חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טבעות אירוסין משובצות יהלומים נוצצים :

עוד מימים ימימה היה היהלום פריט מבוקש בכל רחבי העולם. לאורך השנים, כיאה לאבני חן נחשקות, הצליחו היהלומים להתקשר לאגדות, קללות, רומנים, מעשי מרמה, פשיטות רגל ועוד ועוד סיפורים מרתקים. הנה כמה סיפורים של היהלומים המפורסמים בעולם ששבוצו בתכשיטי יהלומים ועל טבעות אירוסין שהוענקו לנשים העשירות בעולם:

טבעת אירוסין משובצת יהלום אגרה (Agra Diamond):

יהלום בגוון וורוד בהיר, בצורת כרית, שוקל כ- 28.15 קראט, ורמת ניקיונו VS2. שמו של היהלום הוענק לוכמחווה לעיר אגרה שבהודו, אשר שימשה כמרכז האימפריה המוגולית בין המאות ה-16 וה-19. מייסד האימפריה המונגולית, זהיר א-דין מוחמד הידוע בכינויו 'באבור', היה ידוע בחיבתו ליהלומים ואבני חן ונהג להעניק לנשותיו טבעות אירוסין מעוצבות מרשימות ויוקרתיות, אותם קיבל משבוייו הרבים, ביניהם יהלום אגרה. ב-1739 נכלל היהלום המרשים כחלק מן האוצרות שהועברו לבעלותו של נדיר שאה, שליט האימפריה הפרסית, כתנאי לנסיגתו מהודו, אך ככל הנראה במהלך מסעו של השליט חזרה למולדתו פרס, נתפס היהלום ונותר בידיים הודיות. במהלך המאה ה-19, כאשר החל שלטונה של הממלכה הבריטית על חלקים נרחבים בחצי האי - עבר היהלום לבעלותם של פקידים וסוחרים בריטים שונים שליטשו היהלום וסחרו בו לאורך השנים. ב-1990 בעודו שוקל 32.24 קראט, נמכר היהלום במכירה פומבית לחברת Siba מהונג קונג, שם לוטש מחדש לגודל ולצורה הנוכחית. שוויו של יהלום אגרה מוערך כיום בכ- 7,000,000 $ לערך. מעניין אם יש אישה ברת מזל שנהנת מיהלום זה על טבעת אירוסין נוצצת??

טבעת אירוסין משובצת יהלום דאריה-אי-נור (Darya-ye-Noor Diamond):

יהלום נדיר בצבע וורוד-חיוור, בצורת מלבן, הנחשב לאחד היהלומים המלוטשים הגדול בעולם ; משקלו 182 קראט. משמעות השם דאריה-אי-נור בפרסית היא "ים של אור".מוצאו של היהלום בחבל אנדרה פראדש שבהודו. לאחר כריית היהלום הוא היה בבעלותם של שליטי האימפריה המוגולית. בשנת 1739 פלשה פרס לצפון הודו והחלה לרדת דרומה ולכבוש את בהדרגה את חצי האי - כתנאי לנסיגה, להפסקת הטבח בהמונים ולהשבת המושכות לקיסר המוגולי, דרש שליט האימפריה הפרסית, נדיר שאה, בעלות על כל האוצרות של השושלת המוגולית כולל תכשיטי יהלומים יוקרתיים במיוחד - בהם נכלל גם יהלום הדאריה-אי-נור (כמו גם יהלום הקוהינור וכס הטווס המוזהב). לאחר מותו של נדיר שאה, ירשו את היהלום שליטים פרסיים. אחד מהם, פתח עלי שאה קג'אר, אף הגדיל לעשות כאשר חרט את שמו על אחת מדפנות היהלום. שליט נוסף בשם נאסר א-דין שאה קג'אר האמין בכל לבו כי מקור היהלום בכתרו של כורש, מלכה הראשון של הממלכה הפרסית, וענד בגאווה את היהלום כסיכת דש. במחקר שהתפרסם ב-1965 נטען כי היהלום זה הוא חציו הגדול של יהלום ורוד אדיר מימדים מימי האימפריה המוגולית אשר כונה בשם "יהלום השולחן הגדול". חציו השני, כך נטען, שוקל כ-60 קראט ומכונה בשם נור-אל-עין (Noor ol Ein) אשר משובץ בכתר מפואר הנושא את שם היהלום. כיום, היהלומים דאריה-אי-נור ואחיו הקטן, נור-אל-עין, שמורים באוצר התכשיטים הלאומי המצוי בבנק המרכזי של איראן, בעיר הבירה טהרן.

טבעת אירוסין משובצת יהלום אורלוב (Orlov Diamond):

יהלום בגוון כחלחל - לבן השוקל כ- 189.62 קראט, צורתו כחצי ביצה. מקורו של היהלום בהודו, והוא היה בבעלותם של שליטי האימפריה המוגולית. במאה ה-18, ביחד עם יהלומים ואוצרות נוספים עבר היהלום לבעלות פרסית. ב-1947, לאחר רציחתו של שליט פרס, הרודן נדיר שאה, על ידי שומריו, גנב את היהלום חייל אפגני ומכאן התגלגל היהלום עד שהגיע לידיו של סוחר אבני חן מאמסטרדם בשם שאפרס. שמו של היהלום ניתן לו בשנת 1772 לאחר שנרכש על ידי הרוזן גריגורי גריגוייביץ' אורלוב. אורלוב בחר להעניק את היהלום על טבעת אירוסין לאהבת חייו, קתרינה הגדולה, קיסרית האימפריה הרוסית, אשר התאלמנה מבעלה הצאר פטר השלישי. על אף המחווה הרומנטית, קטרינה דחתה את חיזוריו של אורלוב, אשר בחר לשים קץ לחייו והתאבד. בהוראת קטרינה הגדולה, שובץ היהלום בשרביט האימפריאלי הרוסי והוא מוצג כיום בבית קרן היהלומים הממשלתית במוסקבה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר דיימונד סטור הינו אתר להשוואת מחירים של טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים בין בתי עסק שונים מהבורסה ליהלומים ברמת גן.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל

מאת: יעלטבעות אירוסין ונישואין06/04/14917 צפיות
רוב הגברים לא יודעים מה לקנות לבת הזוג שלהם ליום ההולדת .על אחת כמה וכמה כשמדובר בטבעת האירוסין לשאלה איך לרכוש טבעת אירוסין יש תשובות רבות, אני אתייחס כאן .לפן העיצובי של הטבעת ,מנסיוני, גברים רבים אשר כבר הגיעו להחלטה למסד את הקשר .מוצאים עצמם אבודים בחיפוש אחר הטבעת הנכונה .גברים רבים נעזרים באמא או בחברה הטובה של בת הזוג לרכישת טבעת האירוסין גברים! אל תהיו עצלנים, עשו זאת בעצמכם .

מאת: יעלטבעות אירוסין ונישואין17/11/13854 צפיות
יש מי שעבורו דייט רומנטי המסתיים בכריעת ברך ושליפת טבעת אירוסין נתפס כדבר סטנדרטי ומשעמם... בטח אם אין קהל מריע סביב... קבלו מקבץ נוסף של אנשים נוזעים (מדי?) שהחליטו להפתיע (ובעיקר להבהיל) את אהובי לבם והלכו על הצעות נישואין לא שגרתיות בהחלט:

מאת: יעלקניות 17/11/13863 צפיות
החלטות, החלטות, החלטות כשאנחנו מתכננים חתונה אנחנו מתחשבים בכל הפרטים, מיקום, הסעדה, שיר שאיתנו נצעד לחופה, סידורי ישיבה, סידורי פרחים ומה לא בעצם? אבל הדבר שעליו נשלם הכי הרבה בסופו של יום, יהיה טבעת אירוסין זאת, במידה ואנחנו לא יודעים מה הם הגורמים למחיר וכיצד להוזילם

מאת: יעלקניות 17/11/13926 צפיות
במאמר זה נציג שלושה אבני חן הנפוצות בשיבוץ בתכשיטי יהלומים וטבעות אירוסין.

מאת: יעלטבעות אירוסין ונישואין29/09/13871 צפיות
רשת הבורסה לתכשיטים מתמחה בעיצוב תכשיטים יוקרתיים עשויים זהב, משובצים בפנינים ואבני חן, וכן, תכשיטי יהלומים הידועים באיכותם המשובחת. בחנויות ובקטלוגים של הבורסה לתכשיטים תוכלו למצוא מבחר עצום של תכשיטי יהלומים המותאמים לנשים ולגברים, בסגנונות שונים ובעיצובים ייחודיים

מאת: יעלתכשיטים16/06/13897 צפיות
טבעת אירוסין היוותה לנו סמל, סמל של איחוד בין שני אנשים, של אהבה ורצון לבטא מיסוד של יחסים. הטבעת היא עגולה, שמסמלת מעגל בלי סוף, דבר שמייצג את האהבה שלא נגמרת בין בני הזוג. אפשר להגיד שטבעת האירוסין היא הצהרה של מחוייבות, בין שני הזוג, רצונם לבנות בית ולהקים ביחד משפחה.

מאמרים נוספים בנושא טבעות אירוסין ונישואין

מאת: אוהד פרקשטבעות אירוסין ונישואין09/08/205058 צפיות
מי מאתנו לא הייתה בקשר שנימשך שנים, ולבסוף כשאר האולטימטום היה על השולחן "או שמתחתנים או שנפרדים" זה נגמר בפרידה. ואז שנתיים אחרי את מוצאת את עצמך ללא זוגיות חדשה.

מאת: אוהד פרקשטבעות אירוסין ונישואין09/08/205015 צפיות
הצעת נישואין היא אחד מהרגעים הכי חשובים בכל מערכת יחסים, זה הצעד הגדול לקראת השלב הבא נישואין והקמת תא משפחתי.

מאת: שרון צרפתיטבעות אירוסין ונישואין04/12/182379 צפיות
כמה רעיונות מקוריים עבור הצעה של נישואין

מאת: כותבים תחלסטבעות אירוסין ונישואין01/10/161975 צפיות
הגיע הזמן ואתם בשלים להצעת נישואין, ההוצאות הגדולות מתקרבות ביניהם רכישת טבעת אירוסין. ההתלבטות היכן לרכוש טבעות אירוסין גורמת לכם כאב ראש לא קטן, מאחר שיש המון חנויות תכשיטים פזורים בכל הארץ. כאן נבהיר לפניכם כמה עובדות אותם לא שמעתם מעולם, הסוד היכן המקור לרכישת טבעות אירוסין בזול? זכרו זול לא בהכרח אומר שתרכשו טבעת אירוסין לא מכובד, זול במאמר זה יבהיר את פער המחירים בשיטת הקנייה הישירה.

מאת: רוני הכהןטבעות אירוסין ונישואין10/06/161893 צפיות
רוצים לגמרי להפתיע עם עיצוב שאפשר למצוא רק אצל חנות של תכשיטי מעצבים? כדאי שתדעו מה הסגנון של האישה שאותה אתם מעוניינים להפתיע על מנת שהסגנון המאוד ספציפי של מעצב תכשיטים יהיה רלבנטי עבורה.

מאת: kereninaטבעות אירוסין ונישואין07/09/152690 צפיות
התארסתם ? מזל טוב! הנה המדריך המלא איך לבחור טבעת אירוסין

מאת: Guy Dinayטבעות אירוסין ונישואין20/07/151976 צפיות
כאשר הנך מעוניין להפתיע את חברה שלך בהצעת נישואין עם טבעת אתה עלול לבחור טבעת שהיא לא תאהב. קיים מגוון עצום שלטבעות יהלומים בעיצובים שונים, סגנונות שונים ושילובים נהדרים. עכשיו השאלה- איך בוחרים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica