חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמאי מקרקעין לתמ"א 38, מדוע אתם זקוקים לו בפרוייקט?

מאת: נדבנדל"ן04/11/20151513 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רקע:

מדו"ח יישום תמ"א 38 לשנת 2014 עולה כי בשנת 2014 לבדה הוגשו כ- 1,300 בקשות להיתר לפי התמ"א ואושרו כמחציתן. בנוסף, מן הנתונים בדו"ח עולה כי ממועד אישור תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה (תמא 38) בשנת 2005 ועד ליום פרסום הדו"ח, הוגשו כ-3,500 בקשות להיתר בניה לפי התמ"א.

שמאי מקרקעין לתמ"א 38 – המלווה והיועץ האובייקטיבי שלכם
בהנחה כי כלל הדיירים הגיעו להסכמה כי יש ברצונם להכניס את הבניין המשותף לחיזוק ושיפוץ במסגרת תמא 38, הדבר הראשון כי יש לבחון לפני ביצוע צעד כלשהו הוא האם הפרוייקט כדאי עבור הדיירים? (כדאיות היזם והמבצע היא בחינה שונה לגמרי, אך כדאי למצוא את שביל הזהב בו שני הצדדים יהנו באופן מקסימלי).

שמאי מקרקעין לתמ"א 38, הינו איש מקצוע בעל הכשרה מקיפה בתחומי המקרקעין אשר מתמחה בכלל ההיבטים הרלוונטיים לפרוייקט מסוג זה, לרבות  ברמה ההנדסית-תכנונית, המשפטית וכמובן הכלכלית של הפרוייקט.מעורבותו של שמאי המתמחה בליווי לתמ"א 38 הינה חיונית מתחילת הפרוייקט ועד לסיומו והסדרתו מול הרשויות.

האם כדאי לכם? ומה יוצא לכם מזה?
שמאי המקרקעין שתבחרו, יסביר בראש ובראשונה לדיירי הבניין על ביצוע פרוייקט תמ"א, יסקור עבורכם את השלבים, התהליכים והגורמים המעורבים. לאחר מכן יבחון השמאי את כדאיות הפרוייקט: מהן זכויות הבנייה שניתן לנצל וכיצד נכון לנצלן מבחינה כלכלית כך שיניבו רווחים מקסימליים לכל הצדדים המעורבים בפרוייקט. האם תוכלו להוסיף מעלית לבניין? חניות נוספות? מחסנים? האם לדירות תתווסף מרפסת שמש? וכדומה.
היות ותהליך זה מביא להשבחת הנכס, יבחן השמאי עבור הדיירים את ההיבטים המיסויים וכן השלכות של מס שבח במידה וישנן ויסייע בהסדרתם מול הגורמים והרשויות.

בנוסף, במקרים בהם התוספות וההשבחות אינן מתחלקות באופן זהה בין הדיירים, לדוגמא דייר שהגדיל את שטח דירתו יותר משכנו, או דייר שחנייתו הינה מקורה לעומת דייר שקיבל חנייה פתוחה, עקב אילוצים מבניים וכדומה, יבצע השמאי חישוב פיצוי ואיזון – כך שכל הדיירים יהנו מן הפרוייקט  באופן שווה.

המועצה הארצית שוקלת להטיל היטל השבחה מתוספת ה-13 מ"ר לדירות בפרויקטים במסלול הריסה ובנייה. במידה ותתקבל ההצעה, נוכחותו של שמאי לבדיקת הכדאיות של הפרוייקט הינה אקוטית אף יותר. פרוייקטים רבים העומדים כיום בפני תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה והוכרזו ככדאיים עבור הדיירים עלולים להמצא כחסרי תכלית כלכלית. הקפידו להסתייע בשירותי שמאי מקרקעין מוסמך הבקיא בחוקי המקרקעין ומעורה תמידית בתיקונים והחלטות בתחום ויוכל לבדוק עבורכם באופן מדוקדק ואובייקטיבי, האם הפרוייקט כדאי.
 



תגיות המאמר: תמא 38, שמאי מקרקעין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קו לחינוך - פורטל החינוך של ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נדב

מאת: נדבאדריכלות22/09/14999 צפיות
לחברת ייעוץ סביבתי יש הרבה מאוד יתרונות. היתרון המרכזי של חברת ייעוץ סביבתי הוא שהיא יכולה לחסוך לנו הרבה מאוד מאמץ, זמן וכסף. חברת הייעוץ תוכל לטפל בשבילנו בכל האישורים הדרושים ולהבטיח שאכן נקבל אותם. חברת ייעוץ זאת כוללת בתוכה צוות מומחים של מהנדסים.

מאת: נדבבריאות הנפש22/09/141054 צפיות
ניתן לומר, שעלינו כקהילה וכחברה לקבל את נפגעי הנפש לחיקנו. קבלה זו יכולה להיות לפעמים משימה מאתגרת ולא פשוטה, אך השכר שלה הוא רב. כאשר אנחנו מקבלים נפגעי נפש לקהילה שלנו אנחנו מקבלים גם את החלקים החלשים יותר שלנו עצמנו – החלקים שלא נעים לנו להתמודד איתם.

מאת: נדבקורסים וסדנאות10/09/141024 צפיות
ניתן לומר, שהרצאות על חינוך יכולות לסייע לנו במלאכה של חינוך ילדים. הרצאות אלו יאפשרו לנו לגשת לילדים לנו בצורה נעימה יותר. ההרצאות יאפשרו לנו להתקרב לילדים שלנו ולהיות מחנכים והורים חכמים וטובים יותר. הרצאות אלו יסייעו לנו להגיע לכדי תובנות חשובות אודות הקשר שלנו עם הילדים שלנו, תובנות שישמשו אותנו במהלך הקשר המשמעותי שלנו עם הילדים.

מאת: נדברהיטים02/08/142051 צפיות
אז יש לנו עסק. הקמנו אותו במו ידינו ועכשיו לאחר מספר שנים קשות הוא נמצא בתנופה. העסק שלנו מצליח מאוד ואנחנו רוצים להרחיב את היקף הפעילות שלו, לכן החלטנו להעביר אותו למשרדים גדולים יותר במיקום קרוב יותר למרכז הארץ. הובלה של בתי עסק מצריכה דיוק רב ורצינות.

מאת: נדבביטוח - כללי02/08/141631 צפיות
בסופו של דבר החיים שלנו יכולים להיות מעניינים מאוד ומלאי כל טוב, אבל החיים של כולנו גם מגיעים לסופם. בסוף, כולנו מתים ואנחנו צריכים לדאוג למשפחה שלנו ביום שאחרי אנחנו כבר לא נהיה. ביטוח חיים יכול לאפשר לנו לדאוג לבני המשפחה שלנו גם לאחר שאנחנו כבר לא נהיה בין החיים.

מאת: נדבמדעי הטבע - כללי29/06/144782 צפיות
מהי חשיבות הבניה הירוקה בעולם המודרני? כיצד עומדים בתקנות השונות של הבנייה הירוקה? ומהם העקרונות של הבנייה הירוקה?

מאת: נדבעבודה וקריירה - כללי29/06/143148 צפיות
העברות משרדים הינם מספר ימים של סיוט למשרד כולו ולהנהלה. כיצד עוברים את הימים האלה ללא תקלות? איך עושים את הימים האלה פשוטים ומלאי שלווה?

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222674 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202513 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183246 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183219 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183248 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182583 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182253 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica