חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו תהליך ייעוץ עסקי?

מאת: allbizייעוץ עסקי07/07/2015840 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תהליך ייעוץ עסקי הוא תהליך שמטרתו ייעול, מיקוד, הבראה, ושיפור הישגי החברה, המתבצע באופן מובנה ומותאם נקודתית לצורכי העסק ולבעליו. ישנם סוגים שונים של יועצים עסקיים, אך על פי רוב התהליך מתבצע במספר שלבים מוגדרים:

1. אבחון הצרכים והגדרת מטרות וחזון – בשלב זה מתבצעת בדיקה מדוקדקת של מצב העסק על כל הגורמים השונים מהם הוא מורכב: הנתונים הפיננסיים, המוצר או השירות, כוח האדם, לוגיסטיקה, לקוחות ועוד. לאחר מכן, מגדירים עם הבעלים חזון לעתיד ויעדים, ומתחילים להתוות דרך ולפתח אסטרטגיה.

2. בניית תכנית עבודה – בהתאם  למסקנות, הגדרת האסטרטגיה, וההחלטות שהתקבלו בתום האבחון, נרקמת תכנית מפורטת המחולקת לצעדים קונקרטיים, וצמודה ללוח זמנים ותאריכי יעד לביצוע.

3. ליווי עסקי מעשי – נוכחות פעילה ומעשית בביצוע תכנית העבודה, תמיכה ופתרון בעיות בכל שלב עד להשגת היעדים.

הכלים השונים הניתנים במהלך הייעוץ והליווי ישמשו את ההנהלה והדרג הבכיר להתנהלות עתידית יעילה ומשופרת שתביא להמשך הצמיחה.

להלן מספר תחומים בהם עוסק הייעוץ העסקי, הנכללים בתכנית העבודה:

פיתוח המוצר או השירות ותמחור מדויק שלו – בחינה וייעול תהליכי הייצור המרכזיים של העסק, מערכות משוב ובקרה, שיפור האספקטים התפעוליים,כולל רכש ולוגיסטיקה, הבנת עלויות הייצור וקבלת החלטה לגבי התמחור הראוי ביותר, מתוך מחשבה גם על היבטים שיווקיים.

מערך אסטרטגי שיווקי – מחקר פלח השוק הרלוונטי וצרכיו, קשרי החברה ומערכת יחסי הגומלין של החברה עם השוק, בחינת מתחרים, הבנת החוזקות והחולשות של העסק, בידול ומיתוג החברה והמוצר או השירות, הקמת מערכות מכירה והפצה המתאימות ביותר.

המבנה הארגוני – תפיסת משאבי האנוש כבסיס לכל התהליכים עליהם מושתת העסק ובהם תלויה הצלחתו.הגדרת בעלי סמכות ותחומי אחריות. הקצאת משאבים ללימוד התמקצעות וגיבוש הצוות, התאמה והסתגלות למצבי שינוי, גיוס כוח אדם, או קיצוץ, על פי הנדרש, הגדרת תפקידים מחדש בהתאם לצרכים החדשים וכדומה.

ניהול פרויקטים – עבודה עם מערכות מורכבות וגורמים חיצוניים שונים, תוך הפעלת מערכות מידע ובקרה, שימוש בכלים ניהוליים באמצעותם ניתן יהיה להגדיר ולעמוד במסגרות תקציב, לוחות זמנים ויעדים, עד לסיום מוצלח של הפרויקט, בו הן החברה והן הלקוחות יהיו שבעי רצון.

חשיבה יצירתית עם הפנים קדימה – בחינת רעיונות עסקיים חדשים, כולל פלחי שוק נוספים, אפשרויות לשיתופי פעולה עם ארגונים אחרים, ניצול ויצירת הזדמנויות עסקיות, הטמעת תהליכי שינוי וייעול במידת הצורך, חיפוש מתמיד אחר אסטרטגיות שיווק ומכירה חדשות ויצירתיות, לתנועה עסקית דינמית, חדשנית ורווחית.

 



תגיות המאמר: ייעוץ עסקי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

allbiz

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת allbiz

מאת: allbizבניין ואחזקה - כללי01/03/15815 צפיות
אם עד לפני כמה שנים מחסן טוב ומוצלח היה נמדד בשטח אחסון גדול ככל האפשר - הרי שכיום ידוע ומובן לחלוטין ששטח גדול עלול להיות מבוזבז לגמרי אם אינו בנוי בנוסף גם לגובה רב

מאת: allbizנדל"ן01/03/151805 צפיות
רבים מחליטים לעזוב את הדירות הצפופות בערים לטובת מגורים במושב וחיים בכפר, לסביבה מוקפת נופים ירוקים ומרחבים פתוחים. אחד החיפושים הנפוצים, בקרב תושבי ערים כמו ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, ומודיעין, המעוניינים לחולל שינוי בחייהם ולעבור לבית במושב

מאת: allbizאומנות - כללי21/01/151220 צפיות
לרוב שוחרי התרבות יש מנוי להיכל התרבות של אזור מגוריהם, או לתאטרון העירוני של העיר בה הם חיים. אבל לפעמים מחליטים לצאת לבילוי של ערב בתל אביב, לבד או עם חברים, ומה יותר מהנה מלשלב הצגת תאטרון טובה ואיכותית, שמזינה את הנפש והרוח, עם ארוחה נחמדה לפני, או משקה אחרי? מאז ומעולם, תאטרון היה חלק בלתי נפרד מה-DNA התרבותי של ערים, החל מערש התרבות הקלסית, וראשית ימיו של התאטרון, במטרופולין אתונה, וכלה בעיר תל אביב, מראשית ימיה ועד היום.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222241 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221487 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22900 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211217 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21952 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211034 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201514 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica