חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

MyPBX – מרכזיית IP מתקדמת

עסקים רבים מחפשים דרכים להוזלת עלויות התקשורת שלהם, במיוחד בתחום המרכזיה העסקית.
כיצד בוחרים את המרכזיה המתאימה לעסק וחוסכים בהוצאות התקשורת בגדול?
האם מרכזיית MyPBX היא הפתרון המומלץ?

מספר ספקים החלו לדחוף במרץ את המערכת החדשה של "מרכזיה מוקשחת" בשם MyPBX המיוצרת בסין ע"י חברת Yeastar Technology.

חברה זו מציעה קו של מוצרים תחת שם המותג MyPBX והכוללים את:

א. MyPBX SoHo לעסקים קטנים, עד 30 שלוחות פנימיות ו- 4 שלוחות חיצוניות.

ב. MyPBX Standard לעסקים קטנים ובינוניים, עד ל- 100 שלוחות פנימיות ו- 16 שולחות חיצוניות, עם יכולת להוסיף עוד 8 חיבורים סלולריים.

ג. MyPBX U200 לעסקים בינוניים עם עד 200 שלוחות פנימיות ו- 50 שלוחות חוץ.

לכל סוג יש עוד מספר וריאציות של דגמים בגדלים שונים.

ד. MyPBX U520 לעסקים בינוניים וגדולים עד 300 שלוחות פנימיות ו- 80 שלוחות חיצוניות.

יש גרסאות נוספות של MyPBX: U100, U300, U500, U510 שנבדלות ביניהן במספר השלוחות הפנימיות והחיצוניות. בכל סוג של מרכזיה ניתן לבצע הרחבות מסוימות, בעיקר בחיבורים החיצוניים, כתלות ביכולות של החומרה באותה קופסה.

חשוב להדגיש: אין המדובר במרכזיה חדשה ומתקדמת. מדובר במערכות של תחילת דור מרכזיות ה- IP. המערכות הללו מבוססות חיבורי אנלוג, ISDN ו- ISDN-PRI. המערכות הללו מזמן היו אמורות להיעלם מהשוק, אך הן עדיין נמצאות כאן, בזכות יצרנים סיניים ויבואנים זריזים הדוחפים מוצרים סיניים זולים ומיושנים כאלו לשוק. למעשה, מדובר בתחרות ישירה בקו מוצרי המרכזיה הזולים של מרכזיות יורוקום פנסוניק, ש"שולטת" בשוק העסקים הקטן עד הבינוני.

בישראל, ממשיכים למכור מרכזיות פיזיות בבתי הלקוחות, בשונה מהנעשה בעולם המערבי. הסיבה די ברורה: המנהל הישראלי רוצה לראות את המרכזיה בעיניים, ואינו סומך עדיין על שירותים וירטואליים ובענן. אין בסיס לחשש הזה, אך זו המציאות בשוק הישראלי. לכן, ספקים לא מעטים מוכרים מרכזיות פיזיות ללקוחות, גם אם הן מטכנולוגיה שנעלמה מהעולם וללא כל תמיכה בטכנולוגיות של היום.

מרכזיות מסדרת MyPBX מיובאות לישראל ע"י בלובינט (מפיץ ראשי) וכן ע"י קסורקום, איניטל אפולו וצור יועצים ותקשורת.

מהן התכונות של  מרכזיית MyPBX?

כפי שציינו, MyPBX זו משפחה שלמה של מוצרים, החל מרמת ה-SoHoועד רמת ה- Enterprise. אלו מרכזיות עסקיות סטנדרטיות כמו שהיו בישראל בעשורים הקודמים, במחירים זולים. הייחוד של המוצרים בסדרה זו: ההקשחה של המוצר, כך שאין בו חלקים נעים כמו במרכזיות אסטריסק זולות מבוססות מחשב רגיל (דיסקים, מאווררים). הזיכרון מבוסס כאן על פלאש ולא על דיסק. החסרונות הם בקשיחות המערכת לשינויים נדרשים והתאמות מקומיות, אך כ- 95% מהחברות צריכות אף פחות מרבע מהתכונות הנתמכות ע"י מערכות אלו. בנוסף, הספקים הסיניים הוסיפו תמיכה בעברית למרכזיות הללו (בגלל שישראל היא מקום חשוב עבורם לייצוא המרכזיות מהקו הזה).

כל המרכזיות מספקות את כל השירותים הבסיסיים והמתקדמים, שמצפים למצוא במרכזיית IP חדשה: IVR, שיחות ועידה, חיוג קבוצתי, תא קולי (כולל יכולת הקלטה), הגנה בסיסית, חיבורי פקס, חיבורי SIP, חיבורי טלפוני SIP, FXO\FXS, מוזיקה בהמתנה, VPN, אינטרקום וכיו"ב. השליטה במרכזיה היא באמצעות דפדפן. ניתן לחבר VoIP בתוכנה כולל סקייפ.

האם יש חסרונות מרכזיית MyPBX?

בהחלט. יש הרבה, כמו לכל מרכזיה פיזית בבית העסק. לכן, השאלה הראשונה שכל מנהל אמור לשאול את עצמו: האם יש בכלל צורך במרכזיה פיזית בבית העסק?
התשובה לשאלה הזו כבר די ברורה לשוק התקשורת החכם והמתקדם: נגמר עידן המרכזיות הפיזיות. חבל על הזמן ועל הכסף.

בין החסרונות הבולטים ניתן למנות:

א. "חתונה קתולית" עם ספק אחד ומרכזיה אחת.

ב. העלות של רכישת המרכזיה נחשב כהוצאה הונית, מה שפחות משתלם לעסק, מול תשלום חודשי לשירותי מרכזיה, שנחשב כהוצאה שוטפת.

ג. חוסר גמישות מוחלט לבצע התאמות במרכזיה. תלות מוחלטת בספק השירות והתחזוקה, לרבות בתחום התיקונים.

ד. תשלום נפרד על כל תוספת ועל כל שדרוג. ההוצאות הברורות והכבדות המידיות: טלפונים לעיתים יקרים, רישיונות לקווי SIP ו- PRI, רישיונות ורכיבים נוספים לפקס, Gateways למערכות אחרות בעסק, פאנל למרכזנית, מודולים לסלולר ועוד. למעשה, הלקוח נלכד "במלכודת עכברים", כאשר כל פעם כאשר הוא יהיה מעוניין לבצע שדרוג \ שינוי \ תוספת יכולת, הוא יצטרך לשלם בנפרד ולהוציא רישיון בנפרד, או אפילו להחליף את המרכזיה.

כניסת שירותי מרכזיה בענן לשוק לא הביאה עדיין לשינוי מהותי בתהליכי קבלת ההחלטות של עסקים בישראל המעוניינים עדיין לראות מרכזיה פיזית, ששוכנת אצלם בחצר (לרוב בחדר התקשורת). מנהלים לא לוקחים בחשבון בעת בחירת מרכזיה פיזית, שיש עלויות והתעסקות מתמדת ברכישת ציוד וחלפים ואחזקתם, הקצאת מקום (שטח רצפה), הוצאות חשמל ומיזוג, תמיכה טכנית, הדרכת עובדים וכיו"ב. במרכזיה פיזית, הלקוח משלם גם על אופציות הקיימות במרכזיה ובפורטים, שאין הוא עושה בהם שימוש בכלל וגם לא ייעשה בהם כל שימוש בעתיד (מקבל את המרכזיה As-Is).

המחיר המינימלי של יחידת בסיס MyPBX SoHo הוא כ- 450 דולרים. מערכת ה- Standard עולה כ- 1,200 דולרים. יש למוצרים אלו מבצעים, שנובעים מטבעו של שוק המוצרים הסיניים הזולים (יחסית) וניתן לנהל מו"מ על מחירי המרכזיה והציוד הנלווה.

מחירי מבצעים לדוגמה:

1. חבילה לעסקים קטנים הכוללת: 5 טלפונים IP מסוג SIP-TIP (יבואן: פוקוס טלקום), מרכזיית IP מסוג MyPBX SOHO התומכת ב- 30 שלוחות פנים, 4 שלוחות חוץ אנלוגיות ועד 8 שלוחות חוץ נוספות מסוג IP, במחיר של פחות מ- 3,000 ₪.

2. חבילה לעסקים בינוניים וגדולים הכוללת: 100 טלפונים IP מסוג SIP-TIP, מרכזיית IP מתקדמת לעסקים מסוג MyPBX Standard התומכת ב- 100 שלוחות פנים, כולל ציר PRI אחד ועד 30 שלוחות חוץ נוספות מסוג IP, במחיר: 29,100 ₪.

יש כמובן חבילות נוספות ומבצעים בהרכבים שונים של מרכזיות וטלפונים, לפי צרכי העסק. המחיר כולל גם אחריות מלאה למשך 3 שנים על מרכזיות MyPBX.

אך על זה יש להוסיף כמובן לא מעט רכיבים, מוצרים, מכשירי קצה, חיבורים, רישיונות ויכולות לפי צרכי העסק, שמביאים את המחיר הסופי למעלה מכפלים מהמחיר הזה, רק בעת הרכישה. שלא לדבר על ביטוח ותחזוקה שנתית וכל מה שמתווסף סביב המרכזיה עם הזמן והדרישות הייחודיות המתפתחות של העסק. לכן, חשוב לתמחר את כל העלויות הנלוות לפני הרכישה של המרכזיה עצמה.

 



תגיות המאמר: מרכזיות, לעסקים, IP, MyPBX


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

VoIP-Expertsמדריך רכש מרכזיות טלפונים לעסקים, קבלו הצעות מחיר מספקי תקשורת בחינם!

החברה הוקמה ע"י מהנדסי תקשורת מומחים בעלי ניסיון מעל 20 שנה בשוק התקשרות במטרה לסייע לעסקים שאין באפשרותם להעסיק מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב כעובדים שכירים בחברה, בהתייעלות ושדרוג מערכי התקשורת והמחשוב תוך חיסכון בהוצאות, ובכך לסייע בצמצום הוצאות מיותרות ולהביא לגדילה, צמיחה והשגת יעדי העסק שלכם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל פנחס

מאת: מיכאל פנחסמחשבים וטכנולגיה - כללי30/09/131215 צפיות
התחרות בתחום הפס הרחב עם סיבים לכל פינה קורמת עור וגידים. המחירים ייפלו ודי בקרוב בצורה חדה ביותר. כיצד מנהלים צריכים לקבל החלטות בתוך המהפכה של הפס הרחב בישראל?

מאת: מיכאל פנחסעסקים קטנים ובינוניים30/09/131036 צפיות
התחרות בתחום מצלמות אבטחה IP יצרה שוק פרוע המבוסס על מחירים. אולם, בעלי עסקים מחפשים מערכת המבטיחה אמינות ויכולת גישה למצלמות בכל עת ומכל מכשיר קצה (לרבות סמארטפונים וטאבלטים). כיצד מנהלים צריכים לקבל החלטות בבחירת מערכת ושירותי מצלמות אבטחה IP לעסק?

מאת: מיכאל פנחסטלפונים סלולריים27/09/132271 צפיות
התחרות בעולם הסלולר לא פוסחת גם על המגזר החרדי. כיצד אנשי עסקים ומנהלים חרדים צריכים לקבל החלטות בבחירת שירותי סלולר "כשרים"?

מאת: מיכאל פנחסטלפונים סלולריים09/09/131527 צפיות
המעבר ל- BYOD בתוספת עבודה מרחוק ובכל מקום, יוצרים לעסקים סעיפי הוצאה גדלה והולכת. כל מה שיש לבחון ולשקול בטרם נופלים ל"בור ההוצאות", שכרוך בשימוש במכשירים ניידים לצרכי העבודה.

מאת: מיכאל פנחסמחשבים וטכנולגיה - כללי09/09/131378 צפיות
טכנולוגיית זיהוי דיבור (Voice Recognition) מסייעת לעסקים להחליף את העובדים האנושיים במרכזיות ובמוקדי השירות במכונות אוטומטיות המקיימות קשר אינטראקטיבי עם הפונים. כיצד בוחרים את מערכת הזיהוי הדיבור לעסק וחוסכים בהוצאות התקשורת?

מאת: מיכאל פנחסטלפונים סלולריים09/09/131341 צפיות
עולם התקשורת העסקית הניידת נמצא בתזזית. עובדים ומנהלים בהיקפים גדלים והולכים מביאים מהבית טאבלטים וסמארטפונים, ומעוניינים להשתמש בהם גם בעבודה לצרכי העבודה וגם להשתמש ביישומים המצויים על המכשיר במהלך עבודתם (BYOD).

מאת: מיכאל פנחסטלפונים סלולריים09/09/131308 צפיות
עולם התקשורת העסקית הניידת נמצא בתזזית. עובדים ומנהלים בהיקפים גדלים והולכים מביאים מהבית טאבלטים וסמארטפונים, ומעוניינים להשתמש בהם גם בעבודה לצרכי העבודה וגם להשתמש ביישומים המצויים על המכשיר במהלך עבודתם (BYOD).

מאמרים נוספים בנושא מחשבים וטכנולגיה - כללי

מאת: yoni romמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/195890 צפיות
מה הם שירותי IT - ולמי הם מתאימים? איך מנהלים מידע עסקי במאה ה-21?

מאת: nirמחשבים וטכנולגיה - כללי28/10/189096 צפיות
מה הם החסרונות והיתרונות של טכנאי מחשבים, האם כדי בכלל להתחיל להתעסק בזה?, כל התשובות בפנים

מאת: אשר אלבזמחשבים וטכנולגיה - כללי11/05/183056 צפיות
כיום קשה מאד לתאר את החיים שלנו ללא מחשב- המחשב הפך לחלק מאיתנו- החל מהעבודה ועד לחיים האישיים שלנו. אותן תקלות המתרחשות במחשב מזמינות איש מקצוע כגון טכנאי מחשבים לצורך תיקון המחשב- בין אם מדובר בירושלים או בין אם מדובר באזור אחר.

מאת: נריה שמואלימחשבים וטכנולגיה - כללי25/02/181955 צפיות
מידע על ספקי כוח

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171659 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר מטען למחשב נייד בזול? כיצד מומלץ לבחור מטען למחשב נייד?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171764 צפיות
האם מומלץ לרכוש מטענים אשר לא מיוצרים על ידי החברה של המחשב הנייד שלך? היכן ניתן לרכוש מטענים למחשבים ניידים במחירים טובים? כיצד ניתן למצוא ספק איכותי ואמין של מטענים למחשבים ניידים?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171774 צפיות
מהי טכנולוגיית ג'ל בהקשר של ייצור מצברים לרכב? איזה יתרונות יש למצברים החדשים? מה אפשר לעשות עם המצברים השונים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica