חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חופשה שנתית

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/05/20163148 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

חופשה שנתית

ד"ר איתמר כוכבי עורך דין, רואה חשבון וכלכלן

הטכניון – הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול, מרצה בקורסים "חשבונאות ניהולית מתקדמת" ו"בקרת עלויות".

מרצה מצטיין טכניוני – הצטיינות יתירה בהוראה לשנת תשע"ה סמסטר חורף.

מרצה מצטיין טכניוני – ראוי לשבח בהוראה לשנת התשע"ו.

אוניברסיטת חיפה – הפקולטה לניהול – מנהל עסקים, מרצה בקורסים "חשבונאות פיננסית" ו"עקרונות החשבונאות" לתואר MBA.

מחבר הספר: "רווחה בעולם קפיטליסטי" Welfare in a Capitalist World, אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס.

ד"ר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה Dr. Faculty of Law, University of Haifa.

שיעורי מבוא – שכר ותגמולים – חשבונאי, משפטי, מיסויי

מבוא – בקרת עלויות – עקרונות החשבונאות – חשבונאות פיננסית

חוק חופשה שנתית

חופשה

חופשה (לעיתים תיקרא, פגרה), הינה הפסקה מהמחויבויות השגרתיות של יחיד/ה, כגון, הפסקה מלימודים או הפסקה מעבודה ועוד. חופשה הינה פרק זמן ללא עבודה, בשל הפסקה בעיסוקיו של יחיד/ה. חופשה הינה העדר אילוצים ואפשרויות פעולה לא מוגבלות. חופשה הינם ימים אשר נועדו לאפשר לעובד לצאת לחופשה ובילוי. כמו כן, ימי החופשה באים לתת מענה: למנוחה והתאווררות, לחופש ורגיעה משגרת היום, כזמן איכות עם קרובי המשפחה, למשימות וסידורים, ללימודים, לאירועים משפחתיים ועוד.

חופשה שנתית

עובד זכאי למספר ימי חופשה שנתית כפי שנקבע בחוק חופשה שנתית, התשי"א-1951 (להלן יקרא: "החוק"), כזכות קוגנטית (ר' מאמרי: חוקים קוגנטיים, חוקים דיספוזיטביים-ד"ר איתמר כוכבי). הזכות לחופשה שנתית עומדת לכל יחיד/ה העובד/ת בישראל. המדובר בחופשה שנתית בתשלום ולא בחופשה ללא שכר לעובד.

חוק חופשה שנתית, התשי"א-1951 , מפרש בסע' 1 לחוק "החופשה", בזו הלשון:

1. בחוק זה –

"החופשה" פירושו - חופשה שנתית המגיעה לעובד על פי חוק זה;

הזכות לחופשה

הזכות לחופשה, נקבעה בסע' 2 לחוק, בזו הלשון:

הזכות לחופשה

2. כל עובד זכאי לחופשה שתינתן לפי הוראות חוק זה.

הזכות לחופשה מוקנית לכל העובדים. הזכות הינה מכוח חוק חופשה שנתית בו נקבע כי כל עובד זכאי למספר ימים בשנה של חופשה בתשלום, בימים אלה הוא אינו עובד אך ממשיך לקבל את משכורתו.

אורכה של החופשה השנתית

אורכה של החופשה השנתית בתשלום נקבעה, בהתאם לוותק אשר צבר העובד במקום עבודתו ועל פי היקף משרתו, כעולה מסע' 3 לחוק, בזו הלשון:

אורך החופשה

3. (א)       אורך החופשה לכל שנת עבודה אצל מעסיק אחד או במקום עבודה אחד הוא:

(1)   בעד כל אחת מ-4 השנים הראשונות – 14 יום;

(2)   בעד השנה החמישית – 16 יום;

(3)   בעד השנה השישית – 18 יום;

(4)   בעד השנה השביעית – 21 יום;

(5)   בעד השנה השמינית ואילך – יום נוסף לכל שנת עבודה עד לחופשה של 28 יום;

מהאמור עולה כי עובדים זכאים למספר ימי החופשה השנתית הקבוע בחוק כדלהלן: בארבע שנות עבודתם הראשונות 14 ימי חופשה (ברוטו*) בתשלום, לכל שנת עבודה. מהשנה החמישית ואילך מספר ימי החופשה משתנה ועולה כל שנה. בשנה החמישית: העובד זכאי ל-16 ימי חופשה בתשלום לכל שנת עבודה, בשנה השישית העובד זכאי ל-18 ימי חופשה בתשלום לכל שנת עבודה, ובשנה השביעית ל-21 ימי חופשה בתשלום לכל שנת עבודה. מהשנה השמינית ואילך , כל שנה יתווסף יום חופשה אחד נוסף, וזאת עד למקסימום של 28 ימי חופשה בתשלום.

(כך לדוגמא: בשנה העשירית העובד זכאי ל-24 ימי חופשה בתשלום לכל שנת עבודה ואילו לדוגמא, בשנת העשרים לעבודתו יקבל העובד אך ורק 28 ימי עבודה מאחר ואלו מספר הימים המקסימלי אשר ניתן לצבור לפי החוק).

אורכה של החופשה שנתית

ותק בשנים

זכאות בימים

נטו, הזכאות לימי חופשה למעשה

6 ימים בשבוע

5 ימים בשבוע

4– 1

14

12

10

5

16

14

12

6

18

16

14

7

21

18

15

8

22

19

16

9

23

20

17

10

24

21

18

11

25

22

19

12

26

23

20

13

27

24

20

14 ואילך

28

24

20

*ברוטו הינם ימי החופשה ללא ניכויי ימי השבתא. לדוגמא: מקום עבודה בו עובדים 5 ימי עבודה בשבוע. נטו, בהתאם לכך, הינם ימי החופשה לאחר ניכויי ימי השבתא – ימי שישי ושבת, בהם העובד אינו מופיע לעבודה במהלך שבועיים. מהאמור עולה, כי מתוך ה-14 ימים ברוטו העומדים לזכות העובד בחוק, יוכל העובד לנצל בפועל 10 ימי חופשה נטו.

אציין כי מעביד מחויב במספר הימים המינימליים אשר נקבעו בחוק, ואולם, במקומות עבודה בעלי הסכמים קיבוציים, הסכמים עבודה כלליים או הסכמים אישיים ספציפיים, ימי החופשה שנחתמו הינם בהתאם להסכם שנחתם אך לא פוחת מהזכות הקוגנטית אשר נקבעה בחוק, כאמור לעיל.

ביום 7 בפברואר 2016, התקבל בכנסת תיקון לחוק חופשה שנתית, אשר קובע כי בכל
אחת מארבע השנים הראשונות לעבודה יתווספו 2 ימי חופשה שנתית לעובד. לפי התיקון
לחוק, יום חופשה אחד יתווסף החל מיולי 2016, והיום השני יתווסף החל מינואר 2017.

תשלום חופשה שנתית

דמי החופשה

10. (א)       המעסיק חייב לשלם לעובד בעד ימי החופשה דמי חופשה בסכום השווה לשכרו הרגיל.

(ב)       השכר הרגיל לענין סעיף זה הוא –

(1)   לגבי עובד שגמול עבודתו, כולו או חלקו, משתלם על בסיס של חודש או תקופה ארוכה מזו – שכר העבודה שהעובד היה מקבל בעד אותו פרק זמן אילו לא יצא לחופשה והוסיף לעבוד;

(2)   לגבי עובד בשכר – שכר העבודה היומי הממוצע כפול במספר ימי החופשה; שכר העבודה היומי הממוצע הוא הסכום היוצא מחילוק שכר רבע השנה שקדמה לחופשה למספר תשעים; היו ברבע השנה כאמור חדשי עבודה לא-מלאה, יחושב השכר היומי הממוצע לפי רבע השנה של העבודה המלאה ביותר שבשנים-עשר החדשים שקדמו לחופשה, הכל לפי בחירת העובד.

(ג)        שכר עבודה לענין סעיף (ב) הוא כל תמורה, בכסף או בשווה כסף, המשתלמת לעובד על ידי המעסיק בעד שעות העבודה הרגילות, זולת אם נקבע אחרת בהסכם קיבוצי שאושר לענין זה על ידי שר העבודה. סכום המשתלם לעובד לכיסוי הוצאות מיוחדות שאינן קיימות בעת החופשה, אין רואים אותו כחלק משכר העבודה.

מיום 3.8.1967תיקון מס' 3

מהאמור עולה, כי התשלום עבור החופשה הינו בשכר מלא לעובד במשכורת. היינו כשמדובר בעובד חודשי המקבל שכר קבוע מידי חודש, אין להפחית משכרו בגין ימי החופשה, אותם ניצל במהלך החודש. מכאן, ששכרו יהיה זהה לשכר אותו היה מקבל, לו לא היה בחופשה באותו החודש.

עובד יומי או שעתי, שכרו משתנה מחודש לחודש, ולפיכך, התשלום עבור חופשתו של העובד, מחושב בהתאם לשכרו הממוצע, לפי החישוב הבא:

חיבור השכר של שלושת החודשים האחרונים שלפני החופשה, וחלוקתו ב-90.

את הסכום המתקבל יש להכפיל במספר ימי החופשה העומדים לזכות העובד, בהתאם לוותק. על מנת להדגיש את ניצול העובד את החופשה ותשלום דמי החופשה הצבורים, יש לציין בתלוש השכר (תוך ציון תוצאת הפחתת מספר ימי החופשה באותו החודש), מהם ימי החופשה אשר נוצלו על ידי העובד באותו חודש שכר.

אסור לעובד לעבוד בזמן חופשתו אצל מעביד אחר. במידה והעובד עבד במקום אחר, הזכות לדמי חופשה, לא תעמוד לו, והמעביד לא ישלם לעובד עבור ימי החופשה. במידה ושולמו לעובד ימי החופשה, ורק לאחר תשלום דמי החופשה, נתגלה למעביד על עבודת העובד המקום אחר, רשאי המעביד לקזז לעובד את דמי החופשה אותם קיבל העובד, בדומה לחוב אשר נוצר מטעם העובד, לזכותו של המעביד.

המועד לתשלום דמי החופשה

11. דמי החופשה ישולמו לכל המאוחר ביום שבו היו משלמים לעובד את שכרו, אילו לא יצא לחופשה והוסיף לעבוד; אך אם העובד יוצא לחופשה של שבעה ימים לפחות, ודרש להקדים את תשלום דמי החופשה – ישולמו לכל המאוחר שני ימים לפני תחילת החופשה.

מהאמור עולה, כי מעביד חייב לשלם לעובד את התשלום עבור דמי חופשה במועד תשלום השכר באותו החודש בו העובד יצא לחופשה.

במידה והעובד יוצא לחופשה של 7 ימים לפחות, והעובד דרש להקדים את תשלום דמי החופשה, ישולמו לעובד דמי החופשה לכל המאוחר שני ימים לפני תחילת החופשה.

מעביד אשר לא אפשר לעובד לצאת לחופשה או לא שילם לעובד את דמי החופשה, מסתכן בהרשעה בפלילים. במידה ויורשע יוטלו עליו קנסות ועונשים אף בהיבט פלילי. האחראים לכך, הינם מנהלים ואף חברי ההנהלה, באופן אישי. מיום 15.7.2014

צבירת ימי חופשה

צבירת החופשה

7.         (א)       אין החופשה ניתנת לצבירה; ואולם רשאי העובד בהסכמת המעסיק, לקחת רק שבעה ימי חופשה לפחות ולצרף את היתרה לחופשה שתינתן בשתי שנות העבודה הבאות.

(ב)       שר העבודה רשאי, בתקנות, לאסור צבירת חופשה אם לדעתו בריאות העובד או הנסיבות בהן העבודה נעשית מחייבים כי כל החופשה תינתן לעובד מדי שנה בשנה.

מהאמור עולה כנקודת מוצא, כי עובד אינו רשאי לצבור ימי חופשה.

ואולם, כחריג, בהסכמת המעביד, רשאי העובד לצבור עד שנתיים ימי חופשה בתוספת ימי החופשה שנצבר בשנה השוטפת העוקבת.

פדיון ימי חופשה
מכוח סע' 13 לחוק, משתמע כי אין לעובד זכות לפדות את ימי החופשה, למעט ימי החופשה שנצברו לזכותו עד לסיום עבודתו, הניתנים לפידיון.

פדיון חופשה

13.       חדל עובד לעבוד לפני שניתנה לו החופשה המגיעה לו עד ליום שבו חדל לעבוד, ישלם המעסיק פדיון חופשה בסכום השווה לדמי החופשה שהיו משתלמים לעובד אילו יצא לחופשה ביום שבו חדל לעבוד.

בפסק דין ע"ע 324/05 ריבה אצ'ילדייב נ' עמישב שרותים בע"מ, (מיום 27 במרץ 2006), קבע בית הדין הארצי לעבודה, כי תביעות הנוגעות לפדיון ימי חופשה, קיימות אך ורק בעת סיום יחסי עובד מעביד. כלומר, תשלום פדיון חופשה הינו כאשר העובד סיים את עבודתו אצל המעביד. כאשר מתקיימים יחסי עובד מעביד, לא ניתן לתבוע פדיון ימי חופשה. תכלית חוק חופשה שנתית הינה שהעובד יצא לחופשה בפועל, ולא יגדיל את הכנסתו של העובד על חשבון החופשה. עם זאת, לאחר סיום יחסי העבודה, פתוחה בפני העובד הדרך להגיש תביעה בגין אי תשלום ימי החופשה במשך כל תקופת העבודה. מהאמור עולה כי חל איסור לפדות את ימי העבודה, במהלך תקופת העבודה השוטפת. ואולם, במידה ונותר לזכות העובד יתרת ימי חופשה לא מנוצלים עם סיום עבודתו, ניתן לפדות את החופשה שנצברה בתשלום בתלוש השכר. ואולם, עובד אינו זכאי לפדיון ימי חופשה עבור ימי החופשה אשר צבר מעבר ל-3 שנות עבודתו האחרונות, עקב התיישנות כעולה מסע' 31 בחוק. (ראה להלן).

התיישנות חופשה שנתית

התיישנות

31.       תקופת ההתיישנות לכל תביעה על פי חוק זה, בין אזרחית ובין פלילית, היא שלוש שנים.

מהאמור עולה כי תקופת ההתיישנות על תביעות המוגשות מכוח חוק זה הינה שלוש שנים. מרוץ ההתיישנות בנוגע לתביעות הנוגעות לפדיון ימי חופשה מתחיל עם פקיעת יחסי עובד מעביד.

המיסים החלים על דמי החופשה

מדמי החופשה השוטפת ששולמו ינוכו תשלומי מס הכנסה, ביטוח לאומי וכן ביטוח בריאות. מדמי החופשה שנצברו לעובד עם סיום עבודתו, ינוכו תשלומי מס הכנסה.

התשלומים האמורים ינוכו מהשכר ששולם לעובד בגין דמי חופשה בדומה לכל שכר המשולם לעובד, כעולה מסעיף 17 לחוק, בזו הלשון.

דין התשלומים

17.       דמי חופשה, פדיון חופשה ותמורת חופשה, דינם לכל דבר כדין שכר עבודה.

סיכום

תכלית חוק חופשה שנתית הינה, לאפשר לעובד התרעננות, מנוחה ואגירת כוחות, על מנת שיחזור לעבודה במשנה מרץ, מצב אשר ישמור ויגדיל את יכולתו ותפוקתו של העובד. החופשה שנתית הינה זכות קוגנטית במסגרת חקיקת המגן, הניתנת לכלל העובדים במשק, כחלק מהחובה החלה על המעביד להעניק לעובדיו תנאי עבודה מינימאליים. הזכות לחופשה הינה מעין הגנה משפטית על העובד, עקב היות העובד בעמדת מיקוח נחותה מול המעביד על שלל מנגנוניו, אמצעיו ומשאביו.

הערה:  המידע המוצג במאמר הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים. רק הוראות החוק, הפסיקה או הוראות המוסד המטפל, מחייבות וקובעות. בכל מקרה בו נכתב לשון זכר הכוונה גם ללשון נקבה, וכן להיפך, אלא אם נאמר במפורש אחרת.

הכותב: ד"ר איתמר כוכבי, הינו מרצה בפקולטה הנדסת תעשייה וניהול בטכניון בחיפה כ-20 שנה, בקורסים חשבונאות ניהולית מתקדמת ובקרת עלויות. כמו כן, מרצה באוניברסיטת חיפה, בפקולטה לניהול – מנהל עסקים, לתואר MBA, בקורס "עקרונות החשבונאות".

ד"ר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. Dr. Faculty of  Law, University of Haifa, ISRAEL.

במקצועו רואה חשבון וכלכלן (כ-23 שנה), וכן עורך דין. בעל משרד עריכת דין (רואה חשבון), בקריית הממשלה בחיפה. תחום התמחותו דיני מיסים, משפט מסחרי ודיני עבודה.

מחבר הספר: "רווחה בעולם קפיטליסטי" Welfare in a Capitalist World, אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס.

מיקום המשרד: קריית הממשלה פל ים  7, חיפה, טל: 8621350- 04, פקס: 8621349- 04, פל': 5443671- 050

e-mail: cpa-adv-itamar@bezeqint.net

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 הכותב הינו מרצה בפקולטה הנדסת תעשייה וניהול במקצועות חשבונאות ניהולית מתקדמת ובקרת עלויות למעלה מ-15 שנה, וד"ר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.

(PhD ) Faculty of Law, University of Haifa, ISRAEL     [רואה חשבון(כלכלן)-כוכבי איתמר (C.P.A.)]

מחבר הספר: "רווחה בעולם קפיטליסטי" Welfare in a Capitalist World, אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס.

משרד עורך דין, קריית הממשלה פל ים 7, חיפה,טל: 8621350- 04, פקס:8621349- 04, פל': 050-5443671

cpa-adv-itamar@bezeqint.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתמר כוכבי

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211503 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211298 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201163 צפיות
בית המשפט השלום, גזר על מהנדס כימיה, במסגרת הסדר טיעון; הטלת עונש - 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה חצי מיליון שקלים, זאת בנוסף ובכפוף לתשלום כל המס, בגין ההכנסה שהושמטה -38 מיליון. המהנדס הורשע בהעלמת הכנסות של 38 מיליון שקלים בחשבונות בנק UBS בשוויץ, לאחר שמכר את חלקו בחברה שהיה שותף בבעלותה ברומניה. המהנדס הודה בהשמטת ההכנסה בסך 38 מיליון ₪.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201182 צפיות
בשבועות האחרונים, הופיעו או התקשרו למשרדי, אזרחים ישראלים תמימים ומזדמנים, המחזיקים מטבעות דיגיטליים, בעיקר ביטקוין. להפתעתם, הללו התבקשו על ידי מחלקת המודיעין של רשות המסים, למלא טפסים הדורשים מהם גילוי מלא על נכסיהם והמס בהתאם. האזרח צריך למלא את הטופס, תוך ציון הנכסים אותם הוא מחזיק בארץ ובחו"ל. השאלות המופנות לאותם אזרחים הינן כלליות, תוך בקשה להצהרה על נכסים. רשות המיסים מכוונת לנכסי הביטקוין, מאחר ואלה הם נכסיהם העיקריים של מקבלי טפסי ההצהרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים26/10/201407 צפיות
חוקי המס בישראל קובעים, כי מתנות פטורות ממס וזאת כל עוד הן ניתנו בתום לב. אולם, פסק דין תקדימי מחייב בבית המשפט העליון מיום 18 באוקטובר 2020, קבע כי הכנסות הרב – המערער, נכנסות בגדר סעיף 2(1) בפקודת מס הכנסה המחייב במס "השתכרות או רווח מכל עסק או משלח יד שעסקו בו תקופת זמן כלשהיא". המשמעות של הפסיקה המחייבת שהתקבלה בבית המשפט העליון הינה, שמעתה ואילך, ידוענים, מקובלים ולמעשה כל אדם בעל פרופיל חברתי – ציבורי – תקשורתי גבוה, צריך לדווח על שווי המתנות שלו, וכן – גם מחתונות ואירועים משמחים אחרים

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201069 צפיות
בימים אלה – חודש דצמבר 2016, הופיעו במשרדי, סידרה חדשה של אזרחים תמימים ומזדמנים אשר להפתעתם התבקשו על ידי רשות המיסים להסביר את מקורות הכנסתם בגין: נסיעות לחו"ל, ריבוי דירות, דירות יוקרה, רכבי יוקרה.

מאת: איתמר כוכביחוק ומשפט - כללי10/09/201247 צפיות
תַּם עִדַּן הַסּוֹדִיּוֹת הַבַּנְקָאִית בִּשְׁוַויְץ בְּעִקְבוֹת הֶסְכֵּם חִלּוּפֵי מֵידַע אוֹטוֹמָטִיִּים

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20952 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181382 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171918 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161712 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162692 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163303 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163468 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica