חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיקוח בניה – והכול הולך כשורה!

מאת: עופרשיפוצים10/03/2015719 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פיקוח בניה – והכול הולך כשורה!

פיקוח בניה הוא תפקיד חשוב מאד במהלך פרויקט בניה מכל סוג שהוא, מבנייה של מבנה גדול ועד שיפוצים בדירה קיימת. חשוב מאד להשקיע בפיקוח בניה, ולא לוותר על כך בניסיון לחסוך בהוצאות, משום שפיקוח בניה מקצועי חוסך בסופו של דבר, הרבה מאד כסף ומונע נזקים עתידיים. לכן, עדיף לחסוך כספים בכל תחום אחר שניתן בתהליך הבניה אך לא לוותר על פיקוח בניה.

מהו פיקוח בניה?

פיקוח בניה הוא נושא שכולל בו הרבה פרטים החשובים לבנייה תקנית ובטוחה. פיקוח בניה כולל בתוכו הן פרטים טכניים כמו תיאום בין העובדים השונים, והן היבטים בטיחותיים כמו פיקוח אחר טיב העבודה ואיכות חומרי הגלם. כך למשל, כולל פיקוח בניה תיאום בין קבלני המשנה אשר עוסקים בבניה, פיקוח על העמידה בלוחות הזמנים של פרויקט הבניה, מעקב רצוף אחר העבודה של כל הפועלים (מכל הבחינות – בחינת עבודה בפועל, מבחינת איכות העבודה, מבחינת ביצוע נכון של תיקונים ושינויים), וכן הלאה.

תפקיד חשוב נוסף של מי שאחראי על פיקוח הבניה הוא עמידה בתקציב הבניה שהוגדר מראש על ידי הדיירים והקבלן. פיקוח בניה ימנע מכם את כאבי הראש וייקח אחריות על כל נושא אחר שחשוב על מנת לקדם את פרויקט הבניה בצורה טובה, נכונה ובטוחה.

למה חשוב להשקיע בפיקוח בניה?

ישנן שתי סיבות עיקריות מדוע חשוב להשקיע בפיקוח בניה מקצועי ואמין:

הסיבה הראשונה, האדם אשר אחראי על ביצוע הבניה (מנהל הפרויקט בפועל) לרוב אינו מבין כלל בבניה או בהנדסה אלה מתאם בין כל הגופים הפועלים בהליך הבניה. גם אם יפקח אחר הפועלים, הוא אינו יודע להבדיל בין חומרים איכותיים לחומרים זולים, בין עבודה תקנית לעבודה רשלנית ואינו תמיד מכיר את מה כרוך בבניה תקנית. לכן הפיקוח שלו הוא חלקי בלבד, ולא מספק. לכן חשוב להשקיע בפיקוח בניה מקצועי, שייתן לכם שקט נפשי בידיעה שהבניה מתקדמת בצורה מקצועית וטובה. יש לציין שתקלות אשר עלולות להתרחש ללא פיקוח בניה מקצועי הן תקלות שיכולות להיות חמורות ביותר, וקשות לתיקון לאחר הבניה.

הסיבה השנייה, פיקוח בניה הוא עבודה קשה, אשר דורשת שעות רבות של עבודה, הימצאות באתר הבניה וניסיון מעשי והנדסי בתחום הבניה. אדם מן השורה אינו מתאים לעבודה כזו, ולכן מומלץ מאד לשכור אדם מקצועי שיבצע פיקוח בניה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת עופר רוטברג מ.ג.י בע"מ לפיקוח בניה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופר

מאת: עופרשיפוצים10/03/15735 צפיות
מפקח בניה הוא אחד מן התפקידים הנחוצים והחשובים ביותר בכל אתר בניה. לא משנה אם מדובר בשיפוץ של דירה קטנה או בבנייה של בניין מגורים גדול, חשוב להעסיק מפקח בניה שיוכל לבחון את כל פרטי הבניה, ולפקח על התקינות שלה. העסקה של מפקח בניה מקצועי ואמין היא חשובה מאד, וחוסכת זמן, כסף ועוגמת נפש רבה.

מאת: עופרשיפוצים10/03/15759 צפיות
מצוקת הדיור בישראל הולכת וגוברת מידי שנה. מחירי הדירות נוסקים, האוכלוסייה גדלה משנה לשנה, ולזוגות צעירים רבים אין דירה או אפשרות לרכוש דירה. מדינת ישראל מנסה למצוא פתרונות מגוונים ויצירתיים למצוקת הדיור הקיימת בארץ. אחת הדרכים היעילות ביותר ליצירת יחידות דיור חדשות וניצול טוב יותר של שטח בנוי קיים היא באמצעות פרויקטים של פינוי בינוי.

מאת: עופרשיפוצים10/03/15748 צפיות
טיפול עמוק מיסודות הבניין מקנה לכם את הביטחון ומשפר פלאים את איכות החיים בבניין המגורים שלכם. התחילו לחייך אל האופק, תמ"א 38 מבטיח לכם עתיד טוב יותר ושמירה על איכות החיים.

מאת: עופרשיפוצים10/03/15745 צפיות
הכירו את פרויקט תמא 38. הפרויקט שישפר לכם את איכות החיים, יוסיף ביטחון וחיוך בכל פעם שתיכנסו לבניין המגורים שלכם.

מאת: עופרשיפוצים08/03/15632 צפיות
כאשר בעלי דירות מתלבטים כיצד להוציא לפועל את פרויקט חידוש הבניין שלהם עומדות בפניהם שתי אפשרויות, ביצוע של פרויקט "פינוי- בינוי" או תמ"א 38. כדי לפשט את הדברים נציג בפניכם את ההבדלים הקיימים בין "פינוי- בינוי" לתמ"א 38.

מאת: עופרנדל"ן ומקרקעין10/02/15993 צפיות
תוכנית תמ"א 38, הינה מתוכנית הכפופה לחוק התכנון והבנייה-1965 שבבסיסה, חיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232621 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223288 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212871 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211344 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211224 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201398 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201131 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica