חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פקקת ורידים

מאת: יאיר זבריאות ורפואה כללי03/02/20161025 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פקקת היא מצב רפואי הנוצר בעקבות קרישי דם בוורידים ובמיוחד ברגליים. קרישים אלו גורמים לשיבוש זרימת הדם הנורמלית בוורידים ועלולים לגרום לסתימה בכלי דם ועלולים גם להגיע לריאות (תסחיף ריאתי) מצב מסכן חיים. כיצד לאבחן פקקת ורידים? פקקת ורידים עמוקה (DVT), היא אחד מהסיכונים הבריאותיים הגדולים שישנם. ניתן להגדיר פקקת כמצב שבו ישנה קרישיות גבוהה מהרגיל בדם, או טרומבוזה (קריש דם ברגל), אשר יכולה להוביל לתוצאות כגון תסחיף ריאתי ומוות.


הנה כל מה שצריך לדעת על פקקת ורידים וכיצד לאבחן את הגורם השכיח ביותר למוות ממחלות בישראל. הסוגיה הראשונה הקשורה לאבחון היא הצורך להבין האם מדובר בוורידים שטחיים או עמוקים.

סוגי פקקת ורידים

נקדים ונאמר שקריש דם ברגל הוא הצורה הנפוצה ביותר של תרחיש פקקת כאשר קרישי דם באזורים אחרים בגוף דורשים התייחסות נקודתית ונפרדת.

נהוג להבחין בין שני סוגים עיקריים של פקקת וורידים.

פקקת ורידים שטחיים

כאשר כאן מדובר לרוב בקריש דם ברגל. קרישיות יתר מסוג זה עשוי להעיד על בעיות כגון דליות, תסמונת טרוסו, או אפילו סרטן. קרישי דם עלולים והיווצר ברגל גם כתוצאה מדלקת.

פקקת וורידים עמוקים - Deep Vein Thrombosis

גם כאן מדובר בבעיה בקרישיות הדם ובהיווצרות קריש דם. מצב זה נוצר עקב פגיעה בכלי הדם, קרישיות יתר, תסמונות משפחתיות, ועוד.

לא הרבה אנשים יודעים זאת אך למעשה, בכל שנה מתים מפקקת ורידים עמוקים יותר אנשים מאשר מאיידס או סרטן השד. כמעט בכל המקרים לא מופיעים תסמינים שעשויים להעיד על נוכחות של DVT .

שיטות האבחון של פקקת DVT

המצב הינו מורכב מכיוון שהסימפטומים השונים של פקקת ורידים מופיעים רק בכ 5% מהמקרים, ובנוסף לכך חלק מהתסמינים של DVT אופייניים גם לבעיות אחרות. למשל, כאב ונפיחות ברגל קשורים לא רק לקריש דם ברגל, אלא גם לבעיות אחרות. התכווצויות שרירים ברגל, צבע מעט שונה ברגל גם הם יכולים להצביע על סיכון מוגבר להיווצרות קריש דם ברגל.

אבחון משולב

האבחון לרוב מתבצע תוך אבחון תסמינים ספציפיים של DVT, יחד עם בדיקת גורמי סיכון כגון היסטוריה משפחתית, שימוש בגלולות למניעת הריון ועוד. האבחון עצמו של פקקת ורידים מתבצעת באמצעות בדיקת CT או באמצעות בדיקת הריאות (מיפוי ריאות).

טיפול בפקקת DVT

הטיפול עצמו יכול להתבצע באמצעות תרופות לטיפול בקרישיות יתר באמצעות זריקות ובבליעה. אבחון וטיפול מוקדמים של פקקת DVT מגדילים את הסיכויים להתמודד באופן מוצלח עם הסיבוכים השונים, ומקטינים באופן משמעותי את הסבירות לבעיות חמורות כגון תסחיף ריאתי ובעיות רפואיות אחרות.

המאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי וכל מטרתו לספק מידע ובשום מקרה אינו בגדר המלצה או עצה רפואית ו/או חוות דעת רפואית מקצועית.

 



תגיות המאמר: פקקת פקקת ורידים, DVT


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יאיר ז

מאת: יאיר זאבטחת הבית20/05/171275 צפיות
מנעולן הינו אדם הלמד בצורה מסודרת את תחום המנעולנות והינו בקיא בכל, או לפחות ברוב סוגי המנעולים והדלתות הקיימים בשוק. מנעולנים אלו למעשה מוסמכים לעבוד בתחום. בנוסף, בישראל חייבים כל העוסקים במקצועות המנעולנות השונים לשאת עליהם תעודת יושר מטעם משטרת ישראל. תעודה זו מוכיחה כי לאותו אדם לא קיים עבר פלילי וכי הוא אכן רשאי לעסוק בתחום.

מאת: יאיר זמדעי החברה - כללי11/10/129477 צפיות
ההבדל בין מקדונלד'ס למסעדת גורמה אינו מסתכם רק באוכל עצמו - תאורה ומוזיקה שונות, ואולי גם מערכת הגברה מאיכות שונה - כל אלו יוצרים אווירה מסוג אחר. אם האווירה במקום מעודדת את הסועדים לאכול מהר יותר, היא עלולה לגרום להם לאכול יותר מדי - ו"מצד שני", אווירה נינוחה תגרום להם לשהות זמן רב ויתכן שהם יזמינו קינוח לא מתוכנן.

מאת: יאיר זהפקות אירועים30/09/121149 צפיות
בין אם אלו כנסים, תצוגות אופנה, טקסי פרסים או מצגות מכירתיות - אירועים בימינו דורשים שירותי הגברה ותאורה כדי להפיח בהם בחיים. רק ציוד תאורה והגברה מתקדם בפרישה מקצועית יכול לתת לך את העוצמה החזותית הנדרשת וליצור אווירה מקצועית שתעניק השראה לכל המשתתפים.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223106 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213611 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201735 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201508 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201778 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191972 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica