חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פלאפון כשר? תוכניות תמחור למגזר החרדי - מדריך

התחרות בעולם הסלולר לא פוסחת גם על המגזר החרדי.

כיצד אנשי עסקים ומנהלים חרדים צריכים לקבל החלטות בבחירת שירותי סלולר "כשרים"?

מהן החבילות הבולטות למגזר החרדי?

יש כמה חבילות הנפוצות כיום במגזר החרדי והן:

א. מסלול "Clear Kosher Fix" של פרטנר (אורנג').  ב- 22 ₪ לחודש מקבלים שיחות ב- 19 אג' לדקה לכל הקומות הכשרות ו- 29 אג' לכל שאר היעדים (נייחים וניידים).

ב. מסלול "Unlimited כשר למהדרין" של פלאפון. ב- 69 ₪ לחודש מקבלים שיחות ללא הגבלה לכל היעדים. למי שחותם לשנה לפחות, מקבל 30 ₪ לחודש למשך חצי שנה החזר בחשבון, ובחצי השנה השנייה משלם 69 ₪ ובשנה השנייה 99 ₪.

ג. מסלול "סגולה 1" של סלקום. ב- 119 ₪ לחודש מקבלים שיחות ללא הגבלה לכל היעדים.

ד. מסלול "סגולה 2" של סלקום. ב- 129 ₪ לחודש מקבלים שיחות ללא הגבלה לכל היעדים ועוד 200 דקות שיחה לחו"ל.

מכשירי סלולר כשרים

מכשירי סלולר "כשרים", שקיבלו אישור של "ועדת הרבנים לענייני תקשורת", יש מכל חברות הסלולר. אלו מכשירים המספקים רק שיחות. כל השאר מעוקר וחסום במכשיר. אגב, חברי ועדת הרבנים לענייני תקשורת הם: הרב צבי פרידמן, הרב ישראל פישביין, הרב ברוך שרגא, הרב יוסף בנימין וואזנר והרב עמרם אופמן. לא כל הציבור החרדי מקבל את החלטותיהם, אך הם מקובלים על רוב הציבור. הייחוד של מכשירים "כשרים" הוא, שיש עליהם חותמת ותעודה המעידה, שאושרו כ"כשרים" ע"י "ועדת הרבנים". מכשירים כשרים נמכרים גם ע"י חברות הסלולר וגם בחנויות העצמאיות. יש מספר לא קטן של דגמים, כמעט מכל היצרנים המוכרים בשוק (נוקיה, סמסונג, מוטורולה, טליט, בלקברי, ועוד). בד"כ מחירי המכשירים הללו הוא מתחת ל- 500 ₪.

סמארטפונים כשרים וגלישה באינטרנט

לכאורה, סמארטפונים אינם יכולים להיות "כשרים". זאת, משום שיש בהם אינטרנט ועוד פונקציות אחרות אסורות (מסרונים, תמונות, סרטי וידיאו, משחקים, מצלמה וכיו"ב). אולם, קהילות חרדיות רבות מתירות שימוש באינטרנט בכלל ודוא"ל בפרט, לצרכי עבודה. גם ההגדרה של "עבודה" היא מונח די גמיש. יש כמה יוזמות של חברות סלולר המציגות סמארטפונים כ"כשרים", עבור אנשי עסקים חרדים בדרכים, כשהם נזקקים לאינטרנט ודוא"ל לצרכי עבודתם. האינטרנט בסמארטפונים הללו הוא כמובן מסונן, לפי סינון של ספקי אינטרנט למגזר החרדי דוגמת "רימון". החברות הסלולריות פועלות לקבל היתר רשמי מ"ועדת הרבנים" לסמארטפונים אלו, אולם עד כה לא התקבל היתר רשמי שכזה.

שלוש היוזמות הבולטות בתחום זה הן:

א. סמארטפון מחברת אורנג' בשיתוף חב' האינטרנט נתיב, נמצא בשלבי פיתוח והרצה, ועדיין לא ברור אם יכלול מנוע חיפוש, שיאפשר מגוון סביר של שירותים. ועדת הרבנים, שעוסקת בהתאמת פתרונות תקשורת למגזר החרדי, אמורה לאשר סמארטפון זה (כך לדברי פרטנר), סמארטפון שיענה לצרכים של מנהלים ואנשי תקשורת במגזר החרדי הזקוקים לשירותי אינטרנט בדרכים. הם יוכלו לקבל דוא"ל, להשתמש ב-GPS ולהוריד אפליקציות, שתאפשרנה להם לקבל שירותים שונים מחוץ למשרד כמו מיקום משרדים שונים, מיקום תחנות דלק וכד'.

 

לדברי פרטנר, הוועדה אישרה פיתוח סמארטפון, שמצד אחד יאפשר שמירה על ערכי הציבור החרדי ומצד שני ייתן תשובה לצרכים של אנשי עסקים ומנהלים המצויים מחוץ למשרדיהם (שם הם כבר משתמשים בשירותי אינטרנט ומחוברים לספק המפעיל סינון תכנים / אתרים). עם זאת, לא תתאפשר מהסמארטפון גלישה לאתרים, שאינם הכרחיים עבור אנשי העסקים החרדים. לרשותם תהיה רשימת אפליקציות מסוננת להורדה.

ב. מודם סלולרי כשר ("פלאפון כשר") המותאם לשימוש במגזר החרדי: דווח על השקת המודם הסלולרי הכשר הראשון בארץ, שמותאם לסביבת העבודה של המגזר החרדי. המודם הסלולרי, כנראה Netstick מתוצרת ZTE הסינית, שהוצג לראשונה ע"י פלאפון ולאחר מכן ע"י שאר הספקים, עבר תהליכי התאמה לדרישות המגזר החרדי. הוא מאפשר שירות תקשורת מקוונת, אישית ומוגנת, לצרכי עבודה, באמצעות חיבור למוצר ה- USB הנייד הכשר לכל מחשב,  ובגמר השימוש בו נשאר המודם בכיסו של הלקוח. חבילת המודם האישי הכשר של 'אתרוג' (החטיבה החרדית מבית רימון – חברת בת של נטוויז'ן מקבוצת סלקום) כוללת בתוכה ללא תשלום נוסף גם תשתית אינטרנט, שירות סינון וחבילת גלישה – הכל ב-64.90 ש"ח לחודש. 'אתרוג' הודיעה, כי לבחירת הלקוחות ניתן לרכוש חבילות נוספות בעלות נפח גלישה גדולות יותר (של 2GB ו-5GB). יש להדגיש, שנפח הגלישה במודם במחיר הבסיסי הוא קטן (1GB), אבל יכול להתאים לצרכי דוא"ל בלי קבצים גדולים וחיפוש מידע בסיסי באינטרנט.

ג. הסמארטפון של רמי לוי תקשורת. המכשיר, שפותח עבור שוק העבודה החרדי, יכלול שיחות, העברת מסרונים וחנות אפליקציות ייעודית למכשיר. "טכנולוגיה וחדשנות תוך התחשבות בערכי הציבור החרדי", מבטיחים הנוגעים בדבר. והמחיר? – מתחת לשוק, מעל לציפיות, כך לדברי רמי לוי. חברת רמי לוי-תקשורת בשיתוף עם חברת אפיק-סלולר, שמתמחה בתקשורת במגזר החרדי, חשפו את הסמארטפון החדש, שמיוצר ומשווק במיוחד לאנשי עסקים והעמלים לפרנסתם בציבור החרדי, שמוכרחים מצד אחד להחזיק במכשיר טכנולוגי לצורך שיחות, העברת מסרונים וגלישה, אך מצד שני אינם מתפשרים על הערכים הרוחניים החשובים להם. עבור המכשיר NEXUS 4 של Google פותח "רום" מיוחד – בו אין דפדפן אינטרנט.

האחראים על פיתוח המכשיר מדברים על הבחירה המוצלחת ב- Nexus כעל חלק מהחזון להעניק לאנשי עסקים חרדיים את האפשרות להשתכלל במכשיר התואם את ערכיהם מבלי לוותר, ולו במעט, על פסגת הטכנולוגיה והחדשנות. גם עולם האפליקציות הרחב לא נעדר מן המכשיר (אין גישה לגוגל פליי), כאשר ברמי לוי-תקשורת מדברים על קרוב לאלף (!) אפליקציות מאושרות ע"י הרבנים, שתהיינה בהישג יד, ותתוחזקנה באופן שוטף תוך שמירה קפדנית על תוכן האפליקציות ואיכותן. ביניהן, ניתן למצוא אפליקציות פופולריות של משרדי ממשלה, בנקים ומוסדות פיננסיים, קופות חולים, מערכות ניווט כמו ווייז וגט-טקסי, אפליקציות הנוגעות לתלמוד ולמנייני תפילה ועוד. למכשיר יש יכולת של דוא"ל, מסרונים וצילום. ה-USB הוא רק לטעינה ולא להעברת קבצים. הקידומות הייחודיות בקומה הכשרה של רמי לוי הן 055-668. כחלק מבשורת פיתוח הסמארטפון והתאמתו למגזר החרדי, גם בכל הקשור לתמחור המכשיר הצליחו היצרנים והמשווקים להפתיע את השוק:

עלות נקסוס LG NEXUS 4 E96016 GB אחריות היבואן הרשמי – 1,899 ₪.

עלות נקסוס LG NEXUS 4 E960 8 GB אחריות סלדון מעבדות – 1,549 ₪.

בחברות השותפות יודעים לספר על מכשירים נוספים, שייצאו בקרוב לשוק במחירים זולים יותר. יודגש, שבשלב זה אין חותמת "כשרות" רשמית מוועדת הרבנים למכשירים הללו.

הגישה של גולן טלקום

גולן טלקום החלה לשווק מכשירים שנקראים אצלה "כשרים" (למרות שטרם זכו להכשר רשמי, למשל מכשירים של נוקיה), בקומה החרדית, שקיבלה ממשרד התקשורת (גם כאן, הקומה הזו לא קיבלה אישור רשמי מ"ועדת הרבנים"). ה"קומות כשרות" של גולן הן בקידומות של 058-31 ו- 058-37. המחירים של החבילות של גולן טלקום הם זולים, בין 10 ₪ לחודש לכמות שיחות מוגבלת ועד 50 ₪ לחודש לשיחות ללא הגבלה, כולל שיחות לחו"ל. לגולן טלקום יש כבר הסכמים סגורים ומופעלים בשטח עם עשרות משווקים ומפיצים, למשל בבית"ר-עילית, ירושלים, בני-ברק, אשדוד ועוד. הם מפיצים את החבילות של גולן טלקום, עם "מכשירים כשרים" או רק עם סימים של גולן טלקום, לרבות ב"קומות הכשרות" של גולן טלקום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

VoIP-Expertsמדריך רכש מרכזיות טלפונים לעסקים, קבלו הצעות מחיר מספקי תקשורת בחינם!

החברה הוקמה ע"י מהנדסי תקשורת מומחים בעלי ניסיון מעל 20 שנה בשוק התקשרות במטרה לסייע לעסקים שאין באפשרותם להעסיק מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב כעובדים שכירים בחברה, בהתייעלות ושדרוג מערכי התקשורת והמחשוב תוך חיסכון בהוצאות, ובכך לסייע בצמצום הוצאות מיותרות ולהביא לגדילה, צמיחה והשגת יעדי העסק שלכם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל פנחס

מאת: מיכאל פנחסמחשבים וטכנולגיה - כללי30/09/131218 צפיות
התחרות בתחום הפס הרחב עם סיבים לכל פינה קורמת עור וגידים. המחירים ייפלו ודי בקרוב בצורה חדה ביותר. כיצד מנהלים צריכים לקבל החלטות בתוך המהפכה של הפס הרחב בישראל?

מאת: מיכאל פנחסעסקים קטנים ובינוניים30/09/131038 צפיות
התחרות בתחום מצלמות אבטחה IP יצרה שוק פרוע המבוסס על מחירים. אולם, בעלי עסקים מחפשים מערכת המבטיחה אמינות ויכולת גישה למצלמות בכל עת ומכל מכשיר קצה (לרבות סמארטפונים וטאבלטים). כיצד מנהלים צריכים לקבל החלטות בבחירת מערכת ושירותי מצלמות אבטחה IP לעסק?

מאת: מיכאל פנחסמחשבים וטכנולגיה - כללי27/09/131325 צפיות
עסקים רבים מחפשים דרכים להוזלת עלויות התקשורת שלהם, במיוחד בתחום המרכזיה העסקית. כיצד בוחרים את המרכזיה המתאימה לעסק וחוסכים בהוצאות התקשורת בגדול? האם מרכזיית MyPBX היא הפתרון המומלץ?

מאת: מיכאל פנחסטלפונים סלולריים09/09/131529 צפיות
המעבר ל- BYOD בתוספת עבודה מרחוק ובכל מקום, יוצרים לעסקים סעיפי הוצאה גדלה והולכת. כל מה שיש לבחון ולשקול בטרם נופלים ל"בור ההוצאות", שכרוך בשימוש במכשירים ניידים לצרכי העבודה.

מאת: מיכאל פנחסמחשבים וטכנולגיה - כללי09/09/131380 צפיות
טכנולוגיית זיהוי דיבור (Voice Recognition) מסייעת לעסקים להחליף את העובדים האנושיים במרכזיות ובמוקדי השירות במכונות אוטומטיות המקיימות קשר אינטראקטיבי עם הפונים. כיצד בוחרים את מערכת הזיהוי הדיבור לעסק וחוסכים בהוצאות התקשורת?

מאת: מיכאל פנחסטלפונים סלולריים09/09/131341 צפיות
עולם התקשורת העסקית הניידת נמצא בתזזית. עובדים ומנהלים בהיקפים גדלים והולכים מביאים מהבית טאבלטים וסמארטפונים, ומעוניינים להשתמש בהם גם בעבודה לצרכי העבודה וגם להשתמש ביישומים המצויים על המכשיר במהלך עבודתם (BYOD).

מאת: מיכאל פנחסטלפונים סלולריים09/09/131309 צפיות
עולם התקשורת העסקית הניידת נמצא בתזזית. עובדים ומנהלים בהיקפים גדלים והולכים מביאים מהבית טאבלטים וסמארטפונים, ומעוניינים להשתמש בהם גם בעבודה לצרכי העבודה וגם להשתמש ביישומים המצויים על המכשיר במהלך עבודתם (BYOD).

מאמרים נוספים בנושא טלפונים סלולריים

מאת: Daniel.Bטלפונים סלולריים09/02/205438 צפיות
מידע הוא נכס בעל ערך רב. וכיום, עת כולנו מרבים לעשות שימוש בתקשורת כתובה הדבר נכון שבעתיים. כל אחד מאתנו מחזיק בידיו המון מידע, קבצים ואינפורמציה שעשויים להיות בעלת משמעות רבה מבחינות שונות. לדוגמה, בהיבט משפטי, פיננסי, כלכלי ואפילו פוליטי או חברתי.

מאת: Daniel.Bטלפונים סלולריים22/04/196573 צפיות
כולנו מוקפים בהמון מידע. הרשת המקוונת מכילה מידע עצום והמון פרטים שעשויים להיות מעניינים ומשמעותיים עבורנו. אך אין ספק שמה שהכי רלוונטי לכל אחד מאתנו זה התכתובת האישית שהוא מנהל וההודעות שהוא שולח ומקבל.

מאת: Daniel.Bטלפונים סלולריים25/09/187931 צפיות
וואטסאפ היא אפליקציה פופולרית למסרים מיידיים ולשיחות טלפון שמותקנת במכשירים ניידים. האפליקציה כוללת אפשרות לשמירה על היסטוריית ההודעות שבוצעו וכך אפשר לשמור על תוכן ההודעות לאורך זמן.

מאת: נינה כהןטלפונים סלולריים15/01/181527 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר

מאת: shmolikטלפונים סלולריים23/10/163156 צפיות
הטכנולוגיה מתפתחת במהירות ופעם בכמה זמן אנו טועמים מיצירותיה המופלאות. אחת מהן הינה הסמארטפון - יצירתו הייתה נקודת מפנה בעולם הטכנולוגי ובמהירות התפתח ותפס חלק ניכר בחיינו. אך מה מניע את הסמארטפון? מה הופך אותו לכל כך מיוחד מלבד ממערכת ההפעלה המופלאה שלו השונה מכל פלאפון רגיל?

מאת: נטלי הרוש טלפונים סלולריים14/09/162442 צפיות
תקלת מסך באייפון 6..? קראו את המאמר הבא

מאת: אוריטלפונים סלולריים11/09/163884 צפיות
אם יש לך חיבה לטכנולוגיה, לגדג'טים ובעיקר למכשירים ניידים, למה לא להפוך תחום מעניין למקצוע מבוקש ומכניס. כדי להשיג את המטרה צריך להשתתף בקורס טכנאי סלולר וטבלטים במכללת אינטלקט אקדמון, שיקנה לך בתקופה קצרה את כל הכלים הנחוצים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica