חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לשם מה צריך ייפוי כוח נוטריוני?

חתימה של נוטריון מעניקה למסמכים אישיים או ציבוריים תוקף ואישור נאמן למקור. ייפוי כוח נוטריוני במשמעותו הוא למעשה מסמך אשר חתום על ידי עורך דין נוטריון.  הצורך באותו ייפוי כח נוטריוני מתעורר במהלך עסקאות נדל"ן ועקב צרכים אישיים. כמעט כל אדם נתקל מספר פעמים במהלך חייו בסיטואציה בה הוא זקוק למעורבות של נוטריון, עם או ללא ייפוי כוח.

בעבור אלו אשר פונים לראשונה אל נוטריון, נסביר כי החוק אוסר חתימה על ייפוי כוח ללא נוכחות של נוטריון. ללא חותמת רשמית של נוטריון, המסמך לא יזכה לקבל גושפנקה מתאימה. יפוי כוח דרוש במקרים בהם אדם מסוים מבקש לקבל על עצמו את הזכות לפעול בשמו של אדם אחר. אחד המצבים הנפוצים ביותר בתחום, הוא ילדים אשר מבקשים הרשאה חוקית לנהל נכסים, ולקבל החלטות בשם הוריהם המבוגרים.

שני סוגים של ייפוי כוח נוטריוני

1. ייפוי כוח כללי המאפשר למיופה הכוח לבצע פעולות ולקבל החלטות במקום מייפה הכוח. חשוב לציין כי ניתן גם להעניק יפוי כוח ספציפי לתחומים מסוימים בלבד. הסכם יפויי הכוח מקנה למיופה הכוח הרשאות בכפוף להסכם כתוב בין שני הצדדים. נדגיש כי יפויי הכוח מיועד לשירות האינטרסים של שני הצדדים.

2. ייפוי כוח המיועד לרישום עסקאות מקרקעין. בשל סכומי הכסף הגבוהים המעורבים בעסקאות הנדל"ן, דורש החוק ייפוי כח נוטריוני.

איזו משמעות יש לייפוי הכוח?

חתימת הנוטריון על המסמך מקנה לו תו תקן. החתימה מעידה כי המסמך משרת את שני הצדדים וכי הוא נחתם מרצון. בשל הרגישות הרבה המתלווה אל ייפויי כוח, דורש החוק את חתימת הנוטריון. ייפוי כוח נוטריוני הוא מסמך מחייב בעל תוקף משפטי. במידת הצורך, ניתן יהיה להציגו בבית משפט. פרט לכך, משמשת חתימת הנוטריון גם לאימות החתימות. הנוטריון מאשר כי החתימות על ייפוי הכוח תקינות ואותנטיות.

תחת אחריות הנוטריון לוודא כי שני הצדדים מבינים את משמעות הדברים, ואת האחריות המשפטית המתלווה לכך. הנוטריון לא יחתום על המסמך כאשר ישנו ספק באשר למניעים. במקרים בהם החתימה על יפוי כוח אינה נעשית מרצון או בהתאם לחוק, הנוטריון לא ייתן יד לדבר ולא יטביע חתימתו על המסמך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אנחנו כאן כדי לספק לכם את כל המידע אודות שירותים נוטריוניים וכל מידע הנחוץ לכם בבואכם למצוא את הנוטריון המתאים במאגר הנוטריונים המלא שלנו. המנוהל על ידי מיטב עורכי הדיון והנוטריונים בישראל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ונוטריון יהודה

מאת: עו"ד ונוטריון יהודהדיני חוזים11/09/131783 צפיות
חותמת אפוסטיל משמשת גושפנקה למסמכים ואישורים בכל רחבי העולם. השימוש בחותמת חיוני בקרב ישראלים אשר נוסעים לעבוד או ללמוד בחו"ל. אם אתם מתכננים מעבר מגורים ממושך למדינה זרה, קשירת קשרים עסקיים או אישיים במדינות זרות, חותמת אפוסטיל תתגלה שימושית. תרגום רגיל של מסמכים אינו מספק את הרשויות במדינות הזרות. בכדי לאשש את אמיתות המסמך יש צורך במוסכמות אחידות. רוב מדינות העולם מכירות במסמכים אישיים כרשמיים בכפוף לחותמת אפוסטיל. חותמת אפוסטיל – למי זה מיועד?

מאמרים נוספים בנושא דיני חוזים

מאת: אבי דוידידיני חוזים23/12/181308 צפיות
מה עתיד להתרחש בפגישה אצל נוטריון וכיצד כדאי להתכונן על מנת להשלים את כל הנדרש במהרה.

מאת: רוני הכהןדיני חוזים16/04/181596 צפיות
האם זה דבר שנחשב בתור יתרון או רק רעה חולה שצריכים להוציא מן החברה? קראו הלאה.

מאת: רוי ורלדיני חוזים23/10/171585 צפיות
Financing a home can be made more difficult when your credit score is low. FHA loans might be a good option to consider in these circumstances, because the federal government guarantees them.FHA loans can even work when a borrower doesn't have the money to make a down payment or closing costs.

מאת: רוי ורלדיני חוזים28/10/161710 צפיות
This article is going to prepare you to start. Check out the helpful hints below and get the advice you read. Make sure that you have good landing pages. Landing pages for specific ads are better than linking to the general website. This is because you are giving them just what they want. If you provide a contact form as well, it will certainly help generate leads.

מאת: elichai rubinדיני חוזים06/07/162047 צפיות
הזוגיות בימינו מוכרת ומקובלת היום גם כשותפות כלכלית לכל דבר. ככזאת, היא חייבת להיות מנוסחת לא רק בחוזה האהבה הנחתם בנישואים, אם כי גם בדמות הסכם ממון תקף שמסדיר שותפות זו מבחינה משפטית. הסכם המון מיועד לא רק למי שיש לו יותר מהשני, אלא גם למי שבא עם פחות רכוש חומרי אבל חלקו בשותפות הזאת לחיים שווה באותה מידה.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני חוזים08/11/153303 צפיות
כל מה שרצית לדעת על המחאות זכות מאת עו"ד נועם קוריס, הסבר על הדין המצוי בענייני המחאות זכות לפי חוק המחאת חיובים

מאת: איתמר כוכבידיני חוזים28/07/152363 צפיות
חוזה הינו הסכם בעל תוקף משפטי, הנובע ממפגש רצונות בין מספר צדדים כשירים בעסקה, הכולל התחייבויות משפטיות. העיקרון המנחה בדיני החוזים הוא שככלל הסכמים יש לכבד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica