חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביקורת מבנים – זה נכס !

מה בין ביקורת מבנים לבדק בית?

ביקורת מבנים היא מושג נרדף לבדק בית. בדק הבית הוא סקר הנדסי של מבנה. מטרת בדק הבית היא לבדוק ולאתר ליקויי בנייה. במידה ונמצאו ליקויי בנייה, הם יוצגו ע"י החברה המבצעת את בדק הבית בפני רוכש הדירה הפוטנציאלי. בדק בית מקצועי יציג תמונה הנדסית אמיתית ומקצועית של הדירה, כאשר הממצאים מפורטים בדו"ח הנדסי או חוות דעת.

כדי להבחין בין "בדק בית" ל"ביקורת מבנים" נגדיר את המושג "בדק בית" כבדיקה של מבנים למגורים. לעומת זאת, נשתמש במושג "ביקורת מבנים" לתיאור בדיקות המתבצעות במבנים ציבוריים, תעשייתיים או משרדיים – לא למטרות מגורים פרטיים.

מה נכלל בסקר ביקורת מבנים?

ביקורת מבנים היא חוות הדעת ההנדסית, המופקת לאחר ביקור מהנדס מומחה במבנה שרכשתם. במהלך בדיקת הנכס נבדקים מספר פרמטרים לצורך איתור ליקויי בנייה: התאמת הבנייה לתכניות ולשינויים שסוכמו עם הקבלן, מצב החשמל, מצב התריסים, איתור ליקויי בנייה כגון: רטיבות, ריצוף לא תקין, סדקים, ליקויים במדרגות, ביוב, טיח, דלתות וחלונות, אינסטלציה ועוד.

דו"ח ביקורת מבנים בודק את מצב הנכס אל מול תקנות הבנייה הרשמיות בישראל:

  • דו"ח ביקורת מבנים בודק את מצב הנכס אל מול תקנות הבנייה הרשמיות בישראל:
  • תקנות תכנון ובנייה תש"ל (1970).
  • הל"ת (התקנות למתקני תברואה).
  • המפרט שצורף להסכם רכישת המבנה (עפ"י חוק מכר דירות).
  • מפרט כללי לעבודות בניין בעריכת הוועדה הבין משרדית. המפרט משמש כאמת מידהומיושם בחברות ציבוריות ופרטיות רבות.
  • תכניות אדריכליות שצורפו להסכם הרכישה.

ביקורת המבנים – מהיסוד לטפחות:

ביקורת מבנים, כמו דו"ח בדק בית, היא סקר המורכב משלבים שונים:

  • עריכת בדיקה כוללת לכל חלקי המבנה - הבדיקה מקיפה את כל חלקי הבניין, כולל חלקיהשלד והיסודות.
  • בדיקת התאמת כמויות החומרים וטיבם ביחס למפרט המובטח.
  • בדיקת התכניות.
  • בדיקת מצב צנרת המים והביוב.
  • איתור ליקויי מבנה של רטיבות ואיטום
  • . איתור ליקויי מבנה בריצוף, קרמיקה, מוזאיקה, טיח, צבע, חיפוי הקירות, בידוד ועוד.
  • הפקת רשימת ליקויי הבנייה שנתגלו במהלך ביקורת המבנה.
  • המלצות והוראות לתיקון ליקויי הבנייה.
  • הפניה לתקנים ולמידע רלוונטי לגבי כל ליקויי הבנייה שאותרו, וכן תמחור סעיפי התיקון.
  • צילום ליקויי הבנייה השונים שאותרו במהלך ביקורת המבנים.

מה עושים עם דוח ביקורת מבנים?

עם קבלת סקר ביקורת מבנים שנערך עבור הנכס הספציפי יחל תהליך מו"מ בין הרוכשים לבין חברת הקבלנים, האחראית על בניית המבנה, ומתוקף כך - גם על מתן פתרונות לכל ליקויי בנייה שאותרו.

המחוקק פועל רבות בנושא שיפור טיב הביצוע של הקבלנים, במטרה לצמצם כמויות ליקויי בנייה. במסגרת חוק המכר (דירות), התשל"ג 1973, נקבעו תחומי אחריות רחבים וארוכי טווח (אפילו עד 10 שנים) לרכיבים השונים שבנכסים. זאת מתוך כוונה ורצון שקבלנים לא יחסכו בטיב הביצוע ובאיכות התכנון והבנייה, ויאפשרו לכם ליהנות מהנכס שלכם בהתאם לסכום הרב ששילמתם עבורו.

מסיבות שונות, ברוב המבנים והדירות קיימות סטיות בתקן וקשה להגיע לבנייה מושלמת. על כן חשוב כל כך להיעזר בעין מקצועית, לבצע ביקורת מבנים ולהצטייד בדו"ח בדק בית לאיתור ליקויי בנייה.

זכרו, אחריותו של הקבלן עפ"י החוק חולפת עם הזמן, בעוד ליקויי בנייה אינם חולפים אלא אף מחמירים ככל שהזמן נוקף.

במידה ואין התייחסות מצד הקבלן לתוצאות סקר ביקורת מבנים או שההתייחסות אינה הולמת, השלב הבא הוא ייעוץ משפטי. מכאן והלאה יש לפעול לפי הנחיות עורכי הדין ולהמתין לפעולת מערכת המשפט. זהו הליך ארוך ומייגע, אך אם אין כל דרך אחרת לקבל פיצוי מהקבלן עבור ליקויי בנייה או תיקונם על ידו – הרי שבפניכם, הרוכשים, לא עומדת ברירה אחרת.

לקבלת הצעת מחיר לביקורת מבנים ובדק בית מאלגן הנדסה או להתייעצות חייג כעת: 1-800-33-55-35

נשמח לעמוד לשירותך!

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלגן הנדסה

מאת: אלגן הנדסהבניין ואחזקה - כללי25/12/091078 צפיות
עבור האדם הממוצע, רכישת דירה (חדשה או ישנה) היא לרוב ההוצאה הכספית הגדולה ביותר שהוא מבצע במהלך חייו. רובנו בודקים היטב את הבגד בחנות לפני הרכישה, את המכונית, הריהוט וכיו"ב. קל וחומר שרגע לפני שאנו עומדים לבצע את הרכישה הגדולה של חיינו עלינו לבדוק היטב את "הסחורה".

מאת: אלגן הנדסהבניין ואחזקה - כללי23/12/09944 צפיות
מאמר מאת אלגן הנדסה המתאר באופן כללי את המושג ואת חשיבותו של בדק בית לרוכשי דירות ובתים חדשים ויד שניה. המאמר מסביר על שירותי בדק בית, חוות דעת הנדסית על ליקויי בניה, איך הדו"ח בדק בית עוזר לרוכשי הנכס, מה צריך לדעת לפני קניית דירה או בית ונקודות חשובות בבחירת מומחה לביצוע בדק בית.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222816 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223129 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211375 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211334 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211593 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211569 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211759 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica