חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכוונה מקצועית – לאתר את הכיוון הנכון בקריירה

מאת: אודי ביגהשמה12/01/20151064 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הכוונה מקצועית נועדה כדי לספק למי שנמצא על פרשת דרכים בבחירת קריירה לימודים או תעסוקה להבין את היכולות שלו ולסייע לו בבחירת כיוון מתאים להתפתחות עתידית. כול אחד מאיתנו מוצא עצמו לפחות פעם בחיים בצומת כזו, ולא פעם אפשרויותנו ורצוננו אינם ברורים דיים, או שאין בידינו מספיק מידע כדי לבצע החלטה כזו בכוחות עצמנו. מגוון ההצעות והכיוונים הרבים האפשריים לבחירה מקשה ומבלבל, ולעיתים יוצר תחושה של אוזלת יד וקיפאון שמותירים אותנו נבוכים וחסרי יכולת החלטה.

מי צריך הכוונה מקצועית?

הכוונה מקצועית מיועדת לסייע לאנשים צעירים שמתלבטים במה יתאים להם להתמחות, או לאנשים בוגרים יותר שאינם מוצאים סיפוק בקריירה הנוכחית שלהם, ומרגישים שאינם ממצים את עצמם, או שאינם מתוגמלים כיאות לכישוריהם. פנייה לייעוץ מקצועי תוכל לסייע להם בבחירת קריירה מתאימה, ולתת בידיהם כלים שיניעו אותם מהמקום המתסכל והבלתי מספק בו הם נמצאים אל מקום מתאים יותר לכישוריהם, ובכך לעשות שינוי של ממש בחייהם, ולהגיע לקריירה מתגמלת ומתאימה יותר לרצונותיהם כישוריהם ושאיפותיהם.

איך מתבצע תהליך ההכוונה?

בכדי להבין מהו הכיוון המקצועי המתאים יש להכיר את האדם המבקש, ולהכיר את יכולותיו רצונותיו ושאיפותיו לעתיד. מטרת הייעוץ אינה להחליט עבורו איזה מקצוע לבחור, אלא לסייע לו להכיר טוב יותר את עצמו ואת מגוון המקצועות הקיימים בשוק. ההכוונה כוללת שיטות שונות, ממילוי שאלונים ומבחנים שונים שנותנים תמונה למבנה כישוריו, דרך  ניתוח גרפולוגי של כתב ידו, ועד פגישות עם יועץ אישי או פסיכולוג שמנתח את הנתונים ומעניק משוב פרטני למבקש.

מהבחינה המעשית יכולה הכוונה מקצועית לסייע למבקש בעיצוב דף קורות החיים שלו באופן שיתאים יותר לאופן החיפוש המקובל היום בשוק, הכולל בין השאר את מילות החיפוש הייחודיות של מציעי המשרות, להכין את המועמד לראיון עבודה דרך פרזנטציות אישיות, ללמד אותו את הדרך הנכונה לנהל ראיון טלפוני, להקנות לו כלים מעשיים להתמודד עם תהליכי מיון של מרכזי איבחון והערכה מקצועית, לתת בידיו כלים לאיתור מקום עבודה, וכלים להתפתחות בה לאחר זכייה בתפקיד שביקש.

 



תגיות המאמר: הכוונה מקצועית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אודי ביג

כתיבת מאמרים מקצועית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אודי ביג

מאת: אודי ביגביטוח נסיעות03/04/163545 צפיות
ביטוח נסיעות לחול פספורט קארד אינו אמור להיות דבר מסובך מדי. רוכשים פוליסה, מבטחים את עצמנו על כל צרה שלא תבוא, ונוסעים בראש שקט. נפצענו? חלינו? זקוקים לחילוץ? אבדה המזוודה? נגנב הכסף? מרימים טלפון, ומייד מקבלים את סכום הכסף הדרוש לנו על פי הכיסויים שרכשנו בפוליסת הביטוח כדי לקנות את כל מה שצריך כדי שהטיול ימשיך כסדרו. זה הוא אולי המצב האופטימלי, אך עד היום זה לא היה כך. עד היום, היינו צריכים להגיש תביעה מסודרת לחברת הביטוח כדי לקבל את הפיצוי המגיע לנו, והיינו צריכים לעשות זאת רק לאחר שחזרנו לארץ. עם פספורט קארד זה כבר לגמרי אחרת.

מאת: אודי ביגבניין ואחזקה - כללי06/08/152209 צפיות
מהן הסיבות הנפוצות הדורשות תיקון מיני בר קיימות מספר תקלות או נזקים עיקריים הדורשים לתקן את המיני בר. תקלות אלה מתרחשות לפעמים כתוצאה מבלאי טבעי, אך לפעמים מתוך טיפול לקוי במכשיר ותחזוקה נמוכה שלו. מבין התקלות הנפוצות אפשר למצוא נזילה ממכשיר המיני בר. הנזילה יכולה לנבוע ממטהר המים, מהקולר או ממקום אחר במכשיר. תקלה נפוצה נוספת היא בר מים שלא מקרר מספיק את המים או לא מחמם מספיק את המים.

מאת: אודי ביגשיפוצים06/08/151314 צפיות
סדר בבית הוא סדר בראש: סדר בבית הוא שקט נפשי. את זה כל סבתא מלומדת מבית ספר החיים תוכל לומר לכם. ואכן החיים והמציאות מלמדים אותנו שבית מסודר והקפדה על ארגון הבית כאורח חיים הינם מתכון בטוח לארגון המחשבות, וארגונם של החיים בכלל.

מאת: אודי ביגתחבורה ורכב - כללי06/08/151366 צפיות
יש צירופי מלים שלא נעים לנו לשמוע ואחד מהם הוא מכון בדיקת רכב. מכונים לביצוע בדיקת רכב וכים ממוניטין שהוא מוטל בספק וזה בעיקר על רקע ניסיון העבר שבו מכונים לבדיקת רכבים היו הרבה פחות מקצועיים לעומת היום. אם לסבר את האוזן הרי שחשוב להבין שהתחום של מכוני בדיקת רכב התפתח מאד בשנים האחרונות ולצד מכשור וציוד מתקדם התפתחות מגמות של סטנדרטיזציה בתחום, שבעטיה יש כללים אחידים ונורמות שירות מוסכמות.

מאת: אודי ביגקוסמטיקה06/08/152094 צפיות
אנשים רבים אוהבים לטפל בכפות רגליהם באמצעות פדיקור. טיפוח כפות הרגליים חיוני מאוד לאנשים אשר משתמשים ברגליהם לאורך זמן. הם מפתחים במשך הזמן יבלות, ולעיתים, נוצרות שלפוחיות בכפות הרגליים ומשמעות כל אלו הינה חוסר נוחות לאורך זמן. פדיקור נועד לטפל בבעיות שוטפות. והטיפול של מומחיות המכון יכול להיות מקיף יותר בעת ביצוע פדיקור רפואי. פדיקור רפואי בראשון לציון מתאים לכל מי שסובל מבעיות רפואיות כמו סכרת, פטרת ציפורניים ועוד.

מאת: אודי ביגקוסמטיקה06/08/152031 צפיות
כל אחד היה רוצה להיראות תמיד צעיר ממה שהוא באמת, ונושא זה מעסיק אנשים רבים אשר אט אט מתבגרים ומזדקנים ומחפשים פתרונות להיראות טוב יותר ולהוריד לעצמם כמה שנים מהמראה. ענף הרפואה הקוסמטית והאסתטית נוגע בעצם לכולם וישנו עיסוק רב בו. ישנם טיפולים רבים אשר בזכותם אנשים יכולים להיראות צעירים יותר, כמו למשל ניתוחי אף ועפעפיים, מתיחת העור, הזרקת בוטוקס ו/או חומרים ממצקים אחרים וכמובן גם הטיפול הנפוץ שמכונה פיסול של הפנים.

מאת: אודי ביגהדברה06/08/151255 צפיות
עונת הקיץ מתקרבת ואתה יש לבצע כמה וכמה פעולות מקדימות כדי להבטיח לעצמנו קיץ נעים ככל שניתן. חלק מהפעולות הללו נוכל לבצע בעצמנו כמו למשל ניקוי המזגן והפילטרים שלו, ואחרות כמו זיפות הגג יאלצו אותנו לקרוא לבעל מקצוע. ישנן פעולות נוספות שחשוב לבצע לקראת עונת הקיץ ואחת מהן היא כמובן ריסוס הבית. ריסוס בקרבת הבית ובתוכו הוא פעולה חשוב למדי שיש לבצע כדי למנוע הופעה של תיקנים, עכבישים ושאר מזיקים באזור הבית.

מאמרים נוספים בנושא השמה

מאת: אסף דוריהשמה19/01/174137 צפיות
רבים בני האדם שלהם שאיפות גדולות, רעיונות מדהימים ויצירתיות מפותחת, לעיתים קרובות לאנשים יש מספר רעיונות ומספר תחומים בהם הם בעלי כישורים רבים וטובים ובכל אחד הם יכולים להצטיין ולהיות הטובים ביותר, הבעיה מתחילה כאשר לא יודעים במה להתמקד או לחילופין שמנסים לזרוק "חכה" לכל הכיוונים ולקוות שיעלה משהו מתוך מעמקי האפשרויות.

מאת: מועדפת בעירהשמה02/09/152740 צפיות
עבודה באחת מתחנות הדלק הרבות הפזורות ברחבי הארץ עשויה להיות אפשרות נוחה ומהנה. תוכלו לעבוד בתחנות הדלק של "פז", "סונול", "דור אלון", "טן" ואחרות, בתור מתדלקים או בתור מוכרים בחנויות הנוחות.

מאת: מועדפת בעירהשמה14/08/151916 צפיות
מה לא נאמר על העיר תל אביב. שהיא עיר בלי הפסקה, שהיא עיר לצעירים, שיש בה תרבות, עושר, כלכלה וספורט. אבל משום מה לא מדברים על עבודה מועדפת בתל אביב.

מאת: arielcהשמה17/04/151829 צפיות
טיפים למציאת עבודה באנגליה.

מאת: tanga2השמה10/04/152027 צפיות
עבודה במכירות מדלת לדלת במגוון יעדים.

מאת: taliyacovsonהשמה04/04/151647 צפיות
אירופה היא יבשת שמושכת ישראלים רבים שבוחרים לעבוד בה.

מאת: yossi dהשמה26/03/151769 צפיות
קשה שלא לשמוע על עבודה בחול אם אתה חי בישראל. הטרנד הזה ששטף המוני צעירים הופך לנפוץ ביותר. ישראלים רבים עולים על המטוס לאחר השירות הצבאי ובוחרים לחפש עבודה טובה ורווחית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica