חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקת הנדסית של דירה

בדיקת דירה או בדיקת בית ע"י הקונה

עבור האדם הממוצע, רכישת דירה (חדשה או ישנה) היא לרוב ההוצאה הכספית הגדולהביותר שהוא מבצע במהלך חייו. רובנו בודקים היטב את הבגד בחנות לפני הרכישה, אתהמכונית, הריהוט וכיו"ב. קל וחומר שרגע לפני שאנו עומדים לבצע את הרכישה הגדולה שלחיינו עלינו לבדוק היטב את "הסחורה". הבדיקה הראשונית לפני רכישת בית או דירה יכולהלהתבצע ע"י הקונה, אך מומלץ להתקשר עם חברת בדק בית הנדסית לאיתור ליקויי בנייה.

להלן רשימת התחומים שיש לבדוק לקראת רכישת בית או דירה:

  1. בדיקה חזותית של הבית / הדירה מבחוץ ומבפנים - ניתן ללמוד לא מעט על מצב הדירה כבר מהמראה החיצוני של המבנה. יש לשים לב למצב הטיח, המרצפות, הצבע והגג. מצבם של אלו יכול לרמז על איכות החומר שממנו עשוי הבניין, גילו, אם ומתי נעשה בו שיפוץ וכו'.
  2. בדיקת צנרת – בפעולה חשובה מאוד בעת בדיקת דירה ישנה. הצנרת אמנם חבויה ואינה נראית לעין, אך ניתן ללמוד על מצבה על פי לחץ יציאת המים מהברזים. צנרת רקובה וסתומה תגרום ללחץ מים נמוך. כמו כן, כדאי לטעום את המים – על פי טעמם ניתן להבין אם קיימת בהם חלודה ובאיזו מידה. בדיקה זו משמעותית ביותר, שכן אלו המים עמם נתקלח, ומהם נשתה ונבשל.
  3. בדיקת מצב הקירות - חזותית של דירה או בית ניתן לאתר סדקים, רטיבויות, עובש, ירוקת או התנפחויות טיח. תופעות אלו מעידות על בעיות נזילות ורטיבותבמבנה. נקישה קלה על הקיר יכולה ללמד על מצב החומר ממנו הוא עשוי. קיר רך מעיד על איכות ירודה. כדאי לחפש אזורים בהם הטיח נראה לא הומוגני או מחודש. דבר זה יכול להעיד על שיפוץ קודם. בכל מקרה, כשמגלים במהלך בדיקת דירה או בדיקת בית חוסר אחידות של הטיח,חשוב לברר מה גרם לכך.
  4. בדיקת דלתות וחלונות - יש לבדוק היטב את מצב המשקופים של החלונות והדלתות, ולחפש סימני נזילות, סדקים או נזק כלשהו באזורים רגישים אלו. בהרבה דירות ישנות ישנן נזילות מים מאזורים אלו. כמו כן, יש לבדוק את מצב התריסים. התריסים בארצנו סובלים מבלאי גדול בשל עוצמת השמש. צריך לבדוק אם התריסים נפתחים ונסגרים בצורה קלה, אם הפלסטיק מתפורר וכו'.
  5. בדיקת ריצוף - ישנה קיימת סכנה שאחיזת אריחי הקרמיקה התרופפה. נקישה על האריחים יכולה לחשוף אריחים רופפים שאינם מודבקים כראוי. מצב הרובה (המילוי בין מרווחי האריחים) יכול אף הוא ללמד על מצב הריצוף. במהלך בדיקת דירה או בדיקת בית אפשר לבדוק בקלות את מצב הרצפה בצורה דומה, וכן ניתן לראות אם קיימות מרצפות ששקעו.
  6. בדיקת חשמל - חשמל של דירה או בית לפני רכישה היא בדיקה פשוטה וחשובה! יש לבדוק אם מתגי החשמל עובדים, ואם יש חשמל בשקעים (באמצעות "טסטר" בלבד!). במידת הצורך ניתן להיעזר בשירותי חשמלאי מוסמך.

דו"ח בדק בית – ההשלמה המתבקשת לבדיקת דירה או בדיקת בית

בדרך כלל רוכשים רגילים אינם מצוידים בידע ובניסיון הנדרשים לאבחון מצבו הפיזי של המבנה. לפיכך, רצוי כי בדיקת דירה או בית שאתם מתכננים לרכוש, תבוצע על ידי חברה הנדסית לאיתור ליקויי בנייה. חברה זו תערוך עבורכם בדיקת דירה יסודית ותגיש לכם דו"ח בדק בית . דו"ח זה מכיל את כל הממצאים הקשורים בליקויים הקיימים בדירה.

שירותי בדק בית מיועדים לכל רוכשי הדירות - חדשות ו"יד שנייה" גם יחד. אלו וגם אלו צריכים לבצע בדיקת דירה (או בדיקת בית) יסודית ע"י מומחה לאיתור ליקויי בנייה וליקויי מבנים.
לרוכשי דירה חדשה או בית חדש - דו"ח בדק בית משרת את האינטרסים של רוכש דירהאו בית מהקבלן. דו"ח בדק בית מהווה בסיס להתדיינות לגבי אופן ביצוע התיקונים ו/או קבלת פיצוי כספי בגינם מהקבלן. במקרים רבים מתגלעות בעיות בהתדיינות מול הקבלן בעקבות תוצאות דו"ח בדק הבית ואיתור ליקויי בנייהשונים. במצבים מסוימים הנושא מגיע לדיון בבית המשפט. לפיכך, חשוב ביותר שהמבצע את בדק הבית יהיה מומחה אמיתי בנושא איתור ליקויי בנייה, כזה שיצליח להעביר נאמנה את חוות דעתו המקצועית במהלך חקירתו כעד מומחה בבית המשפט.

במקרה של רכישת דירה מ"יד שנייה" - דו"ח בדק בית הוא כלי המאפשר לרוכש הפוטנציאליל הפעיל שיקול דעת באשר לתיקונים שיידרש לבצע בדירה. כמות ליקויי הבנייה משפיעה על הפחתת מחיר העסקה, בכפוף לאומדנים הכספיים הנדרשים לתיקון ליקויי בניה והמבנה השונים.

ברכישת דירה מ"יד שנייה", דו"ח בדק בית מציג בפני הרוכש מאפייני דירה הנדסיים,שמרביתם סמויים מעיני הרוכש הסטנדרטי אך גלויים לעיניו של הבודק המקצועי. גם במקרה של בדק בית בדירת "יד שנייה" חשוב להיעזר במומחה אמיתי, מקצועי ומיומן באיתור ליקויי בנייה וליקויים מבניים, שכן דו"ח בדק בית הינו מסמך משמעותי -בכוחו להכשיל עסקה או לחילופין לעודד רכישת מבנה בעייתי, הסובל מליקויי בנייה ומחייב השקעת סכומי כסף גדולים לצורך שיקומם.

לקבלת הצעת מחיר לבדיקת דירה או בדיקת בית מאלגן הנדסה או להתייעצות חייג כעת: 1-800-33-55-35

נשמח לעמוד לשירותך!

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלגן הנדסה

מאת: אלגן הנדסהבניין ואחזקה - כללי23/12/09881 צפיות
ביקורת מבנים היא מושג נרדף לבדק בית. בדק הבית הוא סקר הנדסי של מבנה. מטרת בדק הבית היא לבדוק ולאתר ליקויי בנייה. במידה ונמצאו ליקויי בנייה, הם יוצגו ע"י החברה המבצעת את בדק הבית בפני רוכש הדירה הפוטנציאלי. בדק בית מקצועי יציג תמונה הנדסית אמיתית ומקצועית של הדירה, כאשר הממצאים מפורטים בדו"ח הנדסי או חוות דעת.

מאת: אלגן הנדסהבניין ואחזקה - כללי23/12/09944 צפיות
מאמר מאת אלגן הנדסה המתאר באופן כללי את המושג ואת חשיבותו של בדק בית לרוכשי דירות ובתים חדשים ויד שניה. המאמר מסביר על שירותי בדק בית, חוות דעת הנדסית על ליקויי בניה, איך הדו"ח בדק בית עוזר לרוכשי הנכס, מה צריך לדעת לפני קניית דירה או בית ונקודות חשובות בבחירת מומחה לביצוע בדק בית.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222816 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223129 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211375 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211334 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211593 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211569 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211759 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica