חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיצויים לנפגעי תאונות דרכים/ עו"ד ארז כהן

מאת: ארז כהןנזיקין14/08/20131493 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פיצויים לנפגעי תאונות דרכים/ עו"ד ארז כהן

 

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים בדרך כלשהי, הוא שואל עצמו רבות למשל האם מגיע לו פיצוי כספי בשל נזקי הגוף שקרו כתוצאה מתאונת הדרכים? האם מגיע לו פיצוי כספי כלשהו כאשר הוא נפגע בתאונת דרכים אך הוא הולך רגל? או מה קורה כאשר הנפגע אשם בקרות התאונה האם גם אז מגיע לו פיצוי כספי כלשהו בגין נזקי הגוף?

לצערנו, תאונות דרכים הן שגרה יומיומית במדינת ישראל, וכתוצאה מכך נפגעים מאות בני אדם בשנה, ולעיתים נגרמים לאותם נפגעים נזקי גוף זמניים הגורמים לסבל רב ולפגיעה בתפקוד היומיומי, לעיתים נגרמת נכות קבועה, ובחלק מהמקרים תאונת דרכים עלולה לגרום לאובדן חיים.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (להלן: חוק הפלת"ד) נחקק בשנת 1975 ונועד להסדיר ולהבטיח מתן פיצויים לכל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים, בין אם הנפגע הינו נהג הרכב, הולך רגל, נפגע אשר בזמן התאונה היה בתוך הרכב לצד הנהג, ובין אם הנפגע אשם בתאונה. לפיכך, גם אם הנפגע אשם בקרות התאונה זכאי הוא לקבל פיצוי כספי בגין נזקי הגוף שנגרמו לו כתוצאה מתאונת הדרכים. למעשה, העיקרון המרכזי בחוק הפלת"ד הוא עיקרון "אחריות מוחלטת", להבדיל מתביעה ע"פ פקודת הנזיקין, בה אם נגרם לאדם נזק גוף, אך אין אשם ולא נעשתה עוולה - אין זכאות לפיצוי. מטרתו של חוק הפלת"ד להגן על נפגעי תאונות הדרכים אשר זכאים לקבלת פיצוי כספי מחברת הביטוח של נהג הרכב בגין נזקי הגוף גם אם הם אשמים בקרות התאונה וגם אם מדובר בתאונה עצמית.

עלינו לשמור כל מסמך הקשור לתאונת הדרכים לרבות: אישור משטרה, אישור פינוי באמבולנס, מסמכים מביה"ח, מסמכים רפואיים, צילומים רפואיים, אישורי ימי מחלה, וכיוצ"ב. כל אחד מהמסמכים הנ"ל מאשר את קיום התאונה, הפגיעות והנזקים שנגרמו לנפגע כתוצאה מהתאונה. בסופו של יום, זקוק עורך הדין אשר מייצג את הנפגע בכל הוכחה על מנת לדרוש את הפיצוי המקסימאלי עבורו.

במידה ועברתם תאונת דרכים מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות דרכים מוקדם ככל שניתן בסמוך למועד התאונה, על מנת שעורך הדין יוכל למנוע טעויות בהתנהלות מול חברות הביטוח ולהבטחת שיעור פיצויים גבוה ככל שניתן.

האמור לעיל אינו מהווה חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי.

עו"ד ארז כהן - עוסק בתאונות דרכים, דיני נזיקין, רשלנות רפואית, תביעות ביטוח לאומי.

משרד: 03-9241186                   נייד: 052-5262626

מייל: ec@cohenerez.com         אתר: www.cohenerez.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בכבוד רב,

ארז כהן, עו"ד

נייד: 052-5262626                 משרד: 03-9241186

מייל: ec@cohenerez.com    אתר: www.cohenerez.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ארז כהן

מאת: ארז כהןנזיקין29/05/144794 צפיות
לצערנו, במדינת ישראל בני אדם נפגעים בתאונות דרכים ברמה יומיומית. כאשר בני אדם נפגעים בתאונת דרכים לא תמיד הם יודעים כיצד לפעול. במאמר זה ננסה לתת מס' טיפים חשובים על מנת לדעת כיצד לפעול כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים.

מאת: ארז כהןביטוח לאומי26/08/132335 צפיות
מהי מחלת מקצוע? האם רשימת המחלות היא רשימה סגורה? מהי תורת המיקרוטראומה? כיצד עליי לפעול למימוש זכויותיי?

מאת: ארז כהןנזיקין06/08/131384 צפיות
מהי פוליסת ביטוח תאונות אישיות - תלמידים/ עו"ד ארז כהן

מאת: ארז כהןרשלנות רפואית06/08/131138 צפיות
מהי רשלנות רפואית מבחינה משפטית? והאם ניתן לקבל פיצוי כספי בשל כך?/ עו"ד ארז כהן

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192397 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192482 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192482 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192582 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192323 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193118 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182211 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica