חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיקום הפה בטכנולוגיות חדשות

מאת: רופא שינייםבריאות השן23/07/20151031 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רגע, מה זה בעצם שיקום הפה?

תחום שיקום הפה הוא תחום רחב ברפואת השיניים העוסק בעצם בהחזרת הפה והשיניים למצבם התקין. ההגדרה הכללית הזו מתייחסת למגוון רחב של פעולות שמבצעים רופאי השיניים כדי לטפל בפגיעות שונות במערכת השיניים:

תיקון והשלמת שיניים שנשברו או ניזוקו

הלבנת שיניים בגלל פגעי קפה או עישון

יישור שיניים או בשמו המקצועי אורתודונטיה

השתלות שיניים ושיקום הפה על גבי שתלים

אמנם כל אחד מהתחומים האלו שונה בתכלית ומצריך מיומנות אחרת של רופא השיניים אבל יש מכנה משותף אחד לכולם והוא האספקט האסתטי של הטיפול.
האספקט הזה חשוב כייון שתחום שיקום הפה נועד בראש ובראשונה ונשפט על ידי המטופלים על פי התוצאה האסתטית הרבה יותר מאשר על בסיס התוצאה הפרקטית.

אז מה התחדש בתחום שיקום הפה?

תחום שיקום הפה מציע כיום שימוש בהנדסת חומרים ובטכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת להשיג תוצאות אסתטיות איכותיות שמאפשרות להשיג את מה שנקרא "חיוך הוליוודי":

זירקוניה - הבוהק חוזר לאופנה

אחד החידושים של השנים האחרונות הוא המעבר מכתרי חרסינה לכתרים העשויים מחומר הקרוי זירקוניה.
הזירקוניה, חומר שביסודו משמש לייצור של יהלומי דמה, הוא חומר עמיד וחזק מצד אחד אבל גם קל לעיצוב ומעניק בוהק לשיניים לאורך זמן.

CAD / CAM - תכנון תלת מימדי של הפה

מרפאות השיניים המתקדמות כיום מבצעות את שיקום הפה בתהליך תכנון שכולו ממוחשב ומבוסס על טכנולוגיה הקרויה

computer aided design and computer aided manufacturing או בקיצור CAD / CAM.

הטכנולוגיה הזו מבוססת על הדמיות CT שמבוצעות למטופל ומאפשרות למחשב לאחר מכן לבצע תכנון תלת מימדי של הטיפול על פי דגם תלת מימדי מדויק של לסת המטופל.
את הגשר והכתרים שתוכננו בעזרת הטכנולוגיה הזו  מדפיסים תוך שימוש במדפסות תלת מימד.

התוצאה היא דיוק יוצא דופן במבנה הגשר והכתרים המותאם באופן מושלם לפיו של המטופל ומאפשר להשיג התאמה מקסימלית של מערכת השיניים החדשה למבנה הלסת של המטופל תוך שמירה על קו חיוך מדויק.

אז למה חשוב לי לדעת את כל זה?

בעיקר כיוון שהיום יש הבדל ניכר באימוץ הטכנולוגיות החדשות על ידי מרפאות השיניים. לכן, כאשר בוחנים מרפאת שיניים לקראת תהליך שכולל השתלת שיניים או שיקום הפה חשוב לבחון את שיטות העבודה של המרפאה כדי שבסיום הטיפול נגיע לתוצאה האסטית הטובה ביותר.

לקריאה נוספת על טכנולוגיית CAD / CAM לביצוע השתלת שיניים לחצו כאן >>

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

השתלת שיניים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רופא שיניים

מאת: רופא שינייםבריאות השן11/06/151154 צפיות
איך אפשר למנוע או לפחות להקטין את הסיכון לכישלון של השתלת שיניים?

מאת: רופא שינייםבריאות השן17/05/15788 צפיות
השתלת שיניים ביום אחד שהרימה בעבר לא מעט גבות לגבי יעילותה לעומת הטיפול הקונבנציונאלי מוכיחה את עצמה כטיפול יעיל שהשיפורים האחרונים שנעשו בו מציבים אותו כאלטרנטיבה העיקרית להחלפת שיניים עבור אנשים שאיבדו את שיניהם.

מאת: רופא שינייםבריאות השן06/05/15775 צפיות
השתלת שיניים נחשבת טיפול יקר, כאשר מדברים על השתלות שיניים ביום אחד שבהן מטופל נכנס בבוקר יושב 4 שעות על כיסא הטיפולים ומסיים בזה את מרבית תהליך ההשתלה, מחירי הטיפול מעוררים פעמים רבות פליאה בקרב המטופלים.

מאת: רופא שינייםבריאות השן07/09/14979 צפיות
למרות שכל רופא שיניים מתחיל טיפול במשפט "לפתוח בבקשה את הפה" ובוחן את הפה בעיניו להדמיות שמבוצעות יש תפקיד חשוב בזיהוי של בעיות שיניים ובהצלחתו של הטיפול.

מאת: רופא שינייםבריאות השן09/03/141190 צפיות
בדרך לביצוע של השתלת שיניים יש שלב שרבים מבין המטופלים לא מייחסים לו את החשיבות הראויה - פגישת הייעוץ אצל רופא השיניים. פגישה זו יכולה ללמד אותנו רבות על הרופא שיטפל בנו והמקום שבו נעבור את ההשתלה.

מאת: רופא שינייםבריאות השן17/02/14794 צפיות
השתלת שיניים הוא טיפול שהקידמה היא חלק בלתי נפרד ממנו, השתלות שמבוצעות היום הן פרוצדורותצשונות לחלוטין מתהליכי ההשתלה שבוצעו לפני עשור. לכן כשמדובר על השתלת שיניים בלייזר, נראה כאילו מדובר בטיפול עתידני שלקוח ממסע בין כוכבים אך האמת שונה בתכלית.

מאת: רופא שינייםבריאות השן17/09/131001 צפיות
סוכרת היא אחת המחלות הנפוצות בעולם ורבים האנשים החיים עמה ומתמודדים עמה יום- יום. אחת ההתמודדויות הנוספות שמביאה עמה מחלת הסוכרת היא בעיות בשיניים ולכן גם משפיעה על טיפולי כמו השתלת שיניים.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201587 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181665 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181776 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181588 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171503 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171502 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171378 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica