חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרופסור רפי אלדור

פרופסור רפי אלדור

פרופסור רפי אלדור, כלכלן מהבכירים והמוערכים בארץ, נולד ב-11 בנובמבר בשנת 1953, מומחה לניהול סיכונים באמצעות מכשירים פיננסיים ומכהן כיו"ר חברת "קבוצת אביר ייעוץ"- חברה בין המובילות בארץ בתחום ניהול סיכונים פיננסיים בתיקי השקעות של גופים מוסדיים בשווי כולל של עשרות מיליארדי ₪, כמו כן מכהן כראש "מרכז ריץ' לשווקים פיננסיים".   בנוסף, אלדור כיהן כראש בית הספר לכלכלה ומלמד במרכז הבינתחומי בהרצליה.

אלדור סיים את לימודי הדוקטורט שלו בכלכלה באוניברסיטת הארוורד והתמחה בתחום של אופציות וחוזים עתידיים ב M.I.T- Massachusetts Institute of Technology. אלדור למד אצל המרצים הטובים בעולם חלקם אף זוכי פרס נובל כגון: מייקל ספנס, קנת' ארו, פישר בלאק, רוברט מרטון וספג ידע עשיר בתחום אופציות וחוזים בינאריים. לאחר סיום לימודיו בשנת 82' חזר אלדור לארץ והחל ללמד באוניברסיטת תל אביב. אלדור יזם ובנה את הקורס "שווקים פיננסיים" אשר נלמד בהצלחה רבה באוניברסיטת למעלה משלושה עשורים ומהווה אחד הקורסים המבוקשים ביותר במסלול זה.

אלדור כתב מאמרים רבים אשר התפרסמו בז'ורנלים כלכליים בעולם וספרים המשמשים מעין מדריך לעוסקים בתחום, למתעניינים ולסטודנטים, מבחינת הידע העשיר שמעניק. רבים מספריו משמשים כאורים ותומים לעוסקים בתחום, למתעניינים ולסטודנטים. אחד מספריו המוערכים הינו "המדריך החדש לבורסה ולשוק ההון" – ספר זה פונה לציבור הרחב; אנשי עסקים, סטודנטים ומשקיעים ומסביר בשפה ברורה ועניינית את הטרמינולוגיה הבסיסית ביותר בתחום שוק ההון. מבנה הספר כולל ארבעה עשר פרקים העוסקים כל פרק בנושא אחר והספר בכללו מציג את סוגי ניירות הערך השונים ומסביר את שיטות המסחר הנהוגות בימינו.

פרופסור אלדור משקיע מזמנו שעות רבות בעשייה, שעות הרצאה ובתרומה לקהילה, כחלק מתפקידיו הרבים, אלדור מכהן מזה למעלה משני עשורים כראש וועדת ההשקעות של האגודה למלחמה בסרטן, את התפקיד ממלא פרופסור אלדור בהתנדבות מלאה. בנוסף לכך, אלדור הקים את פרויקט "עתיד משותף"- פרויקט זה הוקם במטרה לאפשר לסטודנטים מצטיינים לצבור ניסיון ממשי בניהול תיקי ההשקעות כאשר רווחי הפרויקט מיועדים לסטודנטים מעוטי יכולת כמלגות לימודים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת world wide

מאת: world wideקורסים וסדנאות30/06/151021 צפיות
סדנאות שוקולד לוועדי עובדים לאחר שירותי הצבאי, החלטתי לצאת למסע בעולם.. בין הטיול הגדול בארצות אירופה לארצות הברית, הגעתי לדרום אמריקה ושם נחשפתי לגידולי עצי הקקאו, לתרבות הכנת השוקולד ולצריכתו. בטיוליי במטעים הפראיים, החלטתי כי את החוויה הזו אני רוצה להעביר הלאה.

מאת: world wideריהוט 28/06/15921 צפיות
תחום חברות הובלה הנו תחום פרוץ כאשר לא תמיד ניתן לדעת אם החברה אמינה או לא. בין אם מדובר בחברות קטנות המתבססות על טנדר בלבד וחברות גדולות המחזיקות צי רכבים, חשוב מאוד להתבסס על חוות דעת וניסיון. לכן, חשוב לבחור בחברה וותיקה בעלת ניסיון בשוק כך שתכולת ביתכם תישמר מכל פגע, שבר או שריטה. חברה מנוסה לרוב מקצועית יותר, וקרוב לוודאי שנתקלה במקרים רבים ותפעלה בלת"מים שעלולים לצוץ ביום ההובלה. כמו כן, תוכלו לבצע את המעבר בראש שקט ובביטחון מלא שיש מי ששומר על הציוד שלכם.

מאת: world wideקורסים וסדנאות22/06/15958 צפיות
ט"ו באב מתקרב ואיתו שלל האטרקציות וחיפוש אחר מתנה לבת או בת הזוג. הצורך להיות יצירתי ומפנק נהפך קשה משנה לשנה ולא תמיד עונים בציפיות של הצד השני. מה יכול להתאים יותר מסדנת שוקולד חושנית בערב ט"ו באב באינטימיות ליצירת ערב רגוע וחוויה בלתי נשכחת לכל החושים?

מאת: world wideעיצוב פנים14/06/151037 צפיות
בעבודות עם לוחות גבס רצוי להקפיד על רכישת הציוד ממקום מוכר בעל תו תקן כדי שחלילה לא תרכשו מוצר פגום או לא בטוח. ברכישה, כדאי להתמקד בתכלית העבודה עם הלוחות וכך בעצם לרכוש את המוצר המתאים והייעודי למטרה המבוקשת. למשל: ישנם לוחות גבס המיועדים לחציצה בין חדרים רוויי לחות, החומר עשוי גבס שעבר תהליך מדעי וצבעו החיצוני ירוק- וכך שמו: גבס ירוק.

מאת: world wideתחבורה ורכב - כללי09/06/15861 צפיות
כאשר עוברים למשרד חדש, יש צורך לדאוג לריהוט מלא בהתאם לאופי העסק. משרדי רואי חשבון יצריכו חדר ישיבות מרווח וריהוט מינימאלי ושמירה על קו נקי ורשמי, משרדי פרסום לרוב מתאפיינים בצבעוניות רבה וגאג'טים מגניבים שהושארו במקום מלקוחות מרוצים ועוד..

מאת: world wideתחבורה ורכב - כללי01/06/15912 צפיות
הובלת משרד היא תהליך מורכב אשר תלוי במספר גורמים ואנשי מקצוע. הדגש להובלה נכונה ויעילה הוא ביצוע העבודה בצורה 'חלקה' ללא בלת"מים, כאשר עוצרים את מחזור העסקים למינימום זמן האפשרי. בעולם העסקים ידוע כי: זמן=כסף ולכן רצוי לבצע את מעבר המשרד בשעות בהן הפעילות חלשה או כלל לא מתקיימת. לעתים לא ניתן להעביר את המשרד ביום אחד בלבד, תלוי כמובן בגודלו ובמספר העובדים.

מאת: world wideתחבורה ורכב - כללי28/02/15984 צפיות
חלק מהציוד שיש להוביל בהובלת דירה או משרד הם מכשירי חשמל. חשוב מאוד שהתהליך יתבצע בצורה מקצועית ומיומנת, על ידי חברה בעלת וותק וניסיון רב שנים כך גם אנשי הצוות: המובילים, הנגרים וכו'.. ישנה חשיבות רבה לאופן התייחסות למכשירי חשמל בהובלה כיוון שטיפול לא נכון ועדין עלול לגרום נזק בלתי הפיך לציוד. שימוש לא נכון והפעלת כח רב על מכשיר חשמלי כגון: LCD, מערכת סאונד ביתית וכו' יפגע במוצר עד כדי הוצאה מכלל שימוש.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211350 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208645 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202951 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193012 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181364 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181610 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172017 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica