חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו אפוסטיל?

חותמת אפוסטיל משמשת גושפנקה למסמכים ואישורים בכל רחבי העולם. השימוש בחותמת חיוני בקרב ישראלים אשר נוסעים לעבוד או ללמוד בחו"ל. אם אתם מתכננים מעבר מגורים ממושך למדינה זרה, קשירת קשרים עסקיים או אישיים במדינות זרות, חותמת אפוסטיל תתגלה שימושית. תרגום רגיל של מסמכים אינו מספק את הרשויות במדינות הזרות. בכדי לאשש את אמיתות המסמך יש צורך במוסכמות אחידות. רוב מדינות העולם מכירות במסמכים אישיים כרשמיים בכפוף לחותמת אפוסטיל.

חותמת אפוסטיל – למי זה מיועד?

1. חוזים והסכמים בין שותפים עסקיים, חברות ובעלי עסקים פרטיים בכל רחבי העולם נקשר לתחום האפוסטיל. כאשר שני גופים ממדינות זרות מרכיבים הסכם משותף, מתעורר צורך בבדיקת המסמכים. מעורבות של נוטריון המאשר את אמיתות המסמכים משרתת את טובת שני הצדדים, אך יש צורך גם בחותמת רשמית.

2. ישראלים אשר מבקשים להקים עסק בחו"ל מתבקשים להציג חותמת אפוסטיל על גבי המסמכים.

3. הרשמה ללימודים אקדמיים בחו"ל דורשת חתימת אפוסטיל על מסמכים אישיים ותעודות ממוסדות אקדמיים.

חותמת נוטריון רשמית נחוצה במטרה לערוב לאמיתות המסמך. החתימה של הנוטריון מאשרת כי המסמך המתורגם נאמן למקור. פערי השפה אינם מאפשרים לשני הצדדים לבחון בעצמם את המסמכים. חותמת אפוסטיל מאפשרת להם לישון בשקט בידיעה כי המסמכים המוצגים בפניהם מדויקים. חשוב לציין כי קיימים שני סוגים של אפוסטיל : אחד בעבור אישור תוכן במסמכים ציבוריים ושני אשר מאשר כי המסמך נחתם על ידי נוטריון.

היכן ניתן לקבל חתימת אפוסטיל?

על אף הדימיון הרב בין חותמת אפוסטיל וחותמת נוטריון רגילה, נוטריון ישראלי רגיל אינו מחזיק בסמכות הדרושה לחתימת האפוסטיל. בכדי לקבל אישור  בינלאומי לאמיתות המסמך יש צורך בחתימת הרשות המתאימה. בהתאם לכך, חתימת אפוסטיל על מסמך ישראלי דורשת מעורבות של רשויות בישראל. על מסמכים פולניים תוכל לחתום רק רשות פולנית רשמית. קיימים מקרים בהם יש לצאת אל מדינת המוצא בכדי לקבל חותמת אפוסטיל מתאימה.

באלו מדינות תקפה חותמת האפוסטיל?

הכרה בינלאומית במסמכים רשמיים מתבססת על אמנה אשר נוסחה בשנת 1961. כל המדינות החתומות על האמנה שמו להן ליעד, הקלה בקשירת קשרים בינלאומיים בין גופים עסקיים ופרטיים. על האמנה הזו חתומות רוב מדינות אירופה ומדינות העולם המערבי. בארצות הברית, ניתן גם כן לעשות שימוש בחותמת אפוסטיל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אנחנו כאן כדי לספק לכם את כל המידע אודות שירותים נוטריוניים וכל מידע הנחוץ לכם בבואכם למצוא את הנוטריון המתאים במאגר הנוטריונים המלא שלנו. המנוהל על ידי מיטב עורכי הדיון והנוטריונים בישראל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ונוטריון יהודה

מאת: עו"ד ונוטריון יהודהדיני חוזים11/09/132000 צפיות
חתימה של נוטריון מעניקה למסמכים אישיים או ציבוריים תוקף ואישור נאמן למקור. ייפוי כוח נוטריוני במשמעותו הוא למעשה מסמך אשר חתום על ידי עורך דין נוטריון. הצורך באותו ייפוי כח נוטריוני מתעורר במהלך עסקאות נדל"ן ועקב צרכים אישיים. כמעט כל אדם נתקל מספר פעמים במהלך חייו בסיטואציה בה הוא זקוק למעורבות של נוטריון, עם או ללא ייפוי כוח. בעבור אלו אשר פונים לראשונה אל נוטריון, נסביר כי החוק אוסר חתימה על ייפוי כוח ללא נוכחות של נוטריון.

מאמרים נוספים בנושא דיני חוזים

מאת: אבי דוידידיני חוזים23/12/181316 צפיות
מה עתיד להתרחש בפגישה אצל נוטריון וכיצד כדאי להתכונן על מנת להשלים את כל הנדרש במהרה.

מאת: רוני הכהןדיני חוזים16/04/181602 צפיות
האם זה דבר שנחשב בתור יתרון או רק רעה חולה שצריכים להוציא מן החברה? קראו הלאה.

מאת: רוי ורלדיני חוזים23/10/171595 צפיות
Financing a home can be made more difficult when your credit score is low. FHA loans might be a good option to consider in these circumstances, because the federal government guarantees them.FHA loans can even work when a borrower doesn't have the money to make a down payment or closing costs.

מאת: רוי ורלדיני חוזים28/10/161724 צפיות
This article is going to prepare you to start. Check out the helpful hints below and get the advice you read. Make sure that you have good landing pages. Landing pages for specific ads are better than linking to the general website. This is because you are giving them just what they want. If you provide a contact form as well, it will certainly help generate leads.

מאת: elichai rubinדיני חוזים06/07/162057 צפיות
הזוגיות בימינו מוכרת ומקובלת היום גם כשותפות כלכלית לכל דבר. ככזאת, היא חייבת להיות מנוסחת לא רק בחוזה האהבה הנחתם בנישואים, אם כי גם בדמות הסכם ממון תקף שמסדיר שותפות זו מבחינה משפטית. הסכם המון מיועד לא רק למי שיש לו יותר מהשני, אלא גם למי שבא עם פחות רכוש חומרי אבל חלקו בשותפות הזאת לחיים שווה באותה מידה.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני חוזים08/11/153307 צפיות
כל מה שרצית לדעת על המחאות זכות מאת עו"ד נועם קוריס, הסבר על הדין המצוי בענייני המחאות זכות לפי חוק המחאת חיובים

מאת: איתמר כוכבידיני חוזים28/07/152370 צפיות
חוזה הינו הסכם בעל תוקף משפטי, הנובע ממפגש רצונות בין מספר צדדים כשירים בעסקה, הכולל התחייבויות משפטיות. העיקרון המנחה בדיני החוזים הוא שככלל הסכמים יש לכבד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica