חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זה עיבוד שבבי?

מאת: פיטוסי מרדכיתעשייה20/03/20144949 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנו נתקלים מעת לעת במונח עיבוד שבבי, אך לא בטוחים למה בדיוק הכוונה. חשוב מאד להבין כי בניגוד לנהוג לחשוב, עיבוד שבבי לא מתמקד בעבודה עם שבבים אלקטרוניים. העיבוד השבבי קיבל את שמו, משום שבתהליך העבודה הנ"ל, נוצרים שבבים קטנים מתוך החומר שעמו עובדים. למה בדיוק הכוונה?

העיבוד השבבי, בניגוד לסוגי עיבוד אחרים, כולל עבודה על חתיכה גדולה מאד של חומר גלם. דרך עבודות שונות על אותו גוש של חומר גלם, יוצרים בעצם את התוצר הסופי. כלומר, העיבוד השבבי הוא לא תוצאה של חיבור בין חלקים שונים או עיוותם - אלא פשוט שינוי בגוש החומר עצמו, ע"י ביצוע מגוון רחב מאד של פעולות. מאחר שבפעולות הללו ניתזים שבבים קטנים - קיבל העיבוד השבבי את שמו.

מידע מקיף בנושא

? מהן פעולות העיבוד השבבי? - עיבוד שבבי יכול לכלול שפע של פעולות שונות, ושימוש במכשירים שונים. בעיבוד שבבי מבצעים בין השאר חריטה בחומר, ליטוש בחומר, כרסום בחומר, ניסור בחומר, קידוח בחומר, והשחזה של החומר. בהתאם משתמשים כמובן במכשירים שונים כמו מסורים, מקדחים, משחזים, וכיו"ב לטובת העיבוד של החומר. בכל המקרים הללו המכשירים לוקחים את גוש החומר, ומשנים את צורתו.

? החומרים לעיבוד שבבי - לא כל חומר הוא בהכרח החומר הטוב ביותר לעבודות של עיבוד שבבי. יש חומרים שהם קשים במיוחד, ולא מגיבים היטב לפעולות העיבוד הנ"ל. עם זאת, יש בכל זאת מגוון עצום של חומרים שבהחלט מתאימים לעבודות הללו. בין השאר מדובר על חומרים כמו  עץ, ארד, פליז, פוליאוריתן, אלומיניום, פלדה, ודלרין. מדובר על מגוון רחב מאד של חומרים, שמשמשים כמובן בתעשיות שונות ומגוונות.

? מה המצב בישראל? - יש לציין כי ישראל נחשבת למעצמה בתחום העיבוד השבבי. הדבר מתבטא בשני מובנים. ראשית - בישראל מייצרים כלים רבים לעיבוד שבבי אשר מיוצאים לכל העולם. שנית, ישראל גם מתמחה בעבודות שונות בתחום, ויש מספר מפעלים בתחום אשר מספקים את שירותי העיבוד השבבי.

עיבוד בשירות התעשייה

כמו שיטות עיבוד אחרות, גם העיבוד השבבי נמצא כמובן בשירות התעשיות השונות, במגוון רחב של תחומים. ניתן למצוא את עבודות העיבוד השבבי בתעשיות החלל והתעופה, תעשיות התחבורה, הרפואה, הנשק, וכיו"ב.

 



תגיות המאמר: עיבוד שבבי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פיטוסי מאמר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פיטוסי מרדכי

מאת: פיטוסי מרדכיעסקים - כללי11/05/154219 צפיות
חיפה מארחת מספר גדול מאוד של חברות, תאגידים, ארגונים וגופים עסקיים וכולם ללא יוצא מן הכלל משתמשים בשירותי ניקיון. מצד שני, רק מעט יודעים כיצד לבחור חברת ניקיון בחיפה.

מאת: פיטוסי מרדכיעסקים קטנים ובינוניים11/05/152595 צפיות
מאז ומעולם ניסו בני אדם לשפר את התקשורת ביניהם. תקשורת היא בין האמצעים המייחדים את האדם מהחיה, ומה שהפך אותו לשליט כמעט יחיד ובלעדי בכדור הארץ. יחד עם זאת, מעניין לעקוב אחר השורשים ההיסטוריים של הפעולות השונות. בראש סדר העדיפויות כדאי להציב את הנושא של העברת הודעות ומסרים.

מאת: פיטוסי מרדכיבניין ואחזקה - כללי25/11/1411197 צפיות
מנופים הם חלק בלתי נפרד ממתקני ההרמה השונים אשר אנחנו יכולים למצוא היום. המנופים יכולים לשמש להרמה של סחורה או של בני אדם וכל מנוף יכול לבצע עבודה בנתוני משקל וגובה שונים מעט. החשוב ביותר הוא לבחור את סוג המנוף המתאים לכל עבודה. הנתונים השונים אותם יש לבחון כאשר בוחנים את הסוגים השונים של המנופים הם סביבת העבודה וכיצד יש לעבוד בה, גובה העבודה הנדרשת ואופי העבודה אשר תתבצע בעזרת המנוף.

מאת: פיטוסי מרדכירכב24/11/144293 צפיות
מה משפיע על האיכות של הנסיעה שלכם? בכל מגזיני הרכב, כמובן נכנסים באופן כמעט מידי להגדרות טכניות מסובכות יחסית. הם חשובים וקריטיים ותמיד חובה לבדוק אותם, אבל העניין הוא שאלו באמת הקריטריונים שרוב האנשים באמת בודקים, מבלי שהם שמים לב לעוד כמהד ברים אחרים שמשפיעים על איכות הנסיעה שלהם.

מאת: פיטוסי מרדכיעסקים - כללי20/07/142917 צפיות
אתם וודאי יודעים ומכירים היטב את כל היתרונות בהתקנה של תריסים חשמליים. התריסים החשמליים הם שמאפשרים לכם ליהנות משליטה מושלמת על רמת הכניסה של האור לתוך החדר, והם מאפשרים לעשות זאת בצורה נוחה ופשוטה, עם מנגנון אוטומטי, שמאפשר לכם שליטה מדויקת. עם זאת, מאחר שמדובר על מכשיר חשמלי, היא שאפשר שהוא התקלקל לכם. מבחינה זו, עליכם למהר ולהזמין שירות של תיקון תריסים חשמליים, או לנסות לתקן את הבעיה בעצמכם. אבל מתי משתמשים בכל פתרון? מהן התקלות הנפוצות? ואיך תדעו שיש בעיה בעצם?

מאת: פיטוסי מרדכיאירועים וחתונות – כללי22/04/143867 צפיות
סידורי פרחים נועדו על מנת להוסיף נופך טבעי ומרענן אל אירועים. הסידורים הופכים אירוע שגרתי לחוויה בלתי נשכחת, הן עבור האורחים והמוזמנים, והן עבור החוגגים בעצמם. בעזרת הסידורים ניתן ליצור הרמוניה בין העיצוב הכללי של המקום, החלל הפנימי והחיצוני והאופי של האירוע.

מאמרים נוספים בנושא תעשייה

מאת: nirתעשייה15/02/22963 צפיות
מדריך לבחירת חברת הובלות דירה עם ביטוח! הובלת דירות למעבר דירה שלכם לקל מאי פעם! פנו אלינו היום לפרטים והצעת מחיר אטרקטיבית להובלת דירה עם חברת ההובלות של ישראל!

מאת: מעיין חטאבתעשייה08/08/211204 צפיות
חברת פ.ק. מעבדות כיול וייעוץ בע"מ מציעה מניפה רחבה של שירותי כיול מתקדמים

מאת: yoni romתעשייה03/02/211141 צפיות
מה עושה מומחה לאיתור נזילות? מה תפקידו? בעזרת אילו מכשירים מאתרים נזילת מים?

מאת: ניב אבןתעשייה07/05/191769 צפיות
מה היתרון של צבע אפוקסי עבור רצפה

מאת: ליאורתעשייה07/08/181810 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181309 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: shlomy תעשייה27/12/175151 צפיות
הספקה טכנית שוטפת לעסקים היא כמו הדלק שמניע את הגלגל, הידיעה שחומרי הגלם מסופקים באופן יעיל ומקצועי מייעלת את העובדה ומגדילה את התפוקה בכמה רמות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica