חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סיפור אישי על אבחון דידקטי ושינוי

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/20161859 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אני אמא לילד נהדר שלומד בכיתה ב'. כבר מגיל קטן היו לי ציפיות גבוהות מהילד שלי, הוא היה ילד נאה וחמוד מהרגע שהוא נולד והייתי ממש מרוצה ממנו. הוא היה ממושמע, קם בבוקר בקלות והולך לגן, שם הוא היה פוגש הרבה חברים, משחק ונהנה וגם הייתי שמועת דברי נחת מהגננת ומהעוזרת שבגן על כמה הוא ילד טוב וחכם. בגלל זה הופתעתי לגמרי כשבכיתה א' הוא החל להראות קשיים משמעותיים. יכול להיות שעד עכשיו הייתי עיוורת או שפשוט הוא לא היה ככה, אבל בכיתה א' הוא התחיל להתקשות בדברים בסיסיים ששאר בני כיתתו מצליחים לעשות ולהתקדם יפה מאוד. הוא לא קורא טוב כמו שאני מצפה ממנו ויכולת הבנת הנקרא שלו לוקה בחסר. חשבתי לעצמי שבסופו של דבר זו כיתה א' אז אולי זה ככה, אבל המצב לא השתפר עם הזמן, וגם לקח לי זמן לקלוט שזה בעצם לא הכי נורמלי בעולם אבל זרמתי עם זה כי פשוט יצאתי מנקודת הנחה שמתי שהוא הוא יקלוט ויצליח פתאום לקפוץ הכל בבת אחת. בכיתה ב' כבר לא לקחתי סיכונים מיותרים, פניתי למכון אבחון על מנת לבצע אבחון דידקטי ושם התברר לי שיש לו קשיי למידה מולדים ושהילד דווקא כן מתאמץ אך הוא לא מתקדם בגלל קשיים אלו. באבחון ייעצו לי ונתנו לי את הכלים לעזור לו ולתמוך בו וגם דיברו איתו ועם הצוות החינוכי בבית הספר. לאט לאט הבנו איך להתמודד עם זה והילד מצליח 'לעקוף' את המכשולים שהיו לו עד עכשיו. אין ספק ששינוי רב נעשה וממשיך להיעשות בכל יום.

להסבר על האבחון

נכתב על ידי רווית ע.

 



תגיות המאמר: אבחון דידקטי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו מומחה קידום אתרים מקצועי העוסק גם בתחום בניית אתרי אינטרנט לעסקים ולפרטיים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת vodplace

מאת: vodplaceאירועים עסקיים29/03/171833 צפיות
רוצים שערב החברה שלכם יהיה יותר מעניין ומגניב? ערכו ערב קריוקי!

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172713 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: vodplaceעסקים - כללי22/03/171263 צפיות
בואו נדבר לרגע על העובדים שלכם!

מאת: vodplaceרכב22/03/172625 צפיות
יש לכם רכב קטן? כך תבחרו גגון לרכב

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173628 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceבניין ואחזקה - כללי09/03/171333 צפיות
תחפשו את הצדיקים ותישארו איתם תמיד.

מאת: vodplaceצילום02/03/171746 צפיות
חג פורים זו הזדמנות טובה לצלם את הילדים, נסו והיווכחו.

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173628 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152158 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152461 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143957 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143526 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144162 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144147 צפיות
אבחון ליקויי למידה שונה מהאבחונים הפסיכולוגיים בכך שהוא מתמקד בליקויי למידה מנקודת מבט נוירולוגית. אבחון TOVA שונה מאבחונים אחרים בכך שהוא מבוצע פעמיים על גבי המחשב, בפעם הראשונה ללא השפעת תרופות ובפעם השנייה לאחר נטילת תרופה שאמורה לסייע בשיפור יכולת הריכוז. בעוד אבחון הליקויים יורכב ממערך בדיקות על סמך פגישה מקדימה עם יועץ אבחונים, אבחון פסיכודידקטי שלפעמים ייכלל במסגרת מערך אבחון ליקויי הלמידה יעסוק בעיקר בגורמים סביבתיים המשפיעים על מצבו הנפשי של הנבחן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica