חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רפואת שיניים – רשלנות רפואית דנטלית, אחריות מקצועית רפואית

מאת: רמי מיכאליביטוח - כללי19/12/20121375 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה מייחד את הביטוחים למרפאת השיניים בכלל ורופאי שיניים בפרט וכיצד ניתן לצמצם את היקף התביעות?

מרפאת השיניים היא יחידה כלכלית, עסק כמו עסק בכל תחום אחר, ישנן נזקים שעלולים להרוס כלכלית את הרופא או המרפאה בעתיד, לכן יש ללבחון את הביטוחים והכיסויים המתאימים הן לרופא והן למרפאה, תביעות רשלות רפואית כנגד ברופאי השיניים הפכו למטרה אצל אנשים רבים. ביטוח אחריות מקצועית רפואית הינו תחום ביטוחי הנועד להעניק לך "שקט נפשי" במקרים של הגשת תביעה כנגדך. אנו שומרים מכל משמר על שמה הטוב של המרפאה, ההגנה על שמה הטוב מהווה בסיס למוניטין ופרנסה לתווך ארוך.

שמי רמי מיכאלי, בעלים ומנכ"ל קבוצת רמי מיכאלי המומחים לביטוח ופיננסים, ועוסקת בניהול סיכונים בתחום הרפואה והאחריות המקצועית לרופאים, הכולל גם את תחום רפואת השיניים. פיתוח העסקי בניהול סיכונים לרפואה החל בעקבות בקשת עזרה של אחד ממכרי שהוא רופא שיניים וגם בעל מרפאת שיניים.

מה מייחד ביטוח מקצועי למרפאת שיניים בכלל ורופאי שיניים בפרט מביטוח בכל תחום מקצועי אחר?

ביטוח נכון מהווה הגנה לאורך זמן מפני טעויות ורשלנות דנטלית. בקרות מקרה אירוע, אנו מלווים את רופא השיניים והמרפאה בייעוץ ובהגנה משפטית בלתי מוגבלת תוך בדיקה וברור שאלת האחריות ומטפלים בכל הבעיה מיום פרוץ האירוע ועד לסיומו. וכל זאת תוך שמירה על המוניטין ועתידו המקצועי. אנו עובדים בצמוד, מבחינה מקצועית ועניינית, לעורכי דין התחום הרשלנות הדנטלית. אנו מייצגים את הרופא ואת המרפאה הן בבית משפט והן בגישור. הדבר מונע מרופאי שיניים את הצורך להתגונן ולהילחם בעצמו. קיים קשר הדוק המושתת על אמון וחסינות בין רופא השיניים או המרפאה לבין המבטחת, וגורם לכך שרופא השיניים אינו חושש לדווח על תביעה או על חשד נגדו. בדרך זו, יחוש רופא השיניים בביטחון מעל לכל ספק שמסירת המידע מגינה עליו, ופותרת לו את הבעיה ופוטרת אותו מהטיפול בה. למרפאה ולרופא השיניים יש ביטחון מקצועי וכלכלי לעסוק בתחום עיסוקו ללא חשש מטיפול ואו מהתוצאות.

מי עומד מאחורי הפוליסות שאנו משווקים ומוכרים?

בחרנו לפעול מול כלל חברה לביטוח בע"מ היות והפוליסה המוצאת לרופאי השיניים הטובה ביותר. כלל תמשיך לבטח את המרפאות והרופאים בתנאים וכיסוים נרחבים, בפרמיה והשתתפות עצמית הנהוגים כיום. תוך מתן חופש מקצועי לנו ולרופא. כלל חברה לביטוח בע"מ - בסיס הפוליסה הוא  יום האירוע (OCCURRENCE POLICY) ביטוח חבות על בסיס יום האירוע הינו ביטוח אשר מכסה מקרה ביטוח כאשר נגרם נזק לצד שלישי, וזאת כל אימת שהאירוע בו נגרם הנזק התרחש בתקופת הביטוח. התביעה תכוסה על ידי חברת הביטוח כאשר התביעה תהיה מוגשת בכל זמן שהוא במהלך תקופת הביטוח או לאחריה. ולפי כך ,אין חובה או צורך לרכוש ביטוח למי שפרש או הפסיק הפעילות על מנת להבטיח כיסוי ביטוחי.

מהן הסיבות לריבוי התביעות ולעלייה בסכומי הפיצוי?

מדובר בצירוף של מספר גורמים: הראשון, השופטים נוטים יותר ויותר להחמיר עם רופאי השיניים ומרפאות השיניים, בסכומי הפיצוי ובפסיקה מגיעים לפיצול של בין הרופא למרפאה 30%-70% ויש גם פסיקות שמגיעות לפיצול של 50%-50%. ואחד הגורמים הוא המהפך הגדול, כאשר נחקק חוק זכויות החולה. עורכי הדין שתובעים רופאי שיניים עושים בחוק זה שימוש יתר ובנוסף מכלילים את כל הרופאים הנוגעים למטופל. עצם ריבוי רופאי שיניים וריבוי עורכי דין. והתחרות הגדולה, חלק מרופאי השיניים נותנים אולי תחושה שכל טיפול הוא אפשרי, במחיר נמוך ויוצרים ציפיות באפס תקלות וכשזה לא כך – וברור שזה לא כך – הדבר גורר תביעות. ואילו עורכי הדין מחפשים עבודה ומקבלים כל תיק שנופל בחלקם. המטופלים מתוחכמים יותר והמידע כיום נגיש וזמין לכל. ולבסוף, רפואת השיניים היא רפואה פרטית, אשר המטופלים משלמים עליה במיטב כספם. חלק מהמטופלים ירצה לתבוע על מנת לקבל פיצוי על הוצאת הכספים כפי שקיים התחומים אחרים, בוודאי כאשר יש צורך בטיפולים חוזרים.

סטטיסטיקת פילוח התביעות לפי תחומי רפואת השיניים?

ראשית, אציין שמאגר הנתונים נבנה לאורך שנים ומתבסס על נתונים מחברות הביטוח. מהנתונים שבידינו עולה החלוקה הבאה:

שיקום הפה - כ-40% מכל התביעות. הסיבה: הטיפולים יקרים ויש ציפייה שיחזיקו לאורך זמן.

אנדודונטיה - כ-15% מכלל התביעות. המדובר בתופעה כלל עולמית. בעולם.

שתלים כ- 30% ותופסים יותר ויותר מקום מבחינת רשלנות רפואית. בישראל, כולם משתילים לכולם הכל. מבחר השתלים הוא בלתי נדלה והרופאים המבצעים השתלות או שיקום על גבי שתלים, רבים ומגוונים: יש כאלה שהם בעלי ניסיון ולא התמחו. אין לכך אח ורע מבחינת מה שקורה בעולם.

תביעות רבות מוגשות בשל גורמים כלליים: חוסר תיאום ציפיות, כשלים בתקשורת עם המטופל וכד'. תחום האורתודונטיה מהווה גם הוא מקור לתביעות, אם כי לא רבות.

נזקים כתוצאה מאבחנה (נזק כספי טהור) ובעיקר נזקים מאי אבחנה הינם בהיקף כספי גדול, הואיל והדרדרות מצב הפה כתוצאה מכך יכול להיות משמעותי.

האם נבטח כל מרפאה או רופא, גם בעלי עבר עשיר בתביעות שהוגשו נגדו?

יודגש, כי רמי מיכאלי המומחים לביטוח ופיננסים אינה המבטחת אלא משמשת כסוכנות ביטוח וניהול סיכונים בביטוח. על מנת לבטח רופא, הוא נדרש לספק רישיון עבודה ישראלי. בשל העלייה במספר התביעות המוגשות כנגד רופאי השיניים והעלייה בסכומי הפיצוי הנפסקים, נדרש בדיקת היסטורית תביעות – לפי דרישת המבטחים. כיום, בקביעת הפרמיה כלול שקלול של מספר התביעות וסכום הכסף ששולם בגינן בפרק זמן נתון. המבטחים הודיעו כאשר ניתן ניסיון תביעות מסוים, הם שומרים לעצמם את שיקול הדעת האם להמשיך ולבטח מבוטח מסוים. כלומר, המבטח אומר למעשה: אם אתה רופא רשלן ואינך לומד מהטעות, לא נרצה לקחת את הסיכון. הדבר מגן על כלל רופאי השיניים, הואיל ורופא רשלן כזה, יגרום להעלאה הפרמיה באופן גורף לכולם. עם זאת, חשוב לציין כי רוב רופאי השיניים נותנים טיפול טוב למטופליהם והינם ללא תביעות או ניסיון לתביעה, הם נהנים מתכנית הביטוח המוצעת להם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Rami Michaeli | CEO

Financial Risk Management

Asset& wealth Management

Office + 972 722 771777

Email: ramim@ram-finance.com

Web: www.ram-finance.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רמי מיכאלי

מאת: רמי מיכאליפיננסים וכספים - כללי 18/08/151100 צפיות
כלכלה בצורתה הפשוטה ביותר היא הסכום של כלל העסקאות אשר מרכיבות אותה. אכן קיימת כמות גדולה מאד של עסקאות אשר מרכיבות את הכלכלה אך עסקה בפשטותה היא למעשה סחר בין מוכר לרוכש. אותה כמות גדולה של עסקאות גורמת לנו לחשוב שכלכלה היא מורכבת הרבה יותר מאשר היא באמת. אם במקום להסתכל על זה מלמעלה למטה, אנו נסתכל על זה מרמת העסקה ומעלה, כך נבין זאת טוב יותר.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח - כללי

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי04/06/172789 צפיות
הקושי רק עולה כאשר מגלים עד כמה צריכים לעבוד על מנת לקבל מה שחשים שמגיע בזכות, ולא מתוך חסד שמעניקים המוסד שבו מעסקים והמוסדות הרלבנטיות של המדינה.

מאת: עידן שלומןביטוח - כללי04/06/174824 צפיות
רוצים לדעת איך עובדת המסלקה הפנסיונית בפועל? איך עושים סדר בביטוחים מבלי לשלם כפל ביטוח? אם אתם רוצים לחסוך כספים , זה הזמן לדבר על תמונה מקיפה אודות חיסכון של כל אדם במדינת ישראל.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי12/04/164249 צפיות
נהג צעיר על פי חוק הוא נהג שלא מלאו לו עדיין 24 שנים.

מאת: Roei Kalvoביטוח - כללי10/03/163528 צפיות
כל ההיבטים שצריך לדעת לפני שסוגרים ביטוח צלילה - כנסו ותלמדו כדי שלא יעבדו עליכם!

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח - כללי15/08/155314 צפיות
בחיי היום יום אנו מקבלים החלטות שונות על בסיס מאפיינים, על חשבון העלות הכלכלית עבורנו, במאמר זה נסביר איך לבצע השוואת מחירים גם לענפי הביטוח וניתן לכם כלים שונים לביצוע השוואה טובה ואמיתית.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי06/07/154851 צפיות
נמצאים לפני קניית דוד חשמל? אם גם אתם מצאתם את עצמכם בהתלבטויות לגבי רכישת המכשיר, כאן תוכלו לקרוא הדרכה אובייקטיבית המתייחסת לפרמטרים השונים שתוכלו לבדוק בכל דוד, ולהחליט האם הוא מתאים לסוג השימוש שאתם מייחלים לו.

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי01/07/154756 צפיות
את כל אלה מכסים סוגים שונים של ביטוחים המעניקים לנו סוג של שלווה ורוגע בנוגע לכל אספקט בחיים שלנו, תמורת תשלום חודשי. הכיסוי הביטוחי משתנה מחברה לחברה אשר בוחרת את מי לבטח, באלו תנאים ותמורת איזה תשלום חודשי. גם אם אתם צריכים לפנות אל חברת ביטוח באשקלון, אתם תמיד תמצאו מגוון רחב של חברות מבטחות עבור הסוגים השונים של פוליסות ביטוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica