חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

במצב דברים בו מערכת היחסים של בני הזוג עלתה על שרטון, אשר לעיתים מובילם לפתרון של "פירוק החבילה", אולם פוחדים הם מהצעד המכריע של גירושין (חרף המודעות של בני הזוג לכך שלא ניתן לשקם את מערכת היחסים וכי ניסו כבר את הכל), קיימת האפשרות לערוך הסכם שלום בית ולחילופין גירושין.

הסכם זה מחד, במרבית המקרים הנו הסכם המרכך את "המכה", ונותן לבני הזוג לעקל ולהשלים עם המציאות, אשר תובילם בסופו של יום לגירושין ומאידך, במקרים אחרים, מעמיד את בני הזוג במצב בו הם מבינים מה הם עלולים להפסיד מפירוק המשפחה ולהעלות את מערכת היחסים למסלול חדש ושונה ממה שהיה רגילים עד כה, מסלול של שלום.

פתרון זה כאמור, לפיו הצדדים יחתמו על הסכם שלום בית ולחילופין גירושין במצב בו הצדדים, למעשה, אינם בטוחים בהליך של פירוק המשפחה, וברצונם אף לנסות ולעשות הכל על מנת לפתוח דף חדש הנו פתרון הולם יחסית, אשר משמעותו הנה לקבוע את כל ההסדרים שיחולו בין בני הזוג בשעה שיחליטו להתגרש לאחר שניסו בהליך של שלום בית.

כאמור, הסדרים שיקבעו בהסכם, ימומשו רק אם הצדדים לא יצליחו לשקם את מערכת היחסים ביניהם.

על מנת שהסכם שלום בית ולחילופין גירושין אכן יצדיק את כותרתו, מן הראוי אף לקבוע באותו הסכם מעין תניות לגבי ניסיונות מצד בני הזוג באמת לשקם את הקשר. כלומר, ניתן לקבוע בהסכם מעין זה למשל, כי על מנת לשקם את מערכת היחסים בין הצדדים עליהם לפנות לטיפול זוגי. כן ניתן לקבוע בהסכם מעין זה, את משך הזמן בו הצדדים יתנו ניסיון לשיקום מערכת היחסים ביניהם. במידה וכל הניסיונות לשיקום מערכת היחסים לא נשאו פרי, או אז, ניתן לקבוע בהסכם מעין זה, כי בני הזוג יתגרשו בהסכמה תוך שהם דאגו להסדיר בהסכם, גם את כל העניינים הנובעים מהגירושין.

היתרון בהסכם שלום בית ולחילופין גירושין הוא שבעת שבני הזוג חתמו עליו הם עשו זאת מתוך מקום כנה ואמיתי לשיקום הקשר והתא המשפחתי תוך שהם יודעים בתוכם כי במידה וניסיונות אלו לא ישאו פרי אזי גם ההליך של הגירושין יהיה הליך הוגן בדרכי נועם וללא מלחמות מיותרות, היות והסדירו הם בהסכם גם את כל העניינים הנובעים מעצם הגירושין מבעוד מועד.

הידיעה שכל זכויות הצדדים הוסדרו בהסכם מבעוד מועד מאפשרת לצדדים לתת ניסיון ואמיתי לשיקום הקשר. שכן, הם יודעים בתוכם כי גם במידה וניסיונם לא ישא פרי, הרי שהם לא ייאלצו לנהל מלחמות משפטיות ביניהם בשעה בה יחליטו להתגרש.

חשוב לציין כי, הסכם מעין זה, מחייב את אישורו של בית המשפט לענייני משפחה ו/או בית הדין הרבני, וכי חתימה בלבד של הצדדים על ההסכם אינה מספיקה. שכן, יש לתת להסכם תוקף מחייב (תוקף של פסק דין) וזאת ניתן לעשות באמצעות אישורו בבית המשפט או בבית הדין.

כאמור, אופציית החתימה על הסכם שלום בית ולחילופין גירושין, הנה אופציה המתאימה לבני זוג נשואים, אשר יחסיהם עלו על שרטון וברצונם לנסות ולשקם את מערכת היחסים ובד ובבד עם הניסיון לשקם את מערכת היחסים לדעת כי קיימת להם גם האופציה להתגרש בדרכי נועם במידה וניסיונם לשלום ייכשל.

ההסכם יסדיר את התנאים לחיים המשותפים במסגרת תקופת הניסיון לשלום בית וכן יסדיר את כל העניינים הכרוכים בגירושין במידה ושלום הבית לא ישא פרי, לרבות ענייני הילדים (משמורת, מזונות, הסדרי ראייה) וענייני הרכוש.

כמו כן, בהסכם שלום בית ולחילופין גירושין, תהא בד"כ קיימת הוראה לפיה מי מהצדדים יהיה רשאי לסיים את תקופת שלום הבית בדרך של מתן הודעה בכתב לצד השני, דבר אשר יוביל לכך שהוראות ההסכם בכל הקשור לגירושין ייכנסו לתוקפם.

בהסכם שלו הבית ולחילופין גירושין ניתן אף להגדיר את המחלוקות בין בני הזוג ואת הדרך לפיתרון שלהם לרבות התנאים לפתרונן, על מנת להביא את מערכת היחסים למסלול של שלום בית.

לסיכום הסכם שלום בית טוב ולחילופין גירושין, הנו הסכם החוסך מבני הזוג את הצורך להתדיין בבתי המשפט ובבתי הדין בדרך של מלחמות. זאת היות וכל המחלוקות באו על פיתרונן כבר בהליך החתימה על ההסכם אשר פניו מעדו לשלום בית ויחד עם זאת במידה והשלום לא עלה יפה לגירושין בדרך של שלום. מצב דברים החוסך מבני הזוג אשר הביאו את מערכת היחסים אל סיומה, אנרגיות מיותרות על מלחמות אשר, בין כה, בסופו של יום, ברמה העקרונית, יביאו תוצאות דומות לאלו שנקבעו בהסכם.

***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון במשפטים, סיימה התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.

עוה"ד שלומית סטרוגנו מטפלת במגוון נושאים וביניהם : ניהול תיקי גירושין בכללותם, לרבות תביעות בענייני מזונות, משמורת ורכוש וניהול תיקי ירושות וצוואות בכללותם, לרבות התנגדויות לצווי ירושה ולצווי קיום צוואה, הן בבתי הדין הרבניים והן בבתי המשפט לענייני משפחה. כמו כן, עורכת הסכמים בין בני זוג בענייני גירושין, ממון, מזונות, חזקה, שלום בית וכד' ומגישה בקשות אצל הרשם לענייני ירושה.

כתובת: שד' ירושלים 3, קרית ים
טל': 077-2115151 פקס': 077-2115152
נייד : 050-8560253
דואר אלקטרוני : str_law@zahav.net.il

אתר אינטרנט : http://www.easyget.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלומית סטרוגנו עורכת דין לענייני משפחה

במידה ובני זוג החליטו לפנות להליך של גירושין וכפועל יוצא להליך של פירו התא המשפחתי, הרי שאחד הנושאים אשר יהיה עליהם לשים עליו את הדעת ואשר כרוך מעצם טיבו וטבעו בהליך של גירושין, הנו הנושא של משמורת הילדים המשותפים.

במצב דברים שבו בני זוג החליטו לפנות להליך של גירושין בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות הרי שעל אחד הצדדים לפחות להגיש תביעת גירושין בבית הדין הרבני אשר לו סמכות שיפוט ייחודית בענייני גירושין. כמו כן, על מנת שתביעת גירושין תתקבל ולבסוף יינתן פסק דין של גירושין, על התביעה להכיל בתוכה טענות בדבר עילות גירושין אשר מוכרות בדין העברי ואשר ניתן להוכיחן, שאם לא כן, עלול בית הדין הרבני לדחות את אותה תביעת גירושין.

אחד מאבני היסוד של הליך גירושין, הנו בניית אסטרטגיית גירושין, בטרם הפנייה להליך של גירושין. שכן, אסטרטגיית גירושין נכונה ומתאימה, במרבית המקרים גם תוביל לתוצאות המיוחלות של הצד אשר החליט לפנות להליך של גירושין.

כיום, מסתמנת מגמה לפיה, מרבית הזוגות אשר פנו להליך של גירושין בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות, יסיימו את אותו הליך גירושין, בסיוע של הליך גישור.

מרבית התיקים המתנהלים בענייני גירושין, נפתחים בעקבות בגידתו של מי מבני הזוג, תוך הפרה בוטה של האמון בין הצדדים.

פנייה להליך של אימוץ, תסתיים בסופו של התהליך במתן של צו אימוץ על ידי בית המשפט לענייני משפחה, עבור הילד אותו המשפחה המאמצת מעוניינת לאמץ.

הסכם ממון הנו מסמך משפטי אשר בני זוג עורכים, בדרך כלל, לפני הנישואין ובטרם מיסוד הקשר. זאת על מנת להבטיח כי במידה ומערכת היחסים תעלה על שרטון, מערכת היחסים הממונית ביניהם תתחלק באופן השונה מזה שקובע חוק יחסי ממון בין בני זוג.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211497 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211291 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201607 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182005 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181572 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181671 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica