חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הטעות הגורלית בניתוח הטכני

מאת: רן טוביהמסחר יומי29/12/20141782 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
למה אינך זוכה איתו להצלחה המובטחת?
מדוע גם כשאתה מומחה ומיומן בניתוח
עדיין אתה חווה הרבה כישלונות?
אז הנה עבורך חומר למחשבה...

הרי אתה יודע שהניתוח הטכני, וגם זה הפונדמנטלי, הנם שני סגנונות הניתוח העיקריים שמשמשים כגולת הכותרת של המרצים לסטודנטים ולתלמידים הבאים לרכוש השכלה במסחר בשוק ההון.

אם נתמקד בניתוח הטכני נמצא שהמרצים מביעים כזו התלהבות בשעת ההסבר על אופן הניתוח הטכני – כזה או אחר – עד שמאזיניהם מלאי התרגשות וקוצר רוח להתחיל במסחר, כדי שכבר יוכלו לייצר לעצמם ערמות מזומנים.

בעיני רוחם הלומדים רואים לנגד עיניהם כיצד הם עומדים ליצור הכנסות משמעותיות משוק ההון, שלא לדבר אף על פנטזיות של התעשרות בתוך פרק זמן לא ארוך.

מבחינתם, זהו! הם הגיעו למקום הנכון, לזמן הנכון, והנה הם בתחילתה של דרך מוצלחת לקראת רווחתם הכלכלית, השלכת דאגותיהם הפיננסיות והצפי להגשמת חלומותיהם.

אלא שדי מהר המציאות טופחת על פניהם. כאשר הם מיישמים את כללי הניתוח הטכני אותם רכשו, לא עובר זמן רב עד לרגע שמתגלה להם שהדברים לא כל כך "עובדים" כפי שחשבו.

מהן הסיבות?
הראשונה – הניתוח הטכני "הקלאסי" מתאים יותר לשוק המניות מאשר לתחום המט"ח, הסחורות והמדדים.
השנייה – קיים פער עצום בין הזמן בו ניתן לבחון מגמה ראשית, משנית ומינורית במניות למקבליהן במט"ח וכל השאר.
השלישית – בכל מקרה, גם כשמדובר במניות ובוודאי כשמדובר על מט"ח ודומיו, אחוזי ההצלחה אינם דרמטיים כפי שניתן היה אולי לחשוב תחילה, ועומדים בסך הכול על כשישים אחוז.
הרביעית – לנתח גרפים של כל מכשיר פיננסי כלשהו לפי העקרונות של הניתוח הטכני "הקלאסי" שלרוב נלמד במכללות השונות הוא בעייתי מיסודו מלכתחילה. 
החמישית – את עקרונות הניתוח הטכני שמעבר לזה "הקלאסי" בדרך כלל לא מלמדים. יש לכך כמה סיבות, אולם בראש ובראשונה מהטעם הפשוט שרבים לא מכירים אותם. אתה זקוק להרבה זמן מסחר ומיומנות כדי לרכוש אותם וכדי שתוכל להבין כיצד להעביר אותם הלאה לתלמידך...

מה שכן מלמדים אותך זה בדרך כלל את סגנון הניתוח הטכני הקלאסי שאינו באמת שווה הרבה. הבעיה היותר קריטית היא שלמעשה כולם, כולל המרצים עצמם, נותנים אמון כל כך גבוה בסגנון הניתוח האמור, שהם פשוט משוכנעים שהוא פנטסטי.

הדבר גם משתקף באופן שבו הם מוסרים את האינפורמציה – מלאה התלהבות ותחושת הצלחה, שפעמים רבות מדביקה את שומעיהם ומשכנעת אף אותם.

יחד עם זאת יש לציין, שלרוב הם באמת מאמינים במה שהם אומרים, ומוסרים את המידע לגמרי בתום לב, לאו דווקא מתוך כוונת זדון או ניסיון להטעות.

אז מהי בכל זאת אחת הבעיות המרכזיות של ניתוח מסוג זה שמוביל לכישלונו?
ראה, במיוחד במט"ח מדובר "במשחק אפס". כלומר, אם תבחן את המחיר בנקודת זמן של חודש למשל, תמצא שחלה עליה או ירידה של אחוזים בודדים, אולם במהלך אותו חודש הרי היו בינתיים עליות וירידות של פיפסים רבים. במילים אחרות – סוחר שפתח עסקה מוצלחת מתחילת החודש ועד סופו הרוויח כמה עשרות פיפסים. אולם חברו שפתח במהלך אותו חודש מספר רב של עסקאות, הרי שבהנחה שרובן או כולן היו מוצלחות, מלמדות שהוא הרוויח מאות פיפסים.

כעת, הוסף לכך את העובדה שיש לך במסחר שתי אפשרויות – שהמחיר יעלה או ירד. סטטיסטית, גם אם אין לך שום הבנה בשוק ההון או בניתוח, הרי שאם תפתח עסקאות באופן סתמי, הרי סיכוייך להצליח בעסקה עומדת על חמישים אחוז.

אם תמשיך כך לאורך זמן, אזי הסטטיסטיקה תצביע על כך שבמחצית מהמקרים הרווחת מעסקאותיך ובמחציתם השנייה עסקאותיך ספגו הפסדים.

אבל... נשאלת השאלה כיאה לאותה סטטיסטיקה – כל זאת באיזה תנאי? והתשובה לכך תהיה שבתנאי כמובן שבכל עסקה שפתחת השוות את כמות הפיפסים כיעד הרווח לזה בו הגבלת את ההפסד. למשל, הגדרת שבעים  פיפסים יעד רווח, מול שבעים פיפסים הגבלת הפסד. 
אם כך אתה מבין שלאורך זמן חשבונך נותר למעשה באותו מצב – לא מורווח ולא מופסד אולם כמובן אינך מעוניין בכך, וזאת משני טעמים: קודם כל – אתה בכל זאת תהיה מעט מופסד היות ששילמת עמלות, וכמו כן – הרי בסופו של דבר בכוונתך כן להרוויח.

ולכן, מה שתרצה לעשות הוא כמובן מה שעושים כל הסוחרים – מציבים יעד גבוה יותר כרווח מאשר הגבלת ההפסד.

רק שכך תתחיל אצלך הבעיה הדומה לזו שאצלם! ומהי? הסטטיסטיקה של חמישים אחוז מול חמישים אחוז כבר לא תוכל לעמוד במבחן המציאות. הנתונים השתנו, ואיתם גם אחוזי ההצלחה. לא צריך להיות מומחה לסטטיסטיקה בשביל להבין זאת. את זה לומדים בתיכון.

תוכל גם להבין זאת באופן נוסף אם תשאל את עצמך – מה "קל", מהיר ושכיח יותר מבחינת המחיר: לנוע עשרה פיפסים או עשרים? התשובה הרי ברורה – עשרה. יוצא שאם הצבת כהגבלת הפסד יעד נמוך יותר במספר הפיפסים מול זה שהגדרת כיעד רווח, תמיד יותר עסקאות שלך יופסדו – גם אם ניתחת נכון את השוק על פי עקרונות הניתוח הטכני הקלאסי, כך שבסופו של דבר המחיר השיג את היעד שהגדרת כרווח. אלא שלפני כן הוא "ביקר" במחיר עצירת ההפסד שהצבת!

לניתוח הטכני הקלאסי יש יתרון קל יחסי עבורך היות שבאמצעותו אתה יודע לאמוד במידת מה טוב יותר את כיוון המסחר הצפוי בהמשך – וזה בגלל כמובן תרחישים קודמים שקרו בסיטואציות דומות לאלו שאתה נמצא בהן באותו רגע על הגרף.

אולם כדי שתוכל להשיג את אותם שישים אחוזי הצלחה לערך של סגנון הניתוח האמור, אתה למעשה חייב להיות כל הזמן ליד המחשב ולפתוח כל עסקה ועסקה שתואמת את האיתות שמספק לך הניתוח הטכני. מה שבפועל במציאות בלתי אפשרי, שכן לכל אדם יש גם צרכים אחרים נוספים בחיי היומיום מעבר למסחר בלבד. אתה צריך להיות בעבודה, אתה יוצא לסידורים, מידי פעם עושה הפסקות לארוחות, עליך להקדיש שעות שינה וכדומה... מה גם שמלכתחילה זה לא אנושי לצפות ממך,כמו מכל סוחר אחר, לשבת כל היום צמוד למסך הגרפים.

אז מה כן תוכל לעשות?
הימנע מלהסתמך על הניתוח הטכני הקלאסי שלמדת ככלי העיקרי איתו תקבל החלטה לגבי עסקה כזו או אחרת. השתמש בו רק כבסיס עליו תבנה ניתוח טכני אחר. אחרת -אתה מזמן לעצמך כישלונות ומפחי נפש!

מהו אותו "אחר"? עבוד "חכם", לא שגרתי כמו כולם, כי רובם המכריע הרי מפסיד ואינך רוצה להימנות עליהם, לא כן?!

חשוב "מחוץ לקופסא" – למד לקרוא את הגרף. הגרף הוא זה "שמדבר" אליך, הרבה פחות ממנו כל האינדיקאטורים, האוסילאטורים והסימונים האחרים למיניהם.

סחור הרבה – פתח מספר רב של עסקאות לאורך זמן ולמד מהן. בתחילת דרכך עשה זאת לאו דווקא במסחר עם כספך האמיתי! רכוש את הניסיון והמיומנות איתם תלמד לבחון אחרת את תמונת המצב, תבחין שיש אפשרויות ניתוח טכני אחרות ומגוונות, שהן יעילות מאלו של זה "הקלאסי" שלימדו אותך.

 

95% מפסידים בשוק ההון! - אל תהיה אחד מהם! 
למד את הסיבות החדות והברורות לכישלון רוב הסוחרים והבן כיצד אתה תימנע מכך! 
קבל את הדו"ח החינמי: "כיצד תימנע עצמך מהפסדים"
הכותב הנו בעל האתר www.fxitsrun.com העוסק במסחר בשוק ההון

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
אל תיפול בפח!

95% מפסידים בשוק ההון! - אל תהיה אחד מהם!

למד את הסיבות החדות והברורות לכישלון רוב הסוחרים והבן כיצד אתה תימנע מכך!

קבל את הדו"ח החינמי: "כיצד תימנע עצמך מהפסדים"

הכותב הנו בעל האתר www.fxitsrun.com העוסק במסחר בשוק ההון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רן טוביה

מאת: רן טוביהמט"ח12/01/151976 צפיות
מהו למעשה "המסחר החברתי"? מדוע מתרבות החברות שמצטרפות למתן שירות לסוג מסחר זה? האם זה אמור ללמד שמדובר בסגנון מסחר שלכאורה מאוד כדאי?

מאת: רן טוביהמסחר יומי22/12/141642 צפיות
האם השימוש באוסילאטורים ואינדיקאטורים בביצוע עסקאותיך יביאו לך יתרון ויניבו עבורך הצלחה, או שמא דווקא כשתסתמך עליהם במסחר... כישלון - לשם הם יובילו אותך?

מאת: רן טוביהמט"ח15/12/141863 צפיות
סוחרים שמנתחים את השוק בגישה הפונדמנטלית עושים שימוש נרחב בחדשות הכלכליות. האם הסוחר בגישה הטכנית אמור להתעלם מהן? מסתבר שאפשר - אך בהחלט לא תמיד רצוי!

מאת: רן טוביהמט"ח08/12/141853 צפיות
הטעות הגדולה ביותר שעושים סוחרים כשהם בוחרים עם איזו תוכנה הם מעוניינים לעבוד, וכיצד אתה תימנע מאותה טעות! ואם בכל זאת כבר שגית - איך תתקן זאת אחת ולתמיד.

מאת: רן טוביהמט"ח30/11/141880 צפיות
למסחר במטבע חוץ אכן יש פוטנציאל רווח אדיר ותוך אפשרות שזה יקרה בפרק זמן קצר, אבל גם אסור לך להתייחס בביטול או זלזול למספר לא קטן של מהמורות שיכולות להסב לך נזק!

מאת: רן טוביהשוק ההון24/11/141049 צפיות
תופתע די במהירה עד כמה הצעות מאוד מפתות יוצגו בפניך על-ידי ברוקרים שונים רק כדי שסה"כ תפתח את חשבון המסחר שלך דרכם! אבל מה שקריטי מבחינתך הוא כיצד להתמודד נכון עם ההצעות והפיתוי הרב מעומד מאחוריהן!

מאת: רן טוביהשוק ההון17/11/141282 צפיות
לאחר שעשית את כל ההכנות כדי להפוך לסוחר בשוק ההון - אתה משתוקק לצבור רווחים. לשם כך הרי פנית לתחום, לא?! זה בהחלט אפשרי, רק עליך לענות לעצמך על כמה שאלות כדי לוודא סופית את אפשרותך לקפוץ למים העמוקים.

מאמרים נוספים בנושא מסחר יומי

מאת: שלום כהןמסחר יומי13/07/161646 צפיות
רבים מאמינים כי מסחר בבורסה מבוסס על מזל בלבד, ממש כמו מילוי של טופס לוטו. עם זאת, במציאות המצב שונה בתכלית. למעשה, לפני שסוחרים בבורסה חשוב מאוד

מאת: שלום כהןמסחר יומי11/07/161455 צפיות
כיום, בעקבות התפתחות האינטרנט והטכנולוגיה, התחום של מסחר בבורסה השתנה באופן משמעותי וניכר. כיום, מסחר במניות ומסחר בבורסה בארץ ובעולם הפך להיות קל יותר מאי פעם, ואת רוב הפעולות ניתן לבצע באופן עצמאי...

מאת: שלום כהןמסחר יומי11/07/161489 צפיות
בעבר, כמעט ולא הייתה אפשרות לבצע מסחר עצמאי בבורסה, וזאת כיוון שלא הייתה נגישות למסחר והוא היה צריך להתבצע פיזית ממקומות מסוימים. עם זאת, כיום המצב שונה בתכלית. עקב התפתחות הטכנולוגיה ורשת האינטרנט, כיום ניתן לבצע...

מאת: avivroyמסחר יומי03/09/152465 צפיות
תחום האופציות הבינאריות הפך למרכזי בעולם המסחר הישראלי בשנים האחרונות. הגם שמדובר בתחום הנחשב לפשוט יותר מאשר תחומים מקבילים אחרים, הוא מציע מגוון רחב מאד של אפשרויות השקעה ומסחר

מאת: מסחר בינלאומימסחר יומי08/06/151659 צפיות
רבות דובר על שוק ההון, זהו שוק גדול ובו אפשרויות השקעה רבות וכמו כן שחקנים רבים המשתתפים בו. לדוגמה בתי השקעות, בנקים, חברות ביטוח, משקיעי פורקס ואפילו אתה שקורא כרגע שורות אלו.

מאת: רן טוביהמסחר יומי22/12/141642 צפיות
האם השימוש באוסילאטורים ואינדיקאטורים בביצוע עסקאותיך יביאו לך יתרון ויניבו עבורך הצלחה, או שמא דווקא כשתסתמך עליהם במסחר... כישלון - לשם הם יובילו אותך?

מאת: רן טוביהמסחר יומי03/11/142335 צפיות
כאדם רציני, הגיוני והגון - האם יעלה על דעתך לנתח אדם כלשהו, כשברור לך שלא עברת שום הכשרה מתאימה? או לפתוח קליניקה ולשמש כפסיכולוג מבלי שלמדת וקיבלת רישיון אוניברסיטאי כנדרש בחוק?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica