חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקמת עסק זכיינות

מאת: ערןיזמות עסקית23/12/2013983 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מודל זכיינות עסקית

מודל זכיינות הנו המודל העסקי המהיר ביותר העומד בפני יזמים המעוניינים להקים עסק חדש. עבור אותם יזמים, זכיינות מאפשרת להם להקים עסק בעזרת משאבים ושיטות עבודה מוכחות של חברה גדולה ומוכרת. זכיינות מבוססת על יחסי גומלין בין חברה בעלת מוניטין גדול בתעשייה לבין היזם. החברה מעוניינת לשווק את עצמה ולהרחיב את פעילותה והיזם, אדם פרטי, מעוניין להקים עסק באמצעות שותפות עסקית מבלי "להרגיש לבד במערכה". הזכיין מקבל תשתית מבוססת שעליה יוכל להתפתח ולצמוח, בעוד שהרשת המזכה מתירה את הפעילות בעמידה בהסכמים מסוימים שישמרו על המוניטין שלה ועל הנורמות הניהוליות הנהוגות ברשת.

לפי נתוני “המרכז לקידום זכיינות בישראל” ענף הזכיינות בישראל ביצע בשנים האחרונות קצב גידול ממוצע של עשרים אחוז בפדיון הזכיינות בכל שנה. כיום ענף הזכיינות מגלגל מחזור שנתי המוערך בכ- 16 מיליארד שקלים והביקוש להקמת עסקים חדשים במודל זכיינות גובר משנה לשנה.

סטטיסטית עסק בעל שיוך רשתי הנו בעל סיכויי הישרדות גבוהים יותר מעסק חדש ללא זיכיון, מכיוון שעסק חדש בהקמה מצריך מהיזם ברוב המקרים להתחיל מאפס, וצריך לבסס את שם המותג כאשר הוא לא מפורסם.

 

רכישה נכונה של זיכיון:

לפני שאתם מוציאים סכום כסף גדול מאוד לקניית הזכיינות, כדאי שתבצעו את הפעולות הבאות:

-ראשית כל, עליכם לקבוע פגישה עם מספר רשתות זכיינות ולבדוק עם מי התהליך המתאים ביותר עבורכם.

-נסו לגייס מידע רב ככל הניתן לגבי גודל ההשקעה הראשוני, העלויות השוטפות הצפויות לעסק העתידי והאתגרים המשמעותיים הצפויים לכם.

-הגדירו ביניכם תיאום ציפיות מול הרשת המזכה.

-לאחר שהחלטתם איזה רשת מתאימה לכם, כדאי לכם לבקש מהם לראות איך העניינים מתנהלים מהשטח, ולוודא שבאמת התחום מתאים לכם ותוכלו לעמוד במטלות היומיות.

-לאחר שצברתם את כל המידע האפשרי, מומלץ שתבצעו תכנית עסקית אשר תעריך את כדאיות הקמת העסק בהתאם למודל הזכיינות ואת מצב השוק הנוכחי. ניתן לפנות לחברת ייעוץ עסקי (מנועי צמיחה ) שתעזור לכם בהכנת התכנית העסקית.

-במידה ובחנתם את התכנית העסקית והיא תקינה, והחלטתם לרכוש זיכיון, יהיה עליכם לגייס את ההון העצמי הנדרש להשקעה הראשונית של הקמת העסק (כולל את עלויות ההקמה ורכישת הזיכיון) , במקרה זה מומלץ לפנות לאפיקי מימון כגון: הלוואות מדינה , קרן תבורוכו', אשר דרכם תוכלו להשיג את המימון הראשוני הנדרש.

 

אחת השיטות הפופולריות ביותר להקמת עסק כיום בישראל היא דרך "מודל זכיינות”.ההסתמכות על מערך עבודה ושיווק בעל מוניטין גבוה מוכח מאפשר ליזם לבסס בצורה הטובה ביותר את העסק החדש,אך עם זאת, גורר השקעה ראשונית גבוהה ושליטה עסקית מצומצמת יותר בעתיד העסק. לכן, לפני החלטת רכישת הזיכיון מומלץ לבצע בדיקה מקיפה של התהליך, כולל הכנת תכנית עסקית. ניתן לפנות לחברההמתמחה באפיקי הלוואות לעסקים בין אם זה לצורך בדיקת הכדאיות או לצורך הלוואה לעסק להקמת הזכיינות. בין אם אתם פותחים עסק פרטי משלכם ובין אם אתם רוכשים זיכיון, אנו במנועי צמיחה רוצים לאחל לכם בהצלחה!

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA) , מנהל חברת ייעוץ עסקי - מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן

מאת: ערןייעוץ עסקי02/03/14834 צפיות
לקיחת עזרה מגורמים מומחים בתחום הכלכלה והפיננסיים, הינו גורם משמעותי להצלחה העתידית של העסק. ליווי שוטף וצמוד של יועץ כלכלי בעל ניסיון יכול למנוע טעויות רבות בניהול העסק.

מאת: ערןעסקים קטנים ובינוניים03/02/141095 צפיות
כיזמים תתקלו בדילמה, מה האפשרות הטובה ביותר לעסק שלכם? לפתוח את העסק בתור עוסק מורשה או בתור חברה בע"מ?

מאת: ערןהלוואות24/12/13955 צפיות
עסקים קטנים ובינוניים מתקשים לקבל הלוואה בנקאית מאחר שמיצו את הבטחונות שלהם וכבר לא יכולים להגדיל את מסגרת האשראי. ולכן, במקרים מסוימים על מנת לאפשר את המשך קיום העסק, יש צורך בחיפוש פתרון מימוני חוץ בנקאי.

מאת: ערןעסקים קטנים ובינוניים23/12/13958 צפיות
במיגה ואתם מעוניינים בהלוואה לעסק יש לנו שתי מילים בשבילכם - קרן תבור

מאת: ערןייעוץ עסקי23/12/13913 צפיות
קרן סיוע לעסקים היא יתרון לכל עסק. הקרן נותנת הלוואות בערבות מדינה בתנאים נוחים. בחיפוש הלוואה לעסק יש לפנות ראשית לקרן סיוע לעסקים

מאת: ערןיזמות עסקית10/12/13868 צפיות
יזם מתחיל? חושב לפתוח עסק משלך, אך לא יודע מאיפה להתחיל? להלן כמה טיפים טובים שיכוונו אותך לדרך הנכונה להצלחה.

מאת: ערןניהול08/12/13767 צפיות
ניהול עסק קטן הוא אתגר עצום. ניהול נבון של עסק מצריך התפתחות ורכישת ניסיון לאורך זמן, וברוב המקרים מצריך גם קבלת עזרה מגורמים מומחים בתחומי הניהול השונים.

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/232298 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/232326 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231554 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232421 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222799 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221316 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221369 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica