חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זה פיתוח קול

מאת: עמי חורישירה14/02/20121112 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהו פיתוח קול?

העיסוק של פיתוח קול החל כבר ביוון העתיקה... בתחילת המאה ה- 13 נזירים רבים כחלק מעיסוקים בתחום המוסיקה החלו לחקור ולבנות יותר ויותר את פיתוח הקול. הם חקרו את הדרך שבה הגוף מפיק את הקול וחילקו את הקול לסוגי מנעדים כמו קול בטן, קול ראש וקול חזה ועוד...

כיום פיתוח קול הוא תחום נפוץ הרווי בשיטות, דרכים וסגנונות שונים ללמד אותו. פיתוח הקול מתבסס על העובדה כי הגוף הוא מערכת שלמה להפקת הקול והאימון של הדרך הנכונה לשימוש בו עשויה לעזור לאדם לדבר ולשיר ברור, טוב ויפה יותר וכן גם לפתח בעצמו יכולות של ביטוי, ביטחון עצמי ועוד...

קיימות שתי אסכולות מרכזיות בתחום פיתוח הקול. האסכולה הראשונה מתייחסת לפיתוח הקול כלימוד טכני של שימוש באיברים החיוניים לדיבור ושירה באופן הנכון ביותר. האף, הפה, הגרון, הבטן והסרעפת אלו איברים המשמשים אותנו לשם הפקת הקול והצליל, פיתוח הקול מחזק ומאמן את איברים אלו לעבוד בשיתוף פעולה וביתר קלות כך שהאדם יוכל להשיג תוצאות ווקאליות טובות יותר. האסכולה הראשונה רואה בפיתוח הקול אימון "טכני" בלבד שמטרתו אך ורק פיתוח מיומנויות השירה. מדובר במיומנויות שונות כמו מעבר בין מנעדים, הרחבת טווח המנעדים האפשרי לשירה, נשימה נכונה, עידון הקול ועוד...

האסכולה השנייה מתייחסת אל פיתוח הקול כתהליך של גילוי יכולת הביטוי הווקאלית של אדם. תהליך זה עשוי להוביל להישגים משמעותיים בעוד תחומים מעבר לפיתוח הקול עצמו, כמו כישורים חברתיים, בטחון עצמי, דיבור מול קהל, יכולות ביטוי ועוד... זו האסכולה אשר משתמשת בפיתוח הקול ככלי לתהליכים משמעותיים לפתירת בעיות ביטוי בכל התחומים.

כמובן שאלו שני הצדדים הקיצוניים על גבי הקשת הרחבה והמגוונת של הגישות הרבות לפיתוח הקול.

מי יכול ללמד פיתוח קול?

אנשים רבים יכולים ללמד פיתוח קול, כיום זהו מקצוע הנרכש בבתי הספר למוסיקה ולאומנות השירה ותעודה מקצועית מקנה את הזכות ללמד את פיתוח הקול.

אך ישנם גם מורים שמלמדים פיתוח קול מבלי תעודה ומתוקף כישוריהם המוסיקאליים והווקאליים. יש לוודא כי המורה לפיתוח קול הוא אדם הבקיא בשיטות הלימוד, מבין את דרכי הגוף והמערכת להפקת הקול, לוקח את מירב אחריות על שיטת ההוראה ומבין את הזהירות והעדינות שהמקצוע מחייב.

כל אדם יכול למצוא את המורה המתאים ביותר עבורו. חשוב לערוך שיחת היכרות בה יסביר המורה על גישתו לפיתוח הקול והנקודות המשמעותיות להן הוא נותן דגש בשיעורים. כך נוכל לדעת, פחות או יותר, לאיזו אסכולה משתייך המורה והאם היא מתאימה למטרה שלמענה הגענו לפיתוח הקול. השיחה הראשונית היא חשובה מאוד, מכיוון שהפער בין הגישות השונות הוא גדול ועשוי להוביל לחוויה שאינה מוצלחת עבור התלמיד שאינה עונה על ציפיותיו משיעורי פיתוח הקול.

האם שיעורים פרטיים עדיפים על שיעורים בבית ספר?

גם שיעורים פרטיים וגם שיעורים בבית ספר לפיתוח קול מהווים מסגרות חשובות מאוד לתלמיד אשר מעוניין לפתח את מיומנויות הביטוי הווקאלי. יש כמה יתרונות בולטים בשיעורים פרטיים, אך עם זאת גם כמה חסרונות משמעותיים. פיתוח הקול באופן פרטי עשוי להוביל לתהליך משמעותי ועמוק יחד עם המורה לפיתוח קול וכן גם לעזור למורה להתמקד בתרגילים ובמשימות החשובות ביותר עבור התלמיד באופן אישי. עם זאת שיעורים בקבוצה הם בעלי ערך מוסף של ביטוי בפני קבוצה שלמה, למידה מטעויות אחד של השני, שיתוף פעולה, תמיכה קבוצתית, הגברת המקצועיות, הבנה של המערכת הקולית ואופן פעולתה על ידי התבוננות באנשים נוספים ועוד...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים במנועי החיפוש

התאמה זוגית דורון ארמוזה ידי האור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמי חורי

מאת: עמי חוריאדריכלות05/03/151029 צפיות
שימור אדריכלי הוא שימור של מבנים ואתרים שונים בארץ ובעולם המתבצע על ידי אדריכלים מומחים בתחום זה. נכון להיום איש המפתח העיקרי וזה שאחראי על פעולת השימור האדריכלי, הוא האדריכל אך הוא תמיד מקיים קשרי שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע נוספים, כמו אנשי איכות הסביבה, מהנדסים, ארכיאולוגים ואנשי מקצוע נוספים.

מאת: עמי חורייעוץ פנסיוני18/03/121000 צפיות
לאחרונה הרבה בני אדם מחזיקים ברשותם תיק השקעות. אותה השקעה עשויה להיעשות במט''ח, בקרנות נאמנות וכן בכל השקעה כלשהי אשר הם ממתינים להרוויח ממנה הכנסה נאותה. לפעמים סכום הכסף המנוהל בתיקי ההשקעות הוא משמש חלק גדול מכספו של האדם, ולפעמים גם הרכוש מושקע לחיסכון עבור תקופת הפנסיה או גם לרכישת נכס.

מאת: עמי חוריתוכנה22/02/12754 צפיות
יחד עם התקדמות השנים התקדם מאוד ענף הנדל"ן. התפתחות הנדל''ן גרמה לחיפוש אחר פתרונות שייקלו בעניין התנהלותם של חברות התיווך. הפתרון מצוי בתוכנות התיווך.

מאת: עמי חוריהשקעות01/02/121031 צפיות
רבים מהאנשים שמעוניינים להגיע לגיל הפנסיה בארץ ובעולםולנהל את שגרת חייהם בכבוד, נעזרים בניהול כספם בחברות המתמחות בתחום, חברות אלו מוכרות בשם בתי השקעות.

מאת: עמי חוריאימון אישי02/10/11983 צפיות
אימון אישי הוא טכניקה שנועדה להוביל כל מתאמן למצוא את החזון שלו שיוכל לעזור לו לחיות חיים טובים יותר. כל מתאמן שונה אחד משנהו, ולכן כל חזון שונה. אימון הוא תחום קצת שונה משאר התחומים כמו ייעוץ שהיועץ למשל נותן דברים שלו למתאמן. פה באימון זה אחרת לגמרי.

מאת: עמי חורישיווק12/12/101226 צפיות
תמיד כאשר מגיע אירוע חשוב כמו יום הולדת, או חתונה או כאשר מתקרב חג הפסח או ראש השנה אנו מתחילים בהתלבטויות שלנו אילו מתנות נביא לחוגגים, ומהן המתנות הכי מקוריות שיכולות להיות. יש היום שפע של מתנות שאפשר להגדיר אותן מתנות מקוריות כאלו שיגרמו למי שמקבל אותן חוויה אמיתית ויעוררו אצל מי שמקבל אותן קריאת התפעלות אמיתית.

מאמרים נוספים בנושא שירה

מאת: עידן אברהמישירה06/06/183761 צפיות
עדי אברהמי ?! משהו שמע מכיר ?! רב האנשים לא שמעו אבל ממש עכשיו מתחת לאף של כולם מתבשלת לנו בתוך סיר בבשול איטי יצירת אומנות אחת גדולה תרתי משמע!? מרבית הזמרים כיום הם זמרים שיש להם קול יפה ואוהבים לשיר מהסיבה הפשוטה שהם פשוט מתים על הפידבק החיובי של הסיסבה שסובבת אותם, כלומר הם פשוט כל כך מסופקים מכך שהסובבים אותם מפרגנים להם באיזה קול יפה ומיוחד שזה בדיוק אחד הדברים שגורמים להם להמשיך לדרוש את המיקרופון ליד

מאת: מוטי ריקליןשירה31/10/172508 צפיות
לא לקנות את הספר. ספר אנמי, לא מעניין, לא מרגש, לא יפה. הספר כן יקלט אצל הקורא, כמתנשא ונפוח. חובבי שירה מובהקים ביותר, אולי ירצו להוסיף את הספר לספריה. לכאורה ספר לכולם, בעצם ספר למביני עניין.

מאת: הילה קומםשירה15/07/178018 צפיות
המאסטרקאלס הבינלאומי לשירה אומנותית ע"ש ז'מבוקי יתקיים זו הפעם השלישית בירושלים. את המאסטרקלאס יזם יוסף זמבוקי, מוזיקאי ואיש עסקים, שניצל בשואה בזכות המוזיקה (פרטים בהמשך). במטרה להעניק הכשרה אמנותית מעולה לזמרים צעירים, תוך מתן דגש על זמרים מוכשרים מהפריפריה. כמו גם שיתוף ניצולי שואה כאורחים בקונצרטים. בין המורים שיישתתפו השנה ב IMVAJ בכירת מורות גרמניה, פרופ' קלאודיה אדר מאקדמיית בארוק ווקאל שבאוניברסיטת מיינץ, פרופ' תמר רחום ראש המחלקה הווקאלית באקדמיית בוכמן-מהטה, מנהלת בית האופרה המלכותי לשעבר של סרביה, ילנה ולאכוביץ, המנצח הישראלי הפעיל באירופה עדי בר והמנצח הישראלי יונתן שפנדורף. כמו כן תערך כתת אמן מיוחדת עם נעמי פולני. כמו כן שותפים בהפקות הפסנתרן ברק טל, כנר, מנצח והמנהל המוזיקלי של אנסמבל סולני ת"א והסופראן הישראלית -בינלאומית גב' רונה ישראל קולת, המנהלת האמנותית של המיזם.

מאת: מוטי ריקליןשירה14/05/163158 צפיות
עונש חכם. אלמוג בהר. הוא סופר צעיר יחסית שסיפורו "אנא מן אל-יהוד", זכה להצלחה. הרעיון המרכזי בסיפור, מבריק. אלמוג גם כותב שירה. ונחשב לאחד המשוררים המזרחיים המבטיחים. האמנם? ב 2016 יצא ספר השירים. הספר מכיל בתוכו הרבה דברים טובים. באמת הישג. חוץ מבחינה אחת. לא לקנות. הספר לא דקיק, כבד מאוד, רציני, ולפעמים חמור סבר. נדרש מאמץ גדול של ריכוז כדי לצלוח אותו. ברובו המוחלט הספר משעמם ומתיש. במאמר אפרט ואדגים טענות אלו.

מאת: מוטי ריקליןשירה11/02/163681 צפיות
פואטרי סלאם, זו תחרות שירה בה משוררים מקריאים יצירה בסגנון הנקרא ספוקן וורד. ספוקן וורד. הוא סוג של הקראת שירה המבוצעת בד"כ בדגש על קצב, חריזה, משחקי מילים, וכדומה. אדגים מספר רב של שירים, גם מישראל, וגם מהעולם. אנתח אותם, בצורה שמראה, שפואטרי סלאם באנגלית ( ארה"ב...). שירה אדירה. פואטרי סלאם ישראל, לא שירה.

מאת: מוטי ריקליןשירה01/12/152832 צפיות
מירון ח. איזקסון, הוא משורר וסופר ישראלי בולט בעשרות השנים האחרונות. הספר "מעבר". יצא בדפוס, ב 2015. הספר בלתי קריא לחלוטין. עם טקסטים בלתי אפשריים לפענוח, אפילו בקריאה די משקיענית. במאמר, נבחן את הספר, ונציג את מגרעותיו. הספר ינותח בהקשר למצב הכללי של השירה בארץ.

מאת: מוטי ריקליןשירה22/10/152626 צפיות
אלמוג בהר. הוא סופר צעיר יחסית שסיפורו "אנא מן אל-יהוד", זכה להצלחה. הרעיון המרכזי בסיפור, מבריק. אלמוג גם כותב שירה. ונחשב לאחד המשוררים המזרחיים המבטיחים. האמנם? נסקור גם את הקשר למשורר מאיר ויזלטיר, בו נדון גם באופן כללי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica