חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בורסה מניות ומה שביניהם... - קורס שוק ההון - ToStudy

מאת: Efratשוק ההון12/12/20091266 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הבורסה זה המקום, בו מתנהל משחק. בְ-NASDAQ אין מקום. ה-NASDAQ זה בורסה מכוונת, אין שום מקום. איפה שאנחנו רואים מקום, הצבעות, צריכות וכד'. זה ב- Wall Street, ב- NYSE (New York Stock Exchange).

בורסה: זה המקום, בו מחליפים כסף במניות, אג"ח (אגרות חוב), אופציות, תעודות סל, קרנות נאמנות, סטרקצ'רים (Structure). השם הכללי של המוצרים הפיננסיים האלו שהוסגרו, הוא ניירות ערך. כל נייר, שמאחוריו עומד ערך כספי, הוא נייר ערך. נייר ערך יכול להיות מנייה, יכול להיות אופציה, יכול להיות כל דבר שנסחר או לא נסחר.

הבורסה בישראל היא הבורסה של תל-אביב והיא נמצאת בתל-אביב, ברחוב אחד העם 35. הבורסה בארץ הוקמה בשנות ה-50 וכיום נסחרות בה משהו כמו 600 חברות. לדוגמא, "טבע", "פועלים", "אפריקה ישראל" וכו'. למשל, מניית פועלים עכשיו מחליפה ידיים בבורסה, במחזור של 22,000,000 ₪. אנחנו כבר בשעה 12:30. הבורסה נפתחת ב-9:45, מתחיל שלב הרצף, מתחילים להחליף ידיים. מניית פועלים, החליפה מהבוקר תוך שעתיים וְ-45 דקות החליפה 22,000,000 לא ידיים, אלה היו עסקאות בהיקף של 22,000,000 ₪. ומהבוקר היא עלתה ב-0.67%. מנייה נוספת, היא מניית טבע. בדרך כלל מניית טבע היא המנייה, שהרבה מחליפה ידיים. מהבוקר היא עלתה ב-0.5%. כלומר, מי שקנה בבוקר מנייה טבע ב-100,000 דולר, כמה יש לו עכשיו ?

100,500 דולר.

בבורסה יש כל-מיני מדדים: מדד תל-אביב 25, מדד תל-אביב 100, מדד תל-אביב 75, בנקים וכו'.

מנייה: זהו נייר ערך, המעיד על או שמחזיקו יש בעלות על חלק מנכסי החברה, התחייבויות החברה וחלק מרווחי החברה. מי,

שמחזיק במנייה, למעשה הוא מחזיק חלק מנכסים, חלק מההתחייבויות וגם, אם יש רווחים, הוא ייהנה מחלק. גם אם

יש הפסדים, הוא יספוג.

מספר המניות בשוק ההון: אנחנו מדברים על מספר החברות, שמניותיהם נסחרות בשוק (בערך 600).

חברה בורסאית (ציבורית): לפני שחברה ציבורית תהיה "ציבורית", היא הייתה "פרטים". חברה "פרטית" היא חברה, שלא נסחרת בבורסה. המשמעות של חברה "פרטית", שהמחזיקים שלה, הבעלים שלה הם אנשים פרטיים. ההבדל בין חברה "פרטית" מחברה "ציבורית" הוא: חברה "פרטית" נמצאת בבעלותם של שותפים, לפעמים חברות, משקיעים זרים. וגם, שהמניות של חברה "פרטית" זאת, לא נסחרות בבורסה. זה ההבדל בעיקרי. יכול להיות, שהמחזיק בחברה "פרטית" הוא חברה "ציבורית". כלומר, הבעלים של חברה "פרטית" יכולים להיות גם חברה "ציבורית". על חברה פרטית לא יכולו תקנות, הוראות וחוקי הבורסה לניירות ערך בתל-אביב.

אחת התקנות הכללות על חברה בורסאית, היא "תקנת דיווח מיידי". אם, למשל, המנכ"ל בחברה "ציבורית" מתפטר, החברה חייבת להודיע לציבור דרך הבורסה. לעומת זאת, בחברה "פרטית", אם המנכ"ל מתאבד, בורח, מתפטר, מפוטר, למי אכפת. הציבור לא שם, הוא לא חלק מהמשחק של החברה "הפרטית" הזאת. חברה "פרטית" לא חייבת לדווח לציבור. תודה ללימודי מט"ח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Efrat

מאת: Efratקניות 09/04/137898 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratקניות 09/04/137966 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratצרכנות09/04/138047 צפיות
ישנן חנויות ש"מגהצות" את סמל בית הספר שמשורטט בגלופה על פני החולצה – ואז הוא בדרך כלל בולט ממנה ומתבלה במהירות, וישנן חנויות שמדפיסות את הסמל באופן מיידי על פני החולצה. אצל אורי עצמון עובדים בשיטת הדפסת משי או על חיתוך של טפט במכונת הפלוטר.

מאת: Efratחקירות09/04/137977 צפיות
חידוש שמצאה דנה תדמור הוא מתחום מכשירי הבילוש הקטנים הוא עטי הפטנט שמצד אחד הן עטים תמימות למראה אך מצד שני הן יכולות להכיל בתוכן מצלמה או אמצעי הקלטה של קול שמסוגל להקליט מקרוב שיחה שלמה

מאת: Efratאופנה09/04/137890 צפיות
אתרי האינטרנט מייצרים יתרון למי שאינו יכול להגיע לחנות ומעוניין בהזמנה של הפריט – גם ישירות לכתובת אחרת, ופעמים רבות מייצרת גם הנחה והשוואת מוצרי תינוקות בקלות.

מאת: Efratביגוד והנעלה09/04/137521 צפיות
מדובר על חולצות טי מודפסות עם כיתוב משעשע אשר לרוב לובש החתן, האבות של שני הצדדים ולעיתים גם השושבינים. החולצה מהווה גם לבוש פחות מחייב וגם הפתעה לכל האורחים שמחכים לראות מה יהיה כתוב על החולצה. לעיתים חולצות מעין אלו גם מחולקות לאורחים כמזכרת חתונה.

מאת: Efratאירועים וחתונות – כללי05/02/137225 צפיות
האורחים המשתתפים באירוע מתחילים לדמיין אותו כבר מהרגע שבו מזכירים את התאריך, שמוסרים את ההזמנה ולדלות עליו מעט יותר פרטים. יד הדמיון ממשיכה לצייר את האירוע המצופה בצבעים המדומים, אולם מי שבאמת נותן את משיכת המכחול הנכונה היא חברת הפקות אירועים – אותו גוף שאמון על החוויה הצרופה לאותו המפגש. כאשר מדובר על אירוע לעובדים, המעסיק לא צריך לשבור

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214080 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193458 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910540 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193001 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182841 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181754 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica