חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדק בית – להניח יסודות טובים

בדק בית – מהו ומה חשיבותו?

בדק בית הוא ביטוי שוודאי שמעתם לא אחת. הוא מוכר לכולנו בהקשר של בדיקת ליקויי בניה, ביקורת מבנים, בדיקת דירה חדשה או ישנה, בדיקת רטיבות, נזילות ועוד. עבור האדם הממוצע, רכישת דירה (חדשה או מ"יד שנייה") היא לרוב ההוצאה הכספית הגדולה ביותר שהוא מבצע במהלך חייו. רובנו בודקים היטב את הבגד בחנות לפני הרכישה, את המכונית, הריהוט וכיו"ב. קל וחומר שרגע לפני שאנו עומדים לבצע את הרכישה הגדולה של חיינו עלינו לבדוק היטב את "הסחורה". עלינו לרכוש שירות לביצוע בדק בית.

בדק בית הוא סקר הנדסי של מבנה. מטרת בדק הבית היא לבדוק ולאתר ליקויי בנייה. במידה ונמצאו ליקויי בנייה, הם יוצגו ע"י החברה המבצעת את בדק הבית בפני רוכש הדירה הפוטנציאלי. בדק בית מקצועי יציג תמונה הנדסית אמיתית ומקצועית של הדירה, כאשר הממצאים מפורטים בדו"ח הנדסי או בחוות דעת.

בדק בית, מהיותו בדיקה הנדסית, חייב להתבצע ע"י מהנדס בניין המומחה בתחום ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בנייה. קיימים מאות תקנים, שפורסמו ע"י מכון התקנים הישראלי, תקנות התכנון והבנייה וחוקי הבנייה השונים, אשר מתחדשים ומתעדכנים מעת לעת. רק מהנדס מקצועי ומיומן יוכל להפיק עבורכם דו"ח בדק בית מושלם.

בדק בית – מה כתוב בדו"ח?

בדו"ח בדק הבית שתקבלו קיימים מספר סעיפים. בסעיפים הראשונים תתואר הדירה על כל חלקיה, לרבות כל חדר או חלק בנוי אחר (כולל הגינה). בהמשך דו"ח בדק הבית יפורטו כל ליקויי הבנייה הגלויים והסמויים שנתגלו במהלך בדיקת הדירה. כל ליקוי בנייה שאותר בבית ירשם תחת סעיף משלו, תוך ציון ליקוי הבנייה הספציפי. כמו כן, יפורטו דרישת החוק או התקן המחייבים את חברות הבנייה. בהמשך לתיאור ליקויי הבנייה תירשמנה עלויות תיקון הליקויים. בסיום דו"ח בדק הבית ירשם סך כל עלות ליקויי הבנייה שנתגלו בבית עפ"י חוות דעתו של המומחה, שערך את הדו"ח ואת התחשיב הכספי.

בדק בית – בדיקת דירה חדשה וגם "יד שנייה"

שירותי בדק בית מיועדים לכל רוכשי הדירות - חדשות ו"יד שנייה" גם יחד. אלו וגם אלו צריכים לבצע בדיקת דירה (או בית) יסודית ע"י מומחה לאיתור ליקויי בנייה וליקויי מבנים.

לרוכשי דירה חדשה או בית חדש - דו"ח בדק בית משרת את האינטרסים של רוכש דירה מהקבלן. דו"ח בדק בית מהווה בסיס להתדיינות לגבי אופן ביצוע התיקונים ו/או קבלת פיצוי כספי בגינם מהקבלן. במקרים רבים מתגלעות בעיות בהתדיינות מול הקבלן בעקבות תוצאות דו"ח בדק הבית ואיתור ליקויי בניה שונים. במצבים מסוימים הנושא מגיע לדיון בבית המשפט. לפיכך, חשוב ביותר שהמבצע את בדק הבית יהיה מומחה אמיתי בנושא איתור ליקויי בנייה, כזה שיצליח להעביר נאמנה את חוות דעתו המקצועית במהלך חקירתו כעד מומחה בבית המשפט.

במקרה של רכישת דירה מ"יד שנייה" - דו"ח בדק בית הוא כלי המאפשר לרוכש הפוטנציאלי להפעיל שיקול דעת באשר לתיקונים שיידרש לבצע בדירה. כמות ליקויי הבנייה משפיעה על הפחתת מחיר העסקה, בכפוף לאומדנים הכספיים הנדרשים לתיקון ליקויי הבנייה והמבנה השונים.

ברכישת דירה מ"יד שנייה" דו"ח בדק בית מציג בפני הרוכש מאפייני דירה הנדסיים, שמרביתם "סמויים" לרוכש הסטנדרטי אך גלויים לעיניו של הבודק המקצועי. גם במקרה של בדק בית בדירת "יד שנייה" חשוב להיעזר במומחה אמיתי, מקצועי ומיומן באיתור ליקויי בנייה וליקויים מבניים, שכן דו"ח בדק בית הינו מסמך משמעותי, שבכוחו להכשיל עסקה או לחילופין לעודד רכישת מבנה בעייתי, הסובל מליקויי בנייה ומחייב השקעת סכומי כסף גדולים לצורך שיקומם.

בדק בית – על מי "לבנות" וכמה זה עולה לנו?

כמו בכל מקצוע אחר, ובשל המשמעות התקציבית של עסקה לרכישת בית – חשוב להבין את הדקויות ויש להיות מודעים לחשיבות המומחיות והמקצועיות של החברה שתבצע עבורכם בדק בית ואיתור ליקויי בנייה ומבנה. עדיף לשלם מעט יותר ולהבטיח קבלת דו"ח בדק בית מקצועי ונכון.

יש לבצע סקר שוק בתחום חברות בדק בית ואיתור ליקויי בנייה, לשקול המלצותיהם של המעורים בענף כמו קבלנים, עורכי דין המטפלים בנדל"ן ומהנדסים. יש לדרוש מחברות בדק הבית להציג המלצות של לקוחות מרוצים, וניתן אף לבקש מהן להציג דוגמאות פסקי דין במשפטים בהם נבחנה חוות דעת בדק בית של אותה חברה.

זכרו! רכישת נכס היא לרוב עסקה של פעם אחת בחיים. אל תפספסו אותה בשל שיקול דעת מוטעה בבחירת המומחה לביצוע בדק בית ו- בדיקת הדירה.

רכישה מוצלחת!

לקבלת הצעת מחיר לבדיקת דירה\בדק בית מאלגן הנדסה או להתייעצות חייג כעת: 1-800-33-55-35

נשמח לעמוד לשירותך!

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלגן הנדסה

מאת: אלגן הנדסהבניין ואחזקה - כללי25/12/091076 צפיות
עבור האדם הממוצע, רכישת דירה (חדשה או ישנה) היא לרוב ההוצאה הכספית הגדולה ביותר שהוא מבצע במהלך חייו. רובנו בודקים היטב את הבגד בחנות לפני הרכישה, את המכונית, הריהוט וכיו"ב. קל וחומר שרגע לפני שאנו עומדים לבצע את הרכישה הגדולה של חיינו עלינו לבדוק היטב את "הסחורה".

מאת: אלגן הנדסהבניין ואחזקה - כללי23/12/09878 צפיות
ביקורת מבנים היא מושג נרדף לבדק בית. בדק הבית הוא סקר הנדסי של מבנה. מטרת בדק הבית היא לבדוק ולאתר ליקויי בנייה. במידה ונמצאו ליקויי בנייה, הם יוצגו ע"י החברה המבצעת את בדק הבית בפני רוכש הדירה הפוטנציאלי. בדק בית מקצועי יציג תמונה הנדסית אמיתית ומקצועית של הדירה, כאשר הממצאים מפורטים בדו"ח הנדסי או חוות דעת.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222808 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223116 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211373 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211330 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211590 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211565 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211752 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica