חפש מאמרים:
שלום אורח
14.11.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גורמי עידוד ודיכוי של צריכה באינטרנט

מאת: רן שבירושיווק באינטרנט07/06/20171516 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החוקר McCauley (2013) , גילה במחקר שערך בתחום, את הסיבות הנפוצות ביותר לכך שצרכנים צעירים אינם מבצעים רכישות מקוונות, ניתן לציין את הסיבות הבולטות הבאות :

 

· חשש לבטיחות כרטיס האשראי.

· חוסר יכולת לראות ולחוש את המוצר. ללקוח קשה לגבש החלטה רק על סמך תמונה ויזואלית של המוצר, בלי היכולת לגעת בו.

· חוסר אמון בסיסי בכך שהזמנה מקוונת תתקיים כמו שצריך. יכולים להיות עיכובים וחוסר הבנה בין ההזמנה לבין מה שהלקוח יקבל בפועל, גורם שמונע מהצרכן לרכוש יותר בצורה מקוונת.

· דאגות לגבי מסירה של פרטים אישיים. זיופים רבים של פרטים אישיים הקיימים ברשת, מהווה עילה לחוסר רצון לקחת סיכון זה מצידו של הלקוח.


· עלות המשלוח. בחנויות קמעונאיות - לא מקוונות, ניתן לרוב לקבל את המוצר ללא חיוב דמי משלוח, עובדה לא טריוויאלית בחנות מקוונת.


נראה שלא קיימים אמצעי מדידה לסגנון חיים צרכני באינטרנט, אבל לפני התקדמות באיסוף המידע יש לפתח סקאלות מדידה. נעשה מחקר בביצוע ראיונות ל- 20 אנשים בעלי חיבור אינטרנט ביתי, שהתמקדו בסיבות שבגללן הם אינם מבצעים רכישות באינטרנט ובגורמים שישפיעו עליהם לרכוש באינטרנט. למרות שסוגיות רבות צצו כאן, הנפוצות ביותר היו:

- פחד כלכלי

- היכרות מועטה וחוסר נוחות עם הטכנולוגיה

- היכרות מועטה וחוסר נוחות עם גורמים מקוונים (כגון אתרי דירוג צרכנות, אתרי קניות וכו')

- חוסר יכולת לראות, לגעת או לנסות את המוצר טרם קנייתו

המשימה החשובה ביותר בפיתוח אמצעי המדידה הייתה זיהוי מאפייניהם של הצרכנים באינטרנט - גורמים מעודדים וגורמים מדכאים. מטרת ההתמקדות בסגנון החיים של הצרכן הייתה פיתוח אמצעי מדידה שייצרו דיוקן אישיותי של המשתמשים באינטרנט. למטרה זו חולק שאלון המורכב משאלות פתוחות, והועבר ל - 322 תלמידי תואר ראשון לעסקים, וביקש מהם לציין סיבות מדוע אנשים ירצו או לא ירצו לרכוש מוצרים באינטרנט.


התשובות מופו וסווגו, כך שלבסוף לאחר מיפויים וסינונים נוצרה רשימה של 107 גורמים מעודדים (קנייה באינטרנט) ו - 54 גורמים מדכאים. לאחר מכן זוהו גורמים מרכזיים ובהם :

· פחד לגבי האשראי.

· חוסר אמון או חשש וחוסר בביטחון.

· הנאה בקנייה וחוויות חברתיות במהלכה.

· ניסיון במחשבים.

· שירות גורמי השיווק ללקוחות.

· מדיניות ההחזרה של החנויות.

· ערך המוצרים ומחירם.

· חוסר האפשרות לקבל עזרה אישית בזמן הקנייה.

· איחור במשלוח.

· דאגות לגבי אופן המשלוח.


נערכה חזרה על השיטות שפורטו קודם לכן ולאחר מכן נערך סינון נוסף במטרה לזהות גורמים ומאפיינים סופיים עבור שאלון שיופץ במטרה לקבל הערכה בקנה מידה ארצי. לבסוף חובר השאלון, ובצורתו הסופית הוא הכיל:

· 14 מידות של התנהגות באינטרנט.

· 38 ציטוטים המייצגים סגנונות קנייה באינטרנט.

· 13 רעיונות מנחים לשימוש באינטרנט


לגורמים הללו התווספו מדדים העוסקים בידע הקיים על מחשבים ואינטרנט ומאפיינים דמוגראפיים (Smith and Whitlark, 2011).

בכדי למדוד זיקה וידע על אינטרנט ומחשבים פותח סט נוסף של מדדים המייצג מבנה חדש – אינדקס הידע במחשבים. אינדקס זה היה מדד שהתבסס על 12 מאפיינים שנאספו בסולם שנע בין יכול לבצע: 1+ עד לא יכול לבצע: 1-.

המאפיינים היו:


1. שליחה וקריאה של הודעות אי מייל

2. שימוש בתוכנות עריכת טקסט

3. התקנת תוכנה על המחשב

4. התקנת דריברים על המחשב

5. תיקון בעיות במערכת ההפעלה

6. התקנת מערכת הפעלה

7. שיטוט באינטרנט

8. שימוש במנוע חיפוש באינטרנט

9. ביצוע רכישה באינטרנט

10. מציאת המחיר הטוב ביותר באינטרנט

11. שימוש באתר קנייה ברשת

12. מציאת דירוגי קנייה קמעונאיים באינטרנט .(Swinyard, 2011)

 



תגיות המאמר: שיווק באינטרנט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שמי רן שבירו, בוגר בית הספר לתסריאות של עידית שחורי. תסריט שכתבתי עבר את המיונים של קרן הקולנוע הישראלי ונמצא כעת בשלב הפקה אצל המפיקה ענת אסולין שהפיקה את ואלס עם באשיר שהיה מועמד לאוסקר.  למאמרים נוספים שלי - http://bit.ly/11Uf6vn

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רן שבירו

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מאת: דניאל מלמדשיווק באינטרנט20/06/181982 צפיות
אחת הבעיות הגדולות ביותר של בעלי עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לפרסם את עצמם בערוצים השונים באינטרנט היא, שהבחירות שהם עושים נובעות מנקודת המבט הצרכנית שלהם ולא העסקית

מאת: שרון צרפתישיווק באינטרנט18/11/161173 צפיות
כאן נכנס לביטוי קידום אתרים אורגני שיכול לעשות את כל ההבדל בין קיום של לידים חמים לעומת חוסר בלידים באופן גורף.

מאת: שלום כהןשיווק באינטרנט11/05/162056 צפיות
כל מי שמבלה זמן רב מול מסך המחשב, המכשיר הסלולארי או קונסולת המשחק, בוודאי מכיר לא מעט משחקים שמעבר לעובדה שהם ממכרים מאוד, הם גם מהנים ביותר.

מאת: tkidumשיווק באינטרנט14/12/151779 צפיות
אחת השאלות הנפוצות של בעלי עסקים מהו ההבדל בין שיווק לבין מכירות? נמשיל את ההבדל באופן ציורי לעולם החקלאות

מאת: מאיר סוויסה שיווק באינטרנט05/11/152239 צפיות
הובלות בנהריה עם ביטוח חברת הובלות בנהריה מעניקה שירות מקצועי ויעיל ללקוחותיה וברשותה צי רכבי הובלה הכולל משאיות, טנדרים פתוחים וסגורים, מנוף ורכבים נוספים. החברה מציעה שירות הובלות בנהריה ובכל אזור הצפון, ניתן להזמין הובלות לכל רחבי הארץ בתיאום מראש. חשוב להדגיש כי חברת הובלות בנהריה מציעה שירות בהתאם לסטנדרטים גבוהים ומחמירים לכן היא מקפידה לחתום על חוזה עבודה מסודר ומעניקה ביטוח מלא בהעברה

מאת: רוי ורלשיווק באינטרנט09/04/151396 צפיות
Credit cards are a handy way to purchase things without making instant payment. Continue reading this guide in order to get good credit card tips. This gives the credit card issuer the most opportunity to find the person responsible. This will also the best way to make sure that you are not held responsible for too many unauthorized charges. You can usually report fraudulent activity through a simple email or phone call to the credit card company.

מאת: מור תורג׳מןשיווק באינטרנט10/03/15973 צפיות
מערכת למכירת כרטיסים– מה זה בכלל? האינטרנט נכנס לכל מקום בחיינו לפני כמה שנים, וקשה לנו לדמיין היום איך הסתדרנו בלעדיו. האינטרנט השתלט על כל תחום בחיינו ועושה לנו את החיים לנוחים יותר ופשוטים יותר. במאמר זה נסקור את שירות מערכות מכירת הכרטיסים וכיצד הוא תורם לשדרוג חוויית הרכישה לכל אחד מאיתנו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica