חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שימור אדריכלי

מאת: עמי חוריאדריכלות05/03/20151024 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שימור אדריכלי הוא שימור של מבנים ואתרים שונים בארץ ובעולם המתבצע על ידי אדריכלים מומחים בתחום זה. נכון להיום איש המפתח העיקרי וזה שאחראי על פעולת השימור האדריכלי, הוא האדריכל אך הוא תמיד מקיים קשרי שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע נוספים, כמו אנשי איכות הסביבה, מהנדסים, ארכיאולוגים ואנשי מקצוע נוספים.

שימור ושיקום אדריכלי של מבנים

שימור אדריכלי של מבנים לעולם יעשה על ידי אדריכל מומחה ובעל ניסיון בפרויקטים דומים. חשוב לקחת בחשבון שהפעולות אותן יבצע האדריכל במסגרת השימור, יגעו בכל הקשור אל תמיכת המבנה, חיזוקו, שיקומו ושחזורו. כל אלו מחייבים אדריכל שיודע כיצד לבצע את התכנון ההנדסי המתאים ביותר. האדריכל בדרך כלל יידרש לבצע את הפעולות הבאות:

  • תמיכה- האדריכל הוא זה שיתכנן וייצורשלד חיצוני של המבנה וזאת לשם תמיכה. דבר זה ניתן לבצע על ידי העמדת פיגומיםותומכות שונות.
  • חיזוק- חיזוק המבנה הוא בגדר חובה.כאן האדריכל יהיה אחראי על כל הקשור אל שלד נוסף שיקיף את המבנה, כאשר מטרתותהיה לחזק את המבנה וזאת על מנת להבטיח את בטיחותו ושהמבנה יחזיק מעמד גםבמקרה של רעש אדמה ועוד.
  • שיקום ושימור- אחד הדברים שיש לקחתבחשבון בעת החלטה לבצע שימור אדריכלי, הוא כל הקשור אל שיקום של האתראו המבנה אותו מעוניינים לשקם. חשוב מאוד לתכנן באיזה חומרים משתמשים, על מנתלהאט את כל הקשור אל ההתיישנות והבלאי של כל המבנה וכל הכלול בו.
  • שחזור- הפעולה הסופית של השחזור תמידתהיה מורכבת מהסרת תוספות ספציפיות, נאמנות למקור ויציקה מחדש/ השלמה של מיניחלקים שנהרסו במהלך הזמן.

שיקום אדריכלי- כל הסיבות לשיקום

יש שלושה רבדים או שלוש סיבות לקבלת ההחלטה לשמר מבנה או אתר. הסיבות העיקריות שמובילות להחלטה להתחיל בתהליך של שיקום אדריכלי הן:

  • תרבות- פעמים רבות נכון לשמר אתההיבט התרבותי של אותו מבנה וזאת על מנת שהמקום בו הוא ממוקם ישמור על הצביוןשל שכונה תרבותית. המבנה יעזור בכל הקשור אל הזהות התרבותית  המקומית באותה עיר ובאנשים שמתגורריםבאותו חלק.
  • אדריכלות- המבנה אותו מעונייניםלהעביר תהליך של שימור אדריכלי, הוא מבנה בעל משמעות מבחינה אדריכלית. ההחלטהמתקבלת על מנת להעניק לאותו מקום בו הבניין ממוקם נופך סגנוני של גישהאדריכלית או אווירה שמותוות על ידי אותו סגנון ארכיטקטוני.
  • היסטוריה- היסטוריה מהווה חלק בלתינפרד מכל עם ומכל מדינה. למעשה, ההיסטוריה היא זו שעוזרת לנו לגבש את הזהותשלנו כאנשים שחיים במדינה ובעיר מסוימת. פעמים רבות מבנה או אתר מסוימים נבנולפני שנים, אם למטרה ציבורית, ממשלתית או למטרת מגורים פרטיים, כך או כך אםלבניין יש את הסיפור שלו בהיסטוריה של העיר או מדינה, קרוב לוודאי שיהיו כאלושיהיו מעוניינים לשקם ולשמר אותו.

אלו הן רק חלק מהסיבות והעיקריות בהן, אך לא כולן. פעמים רבות נעשה שימור אדריכלי של שכונה שלמה שנבנתה משחר ההיסטוריה למטרת מגורים פרטיים, כמו למשל שכונת הטמפלרים בתל אביב ושכונת המושבה הגרמנית שגם היא נבנתה על ידי הטמפלרים בחיפה. כאן, המטרה היא לא רק שימור נקודת זמן היסטורית מסוימת, אלא גם "עיבוי" של הנופך השכונתי, יצירת היסטוריה מחודשת שנשענת על ההיסטוריה המפוארת של אותם בתים בשכונה ושגשוג ענף התיירות המקומית והבינלאומית באותו מקום קרי, עסק כלכלי לכל דבר. בנוסף, אל לנו לשכוח שבמקום בו נעשה שימור אדריכלי עולה ערך המבנה בעשרות אם לא מאות מונים.

היתרונות של שימור אדריכלי

רבים מעוניינים לדעת מהם היתרונות של שימור אדריכלי וזאת בעקבות העובדה שמדובר על עסק יקר שדורש גם לאחר סיום העבודה תחזוקה קבועה והוצאות נוספות. חלק מהסיבות הן:

  • ערך- יש לקחת בחשבון שמבנה שעברתהליך שימור הוא בעל ערך גבוה יותר ממבנה שלא עבר שימור. פעמים רבות, ערךהמבנה והדירות בו עולה בכמה מאות אחוזים ממחיר המקור. זוהי הסיבה שיש קבלניםשמחליטים לקחת על עצמם רק פרויקטים של שימור וזאת על מנת לזכות באותו רווחכלכלי של פעולת השימור.
  • מעודד תיירות- סיבה נוספת שגורמתלמדינת ישראל, לרשויות מקומיות, לעיריות ולמשקיעים פרטיים להחליט שהםמעוניינים להשקיע בתהליך שימור אדריכלי (של אתר מסוים, או מבנה מסוים)היא תיירים. שימור תרבות או היסטוריה באמצעות בניין שעבר תהליך שימור, מעודדתומקדמת את כל הקשור אל ענף התיירות. המבנה הופך להיות אטרקציה ואנשים משלמיםכסף על מנת להיכנס אליו או להתבונן בו מבחוץ.
  • מפיחים חיים במקום - אם מדובר עלעיר, מושבה או כל מקום אחר בישראל אליו לא מגיעים אנשים והוא מוגדר כמקוםשאינו אטרקטיבי במיוחד, שימור אדריכלי של מבנה מסוים יכול"לעורר" את העיר, המושב או המקום הספציפי בו מעוניינים להפיח רוחחיים. אנשים אוהבים להיות במקומות פופולאריים ומיוחדים, כך שאם מחליטים לשקםולשמר בניינים מתקופה מסוימת ולהפוך את המקום למרכז מסחרי מיוחד שכולל גםמוזיאון, בתי קפה ועוד, קרוב לוודאי שאותה שכונה או עיר שקטה ובלתי מורגשת תהפוךלמרכז העניינים.

לסיכום, שימור אדריכלי יתבצע על ידי אדריכלים בלבד. השימור תמיד יתבצע על ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון קודם בפרויקטים דומים. יש לבצע הכנה מקדימה בה יוסבר מה היתרונות של פעולת השימור, מה ההוצאה הכספית הנדרשת ומה היתרונות התרבותיים והכלכליים של פעולת השימור.

יריב מנדל - אדריכל

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים במנועי החיפוש

התאמה זוגית דורון ארמוזה ידי האור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמי חורי

מאת: עמי חורייעוץ פנסיוני18/03/12997 צפיות
לאחרונה הרבה בני אדם מחזיקים ברשותם תיק השקעות. אותה השקעה עשויה להיעשות במט''ח, בקרנות נאמנות וכן בכל השקעה כלשהי אשר הם ממתינים להרוויח ממנה הכנסה נאותה. לפעמים סכום הכסף המנוהל בתיקי ההשקעות הוא משמש חלק גדול מכספו של האדם, ולפעמים גם הרכוש מושקע לחיסכון עבור תקופת הפנסיה או גם לרכישת נכס.

מאת: עמי חוריתוכנה22/02/12752 צפיות
יחד עם התקדמות השנים התקדם מאוד ענף הנדל"ן. התפתחות הנדל''ן גרמה לחיפוש אחר פתרונות שייקלו בעניין התנהלותם של חברות התיווך. הפתרון מצוי בתוכנות התיווך.

מאת: עמי חורישירה14/02/121110 צפיות
העיסוק של פיתוח קול החל כבר ביוון העתיקה... בתחילת המאה ה- 13 נזירים רבים כחלק מעיסוקים בתחום המוסיקה החלו לחקור ולבנות יותר ויותר את פיתוח הקול. הם חקרו את הדרך שבה הגוף מפיק את הקול וחילקו את הקול לסוגי מנעדים כמו קול בטן,

מאת: עמי חוריהשקעות01/02/121029 צפיות
רבים מהאנשים שמעוניינים להגיע לגיל הפנסיה בארץ ובעולםולנהל את שגרת חייהם בכבוד, נעזרים בניהול כספם בחברות המתמחות בתחום, חברות אלו מוכרות בשם בתי השקעות.

מאת: עמי חוריאימון אישי02/10/11979 צפיות
אימון אישי הוא טכניקה שנועדה להוביל כל מתאמן למצוא את החזון שלו שיוכל לעזור לו לחיות חיים טובים יותר. כל מתאמן שונה אחד משנהו, ולכן כל חזון שונה. אימון הוא תחום קצת שונה משאר התחומים כמו ייעוץ שהיועץ למשל נותן דברים שלו למתאמן. פה באימון זה אחרת לגמרי.

מאת: עמי חורישיווק12/12/101222 צפיות
תמיד כאשר מגיע אירוע חשוב כמו יום הולדת, או חתונה או כאשר מתקרב חג הפסח או ראש השנה אנו מתחילים בהתלבטויות שלנו אילו מתנות נביא לחוגגים, ומהן המתנות הכי מקוריות שיכולות להיות. יש היום שפע של מתנות שאפשר להגדיר אותן מתנות מקוריות כאלו שיגרמו למי שמקבל אותן חוויה אמיתית ויעוררו אצל מי שמקבל אותן קריאת התפעלות אמיתית.

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות

מאת: בנימין קלינגראדריכלות06/10/222198 צפיות
האיש קיבל היתר להנגשת הדירה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף של הבניין. תביעה לצו מניעה שהגישו שכניו בטענה שהבנייה תחסום להם את האור ותפגע בפרטיותם, התקבלה ! המפקח על רישום מקרקעין בחולון קיבל לאחרונה תביעה שהגישו בעלי דירות בבניין בבת ים נגד שכנם. לנתבע שני ילדים הסובלים ממוגבלות והוא קיבל מהוועדה המקומית היתר להרחבת הדירה והתאמתה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף הצמוד לדירת התובעים. אלא

מאת: בנימין קלינגראדריכלות09/04/222709 צפיות
הודבק לך צו הריסה מינהלי על הנכס ואולי מצאת אותו זרוק בחצר. אסכם כאן מה שחשוב לדעת על צו הריסה מנהליוהכי חשוב זכרו שעליכם לפעול מהר בכדי לנסות לעקבו או לבטלו. לנו במשרד בנימין קלינגר נסיון מוכח של שנים בנושאי הסדרת עברות בניה וביטול צווי הריסה. צו הריסה מנהלי הוא אחד מהצעדים הקיצוניים ביותר שנוקטת רשות מקומית כלפי תושביה. צו כזה כולל בתוכו לוח זמנים צפוף במיוחד, ועל כן חשוב לפעול כנגדו במהירות האפשרית,תוך מקצועיות ומומחיות, כי הזמן לרעתכם. דרוש יידע נסיון ויצירתיות בהרבה מקרים. מהו צו הריסה מנהלי? ככלל, צו הריסה הוא הוראה של אחד מגופי השלטון להרוס מבנה. צו הריסה מנהלי הוא הוראה כזאת שניתנת על ידי וועדת התכנון והבנייה המקומית, מהנדס הוועדה, או ראש יחידת האכיפה, מכוח סעיף 221 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה-1965 (להלן: חוק התכנון והבנייה).

מאת: בנימין קלינגראדריכלות30/03/222677 צפיות
קבלת תיק מידע היא שלב הכרחי בהגשת בקשה להיתר. לאחר קבלת תיק מידע, על מבקש ההיתר להתחיל בהכנת הבקשה להיתר עם עורך הבקשה (האדריכל), על בסיס תיק המידע שנמסר לו. תיק המידע כולל, בין היתר, פירוט של גורמים מאשרים ומועד אישורם, ורשימה של מוצגים נדרשים והשלב הנדרש להגשתם. על עורך הבקשה לעמוד בכל הדרישות המהוות תנאי לפתיחת הבקשה.

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222807 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות18/07/213578 צפיות
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע כי מועד החבות בהיטל ההשבחה בגין בניה שבוצעה בחריגה, הוא המועד בו ניתן היתר בניה ולא המועד בו הקים בעל הנכס את הבניה בגינה הוטל התשלום. המדובר במקרה בו התירה התב"ע (תכנית בניין עיר) את הבניה, אך היא בוצעה ללא היתר בניה ורק בחלוף זמן הוצא היתר להתרת הבניה הלא חוקית.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/05/213825 צפיות
בית המשפט העליון הכריע: מי באמת זכאי להתנגד לבקשה למתן היתר בנייה? וכך נפסק: מי שאינו בעל זכות במקרקעין, אינו זכאי להגיש התנגדות לבקשה להיתר "התנגדות" הינה הליך תכנוני-משפטי, במסגרתו דן מוסד התכנון הרלוונטי בטענות המתנגד כנגד הליך תכנוני המצוי בתחום סמכותו של מוסד התכנון. יצוין, כי זכות ההתנגדות והכללים לה, אינם אחידים לכל הליכי התכנון, והוראות חוק התכנון והבנייה יצרו הבחנה בין "התנגדות לתוכנית" לבין "התנגדות להיתר בנייה".

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212178 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica