חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע מחיר הקרקע החקלאית יעלה באופן משמעותי לאחר הפשרתה עבור בנייה?

מאת: אורן קובינדל"ן14/11/2013894 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק



בעבר, רק מעטים היו מבינים את הפוטנציאל הגלום ברכישת קרקעות חקלאיות, אך כיום גם מי שלא מבין את הסיבה שבגללה כדאי להשקיע בקרקעות מהסוג הזה, מתעניין ומחפש את ההשקעה הנכונה ביותר. מה ההבדל בין קרקע חקלאית לקרקע המותרת לבנייה וכיצד מבצעים השקעה נכונה?

הקרקע החקלאית


ראשית, לפני שבכלל מתחילים בבדיקת הסיבות השונות לרכישה ואי רכישה של קרקעות שונות, חשוב להבין את ההבדל בין כל הקרקעות. כיום, ישנם כמה סוגים שונים לקרקעות, כאשר לכל חלקת קרקע בשטח המדינה ישנו ייעוד מסוים וספציפי שהוגדר מבעוד מועד על ידי גורמים ממשלתיים. ההגדרות הללו נועדו כדי שיהיה מספיק מקום למגורים, אך גם לתעשייה, לסחר וכמובן גם לחקלאות.

מכיוון שהמדינה מתמרצת את האזרחים לעבוד בחקלאות ולתרום לתחום הזה, הקרקעות אשר מוגדרות כמיועדות לחקלאות, שוויין נמוך בהרבה מהקרקעות המותרות לבנייה ולמגורים. כך, החקלאים נהנים ממחיר נמוך יחסית ותורמים בחזרה למדינה באמצעות עבודה איכותית.

הפשרת קרקעות

יחד עם האינטרס של המדינה לייעד כמה שיותר קרקעות חקלאיות לחקלאות, האוכלוסייה ממשיכה לגדול ולהתפתח, בעקבות ריבוי טבעי, כך ששטח המדינה נעשה צפוף יותר בכל שנה ושנה. על מנת להקל על צפיפות האוכלוסין המתפתחת, המדינה מפשירה קרקעות חקלאיות לרשותם של התושבים ולבנייה, כך שניתן לבצע השקעה בקרקע חקלאית או אפילו לבנות עליה לצרכים אישיים.

סוגי הקרקעות השונים

השקעה נכונה


כדי להשקיע בקרקעות הללו בצורה הנכונה והאיכותית ביותר, מומלץ לרכוש את הקרקע עוד לפני שהופשרה. מצד אחד, קרקע המיועדת לבנייה היא יקרה יותר וכן גם ייתכן כי ערכה יעלה, ולכן גם קרקע שבנייתה מותרת יכולה גם היא להיות השקעה איכותית. לעומת זאת, קרקע חקלאית להשקעה, היא במחירים נמוכים יותר וכן גם תעלה באופן משמעותי לאחר הפשרתה עבור בנייה.

לכן, כאשר מחפשים קרקע להשקעה, עדיף לחפש קרקע חקלאית קודם. כך, משקיעים את הסכום הנמוך ביותר ולעומת זאת נהנים מהתשואה הגבוהה ביותר. חשוב לציין, כי על מנת למצוא קרקע איכותית שסיכוייה להפשיר גבוהים יחסית, מומלץ להתייעץ עם מומחים וחברות מקצועיות שעובדות בתחום. כך, מרימים באופן משמעותי את הסיכוי לרכוש קרקע איכותית.

הכותב הוא אורן קובי – מנכ"ל אדמה א.ר. לוגיסטיק נדל"ן המשווקת קרקע חקלאית בפרדס חנה,קרקע חקלאית בכרכור.
השקעה בקרקע חקלאית - צרו קשר:
רחוב ברקוביץ 4,
מגדל המוזיאון ק-16, תל אביב
טלפון: 03-6218700
פקס: 03-6218701

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורן קובי הבעלים של חברת לנדמרק - חברה בתחום שיווק ומכירת פרויקטים שונים בתחומי הנדל”ן
כתובת: ברקוביץ’ 4 מגדל המוזיאון, תל אביב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורן קובי

מאת: אורן קובינדל"ן02/06/141008 צפיות
בשנים האחרונות, עלתה הפופולריות של רכישת קרקע חקלאית. האמונה כיום היא כי הן כוללות בתוכן שורה ארוכה של יתרונות, כלכליים ברובם. אלא שכמו כל דבר אחר, כאשר לא מבצעים את ההליך על פי הספר, עומדים בפני בעיות מסוימות. מהן הטעויות הנפוצות כיום בתחום זה?

מאת: אורן קובינדל"ן08/12/13917 צפיות
לא צריך להיות גאון בתחום הנדל"ן כדי להבין שחוקי המשחק בתחום השתנו, במידה לא מבוטלת, בשנים האחרונות. מחירי הדירות המאמירים מקשים על רכישת דירה, במיוחד בערי המרכז הגדולות. האם הפתרון שיפיח רוח חדשה בתחום הבנייה הוא הפשרת קרקעות חקלאיות?

מאת: אורן קובינדל"ן08/10/13930 צפיות
כולנו שמענו על משבר הדיור. אחת הסיבות לו היא היעדר קרקעות למגורים בכמות מספקת. הפתרון האידאלי, במקרה הזה, הוא הפיכת קרקעות חקלאיות לקרקעות מגורים, וזאת בתום הליך הפשרתן. מה צריך לדעת על קרקע חקלאית להשקעה וכיצד זה יכול להביא לרווחים מרשימים?

מאת: אורן קובינדל"ן17/09/13877 צפיות
הקרקעות החקלאיות, כידוע, יכולות להניב תשואה משמעותית ממנה ייהנה המשקיע החכם. עם זאת, כמו שההשקעות הללו איכותיות ושוות את ההשקעה, הן גם עלולות להיות בעלות סיכון כלשהו מבחינת הפשרתן. כיצד מזהים קרקע איכותית שתניב תשואה גבוהה וכיצד נמנעים מהסיכונים?

מאת: אורן קובינדל"ן15/07/13822 צפיות
פרדס חנה כרכור, שנמצאת באזור הצפוני של מרכז הארץ, מלאה באזורים יפים לטייל בהם וכן גם מקומות בילוי באווירה נעימה ושקטה יחסית. בדיוק מהסיבה הזאת, גם חיי הקהילה שם מהנים ומתפתחים בכל עת, ביחד עם בתי ספר טובים ואיכותיים. אילו מוסדות חינוך מוכרים קיימים באזור?

מאת: אורן קובינדל"ן21/06/131598 צפיות
פרויקט ח-500 הוא אחד הפרויקטים המבטיחים ביותר של השנים האחרונות. המטרה שהרשויות שמו לעצמן היא יצירת רובע עירוני ייחודי בחולון. התכנית משתרעת על פני כ-4,000 דונמים והיא תכלול בעתיד מעל 13,000 יחידות דיור. חלק מהיחידות הללו צמודות קרקע וחלקן בבתים משותפים, בבניינים שגובהם 22 קומות.

מאת: אורן קובינדל"ן10/06/131049 צפיות
כאשר מחפשים קרקע חקלאית לצורך השקעה, אחד הדברים החשובים הוא אמצעי התחבורה ודרכי הגישה לאזור. זאת מפני שבמידה והם יהיו זמינים, נוחים ונגישים – האזור יהפוך לאטרקטיבי והנכס יוכל להחזיר את ההשקעה ואף יותר. כך זה במקרה של פרדס חנה-כרכור, היות ומדובר באזור הקרוב לצירים מרכזיים שממשיך להתפתח.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222672 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202513 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183245 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183219 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183248 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182583 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182251 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica