חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"לגעת בשורשים"

מאת: דוד דרומרבר ובת מצווה23/12/20091474 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

                "לגעת בשורשים"

                   תוכנית בר/בת מצוה

התוכנית כוללת 20 שיעורי הכנה עשירים וחווייתיים שבהם 13 נושאי לימוד המכינים את הנער/ה למעבר מילדות לבגרות, קבלת אחריות אישית והבנת המשמעות של כניסה לחברת המבוגרים, שייכות לאומית, הכרות עם העבר הלאומי של העם ומשמעות קבלת עול מצוות.

כמו כן, הכרת אישים ומושגים ביהדות, הלוח העברי, סמלים המאפיינים את טקס בר/בת המצווה כמו: תפילין, תפילה, דרשה אישית, הדלקת הנר, האשה ביהדות ועוד.

כל הנושאים מועברים בסדנאות לימוד תוך שימוש במשחקים מהנים, אביזרים ויזואליים מרהיבים, משימות אישיות וקבוצתיות, הצגות, כתבי חידה, יצירות שונות, סרטי וידיאו, שירים, פאזלים, תחרויות קבוצתיות ועוד הפעלות רבות ומגוונות בשילוב אמצעים אומנותיים שונים.

נושאי הלימוד:

  1. "תחילתו של עם" – "חזרה" לתקופת האבות והכרת השורשים מהם צמח והתפתח עם ישראל וחשיפה לתהליך שעברו אבותינו עד שהגענו למעמד של עם. 
  2. "היחיד והיחד" – תהליך ההתבגרות הכולל הכרת המעגלים – האישי, המשפחתי, החברתי והלאומי. ייחודו של האדם ויחסי הגומלין בין הפרט לחברה.
  3. מבנה התנ"ך – הכרת ספר הספרים ומהותו, מבנה חטיבות התנ"ך, הספרים הכלולים בכל חטיבה והמאפיין כל חומש מחמשת חומשי התורה.
  4. "בר מצווה" – הכרת מושגים, מנהגים וטקסים שונים, הכרת מבנה התפילין ותהליך ייצורן, "שבת בר מצווה", "פרשת השבוע שלי", העליה לתורה, ברכת התורה, ברכות ההפטרה, "הדרשה שלי", משמעות קבלת עול ועוד...
  5. "בת מצווה" - הפרשת חלה, משמעות "נר שבת", צניעות, סיווג המצוות בהן מחוייבת הבת או פטורה מלקיימן. 
  6. "מילדות לבגרות" -  מהי "לידה מדעת" לעומת "לידה מכורח", המקור לגיל י"ג למצוות לבני המצווה לעומת י"ב למצוות לבנות המצווה, הבנת האחריות האישית והקולקטיבית המוטלת על כל נערה ונער בהגיעם לגיל מצוות, משימות אישיות וקבוצתיות למען הקהילה.
  7. "האשה ביהדות" – ההבדל בין בריאת האשה לבריאת האדם. הכרות עם נשים דגולות שעמדו לישראל במהלך ההיסטוריה של עמנו מימי האבות ועד היום, היחס וההערכה לאשה ביהדות.
  8. "המצוות" – הבנת הערך של הימצאות בתוך מסגרת, החשיבות שבקביעת חוקים והצורך בהם לשם קיום חיים טובים בחברה מתוקנת. הכרת מצוות שונות, לשם מה ניתנו המצוות וסיווגן, חיוב הבנות במצוות שנה לפני הבנים ועוד.
  9. "תפילה" – הבנת הצורך הטבעי של כל אדם לבקש בקשות ולייחל לטוב. הכרת תפילות שונות ןמקורן. תיקון התפילות ע"י אבות האומה, הכרת המושגים: "תפילה מנוסחת", "תפילה אישית", "תפילת יחיד", "תפילה בציבור" + חיבור תפילה אישית .
  10. "כיבוד הורים ומורים" – הכרת המקור למצוות "כיבוד הורים", הצורך בהכרת תודה והציוויים הנלווים למצוות "כיבוד הורים". חשיבות "כבוד המורה והמחנך" והמושג "כבוד" בכלל. חשיפה לדמויות חכמינו בהקשר לקיום מצוות "כיבוד הורים".
  11. "שבת" -  מהות השבת וטעמיה, משמעות השבת כיום המנוחה. ההכנות לשבת – אצל חז"ל וכיום. קבלת השבת, תפילות, מהלך סעודות השבת (חוויית "שולחן השבת", זמירות השבת, הבדלה ועוד.
  12.  "אישים ומושגים ביהדות" – הכרת מושגי יסוד ביהדות ואישים בולטים באומה היהודית לתולדותיה.
  13.  "הלוח העברי" - הכרת מהלך גרמי השמים, הכרת לוחות שנה שונים, הייחוד של הלוח העברי לעומת לוחות אחרים, שמות החודשים ומשמעותם, אגדות ומדרשים, התאריך העברי שלי וכו'...

                                                                                                                                      .../2

                                                      - 2 -

הערה - ניתן לשנות/להחליף את נושאי הלימוד עפ"י בחירה עם הנושאים הבאים:

* אהבה = נתינה   * חברות   * סמלים לאומיים ביהדות  * חגים ומועדים  * אחדות ישראל

* עזרה לזולת - חסד  *  שמירת הלשון    *  מכעס לפיוס

לסיכום הנושא ייערך "יום שיא" לילדי בר/בת המצווה והוריהם באחד מאתרי המורשת היהודית בארץ.

ב"יום השיא" ייחשפו בני ובנות המצווה ומשפחותיהם למידע אודות תולדות ההתיישבות היהודית באתרי התיישבות שונים בארץ (עפ"י בחירה), בהפעלות חווייתיות מגוונות באתר בשילוב "סיפור ושיר", כולל הגברה ולווי מוסיקלי (אפשרות ל"קריוקי" בשירים חסידיים ושירי ארץ ישראל).

להלן מפרט התוכנית:

  • מפגשי הכנה.
  • תנועת אוטובוסים לאתר ב"יום השיא" הלוך וחזור.
  • כניסה לאתר.
  • מצגת אורקולית באתר.
  • הפעלות חווייתיות באתר.
  • טכס "עליה לתורה" לבנים וטכס "בת המצוה" לבנות (אם יש בית כנסת באתר/בסביבתו)
  • "סיפור ושיר".
  • טכס בר/בת מצווה – דרשות + מסכת הדלקת נרות (בשיתוף ביה"ס).
  • כיבוד עשיר.
  • שירה והרקדה בלווי תקליטן.
  • קריוקי (עפ"י דרישה)
  • שי לחתנים ולכלות.
  • C.D  עם תמונות לחתנים ולכלות.

אורך התוכנית ב"יום השיא" (כולל נסיעה הלוך ושוב)  7 – 8 שעות.

לפרטים נוספים:                                                                     

טל' : 04-8450235

פקס: 04-8452788

_________________________________________________________________________   

מס' עמותה: 58-034-975-1         משרד ראשי: בורוכוב 36/א קרית אתא, 28201        מען למכתבים: ת.ד. 276 קרית אתא

טל': 04-8450235      פקס: 04-8452788            אתר:  www.h-y1.fav.co.il            e. mail:hamidrasha@walla.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנכ"ל ארגון "אורי עוז-הפקות"חבר בעמותות "רוח טובה" "החוויה היהודית"מנהל קשרי חברה וקהילה ב"קמפוס מופת למדעים",אחראי על מיזמים חינוכיים ,קשרי קהילה ומשימות לאומיות בפרוייקט "מצליח" -מצויינות לימודית חברתית, מנהל אתר "תורה" http://www.torah.in/he1

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד דרומר

מאת: דוד דרומריהדות26/11/181626 צפיות
הגמ' מביאה סגולה להצלחה בלימוד:ללמוד ליד נהר - סימן טוב הוא - כשם שמי הנהר שופעים ואינם פוסקים, כך לא יפסק לימודכם ויצליח. (כריתות ו.(

מאת: דוד דרומריהדות12/11/181556 צפיות
אין ספק שתמימות מעלה נשגבה היא, אבל אין לה ערך אצל הרמאים ...

מאת: דוד דרומריהדות06/11/181585 צפיות
בסוף, הכול יהיה טוב. אז אם זה לא טוב, זה לא הסוף !!

מאת: דוד דרומריהדות04/11/181515 צפיות
אדם צריך להאמין שאפילו קש המונח על הארץ הוא בגזירת השם יתברך שגזר להיות מונח שם. ויש השגחה פרטית איך תהא מונחת עם הקצוות לכאן או לכאן. (אמרי פינחס).

מאת: דוד דרומריהדות31/10/181383 צפיות
דבר גדול זה להיות בשמחה - כל ההישג של היצר הרע הוא לא רק עצם העבירה, אלא העצבות שאחר כך "... (שמש ינון)

מאת: דוד דרומריהדות29/10/181440 צפיות
הגאון החסיד רבי הילל מפריטש אמר: כשמתרגלים לחושך, מתחילים לחשוב שהחושך הוא אור.

מאת: דוד דרומריהדות22/10/181250 צפיות
אם אין לאדם אישה, אין לו במה לתרץ את מעשיו; אבל כשיש לו אישה, היא משמשת בעבורו 'עזר כנגדו' ומעתה יש לו תירוץ נוח לכל מה שאין הוא רוצה לעשות, בטענה שהאישה אינה מסכימה לכך.

מאמרים נוספים בנושא בר ובת מצווה

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195851 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאת: דניאל מלמדבר ובת מצווה20/06/181630 צפיות
כאנשים מבוגרים שאולי הפיקו בחייהם אירוע או שניים, ולבטח קנו אינספור מוצרים בחייהם, כולנו יודעים שלמחיר שאנו משלמים על מוצר או שירות כלשהו, ישנו תפקיד חשוב באופן בו אנו תופסים את אותו מוצר או שירות

מאת: yoni romבר ובת מצווה04/06/181331 צפיות
הזמנות לבר מצווה הן חלק חשוב מאוד בהכנות לקראת האירוע. אם אתם רוצים ליידע את האורחים בדבר האירוע ולהיות בטוחים שהם יזכרו להגיע, השקיעו בהכנה של הזמנה מרשימה ומיוחדת אשר תכין אותם לקראתו באופן הטוב ביותר.

מאת: ירון בוניבר ובת מצווה21/01/182068 צפיות
הורים יקרים, הבת מצווה בפתח, ואתם מעונינים באטרקציה שגם תבדר את האורחים וגם תשים את ילדתכם במרכז, הנה בלי יותר מידי "חפירות" -יתרונות מול חסרנות של קליפ בת מצווה מול נאום בת מצווה. מוזמנים להיכנס ולקרוא....

מאת: ירון בוניבר ובת מצווה21/01/182706 צפיות
הורים יקרים, אתם רוצים גם לכתוב דרשה שתספר על חייו של ילדכם וגם תבדר את האורחים ותחזיק אותם ערניים לאורך כל הדרשה ? במאמר טיפים וכלים חזקים מאוד ! מתוך ניסיון של שנים , איך לכתוב לאירוע בר מצווה דרשה מוצלחת ומשעשעת ! מוזמנים להיכנס, לקרוא וליישם ! ב ה צ ל ח ה !!

מאת: Daniel.Bבר ובת מצווה20/06/172313 צפיות
וידאו קליפים הם סרטונים קצרים, שמתאימים כמתנה לאירוע וכדרך נפלאה לחוות מחדש את החתונה, בר המצווה או מסיבת הרווקות בכמה רגעים קצרים. מכיוון שקליפ אורך כמה דקות בלבד, חשוב שיהיה מעניין ושלא יהיה בו רגע משעמם. מידת היצירתיות שבהפקת וידאו קליפים כרוכה בטעם האישי ובבחירה מתוך סגנונות שונים.

מאת: moraleבר ובת מצווה09/02/172668 צפיות
עומדים לחגוג בת מצווה לבת שלכם? כמו שאתם יודעים, לא מדובר בעוד מסיבת יום הולדת, מדובר בהפקה של ממש, אירוע כמו בת מצווה שונה מכל יום הולדת אחר, הרי בעוד שבמסיבות רגילות, בדרך כלל האירוע נערך בבית המשפחה עם חברות וחברים לכיתה, לעומת זאת אירוע כמו בת מצווה, הוא הרבה יותר גדול, הוא כולל כמות עצומה של אורחים, משפחה וחברים, האירוע נערך בדרך כלל באולם או במקום מיוחד אחר וכולל אטרקציות שונות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica