חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השתלת שיניים - איך מצמצמים למינימום את הסיכוי לכישלון?

מאת: רופא שינייםבריאות השן11/06/20151151 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השתלת שיניים היא אחד מהטיפולים הכירורגיים הכי בטוחים הקיימים כיום בכל תחומי הרפואה  ומציג אחוזי הצלחה גבוהים של מעל 90% ואפילו מעל ל-95% כאשר מדובר בטיפולי השתלת שיניים ביום אחד המבוצעים על ידי רופאי שיניים מובילים.

אך עדיין, כאשר למרות הסיכוי הנמוך מטופל חווה כישלון בתהליך של השתלת שיניים התוצאות עלולות להוביל לחוסר נוחות רב במקרה הקל ולפגיעה עצבית ואחוזי נכות שיובילו לתביעה משפטית במקרה הגרוע.

הגורמים של כישלון השתלת השיניים הם רבים: החל מחוסר מיומנות של רופאי שיניים שלא מתייחסים לתנאי הלסת האובייקטיביים של כל מטופל ובמקרים של רכס צר או חוסר עצם באחת הלסתות מבצעים עדיין תהליך השתלת שיניים סטנדרטי, חלקם לא מבצע ניתוח של הדמיות ה-CT המוקדמות ולכן לא לוקחים בחשבון את מבנה הסינוסים של המטופלים ופוגעים בהם בתהליך ההשתלה.

ויש אחרים ששמים שתלים דנטליים בזוויות לא נכונות או נעזרים בשתלים דנטליים לא נכונים.

אך גם רופאי שיניים מנוסים מאוד שעברו כבר מאות השתלות שיניים עלולים סטטיסטית לבצע השתלת שיניים שתיסתיים בכישלון.

על מנת למנוע מראש כישלון או לבצע תיקון נכון של השתלת שיניים שנכשלה חשוב להקפיד על מספר כללים:

רופא שיניים מנוסה - לניסיון של רופא השיניים יש את המשקל הגדול ביותר בהצלחת או כישלון ההשתלה. רופאי שיניים שעיקר עיסוקם לאורך שנים הוא השתלת שיניים הקימו מרפאות שבהן יש את הציוד המתקדם ביותר והם יודעים להתמודד עם "התקלות" וסיבוכים תוך כדי טיפול.

ביצוע הדמיית CT - הדמיית CT מאפשרת מיפוי תלת מימדי של הלסת משהו שהדמיות פנורמיות או רנטגן חד מימדי לא מסוגלות לספק ולכן, הדמיית CT מאפשרת לרופא השיניים לאבחן טוב יותר את מצב הלסת לאתר כשלים אפשריים או בעיות שלא ניתן להבחין בהן בצילומי רנטגן רגילים.

שימוש בסוגי השתלים הדנטליים - השלב הראשון בכישלון של השתלת שיניים נובע לרוב מגירוי שיוצרים השתלים הדנטליים ברקמת החניכיים שבין עצם הלסת אליה הם מעוגנים לבין הכתרים. שתלים דנטליים מתקדמים כמו למשל שתלים קורטיקליים ייחודיים שחלקם העליון הוא חלק ולכן מקטין מאוד את החיכוך עם רקמת החניכיים.

מעבדת שיניים ייעודית - המרפאות המובילות נעזרות היום במעבדת שיניים inHouse מתוך הבנה שלא ניתן להשיג איכות גבוהה של הטיפול בלי להתאים את הכתרים והגשר במדויק לכל אחד מהמטופלים ולא לעבוד בשיטת הסרט הנע. התאמה מדויקת של החומרים שאיתם עובד רופא השיניים תמנע חוסר נוחות למטופל ותקטין את הסיכוי לתנודות או אי התאמה אפילו קטנה שעלולה לגרום להתפתחות של דלקות שמהן הדרל לדחיית השתל קצרה יותר.

לסיכום,
פניה לרופא שיניים מוביל ווידוא של התאמת מכשירי ההדמיה, השתלים הדנטליים והמרפאה לביצוע מדויק של השתלת שיניים קרוב לודאי שתקטין משמעותית  את הסיכון לדחיית השתל ולכישלון ההשתלה ותבטיח שנים רבות של שימוש בשיניים החדשות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

השתלת שיניים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רופא שיניים

מאת: רופא שינייםבריאות השן23/07/151029 צפיות
איך משמשת הטכנולוגיה לשיפור היכולות של רופאי שיניים בתחום שיקום הפה ולמה חשוב לך לדעת את זה?

מאת: רופא שינייםבריאות השן17/05/15785 צפיות
השתלת שיניים ביום אחד שהרימה בעבר לא מעט גבות לגבי יעילותה לעומת הטיפול הקונבנציונאלי מוכיחה את עצמה כטיפול יעיל שהשיפורים האחרונים שנעשו בו מציבים אותו כאלטרנטיבה העיקרית להחלפת שיניים עבור אנשים שאיבדו את שיניהם.

מאת: רופא שינייםבריאות השן06/05/15772 צפיות
השתלת שיניים נחשבת טיפול יקר, כאשר מדברים על השתלות שיניים ביום אחד שבהן מטופל נכנס בבוקר יושב 4 שעות על כיסא הטיפולים ומסיים בזה את מרבית תהליך ההשתלה, מחירי הטיפול מעוררים פעמים רבות פליאה בקרב המטופלים.

מאת: רופא שינייםבריאות השן07/09/14977 צפיות
למרות שכל רופא שיניים מתחיל טיפול במשפט "לפתוח בבקשה את הפה" ובוחן את הפה בעיניו להדמיות שמבוצעות יש תפקיד חשוב בזיהוי של בעיות שיניים ובהצלחתו של הטיפול.

מאת: רופא שינייםבריאות השן09/03/141187 צפיות
בדרך לביצוע של השתלת שיניים יש שלב שרבים מבין המטופלים לא מייחסים לו את החשיבות הראויה - פגישת הייעוץ אצל רופא השיניים. פגישה זו יכולה ללמד אותנו רבות על הרופא שיטפל בנו והמקום שבו נעבור את ההשתלה.

מאת: רופא שינייםבריאות השן17/02/14793 צפיות
השתלת שיניים הוא טיפול שהקידמה היא חלק בלתי נפרד ממנו, השתלות שמבוצעות היום הן פרוצדורותצשונות לחלוטין מתהליכי ההשתלה שבוצעו לפני עשור. לכן כשמדובר על השתלת שיניים בלייזר, נראה כאילו מדובר בטיפול עתידני שלקוח ממסע בין כוכבים אך האמת שונה בתכלית.

מאת: רופא שינייםבריאות השן17/09/131001 צפיות
סוכרת היא אחת המחלות הנפוצות בעולם ורבים האנשים החיים עמה ומתמודדים עמה יום- יום. אחת ההתמודדויות הנוספות שמביאה עמה מחלת הסוכרת היא בעיות בשיניים ולכן גם משפיעה על טיפולי כמו השתלת שיניים.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201577 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181658 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181770 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181580 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171496 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171495 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171371 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica