חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שבועות הריון – כמה זה בעצם?

מאת: אוריבריאות נשים14/09/20161904 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שבועות הריון – כמה זה בעצם?

במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

כיום מקובל לספור את משך ההיריון בשבועות ולא בחודשים, משום שקצב ההתפתחות של העובר ובדיקות המעקב המלוות אותו, מתרחשים בשינויים שאפשר לספור על פי השבועות. כך למשל, ההיריון עצמו מתחיל למעשה רק בשבוע השלישי לספירה זו של שבועות הריון, משום שהם נספרים מהיום הראשון של הווסת האחרונה, כשהגוף התחיל להכין את עצמו להיריון. מרגע ההזדווגות ועד שמגיע הזרע לחצוצרה, שם תחכה לו הביצית, ושם תתבצע ההפריה, עוברת כשעה. מעניין לדעת שהביצית היא למעשה התא הגדול ביותר בגופה של האישה, בעוד הזרע הוא התא הכי קטן בגוף הגבר.

היריון לפי שלישים

במקביל, מקובל לחלק את ההיריון לשלישים, טרימסטרים. השליש הראשון כולל את השבועות 1-13,

השליש השני את השבועות 14-26, והשליש השלישי הוא משבוע 27 ועד הלידה. רק בתחילת השליש השני, כלומר סביב השבוע ה-14 להיריון, ניתן יהיה לראות בבירור את מין העובר. זהו גם הזמן בו הסיכון להפלה יורד, וניתן להרגיש בטוחים יותר בהיריון, וגם לשתף את הסביבה בשמחה ובהתרגשות (כמו גם בחששות, זה טבעי ומובן!). הרופאים סופרים את שבועות ההיריון בתוספת הימים של השבוע נוכחי. כך למשל, אם סיימת את השבוע ה-14, ואת כבר ביום השלישי של השבוע ה-15, הרופא יציין שאת בשבוע 14+3.

כמה זמן זה יימשך?

לפי ההגדרה הרפואית, היריון תקין יסתיים בלידה במועד, כלומר בין שבועות 37-42. ההסבר למועדים שונים של הלידה בקרב יולדות אינו מובן לחלוטין מבחינת המחקר המדעי, אך הריון שלא הסתיים בלידה עד לשבוע ה-40, ידרוש מעקב צמוד כדי לוודא את שלום העובר. חשוב שתהיי במעקב אם זה המצב, אך אל דאגה, הריונות רבים וטובים מסתיימים לאחר השבוע ה-40, ומטרת המעקב הינה רק לוודא ולהבטיח לידה תקינה ובריאה.

 



תגיות המאמר: הריון, לידה, ביוץ


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161770 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריניתוחים פלסטיים04/11/161780 צפיות
ניתוחים פלסטיים הפכו עם השנים להליכים נפוצים ושכיחים בכל העולם, וגם בישראל עוברים אותם בכל שנה אלפי מטופלים. בדרך כלל, המטרה העיקרית של ניתוחים אלו היא לשפר את המראה החיצוני של המטופל....

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161653 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות ורפואה כללי21/10/161364 צפיות
קשה למצוא אנשים שאוהבים לבקר אצל רופא שיניים, ולא בגלל השירות או היחס המקצועי. האמת היא שהישיבה לאחור על הכורסא, והעובדה שמחדירים מכשירים שונים ומשונים לתוך הפה – יוצרות חוויה לא נעימה. אמנם, מרבית האנשים מצליחים להסתדר עם התחושות הללו ולשאת אותן בהצלחה...

מאת: אוריטלפונים סלולריים11/09/163881 צפיות
אם יש לך חיבה לטכנולוגיה, לגדג'טים ובעיקר למכשירים ניידים, למה לא להפוך תחום מעניין למקצוע מבוקש ומכניס. כדי להשיג את המטרה צריך להשתתף בקורס טכנאי סלולר וטבלטים במכללת אינטלקט אקדמון, שיקנה לך בתקופה קצרה את כל הכלים הנחוצים.

מאת: אוריניתוחים פלסטיים03/08/161674 צפיות
הסרת שיער בלייזר היא אחת השיטות הנפוצות ביותר כיום להסרתן של שיערות מכל אזורי הגוף. היא נחשבת בטוחה ויעילה יחסית, וכרוכה במספר טיפולים שלאחריהם יידרש לעיתים המטופל להגיע לפגישות השלמה. למעשה, מטרתה היא להסיר את השיער הבלתי רצוי לתמיד, וזאת באמצעות הריסת הזקיקים על ידי קרן אור מרוכזת (לייזר). אם גם אתם שוקלים לבצע הסרת שיער במכון זה או אחר, כדאי שתדעו תחילה כמה פרטים חשובים הנוגעים להליך.

מאת: אוריתחבורה ורכב - כללי19/05/141121 צפיות
במאמר זה נסביר כל מה שצריך לדעת על מצלמות לרכב

מאמרים נוספים בנושא בריאות נשים

מאת: shlomy בריאות נשים13/03/191719 צפיות
יובש נרתיקי הינו מצב בו אין רטיבות בנרתיק, ומדובר במצב שכיח מאוד אצל נשים בגיל המעבר, אך ניתן לראות זאת גם פעמים רבות אצל נשים בגילאים צעירים.

מאת: shlomy בריאות נשים24/02/192121 צפיות
המושג היסטרוסקופיה אבחנתית אולי נשמע לכם כמו שם מפוצץ וקצת מלחיץ, אך בפועל זה ממש לא ככה. היסטרוסקופיה אבחנתית הינה בדיקה אשר מבוצעת בנשים לצורך איתור בעיות בתוך חלל הרחם. מדובר בבדיקה פשוטה יחסית אשר מבוצעת במקרים רבים של בעיות בחלל הרחם, או חשש לבעיות כאלו ואחרות.

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161770 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161653 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אבי דוידיבריאות נשים10/01/161885 צפיות
האם כדאי לבצע הפלה בבית חולים פרטי או בבית חולים ציבורי.

מאת: מור קליניקבריאות נשים27/04/152740 צפיות
פצעים וכתמים בישבן נשים רבות סובלות מפצעים וכתמים בישבן, אך אינן מטפלות בבעיה היות ומוצאת עצמן מתביישות לפנות לרופא בנוגע אליה. ואכן חשיפת האיברים הפרטיים בפני אנשים לא מוכרים היא מביכה ביותר ובפני אנשים מוכרים היא מביכה אף עוד יותר, במיוחד כסובלים מפצעים וכתמים בישבן. אולם יחד עם זאת, חשוב לטפל בפצעים וכתמים המופיעים באזור זה היות ולא פעם, התופעה אינה נוטה לחלוף מעצמה ואף מתגברת בתזמונים מסוימים ופחות נעימים.

מאת: נתן כוכביבריאות נשים29/11/141759 צפיות
אם אתם רוצים להסיר שיער מיותר מהגוף שלכם לתקופה ארוכה, נמאס לכם להתעסק עם שעווה וגילוח, שווה לכם לשקול הסרת שיער בלייזר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica