חפש מאמרים:
שלום אורח
27.06.2017
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ספרי לימוד דיגיטליים בהוראה

ספרי הלימוד הדיגיטליים מתבססים על תכנית הלימודים הפורמאלית של משרד החינוך. הספרים מהווים פוטנציאל לשינוי דרכי ההוראה-למידה-הערכה. מאפשרים להתאים את ההוראה לשונות בין הלומדים, מאפשרים תהליך למידה הכולל מעקב ומשוב, נותנים ניהול מידע וידע של המשאבים ומזמנים חווית למידה ייחודית, עשירה ומועצמת טכנולוגית. כמו כן שילוב של פדגוגיה דיגיטלית משמעותית במערכת החינוך כיוון שהיא מזמנת שילוב של למידה ניידת במגוון אמצעי קצה, למידה מרחוק ובחירום במגוון אסטרטגיות, למידת חקר ולמידה מבוססת פרויקטים בתחום הדעת בשילוב חדשנות טכנולוגית.

העקרונות הפדגוגיים המרכזיים שמכוונים ללמידה דיגיטלית משמעותית הם: יצירת פרשנות אישית על ידי הלומדים, יצירת תוצרי לומדים בעלי ערך, למידה שיתופית בצוותים ובקהילות ידע, יצירת ידע חדש בעל ערך, עידוד יוזמה וסקרנות של לומדים ולמידה אותנטית.

ספרים דיגיטליים איכותיים מכילים את כל חומר הלימוד הנדרש ורצפי הלמידה ומשלבים פדגוגיה החדשנית השואפת לטפח מיומנויות של חשיבה מסדר גבוה, למידה שיתופית ואישית, טיפול במידע דיגיטאלי.

הפדגוגיה החדשנית שמה דגש על מעבר מהוראה להבניית ידע ומשנה את מוקדי הכוח של המורה והתלמיד, של הפעילות הלימודית ושל תפקיד הטכנולוגיה. 

הסביבה הטכנולוגית מתוארת כ"פתרון טכנולוגי-מערכתי שלם המופעל בכיתת הלימוד. משלב פדגוגיה עם טכנולוגיות מידע ותקשורת. כולל תוכנת ניהול דיגיטלית חדשנית ופתוחה, הבנויה מכלים לניהול הוראה, למידה והערכה בכיתה עצמה ומחוצה לה. תכנים אינטראקטיביים ואטרקטיביים המותאמים לתוכנית הלימודים של משרד החינוך. שנותנים מענה למגוון התלמידים. ממשק המורה מאפשר תכנון שיעור, ניהולו בפועל והערכת הלמידה בזמן אמת ולאחריה. התלמידים משתמשים במחשבים ניידים אישיים ומתקיימת אינטראקציה לימודית במגוון אפשרויות של ארגון הלומדים: מליאה, קבוצות הטרוגניות או הומוגניות, צוותים, זוגות או יחידים. תמיכה טכנית המלווה את השיעור בכיתה, שתפקידה למנוע תקלות טכניות ולטפל בהן בזמן אמת .

ניהול אפקטיבי של הלמידה בכיתה בא לידי ביטוי בממשקי התכנון, ניהול השיעור וההערכה:

א. תכנים אטרקטיביים וממקדים את הקשב והריכוז של התלמידים.

ב. שמירה על שטף ההוראה והלמידה ומעבר חלק ומהיר בין חלקי השיעור.

ג. ניהול המרחב הפיזי של הלמידה וארגון הלומדים  ביחידים, קבוצות או מליאה.

ד. פרקי זמן מוגדרים לכל משימה.

ה. מבנה ברור ואחיד של ממשקי התלמידים .

ו. התאמה לרמות השונות של התלמידים.

בעת תכנון הלמידה המורה יכול לשלוט על רצף הלמידה, הקצב והקצאת יחידות התוכן ללומדים ספציפיים. בעזרת ממשק ניהול השיעור יכול המורה להציג או להסתיר פעילויות מסוימות בהתאם להתפתחות הלמידה ועל פי שיקולו הפדגוגי. פונקציות התקשורת עם התלמידים מאפשרות לו לשלוח הודעות תלמידים בודדים, לקבוצות או לכלל הכיתה; להפסיק, באופן זמני, את פעילות התלמידים; ואף לעצור את השיעור.  ממשק ההערכה מאפשר למורה להעריך את תלמידיו בזמן-אמת וגם לאחר תום השיעור, כהערכה מעצבת או מסכמת.

הסביבה הטכנולוגית עונה גם על הקריטריונים של הפדגוגיה החדשנית:

ריבוי מדיות (צליל, וידאו, תמונה וכו'.)

חזותיות: מגוון הייצוגים מאפשר גם לתלמידים מתקשים להתגבר על  טקסטים כתובים, ובנוסף, תורם לאסתטיות ולהנאה של הלומדים.

אינטראקטיביות: העיסוק הפעיל בטקסט או באובייקט הלמידה מזמן הפעלת כישורים אורייניים, כישורי חשיבה ויכולות טכנולוגיות המקדמות הבניית ידע של התלמידים בתיווכו של המורה.

עדכניות ודינאמיות: תכני הלימוד מתעדכנים מעת לעת. המורה יכול לשלוט, בשלב התכנון או בשלב ניהול השיעור, בתכנים המוזרמים אל התלמידים. עדכון פריטי הלמידה המופיעים במחשבי התלמידים הנו דינאמי, ומושתת על שיקול דעת פדגוגי של המורה.

משחקיות: כל משימות הלמידה מכילות תוכן רלוונטי לעולמם של הילדים. התוכן מוצג באופן מושך ולעיתים מתובל בהומור. בחלק מהשיעורים משולבים משחקים שנועדו לבסס את הידע, לתרגל את הנלמד ואף לחקור ממדים נוספים.

קישוריות: המורה יוצר קישורים בין פריטי הלמידה ויכול גם ליצור קישורים לחומרים ולמידע מקוון מחוץ לסביבת "עת הדעת". התלמידים מבצעים מעברים בין פריטי הלמידה באמצעות הקישוריות המוטבעת על הצלמיות.

רישות חברתי: האינטראקציה החברתית בשיעור מתקיימת בתיווכו של המורה. המורה משייך משימות לזוגות, לצוותים או לקבוצות. בנוסף, קיימת "גלריה" וירטואלית עבור תוצרי התלמידים.

אין ספק שכניסה של ספרים דיגיטליים לבתי הספר הופכת את הלמידה לחוויה ויכולה להביא ללמידה משמעותית תוך הכנסתה של פדגוגיה חדשנית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ליאורה  מרום

הדרכת מחשבים עם ליאורה - ההדרכה שעושה את ההבדל
עוזרת לאנשים להתגבר על הפחד ממחשבים ומטכנולוגיה. מדריכה מתחילים ומתקדמים בתוכנות האופיס השונות, גלישה ומידענות, שימושי מחשב, ארגון המחשב ועוד…תוך התאמת תכני הלימוד ללומדים בסבלנות רבה ובקצב שלכם.

מרצה ומדריכה ליישומי מחשב, גרפיקה ממוחשבת במכללות, ברשויות מקומיות ובארגונים שונים. מלמדת מבוגרים וגמלאים (וגם ילדים ונוער) במסגרות השונות וגם באופן פרטי. בעלת תואר שני בחינוך במגמת תקשוב ולמידה.

לקבלת טיפים וטריקים לשימוש במחשב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאורה מרום

מאת: ליאורה מרוםטכנולוגיות מיקרוסופט24/08/151095 צפיות
טיפים להכנת מצגת איכותית וטובה. הכנות מוקדמות, כיצד תראה המצגת בפועל, בניית המצגת, עיצוב המצגת שימוש בגרפיקה הפעלה ותיקון.

מאת: ליאורה מרוםמסחר אלקטרוני03/08/151214 צפיות
האינטרנט מוצף בדברים למכירה. מוצרים אלו יכולים להיות מוצרים חדשים או משומשים, קנייה מחברות, חנויות אינטרנטיות או אנשים פרטיים. האם בטוח לקנות באינטרנט? שאלה שנשאלת על ידי רבים והתשובה עליה אינה חד משמעית.

מאת: ליאורה מרוםאינטרנט - כללי30/06/15782 צפיות
מחשוב בענן משמעותו שירותי מחשוב הניתנים למשתמש באמצעות מחשב מרוחק, אליו הוא מתחבר דרך רשת האינטרנט. בענן המחשוב נמצאים המידע והתוכנות המאפשרות שימוש בו בשרתים, ומופעלים מיחידות קצה מרוחקות. כתוצאה מכך אין המשתמשים צריכים לרכוש ולנהל משאבים ומערכות מחשוב.

מאת: ליאורה מרוםמחשבים וטכנולגיה - כללי13/06/15298 צפיות
היום כשמחירי המחשבים ירדו באופן יחסי אנו נוטים להשתמש גם בבית במחשב נייד. השאלה היא בעצם למה צריך לשים לב בבואנו לרכוש מחשב.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: איתמר כוכביחינוך ולימודים - כללי12/12/16265 צפיות
חברה בע"מ (בעירבון מוגבל), הינה למעשה הגדרה משפטית. המשמעות היא, שהחברה מהווה ישות משפטית וחשבונאית נפרדת מבעליה. כתוצאה מכך, לא ניתן לרדת לנכסי הבעלים כתוצאה מהתחייבות החברה. דהיינו, לא ניתן לדרוש מבעלי החברה לשלם מכיסיהם עבור חובות החברה, ולא ניתן לתבוע את הבעלים בגין פעולות וחובות החברה (בהנחה שפעלו כדין).

מאת: איתמר כוכביחינוך ולימודים - כללי07/12/16281 צפיות
מחזור כב' – כיתות: תאנה, תמר תקופת לימודים מס' 1: 03.11.2016 – 30.12.2016 קורס :4080 חשבונאות פיננסית למנהלים Email: cpa-adv-itamar@bezeqint.net mobile: 050-5443671

מאת: SEOMANחינוך ולימודים - כללי29/02/16471 צפיות
אחת ולתמיד - מה מותר לעשות עם עבודות אקדמיות ועבודות סמינריון שניתן להוריד מהאינטרנט ומה אסור? מהם ההשלכות? וכיצד משתמשים בצורה נכונה בעבודות הללו?

מאת: אופירחינוך ולימודים - כללי04/11/151182 צפיות
אם אתם מחפשים ללמוד משהו, בין אם אתם רק מתחילים את החיים שלכם ורוצים לפתח קריירה ובין אם אתם מאלו שהחליטו באמצע החיים לעשות את השינוי המיוחל ולהתחיל פרק חדש בחיים עומדות בפניכם לא מעט אפשרויות. פעם, כשהיו מדברים על לימודים רציניים הכוונה הייתה ללימודים אקדמאיים מה שהיה לוקח כמה שנים, והיום לעומת זאת לימודים שלאחר מכן יש מה לעשות איתם יכולים להיות קורס בתחום מסוים מה שלאחר מכן יבטיח מקום עבודה.

מאת: orit_lahavחינוך ולימודים - כללי09/08/15496 צפיות
מבחני הבגרות ידועים כפסגת לימודי התיכון. הם המדד העיקרי (בצירוף עם המגנים) לציון הסופי שהתלמיד יקבל בתעודת הבגרות שלו ולכן מהווים חלק חשוב ב'קריירת התיכון' של כל תלמיד. על מנת להתכונן למבחנים אלה יש צורך בלמידה ממוקדת ואינטנסיבית שלפעמים התלמיד אינו מצליח לעשות בכוחות עצמו ושיעורי בתי הספר. כאן נכנס הצורך בעבודה עם מורה פרטית לעברית.

מאת: orit_lahavחינוך ולימודים - כללי09/08/15510 צפיות
לחלק מהתלמידים קיימת מחויבות גדולה ללימודים- הם מבינים את החשיבות שבהם לעתידם ורוצים להשקיע בתקופה הזו את כל המאמצים שלהם במיוחד במקצועות המרכזים. לעומת זאת, לפעמים הכיתה אינה המקום האידיאלי לקבל את הלמידה שהם צריכים ויש להיעזר במידה עם מורה פרטית באנגלית.

מאת: ירון כהןחינוך ולימודים - כללי09/08/15481 צפיות
בלימודים אלו עוברים על הכרת מגוון מתקנים שמונעים ומייצרים חשמל. מכירים מערכות ששולטות בזרימת החשמל, מתוודעים אל בקרת יישומי מחשב רלוונטיים בתחום ונוגעים במגוון רכיבי אלקטרוניקה שמשמשים רבות מגוון מפעלים תעשייתיים. לימודים אלו ניתן ללמוד במגוון מכללות אורט- בכרמיאל, קרית ביאליק, נתניה, ת"א, ירושלים ורחובות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica