חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסרת משקפיים בלייזר- כל המידע הנחוץ

מאת: תמיר קינןבריאות העין08/01/20147814 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות אנו שומעים על יותר ויותר אנשים שעוברים ניתוח להסרת משקפיים בלייזר. ישנם שיטות רבות להסרת משקפיים בלייזר, הסיבה היא שככל שהעולם מתפתח אנו רוצים להיראות ולהרגיש יותר טבעיים.

כיום, הניתוח הפך נפוץ בעולם בעיקר בשל ירידת המחירים והתפתחות הטכנולוגיה. טיפול של הסרת משקפיים בלייזר הינו לצמיתות ומאפשר שחרור מהתלות התמידית במשקפיים. טיפולי הלייזר מתאימים לכל מי שעבר את גיל 18 ומספרו יציב במשך חצי שנה לפחות, בעלי קוצר ראייה של עד מינוס 14 או רוחק ראייה עד פלוס 6. אנשים שאינם יכולים לעשות את הניתוח הם אנשים שחולים בסכרת, קטרט או אנשים שנמצאים כלא מתאימים לבצע את הניתוח ע"י הצוות הרפואי במרפאת העיינים בה הם רוצים לבצע את הניתוח.

בדיקת ההתאמה להסרת משקפיים נועדה בכדי למנוע סיבוכים לאחר הניתוח, ובכדי להעניק למטופל את הניתוח המתאים ביותר בעבור העיינים שלו.

מטרתו של ניתוח הלייזר היא ללטש את הקרנית ולפסל אותה בכדי לקבל ראייה חדה ביותר ללא משקפיים. הלייזר מפסל את הקרנית ופועל בשכבות הקדמיות של העין, ולכן אינו יכול להגיע לעדשת העין או לרשתית וכך הסיכוי לפגיעה בעיינים הוא אפסי.

כיום קיימות שתי שיטות עיקריות להסרת משקפיים, במאמר זה נציג לפניכם את השיטות, ההבדלים ומהלך ההחלמה.

PRK- SUPER PRK LACEK

PRK היא השיטה הבטוחה ביותר שקיימת להסרת משקפיים בלייזר. הטיפול בשיטת PRK נועד בעיקר לבעלי קרנית דקה. הניתוח מבוצע ללא חיתוך כלל, בצורה שאינה פולשנית ( על פני הקרנית בלבד).  בתחילת הטיפול מוסרת השכבה העליונה של הקרנית (אפיטל) ומתחתיה מבצעים את טיפול הלייזר. שכבת האפיטל מתחדשת לאחר כ3-7 ימים וזמן ההחלמה הוא מהיר לאחר כ-4 ימים ניתן לחזור לתפקוד מלא כגון: נהיגה, קריאה ועבודה. היתרון העיקרי בשיטת זו היא הבטיחות המקסימלית.

SBK-LASIK INTRALASIK

הטיפול בשיטת SBK מתאפיין בעיקר בחזרה המהירה לשגרה. הטיפול מבוצע ע"י מכשיר שפורס את הקרנית בעובי דק, החלק אותו פורסים נקרא מתלה מהסיבה שהוא תלוי באוויר עד לסיום הטיפול ותחתיו מבוצע טיפול הלייזר. שיטת SBK מאופיינת בעיקר בקצב ההחלמה המהיר, לאחר 24-48 מהיציאה מחדר הניתוח, ניתן לחזור לשגרת חיים מלאה.

ההחלטה על סוג הטיפול שיבוצע אצל כל מטופל נבחרת בעיקר ע"י הצוות הרפואי ושיקוליו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תמיר קינן - חובב רכב וטבע

מרבה לכתוב ולפרסם במדור גינון ומדור רכב, הפוסטים נכתבים בכדי לשתף את כולם בידע שלי אז כנסו ותיצפו:)

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תמיר קינן

מאת: תמיר קינןריהוט 08/01/14960 צפיות
נגרות זהו עיצוב בעץ שכולל בתוכו הרבה מרכיבים כאשר אנו בוחרים נגר לביתנו חשוב לבחור נגר שיתאים לצרכינו

מאת: תמיר קינןשייט ויאכטות23/12/138751 צפיות
קורס להשטת יאכטות מיועד לכל חובבי הים, למי שאוהב ריגושים ומחפש תחביב חדש או למי שרוצה להתקדם בתחום השייט ומחוייב להתחיל בקורס 30 כבסיס .

מאת: תמיר קינןשייט ויאכטות23/12/138625 צפיות
הפלגות דייג הן הפלגות מלאות באדרנלין ומתאימות לאנשים שמחפשים מעט ריגוש, ההפלגות מאפשרות ליהנות מזמן איכות בים ובו בזמן להכיר את תחום הדייג על בוריו.

מאת: תמיר קינןתחבורה ורכב - כללי22/12/13916 צפיות
ניקיון הרכב הינו דבר חשוב מומלץ לנקות את הרכב באופן תמידי, ניקיון הרכב יאפשר לנו נסיעה בטוחה ונעימה יותר.

מאת: תמיר קינןרכב25/11/13989 צפיות
התקנת מערכת שמע מתקדמת לאוטו תשפר את איכות השמיעה באוטו, ותעניק לכם נסיעה נינוחה עם הסאונד שאתם אוהבים

מאת: תמיר קינןרכב24/11/13886 צפיות
פוליש לרכב שגורם לרכב להיראות כמו חדש, יעניק ברק וניצוץ לרכבם אצל מי כדאי לבצע ומה המטרה?

מאת: תמיר קינןרכב24/11/131057 צפיות
פוליש לרכב שגורם לרכב להיראות כמו חדש, יעניק ברק וניצוץ לרכבם אצל מי כדאי לבצע ומה המטרה?

מאמרים נוספים בנושא בריאות העין

מאת: רוני הכהןבריאות העין02/08/181425 צפיות
כאשר ישנה בעיה של ראייה צריכים לדעת לבחור אופטומטריסט בתל אביב שלא רק קרוב אל הבית אלא גם מוכשר אל העבודה.

מאת: רונןבריאות העין06/11/161679 צפיות
פעם היו משקפיים לכל מטרה. היו כאלה לקריאה, היו כאלה לנהיגה והיו ליום יום. מי שהיו לו כמה סוגים של בעיות ראיה נאלצו להחזיק כמה סוגים של משקפיים. כיום יש משקפי מולטיפוקל שניתן לייצר במיוחד לפי הצורך לכל אדם וכך לא צריך להחזיק כמה זוגות משקפיים.

מאת: רוני הכהןבריאות העין13/01/162538 צפיות
כל האלטרנטיבות אפשריות ובכל מקרה אפר נכון להיום לטפל ברוב בעיות הראייה במהירות וביעילות רבה על יד הרכבה של משקפי ראייה, הרכבה של עדשות מגע או ביצוע של תיקון ראייה בלייזר.

מאת: ניב אבןבריאות העין31/12/151710 צפיות
ישנן לא מעט חברות אשר מייצרות ומשווקות עדשות מגע מעולות לשימוש של אנשים שזקוקים לתיקון של בעיית ראייה כזו או אחרת. המבחר הרחב מאפשר לבחור את סוג העדשות אשר מותאם בצורה הכי טובה שניתן אל מצב הראייה והצורה של האישון על מנת לקבל את איכות הראייה הכי טובה שאפשר.

מאת: שרון צרפתיבריאות העין30/12/151665 צפיות
כאשר העיניים שלנו סובלות מיובש אנחנו סובלים מתחושות של טשטוש וראייה שאינה יציבה, דבר זה נכון פי כמה עבור אנשים אשר מרכיבים עדשות מגע אשר מוצאים את עצמם ללא כל יכולת להרכיב את העדשות מכיוון שהתחושה של חוסר הנוחות ממש מתחלפת עם תחושה של כאב ככל שהשעות עם העדשות על עיניים יבשות חולפות להן. מה הפיתרון?

מאת: הכותבבריאות העין08/11/152587 צפיות
מה זה קטרקט? קטרקט הוא תופעת דליחות ועכירות המופיעה בהדרגתיות על עדשת העין ופוגמת כך בתפקוד הראייה. קטרקט מביא לתחושה של חוסר נוחות בעין, כפל ראייה וטשטוש, עם עלייה חדשה במספר עדשות משקפיי הראייה.

מאת: ניב אבןבריאות העין30/07/151821 צפיות
ברבות השנים החלו ליצר עדשות מגע אותן מרכיבים על האישון עצמו אשר מייצרות את תיקון הראיה הנדרש בהרכבה פשוטה ומהירה שאף יכולה להוריד את המספר של העדשות בשל אותה קרבה ישירה עין האישונים. עדשות דיספו מציעות יתרונות רבים ואנחנו רואים כי אנשים רבים בוחרים בהן בתור הפתרון לבעיית הראיה, גם כאשר ישנם ניתוחים לתיקון בעזרת לייזר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica