכם רוצים לדעת.

דבר אחד אתם בטוח יודעים וזה שבן הזוג מקיים את שניכם ברמת חיים גבוהה. לעתים, מאוד גבוהה. מכאן הבטחון שלכם, ( או עצימת העיניים שלכם ) שאין מה לדאוג. הכל טוב.

יש לי חדשות בשבילכם. חלק גדול מאנשי העסקים בישראל ( פחות בעולם ), ביחוד אלו המקיימים רמת חיים גבוהה, הם על סף פשיטת רגל. כולל "טייקונים". כולכם קוראים בעיתונים על קריסה של עסקים. על טייקונים שהופכים להיות נרדפים על ידי בעלי המניות שלהם. כולנו מכירים עסקים שנסגרו. בית קפה שנסגר. מסעדה או חנות בגדים שהפסיקה לפעול, נותני שרותים עצמאיים שנשארו ללא הכנסות ( אך עם חבילת הוצאות גדולה ) וכיו"ב.

כלומר, אם בן זוגכם הוא עצמאי, גלו ערנות. ערכו בדיקה. בקשו ( נכון, בעדינות ורגישות מקסימליים ) לראות נתונים על הפעילות העסקית שלו, כי אתם רוצים לדעת. אתם חייבים לדעת.

ודאי תשאלו, אבל מה זה ענייני? זה חובות שלו, לא שלי. מה מעניינים אותי החובות שלו?

התשובה היא, שזה מעניין אתכם. מעניין אתכם ובגדול!

זה מעניין, כיוון שאחרי שתינשאו, אפשר ויצוצו להם לפתע פתאום, מאי שם, נושים להם חייב בן הזוג שלכם סכומי כסף משמעותיים. הם יתבעו גם אתכם, מכוח חזקת השיתוף הקיימת בין בעל ואישה. כלומר, טענתם תהיה, שגם אתם, למרות שאינכם מנהלים את העסק, בהיותכם בני זוג של בעל העסק, מחציתו שייך לכם. אפשר ותזכו בהליך, ותביעת הנושים נגדכם תידחה. אבל, ניהלתם משפט יקר, ארוך ומתיש. בעצם, זכיתם במשפט, אבל האמת? הפסדתם.

בשביל זה אתם עושים הסכם ממון. לשים על השולחן הכל. עורך הדין שאיתו אתם יושבים להכנת הסכם הממון, חייב להעלות את הנושא הזה לדיון, וליזום שיחה משולשת, מעודדת, תומכת, אך חסרת פשרות בנושא הלא תמיד נעים הזה. לאחר שהעניין ילובן, חייבים ליצור הגנה משפטית וכלכלית על אותו בן זוג, שהחובות האלו נוצרו בעבר, על ידי בן הזוג האחר, ואינם קשורים אליו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד נוטריון אורי גנור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד נוטריון אורי גנור

מאת: עו"ד נוטריון אורי גנורדיני משפחה17/10/13942 צפיות
כולנו מכירים את המצב שבו הנישואים, הקשר, האהבה, החברות, הזוגיות- כל אלו נסתיימו מזמן. אחד מכם מעוניין להתגרש. השני נאחז בנישואין ומסרב. המאמר מציע לכלול בהסכם הממון סעיף מיוחד המסדיר את המצב הלא מכובד הזה. יש הקוראים לזה הסכם לכבוד הדדי.

מאת: עו"ד נוטריון אורי גנורדיני משפחה05/10/13909 צפיות
המאמר עוסק באשליה שעורך הדין המפורסם, המוכר, אך גם היקר, הוא עורך הדין הנכון שיכין לכם את הסכם הממון.

מאת: עו"ד נוטריון אורי גנורדיני משפחה03/10/13946 צפיות
איך מאזנים מצב שבו לאחד מבני הזוג יש דירה ( וזהו מצב שכיח מאוד ) ולבן הזוג השני אין. מה הנוסחה הנכונה והאפשרית, אם בכלל, בעניין הזה, כשעורכים הסכם ממון?

מאת: עו"ד נוטריון אורי גנורדיני משפחה25/08/131031 צפיות
יש זוגות הסוברים בטעות שההסדר הארצי הסטנדרטי, על פי חוק יחסי ממון בין בני זוג, מייתר את הצורך לערוך הסכם ממון. במאמר הזה אני מביא מכתב שקיבלתי מזוג מתמחים במשפטים, והתשובה שעניתי להם.

מאת: עו"ד נוטריון אורי גנורדיני משפחה30/07/131006 צפיות
לא תמיד צריך להתעקש ולעשות הסכם ממון. לפעמים, על פי הנתונים האישיים שלכם, של רכוש אותו תרצו להגן ולהסדיר, אתם ממילא מכוסים על פי ההסדרים האחידים שקבע החוק

מאת: עו"ד נוטריון אורי גנורדיני משפחה28/07/131069 צפיות
מה אתם בדיוק, האם אתם "סתם חברים", או האם ניתן לומר לגביכם, שמערכת היחסים שלכם "עולה מדרגה", ואתם יכולים להיחשב בנקל לזוג ידועים בציבור. מה ההשלכות של המעמד הזה של "ידועים בציבור", לעומת חברים סתם?

מאת: עו"ד נוטריון אורי גנורדיני משפחה18/05/13866 צפיות
המאמר עוסק בשאלה האם נכון שירושות ומתנות שמקבל אחד מבני הזוג, יישארו שלו, למשך כל תקופת הנישואין. המאמר בוחן רעיונות איך לא להפוך את אחד מבני הזוג לעשיר, ואת השני, חסר המתנות והירושות, לעני.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211498 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211292 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201608 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182006 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181573 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181671 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica