חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קטרקט - מה זה קטרקט וכיצד ניתן לטפל בתופעה?

מאת: הכותבבריאות העין08/11/20152587 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה זה קטרקט? קטרקט הוא תופעת דליחות ועכירות המופיעה בהדרגתיות על עדשת העין ופוגמת כך בתפקוד הראייה. קטרקט מביא לתחושה של חוסר נוחות בעין, כפל ראייה וטשטוש, עם עלייה חדשה במספר עדשות משקפיי הראייה.

ניתוח קטרקט נפוץ בעיקר אצל מבוגרים בגילאי 60 ומעלה. העכירות הולכת ומחמירה עם חלוף השנים. גורמים נוספים להתפתחות קטרקט, מלבד גיל כרונולוגיה וגנטיקה, הם – חשיפה לשמש, סוכרת ומחלות אחרות וכן סוגים ספציפיים של תרופות. אלו מובילים לעכירות עדשת העין, דרך רשתית העין וכך לפגיעה הדרגתית בראייה.

ניתוחי קטרקט אינם מבוצעים ביום אחד בשתי העיניים, אלא מופרדים – עין אחת בכל פעם. לשם ביצוע הניתוח ישנו צורך בהרדמה מקומית. מובן שטרם הניתוח המטופל עובר סדרה של בדיקות מקיפות. לפני הניתוח, מטופטפות לעין המנותחת טיפות המיועדות להרחבת אישונים, בעוד ההרדמה המקומית של אזור העין תבוצע עם זריקה או טיפות מיוחדות.

משך הניתוח – 30 עד 60 דקות בממוצע, כאשר מנתח קטרקט מבצע חתך זעיר, דרכו הוא שולף את העדשה בזהירות ובמקומה מכניס עדשה מלאכותית. כשעה תמימה לאחר הניתוח, המטופל ישוחרר לביתו ויגיע לביקורים סדירים אצל רופא עיניים, כבר ביום שלמחרת הניתוח ועד ל-45 יום אחריו.

עם תום הניתוח, תיחבש העין למשך יממה. לאחר שתוסר התחבושת, מומלץ להשתמש במשקפיים או אף במשקפי שמש המשמשים כמגן לאזור העין וימנעו כך חדירת רוח ואבק, עשן סיגריות או גורם זר אחר שעשוי לעודד התפתחות של זיהומים. יתר על כן, תקבלו טיפות אנטיביוטיות לעיניים, שיפחיתו סיכויים להיווצרות זיהומים ודלקות וכן סוג נוסף של טיפות עיניים המיועדות להפחית כאב שעלול להופיע. יצוין, כי ישנם מקרים בהם המטופל לא סובל כלל מכאבים של לאחר ניתוח הקטרקט.

ניתוחי קרטקט מתבצעים אמנם פעם בודדת עבור כל עין במשך החיים, אך במקרה שנוצרת הפרעת ראייה נוספת, אפשרי לעבור ניתוח לייזר פשוט למדי, לטיפול מהיר ונקודתי בבעיה.

מהלך ניתוח קטרקט

הכנה לניתוח – שימוש בטיפות הרדמה וגם טיפות להרחבת אישון. המנותח נשכב על מיטת הניתוחים ועליו סדין סטרילי. העיניים נותרות פקוחות במהלך הניתוח (ע"י מפסק עפעפיים). המנותח יביט לכיוון האור ויקשיב להנחיות המנתח. במידה שעדיין מורגש כאב, המטופל יבקש מהרופא תוספת להרדמה.

סיבוכים אפשריים (אך לא תמיד סבירים) של ניתוח קטרקט

יצוין כי סיבוכים אפשריים של ניתוח זה הם כמעט נדירים, אך עשויים להיות משמעותיים. סיבוכים קלים יחסית בימים שלאחר הניתוח, עשויים לכלול: לחץ תוך-עיני, אדמומיות בעין, בצקת בקרנית. מדובר בתופעות שיחלפו לרוב באמצעות טיפול תרופתי.

ישנם סיבוכים שידרשו ניתוח קטרקט חוזר, כדוגמת: היפרדות רשתית, בצקת מקולרית, אנדופטטלמיטיס וכו'.

 



תגיות המאמר: קטרקט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הכותב

מאת: הכותבטיפול בעור30/06/151626 צפיות
הטכניקה, השיטה, המוכרת ביותר בתחום הקוסמטיקה הפלסטית, לטיפולי אנטי אייג'ינג או הצערת עור הפנים, היא הטכניקה של מזותרפיה והיא כוללת גם שימוש במזרקים ובהזרקות שטחיות של חומרים פעילים, בריאים וטבעיים ישירות אל האזורים הדורשים תשומת לב וטיפול להחלקת העור, למילוי קמטים ולהענקת מראה צעיר

מאת: הכותביופי וטיפוח - כללי27/04/151458 צפיות
מבין עשרות, מאות ואלפי החברות, המוצרים, התכשירים והטכניקות הטיפוליות השונות הנוגעות בתחומי האנטי אייג'ינג וטיפולי היופי השונים, בולטת חברת צרפתי, מותג מוביל, מוכר ופופולארי מאוד ברחבי העולם ובקרב מיליוני לקוחות

מאמרים נוספים בנושא בריאות העין

מאת: רוני הכהןבריאות העין02/08/181427 צפיות
כאשר ישנה בעיה של ראייה צריכים לדעת לבחור אופטומטריסט בתל אביב שלא רק קרוב אל הבית אלא גם מוכשר אל העבודה.

מאת: רונןבריאות העין06/11/161680 צפיות
פעם היו משקפיים לכל מטרה. היו כאלה לקריאה, היו כאלה לנהיגה והיו ליום יום. מי שהיו לו כמה סוגים של בעיות ראיה נאלצו להחזיק כמה סוגים של משקפיים. כיום יש משקפי מולטיפוקל שניתן לייצר במיוחד לפי הצורך לכל אדם וכך לא צריך להחזיק כמה זוגות משקפיים.

מאת: רוני הכהןבריאות העין13/01/162540 צפיות
כל האלטרנטיבות אפשריות ובכל מקרה אפר נכון להיום לטפל ברוב בעיות הראייה במהירות וביעילות רבה על יד הרכבה של משקפי ראייה, הרכבה של עדשות מגע או ביצוע של תיקון ראייה בלייזר.

מאת: ניב אבןבריאות העין31/12/151711 צפיות
ישנן לא מעט חברות אשר מייצרות ומשווקות עדשות מגע מעולות לשימוש של אנשים שזקוקים לתיקון של בעיית ראייה כזו או אחרת. המבחר הרחב מאפשר לבחור את סוג העדשות אשר מותאם בצורה הכי טובה שניתן אל מצב הראייה והצורה של האישון על מנת לקבל את איכות הראייה הכי טובה שאפשר.

מאת: שרון צרפתיבריאות העין30/12/151666 צפיות
כאשר העיניים שלנו סובלות מיובש אנחנו סובלים מתחושות של טשטוש וראייה שאינה יציבה, דבר זה נכון פי כמה עבור אנשים אשר מרכיבים עדשות מגע אשר מוצאים את עצמם ללא כל יכולת להרכיב את העדשות מכיוון שהתחושה של חוסר הנוחות ממש מתחלפת עם תחושה של כאב ככל שהשעות עם העדשות על עיניים יבשות חולפות להן. מה הפיתרון?

מאת: ניב אבןבריאות העין30/07/151824 צפיות
ברבות השנים החלו ליצר עדשות מגע אותן מרכיבים על האישון עצמו אשר מייצרות את תיקון הראיה הנדרש בהרכבה פשוטה ומהירה שאף יכולה להוריד את המספר של העדשות בשל אותה קרבה ישירה עין האישונים. עדשות דיספו מציעות יתרונות רבים ואנחנו רואים כי אנשים רבים בוחרים בהן בתור הפתרון לבעיית הראיה, גם כאשר ישנם ניתוחים לתיקון בעזרת לייזר.

מאת: מאיה שניבריאות העין06/04/146870 צפיות
מוגבלות ראייה היא מוגבלות רווחת מאד.בכיתות בית הספר ילדים רבים עושים שימוש במשקפי ראייה והמראה של אדם מצויד במשקפיים הוא מראה נפוץ ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica