חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסחר במניות

מאת: שלום כהןמסחר יומי11/07/20161456 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיום, בעקבות התפתחות האינטרנט והטכנולוגיה, התחום של מסחר בבורסה השתנה באופן משמעותי וניכר. כיום, מסחר במניות ומסחר בבורסה בארץ ובעולם הפך להיות קל יותר מאי פעם, ואת רוב הפעולות ניתן לבצע באופן עצמאי, בלי לצאת מן הבית. רבים מן הבנקים ובתי ההשקעות הגדולים מציעים ללקוחותיהם, בין השאר, אפשרות של מסחר עצמאי בבורסה דרך אתר אינטרנט או אפילו דרך אפליקציה בטלפון הנייד. במאמר זה, יינתן רקע כללי אודות המסחר בבורסה, עבור משקיעים בתחילת דרכם.

מניות

אחת מן האופציות הבולטות לביצוע פעולות בבורסה היא מסחר במניות. מניה היא למעשה חלק כלשהו בחברה. ערך המניה עומד ביחס ישר לשווי החברה בשוק, כך שכדאי לרכוש מניות של חברות בעלות פוטנציאל גבוה להצלחה. את הרווח מקבלים כתוצאה ממכירת המניה- הרווח עצמו הוא בעצם ההפרש בין הסכום בו נרכשה המניה לבין הסכום בו היא נמכרת. במקרים אחרים, מתקבל רווח ממניה כאשר מתקיימת חלוקת דיבידנדים- תשלום שמעבירה החברה לבעלי המניות.

מסחר באג"ח

עוד אופציה נפוצה עבור מסחר בבורסה היא מסחר באגרות חוב, או בשמן המקוצר אג"ח. אג"ח היא למעשה הלוואה- הרוכש אג"ח מעניק הלוואה לגוף מסוים, ממשלתי או פרטי. לאחר תקופה מסוימת, יקבל המלווה את מלוא הסכום, בתוספת ריבית בשיעור מסוים. באופן כללי, הריבית עולה ככל שהלווה יציב פחות. כך, למשל, אגרות חוב ממשליות מהוות השקעות סולידיות יחסית, שכן מדובר בגוף יציב, אך הריבית המתקבלת בהחזר ההלוואה הינה נמוכה בהתאם.

התאמת רמת הסיכון המתאימה

באופן כללי, קיימות אפשרויות רבות להשקעה בעלות רמה שונה של סיכון. בעת המסחר בבורסה, ובעיקר במקרים של מסחר עצמאי בבורסה אשר מתבצע ישירות ובאופן בלעדי על ידי הלקוח, ניתן לבחור בין מגוון רחב של אפיקי השקעה אפשריים.

חשוב להבין כי לא כל השקעה תתאים לכל אחד, ואין כל סיבה שכל לקוח יבחר דווקא בהשקעה נועזת בעלות אחוזי תשואה עצומים. עם זאת, כדי להרוויח סכום משמעותי לא כדאי גם לדבוק אך ורק בערוצי השקעה סולידיים מדי. האפשרות הטובה ביותר היא, ככל הנראה, לבחור ב"דרך המלך", ולחלק את סכום ההשקעה בין ערוצי השקעה שונים המתאפיינים ברמת סיכון שונה ובתשואה שונה בהתאם.

בכל מקרה שהוא, כדי לבנות את תיק ההשקעות בצורה נכונה ולבצע החלטות נכונות, למשקיע המתחיל כדאי להיעזר בעצותיו של יועץ השקעות, אשר יוכל לתרום מן הידע שלו ומניסיונו בתהליכים השונים המתרחשים בשוק ההון.

 



תגיות המאמר: מניות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20924 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/20995 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/191086 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/191382 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי28/11/191124 צפיות
רוצים לחזק את השיווק והפרסום של העסק שלכם ולהזמין רולאפ איכותי וייחודי שיסייע לכם בכך? רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים במקום הטוב ביותר ממנו אתם מבצעים את ההזמנה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי21/11/191430 צפיות
עומדים לרכוש מגהץ קיטור חדש? רוצים להכיר קצת יותר את הטכנולוגיות השונות בתחום בכדי שתוכלו לבחור את מגהץ הקיטור הטוב והנכון ביותר בשבילכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195839 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בנושא מסחר יומי

מאת: שלום כהןמסחר יומי13/07/161647 צפיות
רבים מאמינים כי מסחר בבורסה מבוסס על מזל בלבד, ממש כמו מילוי של טופס לוטו. עם זאת, במציאות המצב שונה בתכלית. למעשה, לפני שסוחרים בבורסה חשוב מאוד

מאת: שלום כהןמסחר יומי11/07/161490 צפיות
בעבר, כמעט ולא הייתה אפשרות לבצע מסחר עצמאי בבורסה, וזאת כיוון שלא הייתה נגישות למסחר והוא היה צריך להתבצע פיזית ממקומות מסוימים. עם זאת, כיום המצב שונה בתכלית. עקב התפתחות הטכנולוגיה ורשת האינטרנט, כיום ניתן לבצע...

מאת: avivroyמסחר יומי03/09/152466 צפיות
תחום האופציות הבינאריות הפך למרכזי בעולם המסחר הישראלי בשנים האחרונות. הגם שמדובר בתחום הנחשב לפשוט יותר מאשר תחומים מקבילים אחרים, הוא מציע מגוון רחב מאד של אפשרויות השקעה ומסחר

מאת: מסחר בינלאומימסחר יומי08/06/151660 צפיות
רבות דובר על שוק ההון, זהו שוק גדול ובו אפשרויות השקעה רבות וכמו כן שחקנים רבים המשתתפים בו. לדוגמה בתי השקעות, בנקים, חברות ביטוח, משקיעי פורקס ואפילו אתה שקורא כרגע שורות אלו.

מאת: רן טוביהמסחר יומי29/12/141783 צפיות
למה אינך זוכה עם הניתוח הטכני להצלחה שהובטחה לך מהמרצים שלך למסחר בשוק ההון? מדוע גם כשאתה מומחה ומיומן בניתוח - עדיין אתה חווה הרבה כישלונות? אז הנה עבורך חומר למחשבה...

מאת: רן טוביהמסחר יומי22/12/141642 צפיות
האם השימוש באוסילאטורים ואינדיקאטורים בביצוע עסקאותיך יביאו לך יתרון ויניבו עבורך הצלחה, או שמא דווקא כשתסתמך עליהם במסחר... כישלון - לשם הם יובילו אותך?

מאת: רן טוביהמסחר יומי03/11/142335 צפיות
כאדם רציני, הגיוני והגון - האם יעלה על דעתך לנתח אדם כלשהו, כשברור לך שלא עברת שום הכשרה מתאימה? או לפתוח קליניקה ולשמש כפסיכולוג מבלי שלמדת וקיבלת רישיון אוניברסיטאי כנדרש בחוק?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica