חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מי צריך פיקוח בנייה לתוכנית תמ"א 38?

מאת: עופרנדל"ן ומקרקעין10/02/2015992 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תוכנית תמ"א 38, הינה מתוכנית הכפופה לחוק התכנון והבנייה-1965 שבבסיסה, חיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה.

במסגרת התוכנית ניתן יהיה לאשר תוספות בנייה או הריסת מבנה והקמתו מחדש, או מתן זכויות בנייה במגרש לצורך חיזור מבנה שנדרש חיזוקו.

לצורך מימושה של תוכנית תמ"א 38 יש לפנות תחילה למהנדס שיקבע מהי עמידות המבנה בפני רעידות אדמה, ומהו החיזוק הנדרש. ולאחר הסכמת כל הדיירים, מוגשת הבקשה לרשויות, ולאחר אישורה, נחתם חוזה בנייה מול קבלן, אלא שלא תמיד הקבלן יודע ומבין את התקנות המחמירות של תוכנית תמ"א 38, ומשום כך יש צורך לקחת מומחה בתחום פיקוח בנייה, שיוכל לעקוב אחר ביצוע התכנית עפ"י התקנות הקבועות בה.

מה מאפשרת תוכנית תמ"א 38?

תוכנית תמ"א 38 מאפשרת חיזוק המבנה כולו תוך סגירה ומילוי של קומה מפולשת, הקמת קומה או קומות נוספות למבנה, (כמותר וקבוע בחוק), בניית קומה חלקית על הגג, הרחבת קומות בבניין, הרחבת קומות לצורך הרחבת יחידות הדיור הקיימות וכל אלה צריכים להיעשות תוך התייחסות קפדנית של הגובה המותר, תוספות, תשתיות, התייחסות לקומה מפולשת, כמויות של חומרים, סוג החומרים, שטח הקומות הנוספות, מרחבים מוגנים, התייחסות לבנייה בלי לחרוג מהיקף הבניין, מניעת חריגות בנייה וכו'.

כדי לבצע את התוכנית שבסופו של דבר עליה גם להיות מאושרת, יש להקפיד ולמלא אחר כל ההנחיות והסעיפים של התוכנית וזאת ניתן לעשות רק ע"י שירותי פיקוח בניה, מומחים בתחום תוכנית תמ"א 38.

פיקוח בנייה של תוכנית חיזוק מבנים- תמ"א 38!

כיוון שהקבלן שואף לרווחים מקסימליים והדיירים גם, נוצרים ניגודי אינטרסים שמובילים לעיתים לעימותים וסכסוכים העלולים לעכב את ביצוע התוכנית. פיקוח בנייה במובן זה, משמש כ"מתווך" בין הקבלן והדיירים, כאשר הוא נשכר על-ידם כדי לפקח על עצם הבנייה לא רק שתהא מותאמת לתוכנית תמ"א 38 שנקבעה, אלא שגם תיעשה באיכות הגבוהה ביותר.

מפקח העוסק בתחום פיקוח בנייה יודע לקרוא את המפרטים הטכניים ואת התוכנית ההנדסית והאדריכלית, את כתבי הכמויות ולבין את הדרישות המוניציפליות, ולדאוג שהקבלן יבצע את הבנייה בהתאם למוסכם ולמאושר.

הרגישות של הרשות המוניציפלית בנושא תמ"א 38 היא גבוהה מאוד, משום שלעיתים אגב חיזוק המבנה ובניית תוספות, והרחבת דירות הדיירים, נעשות גם פעולות חריגה שעלולות לגרום לכך, שבסופו של דבר עלול לעמוד בניין גמור, אבל הוא לא יקבל את האישור מהרשות המוניציפלית שהיא זו שאחראית על התכנון העירוני וקובעת את גבולות הבניין וההרחבה שלו, בהתאם לתוכנית הכללית של אותו אזור או שכונה.

משום כך תפקידו של מפקח בניה על תוכנית תמ"א 38, הוא לא רק לדאוג שלא תהיינה חריגות ושחיזוק המבנה והתוספות המאושרות ייעשו באופן שנקבע, הוא גם צריך להיות המפקח, המתאם והבוחן את איכות העבודה לטובת הדיירים.

מפקח בנייה אמור לבדוק את התנהלות הקבלן, הוא צריך לדאוג שהעבודות מתנהלות בבטיחות, ביצוע העבודה נעשה בכמויות ובחומרים הנכונים שנקבעו, ושהעבודות נעשות בהתאם למפרטים הטכניים, לתוכנית האדריכלית ולתקנים הקבועים בחוק.

בנוסף צריך שירות פיקוח בנייה בבניין של תמ"א 38 למנוע ליקויי בנייה כמו: רטיבות בקירות, סדקים, דלתות לא נסגרות, קירות עקומים, שימוש בחומרים מסוכנים, בעיות צנרת, אינסטלציה, חשמל ובנייה שאיננה בטיחותית.

אם אכן יתגלו ליקויים כאלה, יוכלו הדיירים לתבוע את הקבלן ותפקידו של פיקוח הבנייה הוא להגיש חוות דעת מפורטת לבית המשפט בגין כל הליקויים, ובית המשפט כפי הנראה יחייב את הקבלן בביצוע התיקונים וההשלמות הנדרשים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת עופר רוטברג מ.ג.י בע"מ לפיקוח בניה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופר

מאת: עופרשיפוצים10/03/15735 צפיות
מפקח בניה הוא אחד מן התפקידים הנחוצים והחשובים ביותר בכל אתר בניה. לא משנה אם מדובר בשיפוץ של דירה קטנה או בבנייה של בניין מגורים גדול, חשוב להעסיק מפקח בניה שיוכל לבחון את כל פרטי הבניה, ולפקח על התקינות שלה. העסקה של מפקח בניה מקצועי ואמין היא חשובה מאד, וחוסכת זמן, כסף ועוגמת נפש רבה.

מאת: עופרשיפוצים10/03/15759 צפיות
מצוקת הדיור בישראל הולכת וגוברת מידי שנה. מחירי הדירות נוסקים, האוכלוסייה גדלה משנה לשנה, ולזוגות צעירים רבים אין דירה או אפשרות לרכוש דירה. מדינת ישראל מנסה למצוא פתרונות מגוונים ויצירתיים למצוקת הדיור הקיימת בארץ. אחת הדרכים היעילות ביותר ליצירת יחידות דיור חדשות וניצול טוב יותר של שטח בנוי קיים היא באמצעות פרויקטים של פינוי בינוי.

מאת: עופרשיפוצים10/03/15719 צפיות
פיקוח בניה הוא תפקיד חשוב מאד במהלך פרויקט בניה מכל סוג שהוא, מבנייה של מבנה גדול ועד שיפוצים בדירה קיימת. חשוב מאד להשקיע בפיקוח בניה, ולא לוותר על כך בניסיון לחסוך בהוצאות, משום שפיקוח בניה מקצועי חוסך בסופו של דבר, הרבה מאד כסף ומונע נזקים עתידיים. לכן, עדיף לחסוך כספים בכל תחום אחר שניתן בתהליך הבניה אך לא לוותר על פיקוח בניה.

מאת: עופרשיפוצים10/03/15748 צפיות
טיפול עמוק מיסודות הבניין מקנה לכם את הביטחון ומשפר פלאים את איכות החיים בבניין המגורים שלכם. התחילו לחייך אל האופק, תמ"א 38 מבטיח לכם עתיד טוב יותר ושמירה על איכות החיים.

מאת: עופרשיפוצים10/03/15745 צפיות
הכירו את פרויקט תמא 38. הפרויקט שישפר לכם את איכות החיים, יוסיף ביטחון וחיוך בכל פעם שתיכנסו לבניין המגורים שלכם.

מאת: עופרשיפוצים08/03/15632 צפיות
כאשר בעלי דירות מתלבטים כיצד להוציא לפועל את פרויקט חידוש הבניין שלהם עומדות בפניהם שתי אפשרויות, ביצוע של פרויקט "פינוי- בינוי" או תמ"א 38. כדי לפשט את הדברים נציג בפניכם את ההבדלים הקיימים בין "פינוי- בינוי" לתמ"א 38.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201509 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201304 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica