חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לוקחים טכנולוגיה והופכים אותה ליתרון עסקי

מאת: mcarmelמסחר אלקטרוני07/01/20101082 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המסחר האלקטרוני (E-commerce) מחייב שינוי מידי בחשיבה העסקית של כל עסק ועסק ברחבי העולם בתחומי המכירות והמסחר.

בספרו " "העולם הוא שטוח", תומאס פרידמן, מתאר את החיים במציאות הגלובלית החדשה המחייבת כל אחד ואחד מאיתנו לבצע גיבוש תפישה חדשנית של המציאות. כדי להיות משמעותיים ורלוונטיים בעולם השטוח, "עולם ללא גבולות" עלינו לבצע התאמות ושינויי חשיבה בתחום העסקי.

יתרון רשת האינטרנט נובע מהיכולת שלה לגשר על הפערים הגיאוגרפיים הן ברמה המקומית והן ברמה הגלובלית ולהקטין את תלותן של פעילויות עסקיות וחברתיות בשיקולי מקום וזמן. המסחר האלקטרוני דרך הרשת יגדיל באופן ניכר את מגוון המוצרים אליהם נחשף הצרכן. הגדלת הנגישות למספר ספקים רב של אותו מוצר, תאפשר השוואת מחירים בעלות מינימאלית ורכישת מוצרים במחיר הזול ביותר.

כל פעולת רכישה כרוכה בשלוש שאלות עקרוניות: מה ברצוננו לקנות, היכן ניתן לרכוש את המוצר בתנאים הטובים ביותר וכיצד ניתן לבצע את הרכישה עצמה. השימוש ברשת האינטרנט מספק תשובות חדשניות ויעילות לכל שלושת הדרישות הנ"ל. באיתור המוצר ניתן כבר היום להשתמש במנועי חיפוש המאפשרים לאתר לא רק את המוצר המבוקש, אלא גם מוצרים תחליפים ומספקים שונים. פיתוח מנועי חיפוש חדשים יחד עם שיפור חווית קניה ללקוח ,מאפשרת איתור מוצרים לפי קריטריונים של מחיר, איכות, שירות, זמינות וכדומה. הרשת מאפשרת קבלת מידע ברמת אפיון המוצר, בפירוט מכסימלי, הכולל מפרט טכני ותצוגת המוצר עצמו תוך שימוש במדיה ויזואלית מגוונת על המסך. הצרכן יכול לקיים קשר אינטראקטיבי, עם ספקי המוצר ולקבל תשובות מידיות לשאלות ספציפיות. שלב הרכישה עצמה ניתן לביצוע בצורה יותר מהירה ויותר ידידותית למשתמש , על ידי מילוי טופס הזמנה אינטראקטיבי, שימוש באמצעי תשלום אלקטרונים כדוגמת כרטיסי אשראי.

השימוש הגובר באתרי השוואת מחירים והשיפור הגדל בביטחון השימוש באמצעי תשלום אלקטרונים, יגרום למחירי מוצרים רבים להתכנס למחירים אחידים. גורם שיזרז את התחרות בין היצרנים להתמקד בתחומי מגוון המוצרים , עם ערך מוסף ללקוח, ייעוץ לצרכן, והשירות לאחר הקנייה.

העסקים הקטנים והבינוניים סובלים מחסרונות תחרותיים הנובעים מריחוק ישראל משווקי חומרי הגלם , המוצרים וההון . השימוש ברשת האינטרנט כמנוף לפיתוח עסקי מהווה פוטנציאל גבוה למהפך עסקי, הפיכת המרחק הגיאוגרפי בין השחקנים הכלכליים השונים ברחבי העולם לחסר משמעות.

פתיחה ותפעול חנויות לסחר אלקטרוניבאתרי המסחר המובילים בעולם כדוגמת  eBay, Amazon ו-Yahoo , ביצירת תמהיל מכירה נכון מאפשרת הגדלת הרווחיות בהשקעה נמוכה מאד , חשיפה למיליוני לקוחות מידי יום ברחבי העולם, כאשר תהליכי הניהול העסקי הקיימים : רכש ו/או יצור, שרות לקוחות ,מערכות מלאי, גביה, ושילוח קיימים גם בעולם הסחר האלקטרוני

http://www.lahav.org.il/imgs/site/ntext/17_13.pdf.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכרמל

יעוץ עסקי וטכנולוגי למסחר אלקטרוני

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת mcarmel

מאמרים נוספים בנושא מסחר אלקטרוני

מאת: מאיה אהרונוביץמסחר אלקטרוני10/01/183254 צפיות
בשנים האחרונות הצרכן הישראלי גילה את אליאקספרס והבין שקניות ברשת הן משתלמות ביותר. מאז הפופולריות של האתר בישראל רק הולכת וגדלה. להלן מדריך מקוצר למתחילים בקניות באליאקספרס.

מאת: שרון צרפתימסחר אלקטרוני10/05/172818 צפיות
כנסו לזירה שבה הכל קורה והשתדלו להיות בעניינים כדי להשיג מקסימום של פעילות חכמה באינטרנט. יש לכם אתר מסחרי? כדאי שתוודאו כי יש לכם פופאפ שמוכר יותר.

מאת: vodplaceמסחר אלקטרוני02/03/172702 צפיות
כמות הלקוחות הפוטנציאלים שלך מוגבלת למיקום שלך, אבל באמצעות חנות וירטואלית אתה יכול להסיר מחסומים אלו.

מאת: עומרימסחר אלקטרוני22/02/172121 צפיות
אז אתם מחפשים מוצר מסוים, מותג שאתם אוהבים אבל לקנות את המותג עצמו עולה לכם הון תועפות. התחלתם לחשוב על מוצרים דומים מחברות אחרות שיספקו לכם כמעט את אותו הדבר, לעיתים אף יותר ובמחיר הרבה הרבה יותר משתלם. אבל מה לעשות שלעיתים קשה מאד למצוא את המוצר שאנחנו רוצים או מוצרים שדומים לו אבל יש פתרון...

מאת: עומרימסחר אלקטרוני01/11/162419 צפיות
סקוני (saucony), הנעליים שפרצו לתודעה שלנו לפני קצת למעלה מעשור ועשו מהפך בעולם הספורט שהכרנו כאן כדי להישאר. אחרי שביססו את עצמם כחברת נעליים מהמעולות שקיימות היום בשוק, ממשיכה סקוני במרץ לייצר גם את הנעל האולטימטיבית הבאה.

מאת: tkidumמסחר אלקטרוני27/12/153704 צפיות
3,000 ישראלים מוכרים ב"אטסי" איך זה עובד? ומהם סודות ההצלחה?

מאת: צחי פן מסחר אלקטרוני07/09/152730 צפיות
אנשים יצירתיים מסוגלים להפוך את רשת האינטרנט למקור הכנסה עבורם. בפוסט זה אתן רעיונות כיצד גם אתם תוכלו להפוך את האינטרנט למקור הכנסה עבורכם באמצעות מערכת ניהול האתרים - וורדפרס. כידוע לכם וורדפרס היא חינמית ומאפשרת לכל אדם המחזיק בדומיין ואחסון אתרים לבנות אתר או חנות משלו בכמה דקות בלבד ולהפוך אותו לנכס מניב. שנתחיל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica