חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הטיפול במצבר

מאת: טל בן דודרכב21/08/20131116 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אורך זמן שימושו של מצבר ברכב תלוי בטיפול הניתן לו. מצברים לרכב שלא נטענים באופן מלא,הנתונים תכופות לפריקת הזרם ואינם נטענים די הצורך, מתבלים מהר ואורך חייהם מקצר משמעותית, בגלל שהחומר ממנו עשויות הלוחות נתון לפירוק מהירה. משום כך חובה להקפיד תמיד על מצב טעינה תקין של המצבר.

החומצה הגפריתנית במצבר צריכה להיות זכה נקייה, אם החומצה מכילה תוספות שונות (כלור, חומצה־חנקנית וכו׳), מתאכלים לוחות המצבר מהר. לפיכך צריך להשתמש אך ורק בחומצה גפריתנית זכה מבחינה כימית לשם התקנת תמיסת החומצה במצבר. מכל מקום חייבים למלא בדייקנות את הוראות היצרן בדבר הטיפול במצבר וכל מצבר עם טיפול ייחודי לו.

עם רכישת מצבר במוסך לרכב או מצבר פריקה עמוקה חדש יש לבדוק אחת לחודש את רמת התמיסה במצבר במיוחד בקיץ כשחם, וגם את מידת המתח.

טיפול במצבר כשאינו בפעולה. מצברים לרכב העומדים ללא פעולה יש לטעון כל 4 – 6 שבועות, בעזרת האלטרנאטור של כלי הרכב או ממקור זרם אחר. לפני הטעינה רצוי לפרוק קצת את המצבר מן הזרם, על־ידי חיבר בין המצבר לבין צרכן חשמל ברכב.

אם יש חלקי מתכת במצבר, צריך לשמור עליהם מפני השפעת החומצה הניתזת מתוכו ומפני התהוות קורוזיה עליהם, אפשר וצריך למרוח ווזלין או במשחת סיכה טובה את כבלים ואת חלקי החיבור של המצבר. המצבר מלוכלך בחלקו החיצוני ויש קורוזיה צריך לנקות, ויש להקפיד שחומר הניקוי לא יחדור לתוך המצבר.

צריך למנוע מגע של דלק עם בית המצבר וחלקיו, כי הדלק ממיס את החומר שממנו הם עשויים.

חומצה גפריתנית צורבת מאד כשהיא באה במגע עם העור, וגם מאכלת חלקי אריג, ריפוד, עץ ומתכת. אם ניתזו טיפות של חומצה, אפשר לסלקן, או ביתר דיוק, לסתור אותן בעזרת אמוניה או תמיסת סודה.

בשעת השימוש בחומצה גפריתנית יש לנהוג בזהירות, להשתמש בכפפות ומשקפי מגן לעיניים!

אסור להתקרב עם אש למצבר בגלל סכנת התפוצצות.

צבע התמיסה בתוך מצברים לרכב עשוי לשמש אינדיקציה לגבי מצבם:

אם צבע התמיסה חום, סימן שהמצבר טעון יותר מדי, מצב שבו טיפות שלדו־תחמוצת העופרת נזלו מתוך הלוחות. תופעה זו מזיקה במיוחד ללוחות החיוביים במצבר.

אם צבע התמיסה סגול, זה בסדר, כי הוא בא מחומר הלוחות השליליים, המכיל עקבות של חומר הנקרא: מנגן.

אם פני התמיסה נראים אפורים־עכורים, זה אומר שיש משקעים בקרקעית המצבר, וקיים מזמן קצר

-->

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ש.ע. שרותי אינסטלציה שירות אינסטלטור 24 שעות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טל בן דוד

מאת: טל בן דודבניין ואחזקה - כללי17/04/18941 צפיות
כאשר נתקלים בהצפה בבית, אם יש ברז דולף או כאשר ישנה ירידה בלחץ המים, אין יותר מדי זמן לבזבז. חייבים להזמין איש מקצוע – ומהר. החיפוש אחר שירותי אינסטלציה בראשון לציון צריך להביא בחשבון שזקוקים לתיקון מהיר אבל יחד עם זאת גם ברמה גבוהה

מאת: טל בן דודטיולים בארץ16/04/181442 צפיות
למצוא מקום שאפשר לשכור אופניים לקבוצות, ולרכוב על רקע נופים קדומים, מוריקים, בשילוב שחיה בבריכה טבעית אינו עניין של מה בכך. אם תוסיפו ארוחה ומדריך מעולה שייתן הסבר ככה על הדרך, זו אחת החוויות החזקות שלכם בקיץ הקרוב.

מאת: טל בן דודגינון10/11/141055 צפיות
כמו שלא תצא מהבית לכמה שעות בלי לנעול את הדלת, תמיד תנעל את הבית, תאחסן כלי עבודה במחסן ותכסה ריהוט גן בחורף - חשבת מה לגבי הבריכה? בנית בריכת שחייה פרטית והיא אחת ההשקעות היותר יקרות שלך בבית

מאת: טל בן דודעיצוב גינות01/08/13916 צפיות
כמה עצות בסיסיות לאלו מבינינו העומדים לפני רכישת פרגולת עץ, או החלפה וחידוש פרגולה קיימת. לפני שכתבתי מאמר זה התייעצתי עם אדריכל

מאת: טל בן דודגני ילדים31/01/121376 צפיות
כל אחד יכול לשחק לבד עם סביבון. כל אחד יכול גם לעשות לעצמו סביבון רק עם עיגול של קרטון ולתקוע עפרון קצר במרכז הקרטון, הסביבון יסתובב יפה להפליא. חתוך קרטון כשאתה הופך כוס כשפיה כלפי מטה על גבי פיסת קרטון, העבר את העיפרון מסביב לשפת הכוס.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213800 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213932 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214111 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204580 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195546 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196240 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193500 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica