חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים להכנת מצגת איכותית וטובה

למצגת יש תפקיד עיקרי וחשוב מאוד ביצירת עניין בהרצאה או בהצגת נושא. השקפים מהווים את הבסיס לחומר שיועבר ולמהלך ההצגה. בבואנו להכין מצגת יש לקחת בחשבון מספר גורמים.

הכנות מוקדמות

מהו נושא המצגת?

מהם המטרות שלי כמרצה בעת הצגת המצגת? מטרות גלויות וסמויות

מיהו קהל היעד אליו מיועדת המצגת? חתך גילאים, השכלה, מיקום גיאוגרפי, האם הם מאותו ארגון, האם הם בעלי תפקידים מסוימים במספר ארגונים שונים.

משך זמן ההרצאה שבמהלכה תוצג המצגת. היכן תוצג המצגת (חדר דיונים, כיתה, אולם) איזה אמצעי הקרנה והגברה יש שם ואמצעים נוספים, אקוסטיקה וכדומה.

הכנת החומרים מהם תיבנה המצגת (טקסטים, תמונות , סרטונים ועוד).

כיצד תראה המצגת בפועל

כמות השקופיות וחלוקת התוכן – מומלץ ליצור סקיצה של המצגת שתורכב בדרך כלל מהחלקים הבאים:

פתיחה - עמוד שער, הצגה עצמית, הצגת הנושא שתכלול :א. מטרת המצגת ב. ראשי פרקים של המצגת ג. זמן כולל להעברת המצגת

גוף המצגת יכלול את כל תכני המצגת

סיכום

זמן לשאלות ופרפראות במקרה הצורך.

בניית המצגת – בעת בניית המצגת חשוב להתייחס לתכנים, לסגנון הכתיבה ועיצוב התוכן. חשוב למקד את הנושאים ולהדגיש את משפטי המפתח ובמידה ומציגים תהליכים להציגם בשקופיות במתאר מתאים

כמות השקופיות מושפעת גם ממשך זמן ההצגה. מקובל להקצות כשתי דקות לכל שקופית כך שאם משך ההצגה הוא 30 דקות יהיו לנו כ – 15 שקופיות כמובן הדבר מותנה בנושא ובתכנים.

בעת הכנת השקופיות להעמיס ביותר מדי טקסט בכל שקופית, סדר גודל של 6-7 שורות עם רווחים. רצוי להשתמשבגופן אחיד וקריא מומלץ ARIAL גודל הגופן –גודל הגופן עבור כותרות יהיה 32- 44. עבור טקסט רגיל – 28. אם מציגים טבלה גם היא לא צריכה להיות עמוסה מדי בפרטים.

את משפטי מפתח הנקודות העיקריות ביותר של ההדרכה נשים בכותרות ובתוכן השקופית נשלב דוגמאות

במידת הצורך נכניס סיכומי ביניים על פי תתי הנושאים של ההצגה

עיצוב המצגת שימוש בגרפיקה

לא להעמיס תמונות ואיורים, להשתמש בתמונות באיכות גבוהה ולשמור על פרופורציה של התמונות כדי שלא לעוות אותן, לוודא שיש קשר בין התמונה לתוכן הנאמר בשקופית

עיצוב השקופיות צבע רקע בהיר וגופן כהה או להפך אך לא משעמם. הוספת הנפשות מעטות בעת הצורך לא להעמיס בהנפשה שלא לאבד את הקהל.

מעבר בין שקופות אחיד שלא יגרום למאזינים לנסות ולנחש מה יהיה המעבר הבא במקום להקשיב לתכנים.

לאחר סיום בניית המצגת יש לבצע תהליך של הצגה ותיקון עד לקבלת המצגת המושלמת. אפשר ואף רצוי להיעזר בתבניות מוכנות מאתר אופיס.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ליאורה  מרום

הדרכת מחשבים עם ליאורה - ההדרכה שעושה את ההבדל
עוזרת לאנשים להתגבר על הפחד ממחשבים ומטכנולוגיה. מדריכה מתחילים ומתקדמים בתוכנות האופיס השונות, גלישה ומידענות, שימושי מחשב, ארגון המחשב ועוד…תוך התאמת תכני הלימוד ללומדים בסבלנות רבה ובקצב שלכם.

מרצה ומדריכה ליישומי מחשב, גרפיקה ממוחשבת במכללות, ברשויות מקומיות ובארגונים שונים. מלמדת מבוגרים וגמלאים (וגם ילדים ונוער) במסגרות השונות וגם באופן פרטי. בעלת תואר שני בחינוך במגמת תקשוב ולמידה.

לקבלת טיפים וטריקים לשימוש במחשב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאורה מרום

מאת: ליאורה מרוםחינוך ולימודים - כללי08/09/151395 צפיות
ספרי הלימוד הדיגיטליים מתבססים על תכנית הלימודים הפורמאלית של משרד החינוך. הספרים מהווים פוטנציאל לשינוי דרכי ההוראה-למידה-הערכה.ספרים דיגיטליים איכותיים מכילים את כל חומר הלימוד הנדרש ורצפי הלמידה ומשלבים פדגוגיה החדשנית השואפת לטפח מיומנויות של חשיבה מסדר גבוה, למידה שיתופית ואישית, טיפול במידע דיגיטאלי.

מאת: ליאורה מרוםמסחר אלקטרוני03/08/153762 צפיות
האינטרנט מוצף בדברים למכירה. מוצרים אלו יכולים להיות מוצרים חדשים או משומשים, קנייה מחברות, חנויות אינטרנטיות או אנשים פרטיים. האם בטוח לקנות באינטרנט? שאלה שנשאלת על ידי רבים והתשובה עליה אינה חד משמעית.

מאת: ליאורה מרוםאינטרנט - כללי30/06/151454 צפיות
מחשוב בענן משמעותו שירותי מחשוב הניתנים למשתמש באמצעות מחשב מרוחק, אליו הוא מתחבר דרך רשת האינטרנט. בענן המחשוב נמצאים המידע והתוכנות המאפשרות שימוש בו בשרתים, ומופעלים מיחידות קצה מרוחקות. כתוצאה מכך אין המשתמשים צריכים לרכוש ולנהל משאבים ומערכות מחשוב.

מאת: ליאורה מרוםמחשבים וטכנולגיה - כללי13/06/151013 צפיות
היום כשמחירי המחשבים ירדו באופן יחסי אנו נוטים להשתמש גם בבית במחשב נייד. השאלה היא בעצם למה צריך לשים לב בבואנו לרכוש מחשב.

מאמרים נוספים בנושא טכנולוגיות מיקרוסופט

מאת: רן דלומיטכנולוגיות מיקרוסופט03/11/137931 צפיות
החברה תטמיע 200 שרתי Hyper-V מבוססים על Windows Server 2012 R2 של מיקרוסופט לאספקת שירותי ענן לאלפי עסקים

מאת: michal dorטכנולוגיות מיקרוסופט23/12/128501 צפיות
שוק העבודה עבר מהפך עצום מרגע שהמחשבים האישיים הפכו לנגישים והציגו פתרונות כלליים ופרטניים למגוון המטלות הנדרשות בשוק העבודה. ניתן לאומר, אם כי באופן גס, כי המחשב גרם למהפך באופן בו מתנהלים גופים כלכליים בכלל. ידע ונסיון באופיס הוא חובה לכל מי שמעוניין להשתלב בשוק העבודה. יתר על כן, ללא ידע ונסיון באופיס מעטים סיכוייכם להשתלב בעולם הממוחשב שבו אנו חיים.

מאת: נר דלומיטכנולוגיות מיקרוסופט12/02/128048 צפיות
רשת בתי הקפה "ארומה" בחרה בפתרון הענן Office 365 של מיקרוסופט לשדרוג מערך ניהול המשתמשים והדוא"ל בחברה. במסגרת הפרויקט שבוצע על ידי חברת אפריקוט טכנולוגיות בע"מ, הוחלפו שרתי הדוא"ל בפתרון מבוסס ענן, המאפשר גישה מכל מקום לצוות ההנהלה ומערך הבקרה והתפעול בארץ ובעולם, אבטחה מוגברת ושטח אחסון של 25GB לכל משתמש.

מאת: דביר בן-הרושטכנולוגיות מיקרוסופט23/04/108587 צפיות
פרויקט נטל הוא ללא ספר הדור הבא של קונסולת המשחקים, ויש האומרים שאיתו לא נבין איך שחקנו במשחקי וידאו בלעדיו... מדובר ברכיב אלקטרוני המתחבר לקונסולת המשחקים Xbox הקיימת כיום בשוק ומאפשרת למעשה השתתפות פעילה במשחק ללא שימוש בשלטים או אמצעי עזר למיניהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica