חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפולי חניכיים ושמירה על חניכיים בריאות

מאת: מיכאל רומנסקיבריאות השן22/08/2013851 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רקמת החניכיים חשובה מאוד לבריאות הפה וליציבות השיניים. למרות חשיבותן העצומה של החניכיים והעובדה שחניכיים פגועות מהוות סיבה ראשונה במעלה למצבים של אובדן שיניים, ישנה נטייה לא מעטה להזניח אותן. אחת הסיבות המרכזיות לכך שבריאות החניכיים נדחקת הצידה (שלא בצדק) לעומת הנושא של בריאות השיניים, טמונה בעובדה שנזקי חניכיים כגון דלקות או מחלות, אינם גורמים לכאבים עד לשלב מתקדם של פגיעה ברקמה. מצב זה שונה, כמובן, ממצב של פגיעה ישירה בשיניים עצמן. אפילו פגיעה קלה בשן או באמייל גורם לכאב שלא ניתן להתעלם ממנו.

חשוב לטפל, אסור להזניח

כאשר מדובר על טיפולי חניכיים, לא מומלץ להמתין למצב שבו מתקיים נזק משמעותי. סימני אזהרה שמצביעים של צורך בבדיקה מקיפה אצל מומחה למחלות חניכיים (רופא הידוע גם בכינויו מומחה לפריודונטיה) יהיו אחד מהבאים:

  • דימומים תכופים בזמן צחצוח שיניים או לאחר אכילת מזון קשה במיוחד.
  • תופעה של ריח רע הנודף מהפה, ריח שקשה להיפטר ממנו.
  • התרופפות של השיניים המלווה לעיתים בתחושה של שיניים מתנדנדות.

כאשר ישנו חשד לבעיית חניכיים, אפילו קלה שבקלות, אסור להזניח. חשוב לגשת בהקדם האפשרי לבדיקה אצל רופא שיניים שיקבע האם אכן מדובר בבעיה המצריכה טיפול. כאשר טיפול נכון מבוצע בשלבים מוקדמים, ניתן לפתור את הבעיה במלואה, עוד לפני שנוצר נזק קשה שההתמודדות איתו הרבה יותר קשה ומסובכת.

ניקוי יסודי

טיפול נכון בחניכיים צריך להתבצע באופן קבוע. אין צורך בהמלצה שניתנת מאת רופא שיניים כדי לדעת מדוע חשוב לצחצח שיניים בצורה נכונה. צחצוח נכון אמור להיעשות בתנועות רכות, בלי ליצור לחץ ממושך או מוגבר על רקמת החניכיים. לעיתים, כאשר הצחצוח נעשה בצורה חזקה, הוא תורם להחמרה של בעיית חניכיים קיימת.

נוסף על צחצוח נכון, חשוב להקפיד גם על ביקור קבוע אצל שיננית. ניקוי של אבנית נחשב לחשוב במיוחד במניעה של דלקות חניכיים. ניקוי כזה נדרש גם כחלק משיקום וריפוי במקרה שכבר אותרה דלקת קיימת. לא מזיק להזכיר שבנוסף לביקורת קבועה אצל רופא השיניים ואצל שיננית, שימוש באמצעים נוספים מלבד מברשת שיניים טובה, כגון חוט דנטאלי ומי פה, מסייעים בשמירה על חניכיים בריאות.

טיפול בחניכיים פגועות

מחלות ודלקות בחניכיים כוללות בדרך כלל שילוב של אבנית ורובד חיידקי. בשלב מקדם של דלקת שאיננה מטופלת עשויים להיווצר כיסים בחניכיים, שהטיפול בהם יצריך טיפול כירורגי. במידה ובעיית חניכיים מטופלת כראוי, בשלב שבו הדלקת עדיין איננה חמורה, ניתן להשיג ריפוי מלא. יחד עם זאת, גם אם מצב החניכיים איננו טוב, אין צורך לומר נואש.

בזמנים אלה, כאשר הרפואה בכלל ורפואת השיניים והחניכיים בפרט, מתקדמים בצעדי ענק, ניתן לשקם שיניים וחניכיים גם לאחר שהתגלה בהן נזק שנחשב בעבר לבלתי הפיך. שיקום חניכיים, ריפוי כיסים עמוקים ואפילו שיקום מצבים של ספיגת עצם, יכולים להתבצע בהצלחה יתרה שלא הייתה אפשרית בעבר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144858 צפיות
אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144846 צפיות
קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147858 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144892 צפיות
בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144903 צפיות
יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144986 צפיות
חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148404 צפיות
מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201591 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181669 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181780 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181591 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171507 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171507 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171381 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica