חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבחון ילדים: קשב וריכוז, או שיש מעבר?

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/20173634 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הורים רבים חושבים שברגע שיהיה חשד להפרעת קשב וריכוז אצל הילדים שלהם, בית הספר ירים אליהם טלפון ויגיד להם לפנות לאבחון. אבל ההורים לא יודעים שמתפקידם להיות מעורבים בכל מה שקורה עם הילד שלהם בבית הספר ולבחון את ההתקדמות שלו במקצועות השונים ובהתנהגות באופן כללי. הילד לא נמצא כל הזמן בבית הספר ולכן דברים שרואים בחצי אחד של היום לא בהכרח רואים בחצי השני של היום. ילד יכול לא להראות סימנים ללקות למידה בבית אבל בבית הספר להראות סימנים. חשוב מאוד שהורים, למרות שהם עסוקים בעבודה ובדברים אחרים, שיעקבו אחר התקדמות הילד שלהם בבית הספר ובגנים וידברו מדי פעם עם המורים וצוות החינוך בבית הספר כדי לראות האם יש נקודות תורפה שכדאי להתייחס אליהם.

במידת הצורך, יש לפנות לאבחון הפרעת קשב לבדיקה של הפרעות קשב וריכוז או כל הפרעה אחרת. האבחון נקרא 'אבחון דידקטי' והוא בודק לא רק הפרעות קשב וריכוז אלא את המגוון הרחב של לקויות הלמידה. לעתים יכול ילד (וגם מבוגר) לסבול מלקות למידה משמעותית מאוד שמתגלה רק בתחום מסוים. למשל רק בתחום הכתיבה, או תחום הקריאה ולפעמים זה אפילו יותר ספציפי כשמדובר בלקות למידה נדירה יותר שפוגעת רק ברכישת שפה או בכל הנוגע למספרים.

אבחון מוקדם יכול לעזור לכם להתמודד עם הקשיים של הילד בצורה טובה יותר. במכון האבחון שאליו תפנו תקבלו את כל העצות והטיפים שיכולים להועיל לכם וכמובן להכווין את צוות בית הספר.

פניה בהקדם!

חשוב מאוד לא לחכות עם ביצוע האבחון מהסיבה הפשוטה - ככל שמחכים יותר זמן עם האבחון או שלא ממהרים לגשת לאבחון הילד יכול לסבול מבעיות קשות של דימוי עצמי נמוך או בעיות נוספות שנגרמות כתוצאה מחוסר ההבנה של הסביבה את הבעיה שלו או מאי ההבנה שלו עצמו למה הוא סובל מקשיים בעוד ששאר הילדים לא. ילד לא צריך לספק תירוצים והסברים, ייתכן והוא לא מודע לכל תחום לקויות הלמידה הוא חושב שאולי הבעיה היא בו עצמו ולמרות שהוא משתדל ומנסה הוא לא מצליח לעשות כלום. כל זה עלול לגרום לתסכול רב, אז אל תהססו לגשת למכון האבחון הקרוב אליכם ולבצע אבחון.

 



תגיות המאמר: לקויות למידה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו מומחה קידום אתרים מקצועי העוסק גם בתחום בניית אתרי אינטרנט לעסקים ולפרטיים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת vodplace

מאת: vodplaceאירועים עסקיים29/03/171843 צפיות
רוצים שערב החברה שלכם יהיה יותר מעניין ומגניב? ערכו ערב קריוקי!

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172723 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: vodplaceעסקים - כללי22/03/171267 צפיות
בואו נדבר לרגע על העובדים שלכם!

מאת: vodplaceרכב22/03/172629 צפיות
יש לכם רכב קטן? כך תבחרו גגון לרכב

מאת: vodplaceבניין ואחזקה - כללי09/03/171337 צפיות
תחפשו את הצדיקים ותישארו איתם תמיד.

מאת: vodplaceצילום02/03/171751 צפיות
חג פורים זו הזדמנות טובה לצלם את הילדים, נסו והיווכחו.

מאת: vodplaceמסחר אלקטרוני02/03/172710 צפיות
כמות הלקוחות הפוטנציאלים שלך מוגבלת למיקום שלך, אבל באמצעות חנות וירטואלית אתה יכול להסיר מחסומים אלו.

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161867 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152167 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152468 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143969 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143531 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144169 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144153 צפיות
אבחון ליקויי למידה שונה מהאבחונים הפסיכולוגיים בכך שהוא מתמקד בליקויי למידה מנקודת מבט נוירולוגית. אבחון TOVA שונה מאבחונים אחרים בכך שהוא מבוצע פעמיים על גבי המחשב, בפעם הראשונה ללא השפעת תרופות ובפעם השנייה לאחר נטילת תרופה שאמורה לסייע בשיפור יכולת הריכוז. בעוד אבחון הליקויים יורכב ממערך בדיקות על סמך פגישה מקדימה עם יועץ אבחונים, אבחון פסיכודידקטי שלפעמים ייכלל במסגרת מערך אבחון ליקויי הלמידה יעסוק בעיקר בגורמים סביבתיים המשפיעים על מצבו הנפשי של הנבחן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica