חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה מזיז את כלכלת העולם?

בעיני רבים כלכלה היא כמו מכונה מאד מורכבת וקשה להבנה, אך ברמה הבסיסית ביותר שלה היא מכונה פשוטה מאד. הדיון סביב כיצד הכלכלה עובדת וכיצד יש ללמדה הוא רחב וחלוק בדעותיו, לדוגמא בבתי ספר לא מלמדים כלל על העולם הפיננסי או על כלכלה, ובאקדמיה הלימודים מתרכזים מאד בפן התיאורטי של הכלכלה ולא המעשי. אני מרגיש אחריות עמוקה לחלוק את התובנות מהניסיון ארוך השנים שלי בתחום. אני אתאר את הצורה בה אני רואה את הדברים ולרוב היא שונה מהצורה בה רוב הכלכלנים רואים אותם, כל מה שירשם כאן הוא כדי לפקוח עיניים ולאחר מכן להעריך את הידע בעצמך. אז, בואו נתחיל.

כלכלה בצורתה הפשוטה ביותר היא הסכום של כלל העסקאות אשר מרכיבות אותה. אכן קיימת כמות גדולה מאד של עסקאות אשר מרכיבות את הכלכלה אך עסקה בפשטותה היא למעשה סחר בין מוכר לרוכש. אותה כמות גדולה של עסקאות גורמת לנו לחשוב שכלכלה היא מורכבת הרבה יותר מאשר היא באמת. אם במקום להסתכל על זה מלמעלה למטה, אנו נסתכל על זה מרמת העסקה ומעלה, כך נבין זאת טוב יותר.

עסקה מורכבת משני צדדים, מהקונה אשר משלם בכסף (או באשראי) למוכר והמוכר שנותן טובין (סחורה), שירות או נכס פיננסי לקונה בתמורה. השוק מורכב מקונים ומוכרים אשר מבצעים סחר חליפין, כל שוק מורכב מאנשים שונים המבצעים עסקאות שונות מסיבות שונות ולאורך זמן. הכלכלה מורכבת מכל העסקאות שבכל השווקים. בזמן שכלכלה נראית מורכבת ומסובכת היא למעשה המון דברים פשוטים שעובדים יחד, וגורמים לה להיראות הרבה יותר מורכבת ממה שהיא באמת.

בכל שוק ובכל משק, אם אתה יודע את הכמות הכוללת של כסף (או אשראי) שהוצא וכן הכמות הכוללת שנמכרה, אתה למעשה יודע כל מה שאתה צריך לדעת על מנת להבין את אותו השוק או המשק. לדוגמא,רק על ידי ידיעת המחיר של הסחורה ( או השירות) שנמכרה בנוסף לידיעת הכמות שנרכשה ממנה והעלות שלה נוכל לדעת את שיעורי הרווח של המוכר, יכולות הרכישה של הקונה והמון מידע נוסף שיכול לשמש אותנו בנושא הכלכלי. לעומת זאת אם נשים בצד את הנתונים היבשים של הרכישות והמכירות חייבים גם לנתח את הנושא של מניעים. בזמן שבכל שוק יש הרבה קונים ומוכרים, ולאותם קונים ומוכרים קיימים מניעים שונים, המניעים של הקונים הם החשובים יותר, מאחר והם מהווים את צד הביקוש במודל המסורתי של היצע וביקוש המהווה בסיס לרעיון הכלכלי. יש הבדל והשלכות חשובות להבנת שווקים.

למאמר המלא : לחץ כאן

 



תגיות המאמר: כלכלה, השקעות, פיננסים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Rami Michaeli | CEO

Financial Risk Management

Asset& wealth Management

Office + 972 722 771777

Email: ramim@ram-finance.com

Web: www.ram-finance.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רמי מיכאלי

מאת: רמי מיכאליביטוח - כללי19/12/121377 צפיות
מרפאת השיניים היא יחידה כלכלית, עסק כמו עסק בכל תחום אחר, ישנן נזקים שעלולים להרוס כלכלית את הרופא או המרפאה בעתיד, לכן יש ללבחון את הביטוחים והכיסויים המתאימים הן לרופא והן למרפאה, תביעות רשלות רפואית כנגד ברופאי השיניים הפכו למטרה אצל אנשים רבים. ביטוח אחריות מקצועית רפואית הינו תחום ביטוחי הנועד להעניק לך "שקט נפשי" במקרים של הגשת תביעה כנגדך. אנו שומרים מכל משמר על שמה הטוב של המרפאה, ההגנה על שמה הטוב מהווה בסיס למוניטין ופרנסה לתווך ארוך.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211351 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208664 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202952 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193014 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181364 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181611 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172021 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica