חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אני ואתה? או אלי ומריאנו?

מאת: אבי שניאורמסחר אלקטרוני28/12/20091455 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דואר ישראל – אני ואת/ה? או, אלי ומריאנו?

Time is money , זמן זה כל העניין .
מאמר זה עוסק בשרות הקלוקל שמספקת חברת דואר ישראל ללקוחותיה בנושאי דיווח על דברי הדואר.

המאמר נכתב בימים האחרונים של שנת 2009, ממש לפני הכניסה ל-2010.
אנו נמצאים בעידן בו זמן=כסף בא לידי ביטוי יותר מתמיד ובכל תחום ובעיקר בתחום המסחר.
לסוחרים קטנים העושים שימוש רב בשירותי הדואר ולאזרח הרגיל, חשוב ביותר להיות מעודכנים ולקבל מידע על מיקום דברי הדואר אותם שלחו או אמורים לקבל. אך הבטחות לחוד ומציאות לחוד כפי שנראה מיד.

דואר ישראל שוקד מזה שנים (לפי פרסומי החברה והודעות לעיתונות) לשפר, לשכלל ולהצעיד קדימה את השירותים אותם הוא אמון לספק לציבור.
האם זה באמת מה שחברת הדואר עושה ?
אם נשפוט לפי מסעות הפרסום בכיכובם של צמד הקומיקאים המעולה אלי ומריאנו המצב מצויין, אנו מקבלים שירותים מהירים, מתקדמים , כאלו שלא חשבו עליהם קודם לכן, ממש אידיליה.

מעיון במספר פרסומים שונים אנו מקבלים תמונה ברורה למדי של מה דואר ישראל אמור לספק לנו כצרכנים וגם תמונה מעניינת על עלויות מסעות הפרסום של החברה.
שימו לב לנתונים הבאים ושימו גם לב לתאריכי הפרסום:

1. 27.02.2006 ב- Ynet מצוטט יו"ר החברה מר אדרי אומר:
"הצבי יוסיף ללוות את דואר ישראל בעיצוב חדש", אומר יו"ר החברה, יעקב (קוקי) אדרי, "הצבי החדש מזנק לעבר העתיד בלבוש צעיר ועכשווי ומבטא את הערכים המעודכנים של החברה: גיוון , מהירות, אמינות, קידמה ורווחיות, שגובשו לקראת הפיכת רשות הדואר לחברה עסקית המתמודדת בסביבה תחרותית ".
מנכ"ל החברה סרב למסור את עלויות הפרסום ואמר:
"מהרגע שאנחנו פועלים בסביבה תחרותית, אנחנו צריכים לפעול לפי הכללים העסקיים, שכוללים דיסקרטיות בקשר להוצאות הפרסום וההסכמים עם נותני השירותים. התקציב אינו ממומן מכספי ציבור אלא מתקציב חברת הדואר שהיא חברה עסקית לכל דבר"

2.   17.06.2007 במגזין פרומו פורסם:
"חברת דואר ישראל משיקה בימים אלה מהלך פרסומי רחב-היקף בתקציב מדווח של כ 1.5 מליון דולר, באמצעות משרד הפרסום גלר-נסיס ובכיכובם של צמד הפרזנטורים המלווים את חברת הדואר מזה מספר שנים - אלי פיניש ומריאנו אידלמן . "

3. 16.3.2008 בביזפורטל פורסם:
"חברת דואר ישראל משיקה בימים אלה קמפיין פרסום חדש לשירות "מט"ח ללא עמלה " בסניפי הדואר בתקציב של 5 מיליון שקל, באמצעות משרד הפרסום "גליקמן-נטלר סמסונוב" ובכיכובם של אלי ומריאנו - הכוכבים המלווים את חברת דואר ישראל מזה מספר שנים . "

4. 2.6.2009 בניוז 1פורסם:
"חברת דואר ישראל משיקה קמפיין חדש. הקמפיין יעסוק בשירות הוותיק והפופולרי בקרב לקוחות החברה "קונים מט"ח ללא עמלה ומגרילים את הכסף חזרה" ו"עוברים דירה"- שירות חדש וייחודי. היקף הקמפיין מוערך בכ-5 מיליון שקל ומתבצע באמצעות משרד הפרסום גליקמן, נטלר סמסונוב ובכיכובם של אלי ומריאנו - הפרזנטורים הקבועים של חברת דואר ישראל. הקמפיין יעלה במהלך חודש יוני ויכלול טלוויזיה, עיתונות, רדיו ופעילות ענפה בנקודות המכירה בסניפי הדואר . "

5. 18.10.2009 ב-thecom פורסם:
"אבי הוכמן, מנכ"ל חברת דואר ישראל: "חברת דואר ישראל ממשיכה במהפכה הצרכנית, אנו מאתרים איזה שירות הציבור צריך ועם המערך התפעולי והנסיון של דואר ישראל בונים עבורו את השירות הטוב ביותר."
 לקידום השרות מעלה חברת דואר ישראל קמפיין חדש בטלויזיה, בעיתונות ובסניפי הדואר, עם אלי ומריאנו בהיקף של 4 מליון ? באמצעות משרד הפרסום גליקמן, נטלר סמסונוב. "

כפי שמצטייר מ-5 פרסומים שונים מ-2006 ועד היום (ויש עוד עשרות כאלו), חברת הדואר משקיעה מיליוני שקלים במסעות פרסום, הכל כמובן למען הציבור ולמען קידום מוצרים ושירותים חדשניים שייתנו לנו "גיוון , מהירות, אמינות, קידמה ורווחיות".
פנטסטי, לא ? מי לא מוכן לקבל מדיניות כזו ?
הבעיה היא שאלו הצהרות בלבד, הבעיה היא שזה פרסום וספין בלבד, המעשים שמסתתרים אחריהם מועטים וממש, אבל ממש לא מספקים כדי להביא את דואר ישראל לקדמת הטכנולוגיה בתחום עליו היא אמונה.

תשאלו ודאי על בסיס מה אני טוען טענות קשות אלו ?
אפרט כאן 2 דוגמאות מייצגות מהתקופה האחרונה, להזכירכם, אנחנו בשלהי 2010

א. דוגמא ראשונה – משלוח דואר אויר רשום לגרמניה.
1. בתאריך 16.10.2009 שלחתי מכתב רשום לגרמניה.
2. באתר הדואר נרשם שדבר הדואר הועבר ליחידת הדואר בבן-גוריון להטסה לחו"ל ב-22.10.2009
כן, אתם רואים נכון, 6 ימים מכפר-סבא לבן-גוריון.
3. הנמען הודיע לי ברוב טובו בתאריך 12.11.2009 שקיבל את המעטפה.
לקח למעטפה בדואר אויר 26 יום להגיע לגרמניה (כמובן שבאשמת הדואר הגרמני...)
4. ומה מדווח באתר דואר ישראל ?
מדווח רק שדבר הדואר הוטס לחו"ל ותו לא. הפסקתי לבדוק ב-28.12.2009, 45 ימים אחרי ההגעה לנמען, מספיק זמן כדי לדווח לי על הגעתה, לא ?
במילים אחרות למי שלא מבין, זה מה שנקרא שירותים מתקדמים. דואר ישראל לא מדווח על מסירת המעטפה, דבר שודאי הוא יודע מכיוון ובמסירה בוצעה סריקת הבר-קוד שעל המעטפה והנמען חתם על קבלתה. אני משוכנע שדיווח על כך הועבר בו ברגע מדואר גרמניה למחשבי חברת דואר ישראל, אבל לנו הצרכנים לא מדווח דבר.
לדואר ישראל נוח לרשום: "לגבי דואר רשום המיועד למדינות אחרות אין אפשרות למעקב באינטרנט לאחר יציאת דבר הדואר מהארץ" .
איזה תירוץ מסכן כשדיווחי הדואר בעולם מועברים בין רשות אחת לשנייה בזמן אמיתי.

קישור לתמונת דוגמא 1

ב. דוגמא שנייה – קבלת חבילה מהונג-קונג
1. נשלחה חבילה ללקוח שלי מהונג-קונג. החבילה נשלחה בשילוח אוירי רגיל והשולח סיפק מספר משלוח
החבילה נשלחה בתאריך 25.11.2009
את מסלולה של החבילה יכולנו לראות בקלות באתר הדואר מהונג-קונג, שימו לב:

הכל מופיע כאן, תאריך המשלוח, תאריך היציאה מהונג-קונג, תאריך ההגעה לישראל, תאריך ביקורת המכס, הודעה על עיכוב בגלל תשלום מיסים ותאריך המסירה שבוצעה ב-9.12.2009
הלו, שמתם לב שהכל, אבל הכל מדווח לדואר בהונג-קונג?  האם יש נציג של דואר הונג-קונג שיושב לו בתל-אביב ומקליד את הנתונים? כמובן שלא, דואר ישראל מעביר את הדיווחים הללו לרשות הדואר השולחת באופן ממוחשב ואוטומטי.

2. ומה מוצג באתר דואר ישראל ?
שום דבר. בדואר טוענים בתוקף שאין להם פרטים. אתם מבינים, הם מעבירים פרטים לדואר הונג-קונג אבל לאתר של דואר ישראל אין קשר, אין כל מידע ולנו כצרכנים לא מדווח דבר.
בדקתי את סטטוס החבילה לאחרונה ב-28.12.2009, 19 יום לאחר שהחבילה שוחררה וזה מה שמופיע:

קישור לתמונת דוגמא 2

מישהו צריך הסבר כאן?
כפי שאתם רואים ומבינים, עם שרות כזה קשה או בלתי אפשרי לנהל פעילות עסקית מסודרת בעידן בו הזמנות, תשלומים ומעקב אחר כל שרשרת המסחר נעשית באינטרנט ב-on-line
דואר ישראל שם מקלות בגלגלי הקידמה והמסחר ולא פועל בכלל או לא פועל מספיק כדי לספק את השרות הבסיסי והחיוני עליו הוא מופקד=דואר.
משום מה בחרו בדואר ישראל באסטרטגיה של החדרת מוצרים ושירותים רבים ממכירת ביטוח ועד למכירת מוצרי אלקטרוניקה ואפילו המציאו כאן פטנט עולמי של גבייה עבור שחרור חבילות EMS , גם אם הן פטורות מס,  אך שכחו מאחור את ליבת הפעילות, קרי קבלה ומשלוח של דברי דואר ואספקת שירותים הקשורים לזאת.
זוכרים מה אמר יו"ר החברה ב-2006? הנה תזכורת: "הצבי החדש מזנק לעבר העתיד בלבוש צעיר ועכשווי ומבטא את הערכים המעודכנים של החברה: גיוון , מהירות, אמינות, קידמה ורווחיות..."
זוכרים מה אמר מנכ"ל החברה ב-2008?
"חברת דואר ישראל ממשיכה במהפכה הצרכנית, אנו מאתרים איזה שירות הציבור צריך ועם המערך התפעולי והניסיון של דואר ישראל בונים עבורו את השירות הטוב ביותר."

אז עם עובדות כאלו שתיארתי, ספרו לי איפה העכשווי? איפה המהירות? איפה האמינות? איפה הקדמה?
לאן כל אלו נעלמו ?
הכל נעלם ונשארנו רק עם הלבוש, התדמית, הפרסומת.

אלי ומריאנו צוחקים כל הדרך אל הבנק ואילו משתמשי הדואר בוכים כל הדרך אל הדואר...
איפה ההיגיון איפה ?  מדוע משקיעים מיליוני שקלים בפרסום, ביחצנות וב-show על חשבון קידום המוצר הבסיסי עליו נשענת החברה ושעליו קיבלה את המנדט לפעול בו ?
מדוע בישראל של 2010 שירותי הדואר נראים כמו במדינת עולם שלישי ?

לצערי אין לי תשובות לספק לכם הקוראים. זה מקומם, זה מרגיז וזה מצריך ביקורת וטלטול רציניים.
דבר אחד אני יכול להבטיח לכם, אם תיקחו מהם את המונופול, אם תאפשרו תחרות בתחום הדואר, תראו כמה מהר נקבל כאן שירותים מתקדמים בדומה למדינות כמו ארה"ב, אנגליה וכד'.
לגבי ההפרטה, פורסם ממש בימים אלו על תוכנית האוצר להפריט את החברה באמצע 2010, בהתאם לפרסומים עושה רושם שעיקר הקושי הוא בדרך להפוך את בנק הדואר לבנק רגיל. רבותי, אתם שוכחים את המהות של חברת הדואר! כדאי שהמעורבים בעניין יקראו מאמר זה ויבינו שצריך קודם לרפא את החוליים הקיימים לפני שהופכים את החברה לעוד בנק עם עוד הנהלה ועוד דירקטוריון ועוד עובדים ועוד ג'ובים...

אולי בלי אלי ומריאנו יחסר לנו הבידור, אך נקבל שירותים הרבה יותר טובים, מהירים ועדכניים.
אולי נוכל סוף סוף לפעול בארץ נהדרת ולנהל פעילות מסחר מודרנית בדומה למשתמשי דואר אחרים ברחבי הכפר הגלובאלי.

אני ואת/ה? או, אלי ומריאנו?
מה חשוב לנו (לא להנהלת הדואר) יותר ?

מאמר זה הוא המשך בסדרת מאמרים בנושא תפקודה הלקוי של חברת דואר ישראל, מאמרים שאני מפרסם כבר מספר שנים, ודבר לא משתנה, עולם כמנהגו נוהג כאן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

===========================
כל אחד יכול eBay
קורס, אימון וייעוץ לקניה ומכירה ב-eBay
מסלול מיוחד לעסקים קטנים ובינוניים
www.Avi4You.com 
===========================

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי שניאור

מאת: אבי שניאורמסחר אלקטרוני30/01/101502 צפיות
eBay הכריזה על מהפכה שתכנס לתוקף בסוף מרץ 2010 המהפכה כוללת שינוי שיטות מכירה ותעריפים ומצריכה בחינה מדוקדקת של הפעילות בזירת מסחר זו

מאת: אבי שניאורמסחר אלקטרוני21/09/092633 צפיות
בעידן הגלובאליזציה וקישור מערכות המחשוב יש חשיבות רבה לדיווחים בזמן אמת על מיקומם של דברי דואר הנשלחים בין מדינות. בקטע זה כשלה חברת דואר ישראל ולא עושה דבר או מספיק כדי להתיישר עם הסטנדרטים הנהוגים במדינות מתקדמות. בנקודת כשל זו דן המאמר.

מאת: אבי שניאורמסחר אלקטרוני09/02/091404 צפיות
האם מניית eBay היורדת היא תוצאה של השינויים האחרונים בקהילת המסחר הגדולה בעולם או חלק מהמשבר הכלכלי הפוקד את ארה"ב ?

מאת: אבי שניאורמסחר אלקטרוני09/02/095071 צפיות
עידן המסחר המקוון והעולם הגלובאלי מאפשר לכל אחד לסחור בקלות וללא גבולות. לביצוע משלוח המוצרים וקבלתם, אנו נאלצים להשתמש בחברת דואר ישראל. מאמר זה מתאר ודן באיכות השירות שמספק דואר ישראל באמצע 2008 לעומת חברת הדואר האמריקאית בהיבטי משלוח ומסירה של חבילות וצרורות ומציב תמרור אזהרה בפני האחראים על מונופול הדואר בישראל. המאמר גם דן בחוק הבלתי הגיוני, המטיל מכס על כל חבילה בשווי תכולה ומשלוח של מעל 50 דולאר.

מאת: אבי שניאורמסחר אלקטרוני09/02/091924 צפיות
עידן המסחר המקוון והעולם הגלובאלי מאפשר לכל אחד לסחור בקלות וללא גבולות. לביצוע משלוח המוצרים וקבלתם, אנו נאלצים להשתמש בחברת דואר ישראל. מאמר זה מתאר ודן באיכות השירות שמספק דואר ישראל באמצע 2008 לעומת חברת הדואר האמריקאית בהיבטי משלוח ומסירה של חבילות וצרורות ומציב תמרור אזהרה בפני האחראים על מונופול הדואר בישראל.

מאת: אבי שניאורמסחר אלקטרוני09/02/091445 צפיות
דו"ח הרבעון השלישי מצביע על ניצני המשבר הכלכלי בו אנו שרויים, אך הוא והתחזית לסיום 2008 מראים על יציבות ושמירה על הקיים תוך פיתוח שווקים חדשים ובינלאומיים

מאת: אבי שניאורמסחר אלקטרוני09/02/092836 צפיות
איביי ופייפל נתונים תחת נסיונות רבים להונאה חיצונית ופנימית מאמר זה יציג לכם שיטה פשוטה ויסודית להתגונן מפני מעשי ההונאה ויחסוך לכם זמן, כסף ועוגמת נפש.

מאמרים נוספים בנושא מסחר אלקטרוני

מאת: מאיה אהרונוביץמסחר אלקטרוני10/01/183252 צפיות
בשנים האחרונות הצרכן הישראלי גילה את אליאקספרס והבין שקניות ברשת הן משתלמות ביותר. מאז הפופולריות של האתר בישראל רק הולכת וגדלה. להלן מדריך מקוצר למתחילים בקניות באליאקספרס.

מאת: שרון צרפתימסחר אלקטרוני10/05/172818 צפיות
כנסו לזירה שבה הכל קורה והשתדלו להיות בעניינים כדי להשיג מקסימום של פעילות חכמה באינטרנט. יש לכם אתר מסחרי? כדאי שתוודאו כי יש לכם פופאפ שמוכר יותר.

מאת: vodplaceמסחר אלקטרוני02/03/172702 צפיות
כמות הלקוחות הפוטנציאלים שלך מוגבלת למיקום שלך, אבל באמצעות חנות וירטואלית אתה יכול להסיר מחסומים אלו.

מאת: עומרימסחר אלקטרוני22/02/172119 צפיות
אז אתם מחפשים מוצר מסוים, מותג שאתם אוהבים אבל לקנות את המותג עצמו עולה לכם הון תועפות. התחלתם לחשוב על מוצרים דומים מחברות אחרות שיספקו לכם כמעט את אותו הדבר, לעיתים אף יותר ובמחיר הרבה הרבה יותר משתלם. אבל מה לעשות שלעיתים קשה מאד למצוא את המוצר שאנחנו רוצים או מוצרים שדומים לו אבל יש פתרון...

מאת: עומרימסחר אלקטרוני01/11/162417 צפיות
סקוני (saucony), הנעליים שפרצו לתודעה שלנו לפני קצת למעלה מעשור ועשו מהפך בעולם הספורט שהכרנו כאן כדי להישאר. אחרי שביססו את עצמם כחברת נעליים מהמעולות שקיימות היום בשוק, ממשיכה סקוני במרץ לייצר גם את הנעל האולטימטיבית הבאה.

מאת: tkidumמסחר אלקטרוני27/12/153702 צפיות
3,000 ישראלים מוכרים ב"אטסי" איך זה עובד? ומהם סודות ההצלחה?

מאת: צחי פן מסחר אלקטרוני07/09/152730 צפיות
אנשים יצירתיים מסוגלים להפוך את רשת האינטרנט למקור הכנסה עבורם. בפוסט זה אתן רעיונות כיצד גם אתם תוכלו להפוך את האינטרנט למקור הכנסה עבורכם באמצעות מערכת ניהול האתרים - וורדפרס. כידוע לכם וורדפרס היא חינמית ומאפשרת לכל אדם המחזיק בדומיין ואחסון אתרים לבנות אתר או חנות משלו בכמה דקות בלבד ולהפוך אותו לנכס מניב. שנתחיל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica