חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודים וקורסים בטיסה - לימודי טייס כחלק מחוויה אישית וכמקור פרסנה

מאת: נדבלימודי תעודה ומקצוע11/11/20131105 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הטסת מטוס כחוויה חד פעמית או לחלק מלימודי טיסה

הטסת מטוס עשויה להוות מתנה נפלאה עבור כל אישה וגבר, מבוגר וצעיר במסגרת "טייס ליום אחד", כשהמתנה מעניקה את האפשרות לחוות פרפרים בבטן, והתרגשות עצומה מתחושת הניתוק מן הקרקע והיכולת לשלוט בכלי הטיס המדהים הזה. יחד עם זאת, הטסת מטוס יכולה לשמש כחוויה שגרתית קבועה, דרך שיעורי טיסה בסימולטור טיסה מקצועי ועד להוצאת רישיון טיס. שיעורי הטיסה, הן במסגרת החוויה החד פעמית והן במסגרת של לימודים לקראת הוצאת רישיון טיס, מועברים על ידי טייסים מומחים ומוסמכים, המלמדים את עקרונות הטיסה והמכאניקה של המטוס.

הטסת מטוס וכלי טיס נוספים

את שיעורי הטיסה, הנלקחים כחוויה חד פעמית או במסגרת הלימודים לקראת רישיון, ניתן לערוך על מספר כלי טיס שונים, כשהשכיח בהם הוא לרוב מטוס מדגם ססנה 152 או סנה 172. סוג נוסף של כלי טיס הוא המסוק. יחד עם זאת המסוק הינו כלי טיס המורכב הרבה יותר להפעלה ולימוד, וביחס ישיר לרמת המורכבות עומדת גם עלות השיעור, ושעת הלימוד על מסוק עשויה לעתים להיות גבוהה כמעט פי שתיים משעת הלימוד על מטוס הססנה. הדאון הינו כלי טיס נוסף, והוא נועד לאנשים הרפתקנים, נועזים ואמיצים במיוחד, מהסיבה שהוא מערב דאייה חופשית ללא מנוע. גם הטיסה על דאון מורכבת מקבלת הסברים ותדרוך לפני ההמראה, לשם הבנת מנגנוני ההפעלה והוראות הבטיחות של הדאון.

רישיון טיס צבאי לעומת רישיון טיס פרטי\אזרחי

האפשרות המוכרת להשגת רישיון טיס היא רישיון הטיס הצבאי. רבים סבורים כי זוהי האפשרות היחידה להגשמת החלום המיוחל, אך יחד עם זאת זוהי למעשה הדרך הארוכה והמורכבת ביותר להשגת ה"כנפיים", כשתהליך ההכשרה כולל שלבי מיון רבים, כשמרבית הצוערים מודחים בשלב כלשהו מן הקורס, ורק אחוז קטנטן זוכה להגיע אל קו הסיום. גם הכשרת טייס פרטי\אזרחי מהווה תהליך מורכב במרבית ממדינות העולם, כשהדבר כרוך בתהליך רישוי ממלכתי. יחד עם זאת, הסיכויים להשיג רישיון טיס אזרחי גבוה לאין שיעור מרישיון הטיס הצבאי. לימודי הטיס האזרחיים בארץ כרוכים בהצגת תעודת יושר מטעם משטרת ישראל ובדיקות רפואיות מטעם רופא תעופתי. הלימודים נחלקים ללימודים תיאורטיים ולימודים מעשיים.

נושאי הלימוד בקורס טיס אזרחי

קורס הטיס האזרחי מורכב כאמור משני חלקים, כשהחלק התיאורטי כולל שבעה נושאי לימוד שהם ידע טכני כללי, רדיו טלפון ,(R-T) נווט, מטאורולוגיה, הכרת נתוני המטוס באמצעות ספר פתוח, הכרת נתונים מרכזיים של המטוס ללא הסתייעות בספר הדרכה (ספר סגור) וחוקת אוויר. מטרת הקורס המעשי היא להביא את הטייס למצב של שליטה במטוס ברמה מקצועית גבוהה. עיקר הנושאים הנלמדים הם הסעה, ההשפעות המרכזיות והמשניות של הגאי המטוס, מצבי טיסה כגון טיסה אופקית, נסיקה, הנמכה, פניות וכדומה, מעברים בין מצבי היסוד, שינוי מהירות הטיסה, הזדקרויות, תרגול נחיתת אונס ועוד.

שלבי הלימוד המעשיים בדרך אל רישיון הטיס

לאחר הכרת מושגי היסוד הראשוניים, כוללים השלבים הבאים הכרה מעמיקה של כל נושא באופן פרטני. בשלב שני מתמקד הקורס ההמראות, ההקפות לקראת נחיתה והנחיתות, כשהתרגולת כוללת גם מקרי חרום ונחיתות אונס. השלבים שלאחא מכן מורכבים מהתמקצעות החניך, תוך העלאת רמת ביצועיו והמיומנויות אשר רכש בנושאים הקודמים. השלבים הבאים מתמקדים בטיסות נווט מסוגים שונים וטיסת מכשירים בסיסית, כשהשלב האחרון מתרכז בהכנות לבחינות המעשיות מטעם רשות התעופה האזרחית וליטושים אחרונים. הדרך אל הגשמת החלום של הטסת מטוס אמנם אינה קלה, אך כיום היא מעשית יותר מאי פעם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קו לחינוך - פורטל החינוך של ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נדב

מאת: נדבנדל"ן04/11/151514 צפיות
מעוניינים שהבניין בו אתם מתגוררים יכנס לפרוייקט חיזוק מבנים? חשוב להעזר בשירותיו של שמאי המתמחה בליווי לתמ"א 38, קיראו מדוע.

מאת: נדבאדריכלות22/09/14999 צפיות
לחברת ייעוץ סביבתי יש הרבה מאוד יתרונות. היתרון המרכזי של חברת ייעוץ סביבתי הוא שהיא יכולה לחסוך לנו הרבה מאוד מאמץ, זמן וכסף. חברת הייעוץ תוכל לטפל בשבילנו בכל האישורים הדרושים ולהבטיח שאכן נקבל אותם. חברת ייעוץ זאת כוללת בתוכה צוות מומחים של מהנדסים.

מאת: נדבבריאות הנפש22/09/141054 צפיות
ניתן לומר, שעלינו כקהילה וכחברה לקבל את נפגעי הנפש לחיקנו. קבלה זו יכולה להיות לפעמים משימה מאתגרת ולא פשוטה, אך השכר שלה הוא רב. כאשר אנחנו מקבלים נפגעי נפש לקהילה שלנו אנחנו מקבלים גם את החלקים החלשים יותר שלנו עצמנו – החלקים שלא נעים לנו להתמודד איתם.

מאת: נדבקורסים וסדנאות10/09/141024 צפיות
ניתן לומר, שהרצאות על חינוך יכולות לסייע לנו במלאכה של חינוך ילדים. הרצאות אלו יאפשרו לנו לגשת לילדים לנו בצורה נעימה יותר. ההרצאות יאפשרו לנו להתקרב לילדים שלנו ולהיות מחנכים והורים חכמים וטובים יותר. הרצאות אלו יסייעו לנו להגיע לכדי תובנות חשובות אודות הקשר שלנו עם הילדים שלנו, תובנות שישמשו אותנו במהלך הקשר המשמעותי שלנו עם הילדים.

מאת: נדברהיטים02/08/142051 צפיות
אז יש לנו עסק. הקמנו אותו במו ידינו ועכשיו לאחר מספר שנים קשות הוא נמצא בתנופה. העסק שלנו מצליח מאוד ואנחנו רוצים להרחיב את היקף הפעילות שלו, לכן החלטנו להעביר אותו למשרדים גדולים יותר במיקום קרוב יותר למרכז הארץ. הובלה של בתי עסק מצריכה דיוק רב ורצינות.

מאת: נדבביטוח - כללי02/08/141631 צפיות
בסופו של דבר החיים שלנו יכולים להיות מעניינים מאוד ומלאי כל טוב, אבל החיים של כולנו גם מגיעים לסופם. בסוף, כולנו מתים ואנחנו צריכים לדאוג למשפחה שלנו ביום שאחרי אנחנו כבר לא נהיה. ביטוח חיים יכול לאפשר לנו לדאוג לבני המשפחה שלנו גם לאחר שאנחנו כבר לא נהיה בין החיים.

מאת: נדבמדעי הטבע - כללי29/06/144782 צפיות
מהי חשיבות הבניה הירוקה בעולם המודרני? כיצד עומדים בתקנות השונות של הבנייה הירוקה? ומהם העקרונות של הבנייה הירוקה?

מאמרים נוספים בנושא לימודי תעודה ומקצוע

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע05/01/181654 צפיות
לימודים, בכל תחום שהוא, מאפשרים לנו להעמיק ולהרחיב את הידע שלנו, מה שתורם רבות להתפתחות האישית שלנו. לצד זאת, חשוב גם שהדברים שנלמד ישמשו אותנו בעתיד, ולא רק ימלאו את ראשנו בעובדות כאלו ואחרות. זו הסיבה לכך שאנשים פונים ללימודי תואר או לימודיים מקצועיים, ורוצים בכך לא רק לרכוש השכלה, אלא גם כלים שיאפשרו להם למצוא תעסוקה עתידית. למרבה השמחה, ישנו מקצוע שעונה על שתי הדרישות הללו, ויש לו יתרון חשוב נוסף – הוא מבוקש במיוחד.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181680 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות בארץ נחשבים ללימודים מכווני תעסוקה אשר מטרתם היא להכשיר מנהלי חשבונות למעבר בחינות ההסמכה של משרד הכלכלה ולהשתלבות מהירה בתעשיית הנהלת החשבונות בארץ. תכנית הלימודים בקורסים השונים להנהלת חשבונות מורכבת באופן כמעט שווה משעות לימוד עיוני ושעות תרגול מעשי מבניהן ניתן למצוא שעות תרגול המוקדשות להקניית היכולות לעבודה בסביבה ממוחשבת.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181594 צפיות
תחום הנהלת החשבונות נלמד בארץ בצורה של קורסים המקנים השכלה מקצועית בתחום ברמות שונות של העמקה. בכדי להתחיל לעבוד כמנהל חשבונות מהשורה הדרישה הינה למעבר הקורס הראשון במסלול ללימודי הנהלת חשבונות ולמעבר הבחינה להסמכת מנהלי חשבונות מטעם משרד התעסוקה, לימודי הנהלת חשבונות כוללים 3 קורסים הניתנים ללמידה במתכונות לימודים מלאות וחלקיות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע03/01/181452 צפיות
אחת המטרות החשובות של כל מקצוע שלומדים, בין שמדובר בתואר או בלימודי תעודה, היא לספק את הכלים הנחוצים למען מציאת עבודה. ישנם מספר מקצועות שנחשבים למבוקשים במיוחד בהקשר הזה כשאחד מהם הוא הנהלת חשבונות. עם המקצוע הזה ניתן לצאת לשוק העבודה עם תעודה מקצועית שלא רק מאשרת שאתם מוסמכים לעסוק בתחום, אלא מאפשרת לכם לעסוק בתחום במגוון מקומות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע28/12/171405 צפיות
אחד מהדברים שכולנו שוקלים כאשר אנו פונים ללמוד מקצוע כזה או אחר הוא האם יש בו עתיד מקצועי, והאם נוכל להתפרנס ממנו בהצלחה. בשל הסיבה הזו, אנשים רבים פונים לפנות את אחד המקצועות שתמיד יש להם ביקוש בשוק, ולא רק זאת, אלא הביקוש עבורו הולך וגדל עם השנים – הנהלת חשבונות.

מאת: שלום כהןלימודי תעודה ומקצוע04/12/171534 צפיות
במציאות כלכלית בה כסף מהווה גורם מכריע הנהלת חשבונות מהווה את אחד המקצועות הנדרשים ביותר בשוק, כיום בכל חברה ניתן למצוא מחלקה שאחראית על תחום ניהול החשבונות ובה עובדים מנהלי חשבונות שתפקידם: פיקוח על מאזן ההוצאות וההכנסות של החברה, פיקוח על תזרים המזומנים, התנהלות מול גופי המיסוי וגופים ממשלתיים נוספים, התנהלות שכר מול עובדים, רישום וניהול של הפעולות הפיננסיות המבוצעות בארגון, חלוקת תקציב, ניהול פיננסי ועוד.

מאת: אסף דורילימודי תעודה ומקצוע30/11/162046 צפיות
קורס חשמלאי בודק כשרוצים להתעמק בנושא חדש ולהבין אותו לעומק, צריכים לקחת פסק זמן, לחשוב, לאסוף מידעים על הנושא, וכך להתפתח, זה הכיוון הנכון כאשר מעוניינים ללמוד ולהעשיר את הידע בתחום של חשמלאי,.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica